Elektromobilita a vsetko okolo nej

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa maniak »

turbo: k tym co2 daniam, tato moznost existuje, lebo CO2 dane su dane na kazdy predany tovar koncovemu spotrebitelovi (na SK to este len pride, ale SK sa k tomu tak isto zaviazalo). Od Januara budeme platit tusim 35 eur / t CO2. Najviac to samozrejme pocitia ludia v palivach.
Teoria je komplexnejsia, vychadza z toho, ze je to fiskalne neutralne opatrenie, co sa vyberie, to sa vrati ludom (napr. v AT dostavame tzv. Klimabonus 1x rocne). Idea je, ze CO2 dan zvysuje cenu koncovemu spotrebitelovi a ten sa tak rozhodne v beznom denno-dennom zivote si kupovat tovar, ktory ma nizsiu CO2 dan (napr. sa nevozi cez cely svet, ale je tu od Jozka z vedlajsej dediny). Na druhu stranu, jednorazovy prijem vacsinou ludia vyuziju na ine veci (napr. dovolenka).
Emisie CO2 sa z PKW predavaju uz vo viacerych krajinach (DE uz tusim 2 roky, NL a dalsi tiez tak podobne). Neviem, ci to nejak nie je naviazane na tu CO2 dan. Povolenku, ktoru ja predavam, je ratana ako priemerny najazd PKW pri priemernej spotrebe (spalovaku/elektra) a priemernej uspore CO2 (elektra voci spalovaku pri narodnom mixe).

Cestna dan pre vsetkych v AT sa uz vymysla, spravodlivejsie, na zaklade najazdu. Som zvedavy, co vymyslia.

Inak, nemusis mat autiak za 55k eur, mozes mat kludne MG5 (okolo 30k) a podobne.
Tie EV sa uz tlacia aj same, dotacie pomaly koncia. DE uz nema dotaciu, kedze okolo 30% novych aut su uz BEV. Uz sme vyrazne v adopcnej krivke a podporu dalej nebude treba. Infrastruktura si zasluzi podporu (tam treba vela, vela nabijaciek, distribucna siet, inteligentne riadenie nabijaciek, ...)
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Teoria je komplexnejsia, vychadza z toho, ze je to fiskalne neutralne opatrenie, co sa vyberie, to sa vrati ludom (napr. v AT dostavame
>> tzv. Klimabonus 1x rocne).

mna by zaujimalo, na keru pitchu sa s tym sereme ked je to neutralne. Naco mame obrovske aparaty starajuce sa o kkcinu ktora... nic neznamena.
Naco cele tie obrovske aparaty zivime a platime, ci je to efektivne.

No ale to je len taky psychotronicky vysplech chorej mysle, vobec sa tym netrapte.

Co sa tyka podpor a dotacii a inych krivárín : parmiliardova podpora EV skoncila/konci, tak sa zacne mnohostamiliardova podpora energetickej siete aby sa to cele [mozno] nezrutilo. Nesmierne sa tesime a ocakavame s rozkrocenou narucou. Nevadi ze Rusi na taketo veci seru, nevadi ze Afrika... no to je jedno. Ano, my sme bohati, my na to mame, my ten svet urcite zachranime.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 696
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

mp3turbo napísal: So 30. Dec, 2023, 01:34 Naco cele tie obrovske aparaty zivime a platime, ci je to efektivne.
Nie ale na rozdiel od platenia desiatok tisíc tzv. našich ľudí v tomto prípade aspoň celosvetovo uznávaná teória hovorí že ide o dobro a navyše je ich na Slovensku minimálne o rád menej ako Kočnerovcov.
Používateľov profilový obrázok
patro16
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2768
Dátum registrácie: Ne 12. Aug, 2007, 08:00
Bydlisko: Trenčín

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa patro16 »

Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i7-4790K@4,5Ghz
Cooler: Noctua NH-D15 chromax.black+NT-H1
MB: MSI Z97 PC Mate
RAM: Kingston HyperX Fury Black 1866Mhz CL10 16GB kit
GPU: iGPU
SSD: Samsung 850 EVO 250GB
HDD: Seagate SV35 1TB 64MB cache+Cooler: SCYTHE SQD-1000 QUIET DRIVE
DVD: Lite-On iHAS124 (xbox 360 XGD3 ready)
PSU: Enermax Platimax 500W
Case: Corsair Vengeance C70 Military Green
+outtake: Noctua NF-A15 PWM + NF-S12A PWM, intake: 2x Noctua NF-S12A PWM
Monitor: AOC Q3279VWFD8 & HP ZDisplay Z27i
Periferie: Microsoft Sidewinder X4 SK, A4tech XL-750BK
Printer: HP LaserJet 1018
NB: ACER TravelMate 5760G >CPU: Intel Core i5-2520M, RAM: 2x4GB 1600MHz, GPU: HD3000 + Nvidia Optimus GT520M, HDD: WD Scorpio Blue 750GB 5400rpm, SSD: Intel 520 180GB
Mobile: Samsung Galaxy A52 5G
Car: KIA Ceed HB MY22 LUNAR
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 696
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

