Elektromobilita a vsetko okolo nej
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tá technológia sa tiež zlepšuje. Uvidíme, ako to bude o 5 rokov. Momentálne je to také stále o ničom - pre nadšencov.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
To nie je špecifikum elektromobilov, to máš to isté ako so spaľovákmi, väčšina ľudí nekúpi auto čo má nad 200 000km aj keď bežne behajú taxíky toho istého modelu a motora s pol milióna či dokonca miliónom km, a tiež je kopec ľudí čo nekúpi ani spaľovák čo má viac ako len tesne nad 100 000km, normálne si presne spomínam také tančeky v minulosti že cez 100 000 je už veľa a kukal výrazne drahšie 60 000, samozrejme spaľovák, elektro bola exotika vtedy. Teda aspoň to tak bolo keď boli ceny rozumnejšie, teraz čo počúvam väčšina drží autá ktoré majú pokiaľ fungujú a "upgrade" odkladajú na neurčito.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
90% rozhodne nie - neviem aky mal standard Nissan pri Leafe.
Ci to bolo 80% alebo 70% netusim, lacnejsie znacky (myslim Renault) mali 70%, drahsie znacky mali typicky 80%
spalovak : ano, viem ze sa dialo nieco podobne. Len nech potom laskavo vizionari netrieskaju blbosti ktorym sami neveria a nespravaju sa podla nich. Kazdy z nich rozprava ze elektro je uzasne technicky jednoduchsie nez spalovak, kazdy vyprava ze vydrzi nesmierne viac nez spalovak, kazdy vyprava ze po 15 rokoch baterka z elektroauta este potiahne dalsi zivot v solarnom systeme volakde v pivnici... a potom su posrati kupit auto s 90.000km ==LEBO MU NEVERIA==.
Moj foter tiez. Ma doma bzúkačku s nejakymi 35.000 alebo tak nejak, vcera som mu poslal presne tieto dva Leafy. Do troch sekund naspat otazka : a tych 110.000km nie je pruser ? Tak reku rozmyslajme, Nissan statisticky daval 160.000km zaruky a osem rokov, masiny z inzeratov maju dnes 5 rokov. Kupis so 110.000km, jazdis rocne 15.000, za ~styri roky dojazdis na hranicu statistickej zaruky. A to by auto malo vydrzat nesmierne nesmierne viac. Takze co sa bojime. Co mame absolutne prvu otazku na ciselko na tachometri.
Nikto z nich nepovedal "a ako boli nabijane, doma na 3kW alebo na rychlovyondievačke s 50kW ?". Nikto nepovedal "a pokial bolo auto nabijane, furt do 100.000% alebo to rozumny majitel nastavil na 70% pretoze mu stacilo na jeho jazdy ?". Nikto nepovedal "v akom podnebi auto jazdilo, bolo to v rakuskych Alpach kde mrzne len tak treští a baterka dostane na papulu, bolo to v horucej Sicilii kde sa baterie prehrievaju a rasuju jedna radost ?".
Nikto. Kazdy len vidi 110.000km a STRASNE SA ZLAKNE. No tak potom... zedol si.
Kokos v zivote som nemal spalovacie auto so 110.000km, zato teraz sedim na 287.000km masine a viac nez pol zivota som jazdil >300.000km stroje. Najmensi najazd co som v zivote mal je druhy sucasny Vojadžer, kupeny 135.000km, dnes 151.000km. A v zivote som sa nebal ze jooooojbozemoj.
To farizejstvo mi prekaza. Netvrdim ze mal utekat do Norska vykupit vsetky taxiky so 450.000km+ ale tvrdim ze... no to je jedno.
Mate strach z tych baterii, chlapci. Mate velky strach. A potom si zoberte, aky strach bude podla tohoto modelu v spolocnosti vseobecne ked tie tragaciky budu mat 10 rokov, 12 rokov, 200.000km, 250.000km. Aku budu mat cenu.
