Cez odvetranie bloku by to zasa išlo len do motora. Najčastejšie to ústi niekde do sania.
Ked nikde viditelne netečie a že by to už muselo byť vidieť niekde na motore, podvozku či zaprskanom zadku, tak môže jedine spalovať...
K olejom 5W40 je 5W40 všetko ostatné okolo sú marketingové sračky na zamotanie hlavy spotrebitela...
Teraz fičí Dakar a na aute vidím reklamy Q8 oil... Bohača je to dobrý olej, ked sa s nám človek u nás nestretne?
O minutu neskôr je v zábere čech Martin Prokop na svojom Forde - do p<>i ten má nálepky Orlen Oil, čo teraz???? Aký olej???
To je jedno akože aké aditíva (o ktorých sa nedozvieš nikde nič), aké nano častice a neviem aké super volným okom neviditelné molekuly obsahuje, je to 5W40
V technických listoch pri 5W40 budú len zanedbatelné rozdiely a bude to najskôr preto lebo 5W40 je "norma" a výrobca musí splniť nejaké parametre aby to mohol označiť ako 5W40.
Ked to bude 5W30 , či 0W30 tak bude hlavne nižšia kinematická viskozita pri 100°C ...
5W40 ju majú približne 14,7 (Mobil má 14,1)
5W30 ju majú približne 11-12
10W40 ju majú približne tiež okolo 14-15, ale zároven majú bod tuhnutia len okolo -26 až -30°C, oleje 5W majú bod tuhnutia až -36°C
Trebárs
Elf 0W30 má kinematickú viskozitu pri 100°C 12,2 teda je "hustejší" ako iný 5W30 a bod tuhnutia má až pri -48°C
Každý kto chce si nájde technické parametre každého oleja, všetky tie ostatné sračky ako API, ACEA alebo neviem čo sú len také marketingové parametre. To že nejaký olej nesplna tú či onakú normu, je preto že si to výrobca toho konkrétneho oleja nedal certifikovať...
Nejaké rozdiely tam sú, ale všetko je to maximálne pól ludského prdu.
Môžeš mať jedno a to isté svoje auto a v jednom servise ti naleje zo sudu Total, v druhom kludne Starline z Autokelly a v tretom by ti nalial Mobil a ešte by zvolil inú vizkozitu a všeti by ťa presviedčali že ti dali ten správny.