Elektromobilita a vsetko okolo nej
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Díky za konkrétne info a súhlasím s tým že to vyberanie batérii obvyklí zákazníci vôbec nebudú riešiť.
Dúfam že ten Jogger bude mať za 5 rokov aj V2F a s 5kWh batériou bude stáť len 30tisE
Dúfam že ten Jogger bude mať za 5 rokov aj V2F a s 5kWh batériou bude stáť len 30tisE
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
za 5 rokov bude bezne elektroauto stat 30.000 eur. za 5 rokov budu mat skoro vsetky elektroauta Vehicle-to-Niečo.
suhlasim s tym co tu zaznelo :
>> Tie staré plne elektrické autá sú podľa mňa nepoužiteľné s nasledovných dôvodov:
>> 1. 5 ročné FEV je na dlhšie jazdy už temer nepoužiteľné/nespoľahlivé ale do hybridu dáš benzín a pokračuješ a navyše nevozíš zbytočných 1000kg .
>> 2. 100kg batéria vydrží tiež len cca 8 rokov ale stojí 10x menej.
>> 3. Veľa ľudí najazdí najviac na krátkych jazdách.
k bodu jedna uz zaznelo, ja len skromne dodam : co je to dlhsia jazda ? Neriesme teraz uplnych blaznov co lietaju kazdy den 800km trasy (ano aj to sa da na poriadnom elektre uz dnes, nie neda sa to na Nissane Leaf alebo takejto nejakej lacnej kravine), riesme dlhsie trasy v normalnom vyjadreni. Ze idem dvakrat za rok k moru 900km ? Budem trpiet s elektrom. Ze idem dvakrat tyzdenne 300km s elektrom ? To sa da uplne jednoducho. Ze idem kazdy den Piestany - Bratislava lebo chodim do roboty ako moji kolegovia robili ? Ano, to sa da bez problemu.
Nevieme vyriesit 100.00% obyvatelstva na 100.000% jazdach. Dlhe jazdy "nad ramec schopnosti elektrobateriek" naozaj su problem lebo zname faktory. Vsetko, co sa nachadza do "baterkoveho cyklu" - nech je to 400km pre drahu Teslu Porsche, alebo nech je to 250km pre lacny Opel Korza - je uplne jednoduche. Ano jasne, elektro nema tu jednoduchost spalovaku : za dve minuty nabijem 1200km a prasim dalej. A kolko ludi to realne potrebuje ?
Bod dva : to je o bateriach vseobecne. Baterie statisticky vydrzia dlhsie nez 8 rokov. Stoji 10x menej ale 10x nikam nedojde.
Bod tri : na kratke jazdy mas elektroauta. Nech je kratka jazda 8km, 24km, 96km alebo 192km, to elektrom zvladnes uplne v pohode. Sice nerad, ja zaryty non-elektroclovek, ale objektivne to priznat proste musim.
Executive summary : skutocne dlhe cesty su lahky problem ; akekolvek kratke cesty su na elektro absolutne šité a tak je to postavene, na to technologia v pohode dosiahla a zvlada to.
.
.
>> Jedine hybridy sú podľa mňa pre najbližších 5-10 rokov ako tak efektívnym riešením hlavne pre užívateľov ktorí najazdia väčšinu na krátkych
>> úsekoch.
uplne zle : na kratke useky mas samozrejme najlepsie elektroauta. Pretoze maju takmer 100% ucinnost pri jazde, priblizne 90% ucinnost pri nabijani.
Hybrid ma aku ucinnost ? Snad aj 50% pretoze spalovaci motor 10-40% podla zatazenia a k tomu semtam volaco pomoze malinky hybrid ?
A prave kratke useky, povedzme nejake drobne desiatky kilometrov alebo nizku stovku kilometrov elektroauta absolutne zvladnu. Uz davno.
.
.
>> Ináč napadlo ma že aj tú batériu v kufre by bolo treba chrániť pred mrazom ale za 5 rokov bude podľa mňa automatické udržiavanie teploty
>> realizované v batériových moduloch podobne ako ochrana pre nadmerným vybitím.
nebude a nie je mozne, pretoze ked malo jazdis - povedzme kazde dva-tri dni nejaku jazdu (home offisak, dochodca, clovek co chodi do centra mesta a nema kde parkovat...), tak nemas k dispozicii dostatocne mnozstvo energie aby si riesil udrziavanie teploty na mase baterii ktore maju hmotnost 400kg alebo 100kg. To je kvantum energie ktore proste nemas.