Pozeral som tie elektricke auticka v Rakusku terazki cez vikend. Renoltiky Zoe, nove to hovienko stalo 40.000 eur. Nie som si isty, ze jeden jediny majitel - jeden jediny - to mal lepsie na takomto elektre ako na poctivom spalovaku. S najazdom 30.000km neusetril ani jeden z nich.
Ano chapem, niekto chce elektro a kupi si ho, aj ked bude 3x drahsie cesta je ciel, elektro je styl, 1.5 stupna planeta, nasleduj instinkt, blablabla.
Ci to bolo 80% alebo 70% netusim, lacnejsie znacky (myslim Renault) mali 70%, drahsie znacky mali typicky 80%
spalovak : ano, viem ze sa dialo nieco podobne. Len nech potom laskavo vizionari netrieskaju blbosti ktorym sami neveria a nespravaju sa podla nich. Kazdy z nich rozprava ze elektro je uzasne technicky jednoduchsie nez spalovak, kazdy vyprava ze vydrzi nesmierne viac nez spalovak, kazdy vyprava ze po 15 rokoch baterka z elektroauta este potiahne dalsi zivot v solarnom systeme volakde v pivnici... a potom su posrati kupit auto s 90.000km ==LEBO MU NEVERIA==.
Moj foter tiez. Ma doma bzúkačku s nejakymi 35.000 alebo tak nejak, vcera som mu poslal presne tieto dva Leafy. Do troch sekund naspat otazka : a tych 110.000km nie je pruser ? Tak reku rozmyslajme, Nissan statisticky daval 160.000km zaruky a osem rokov, masiny z inzeratov maju dnes 5 rokov. Kupis so 110.000km, jazdis rocne 15.000, za ~styri roky dojazdis na hranicu statistickej zaruky. A to by auto malo vydrzat nesmierne nesmierne viac. Takze co sa bojime. Co mame absolutne prvu otazku na ciselko na tachometri.
Nikto z nich nepovedal "a ako boli nabijane, doma na 3kW alebo na rychlovyondievačke s 50kW ?". Nikto nepovedal "a pokial bolo auto nabijane, furt do 100.000% alebo to rozumny majitel nastavil na 70% pretoze mu stacilo na jeho jazdy ?". Nikto nepovedal "v akom podnebi auto jazdilo, bolo to v rakuskych Alpach kde mrzne len tak treští a baterka dostane na papulu, bolo to v horucej Sicilii kde sa baterie prehrievaju a rasuju jedna radost ?".
Nikto. Kazdy len vidi 110.000km a STRASNE SA ZLAKNE. No tak potom... zedol si.
Kokos v zivote som nemal spalovacie auto so 110.000km, zato teraz sedim na 287.000km masine a viac nez pol zivota som jazdil >300.000km stroje. Najmensi najazd co som v zivote mal je druhy sucasny Vojadžer, kupeny 135.000km, dnes 151.000km. A v zivote som sa nebal ze jooooojbozemoj.
To farizejstvo mi prekaza. Netvrdim ze mal utekat do Norska vykupit vsetky taxiky so 450.000km+ ale tvrdim ze... no to je jedno.
Mate strach z tych baterii, chlapci. Mate velky strach. A potom si zoberte, aky strach bude podla tohoto modelu v spolocnosti vseobecne ked tie tragaciky budu mat 10 rokov, 12 rokov, 200.000km, 250.000km. Aku budu mat cenu.
Pozeral som tie elektricke auticka v Rakusku terazki cez vikend. Renoltiky Zoe, nove to hovienko stalo 40.000 eur. Nie som si isty, ze jeden jediny majitel - jeden jediny - to mal lepsie na takomto elektre ako na poctivom spalovaku. S najazdom 30.000km neusetril ani jeden z nich.
Ano chapem, niekto chce elektro a kupi si ho, aj ked bude 3x drahsie cesta je ciel, elektro je styl, 1.5 stupna planeta, nasleduj instinkt, blablabla.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
PS : moj foter odovzdaval minuly rok v rodine 1.9tdi oktaviu 2000 s 350.000km a bez mihnutia oka ze sa to rozpadne ; a velmi dobre vie ze ja som odovzdaval tri roky dozadu milionovy Galaxy 2001 a ze sa tiez nerozpadol.