Mne chýbajú hlavne V2H hybridy so stohovateľnou kapacitou batérie od 10 do 100km ktoré by pre väčšinové mestské a prímestské používanie boli podľa mňa optimálnejšie.
Voziť 100kg človeka na 2000kg aute sa mi zdá byť neefektívne.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5861
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa Jednoduska »

Tak na to máme jednostopové dopravné prostriedky, ak ide o efektivitu :) v Ázii na nich odvezú viac pasažierov ako nám dovoľuje zákon v aute :D
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 696
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

Áno keď svieti slniečko tak sa auto doma dobíja a použijem 0,4kWh e-bike za 800E , ktorý stačí aj na malý nákup .

V2H hybrid s doplniteľnou batériou napr. ( 6kWh + 2kWh + 2kWh + 2kWh + ,,,,,) by pomohol hlavne tým ktorý potrebujú jazdiť často aj v nečase a rekuperácia ušetrí hlavne tým čo jazdia brzda plyn.

No a na dovolenku keď potrebujem väčší kufor tak tie doplniteľné batérie vyberiem. a pripojím k domácej FVE lebo polievanie záhrady automatikou je ideálne o 4h ráno :)
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5832
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Nezamyslas sa nad tym ci:
1. Je to mozne skontruovat
2. Ak je to mozne, ci obmedzenia a nevyhody nebudu vacsie ako vyhody ktore by to prinieslo
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1679
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa werwest »

ja si myslim, ze by bolo este lepsie keby si mohol nie len vybrat baterky z kufru pred dovolenkou, ale este prisrobikovat aj kridla
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 696
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

akoze ja som za pokrok, ale do hentakej "veci" by som teda nesadol. Fakt.

Nalietanych mam par desiatok tisic mil takze o lietani to nie je, prave naopak - keby som mohol, kupil by som si nejaky dvojplosnik. Urcite by ma to bavilo.

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... to-vedome/
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/6 ... -asi-bude/
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 767
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa michalesku »

werwest napísal: Pi 05. Jan, 2024, 14:39 ja si myslim, ze by bolo este lepsie keby si mohol nie len vybrat baterky z kufru pred dovolenkou, ale este prisrobikovat aj kridla
A co tak vrtule? To by si mohol startovat a pristavat kolmo..
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 696
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

Áno aj ja lietajúce autíčka radšej prenechám pre mladších odvážlivcov ale ľudia s FVE by podľa mňa využili hlavne V2F hybridné autíčka ktoré by nepotrebovali ďalšiu haraburdu/ invertor/obojsmernú nabíjačku za ďalšich 5-10 tis Euro keďže už takú haraburdu majú vlastne na stene . Jednoducho povedané namiesto FV batérie priamo na existujúci Invertot pripojiť autíčko cez DC/DC 200-400V prepoj/menič smart(buck-boost) .
Také autíčko by zároveň malo slúžiť samozrejme aj ako záložný motor generátor v príde že nám nefunguje ani DS ani slniečko.
Mne osobne by určite postačovalo autíčko so 4-6 kWh batériou pretože ja osobne potrebujem pokryť hlavne nočné odbery domu v rozsahu 2-4 kWh a prípadný prechod na budúce vyššie spotové ceny elektriny a distribúcie.

Osobne verím že Číňania také autíčka za 5 rokov budú u nás predávať aj keď možno budem musieť môj GW8k-ET menič vymeniť za kompatibilnejší GW8k-ETV-U5 v cene 1tE samozrejme pri vrátení GW8k-ET do Činy :)

https://www.auto.cz/prvni-cinsky-elektr ... nou-132003
To že to U5-F autíčko by malo mať aj druhú 230V zástrčku v kufre ako toto predražené PHEV je samozrejmosť.
https://www.cnet.com/roadshow/pictures/ ... remium/11/
Škoda že táto MITSUBISHI ASX 1.6 HYBRID (HEV) INTENSE+ nemá V2F
https://shellrecharge.com/en-gb/support/ev-database
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5832
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa SKiLEX »

opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 696
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

Áno a to je vlastne tiež argument že plne elektrické autá a nebodaj aj bez FVE nie sú zatiaľ efektívnym riešením.

Alebo potom takúto krabičku ako druhé auto k môjmu LPG Dusteru len pre krátke jazdy. Ale zase treba počkať až bude mať V2F konektor .
Naposledy upravil/-a opto v Ne 07. Jan, 2024, 12:21, upravené celkom 1 krát.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"