Ale pri 110.000km Leafiku sa trasieme ako osiky. Jaaaaaajmarha.
Ale pri 110.000km Leafiku sa trasieme ako osiky. Jaaaaaajmarha.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ja mam data z fleetu Modelu Y, ktory ukazuje priemernu degradaciu okolo 10% pri najazde 150k km. Jedna sa o LG 2170 cells s kapacitou 82kWh brutto. A nakolko sa ja hybem trosku lepsie ako je fleet average, tak tomu aj verim, ze to tak ostane.
Turbo, pre 5r Model Y LR 2022 je nastavena odkupna hodnota auta u tunajsich leasingoviek (cize moja zmluva) na ca. 14k eur.
Turbo, pre 5r Model Y LR 2022 je nastavena odkupna hodnota auta u tunajsich leasingoviek (cize moja zmluva) na ca. 14k eur.
FVE 12.45 kWp V/Z
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
A trebárs u NIO máš na výber, či kúpiš batériu s autom, alebo ju máš v prenájme (a swapuješ). Tých business modelov bude o pár rokov isto viac.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Turbo, pre 5r Model Y LR 2022 je nastavena odkupna hodnota auta u tunajsich leasingoviek (cize moja zmluva) na ca. 14k eur.
sakra, to sa mi zda zlahka male cislo
akoze uprimne ruku hore : ktory sudruh by nekupil 5rocny osetrovany Y za 14k eur ? To uz by som mozno kupil aj ja v panelaku. Okej, pri tebe bude mat po 5 rokoch na tachometri ciselko 250.000 a to je strasidelne daleko od 110.000 ktore nikto nechce takze tento faktor hraje rolu ale...
sakra, to sa mi zda zlahka male cislo
akoze uprimne ruku hore : ktory sudruh by nekupil 5rocny osetrovany Y za 14k eur ? To uz by som mozno kupil aj ja v panelaku. Okej, pri tebe bude mat po 5 rokoch na tachometri ciselko 250.000 a to je strasidelne daleko od 110.000 ktore nikto nechce takze tento faktor hraje rolu ale...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
No, bude mat 200k, cize tesne po zaruke na baterku (192k km je zaruka na baterku a drivetrain). Ako ja ratam s odkupom, ak nebudu nejake problemy.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Mne najlepšie vychádza kúpa napr. 5 ročného 1,2kWh Joggera s malým nájazdom za cca 10tisE
https://www.autozurnal.com/dacia-jogger ... odrobnosti.
pričom v kufre budem voziť prídavnú 100kg vysokonapäťovú batériu za 3 tisE .
Voči meniču GW8k-ET doplním len 3m dlhý DC/BMS prepoj a smerom k autobatérii pre jednoduchosť len jednosmerný tj. cez diódu DC-DC prepoj takže rekuperovať sa bude len do samotnej autobatérie a auto nebude žiaľ fungovať aj ako motor generátor pre 3f domu .
https://www.autozurnal.com/dacia-jogger ... odrobnosti.
pričom v kufre budem voziť prídavnú 100kg vysokonapäťovú batériu za 3 tisE .
Voči meniču GW8k-ET doplním len 3m dlhý DC/BMS prepoj a smerom k autobatérii pre jednoduchosť len jednosmerný tj. cez diódu DC-DC prepoj takže rekuperovať sa bude len do samotnej autobatérie a auto nebude žiaľ fungovať aj ako motor generátor pre 3f domu .
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
ty mas nejaku techno-uchylku na tie doplnitelne stokilovky
za cenu ktoru si napisal alebo malinko vyssiu mame 5rocne plne elektricke auta. Nissanacky Leaf, od Oplu najdeme Korzicku. Ano, tie auta nie su uplne presne to co je Jogger ale hybrid je hybrid a plne elektricke je plne elektricke, so vsetkymi vyhodami aj nevyhodami co z toho vyplyvaju.
Nie som si uplne isty, ci spalovacim motorom pohanany generator pre dom je to prave orechove. Teda... som si isty. Je to absolutna kravina, skus si spocitat cenu na kWh.
za cenu ktoru si napisal alebo malinko vyssiu mame 5rocne plne elektricke auta. Nissanacky Leaf, od Oplu najdeme Korzicku. Ano, tie auta nie su uplne presne to co je Jogger ale hybrid je hybrid a plne elektricke je plne elektricke, so vsetkymi vyhodami aj nevyhodami co z toho vyplyvaju.
Nie som si uplne isty, ci spalovacim motorom pohanany generator pre dom je to prave orechove. Teda... som si isty. Je to absolutna kravina, skus si spocitat cenu na kWh.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Tie staré plne elektrické autá sú podľa mňa nepoužiteľné s nasledovných dôvodov:
1. 5 ročné FEV je na dlhšie jazdy už temer nepoužiteľné/nespoľahlivé ale do hybridu dáš benzín a pokračuješ a navyše nevozíš zbytočných 1000kg .
2. 100kg batéria vydrží tiež len cca 8 rokov ale stojí 10x menej.
3. Veľa ľudí najazdí najviac na krátkych jazdách.
Pokiaľ ťa kWh dodaná do celého v 3f rozvodu z motorgenerátora/HEV stojí až 10x viac ale len 10x za rok po 10 hodinách tak je to len cca 200E . V realite by to však neboli tri desiatky ale len tri 2-jky.
Jedine hybridy sú podľa mňa pre najbližších 5-10 rokov ako tak efektívnym riešením hlavne pre užívateľov ktorí najazdia väčšinu na krátkych úsekoch.
Ináč napadlo ma že aj tú batériu v kufre by bolo treba chrániť pred mrazom ale za 5 rokov bude podľa mňa automatické udržiavanie teploty realizované v batériových moduloch podobne ako ochrana pre nadmerným vybitím.
1. 5 ročné FEV je na dlhšie jazdy už temer nepoužiteľné/nespoľahlivé ale do hybridu dáš benzín a pokračuješ a navyše nevozíš zbytočných 1000kg .
2. 100kg batéria vydrží tiež len cca 8 rokov ale stojí 10x menej.
3. Veľa ľudí najazdí najviac na krátkych jazdách.
Pokiaľ ťa kWh dodaná do celého v 3f rozvodu z motorgenerátora/HEV stojí až 10x viac ale len 10x za rok po 10 hodinách tak je to len cca 200E . V realite by to však neboli tri desiatky ale len tri 2-jky.
Jedine hybridy sú podľa mňa pre najbližších 5-10 rokov ako tak efektívnym riešením hlavne pre užívateľov ktorí najazdia väčšinu na krátkych úsekoch.
Ináč napadlo ma že aj tú batériu v kufre by bolo treba chrániť pred mrazom ale za 5 rokov bude podľa mňa automatické udržiavanie teploty realizované v batériových moduloch podobne ako ochrana pre nadmerným vybitím.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Toto bud relevantne doloz zdrojom, inak je to absolutna totalna blbost.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
lenze tie baterky nie su vobec nejak extra tazke. taka benzinova XC40 B5 je len o 45 kilo lahsia ako plugin hybridna XC40 T5.
nejake vyberatelne baterky nebudu nikdy v zivote realne. neexistuje zakaznik ktory bude vyberat 100 kilovy modul z kufru a pozrel by som sa ako ho z tade vybera nejaky dochodca.
nejake vyberatelne baterky nebudu nikdy v zivote realne. neexistuje zakaznik ktory bude vyberat 100 kilovy modul z kufru a pozrel by som sa ako ho z tade vybera nejaky dochodca.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Hlavne ked chces mat tazisko auto co najnizsie tak ho asi nechces montovat do kufra, ale radsej niekde pod zadne sedacky