Je absolutna idiotina riesit thermal management akejkolvek baterie (v podlahe auta, v kufri) stalym pripojenim na zasuvku. Poprve realita zivota (moze si to dovolit naozaj vyhradne clovek ktory byva v dome : to sa za par rokov vyriesi ked uplne kazde parkovacie miesto v Petrzalke, na Sasovej a na Luniku bude mat svoju vlastnu zasuvku hahaha to sme sa zasmiali), podruhe minies strasidelne desiatky kWh energie a auto sa nepohne ani o milimeter = efektivita je absolutne v riti, naklady su absolutne v riti.
A to si este skus predstavit Oravsku Lesnu kde -25 neznamena ziadnu vynimocnu situaciu.
Thermal management statickeho auta je FYZIKALNE NEMOZNE vyriesit.
hybrid za 30.000 eur je blbost. Ma len jednu jedinu vyhodu : na hyperdlhych cestach ktore hrubo preskakuju moznosti elektroaut.
Inak ho elektroauta technologicky pobiju uplne vsade.
suhlasim s tym co tu zaznelo :
>> Tie staré plne elektrické autá sú podľa mňa nepoužiteľné s nasledovných dôvodov:
>> 1. 5 ročné FEV je na dlhšie jazdy už temer nepoužiteľné/nespoľahlivé ale do hybridu dáš benzín a pokračuješ a navyše nevozíš zbytočných 1000kg .
>> 2. 100kg batéria vydrží tiež len cca 8 rokov ale stojí 10x menej.
>> 3. Veľa ľudí najazdí najviac na krátkych jazdách.
k bodu jedna uz zaznelo, ja len skromne dodam : co je to dlhsia jazda ? Neriesme teraz uplnych blaznov co lietaju kazdy den 800km trasy (ano aj to sa da na poriadnom elektre uz dnes, nie neda sa to na Nissane Leaf alebo takejto nejakej lacnej kravine), riesme dlhsie trasy v normalnom vyjadreni. Ze idem dvakrat za rok k moru 900km ? Budem trpiet s elektrom. Ze idem dvakrat tyzdenne 300km s elektrom ? To sa da uplne jednoducho. Ze idem kazdy den Piestany - Bratislava lebo chodim do roboty ako moji kolegovia robili ? Ano, to sa da bez problemu.
Nevieme vyriesit 100.00% obyvatelstva na 100.000% jazdach. Dlhe jazdy "nad ramec schopnosti elektrobateriek" naozaj su problem lebo zname faktory. Vsetko, co sa nachadza do "baterkoveho cyklu" - nech je to 400km pre drahu Teslu Porsche, alebo nech je to 250km pre lacny Opel Korza - je uplne jednoduche. Ano jasne, elektro nema tu jednoduchost spalovaku : za dve minuty nabijem 1200km a prasim dalej. A kolko ludi to realne potrebuje ?
Bod dva : to je o bateriach vseobecne. Baterie statisticky vydrzia dlhsie nez 8 rokov. Stoji 10x menej ale 10x nikam nedojde.
Bod tri : na kratke jazdy mas elektroauta. Nech je kratka jazda 8km, 24km, 96km alebo 192km, to elektrom zvladnes uplne v pohode. Sice nerad, ja zaryty non-elektroclovek, ale objektivne to priznat proste musim.
Executive summary : skutocne dlhe cesty su lahky problem ; akekolvek kratke cesty su na elektro absolutne šité a tak je to postavene, na to technologia v pohode dosiahla a zvlada to.
.
.
>> Jedine hybridy sú podľa mňa pre najbližších 5-10 rokov ako tak efektívnym riešením hlavne pre užívateľov ktorí najazdia väčšinu na krátkych
>> úsekoch.
uplne zle : na kratke useky mas samozrejme najlepsie elektroauta. Pretoze maju takmer 100% ucinnost pri jazde, priblizne 90% ucinnost pri nabijani.
Hybrid ma aku ucinnost ? Snad aj 50% pretoze spalovaci motor 10-40% podla zatazenia a k tomu semtam volaco pomoze malinky hybrid ?
A prave kratke useky, povedzme nejake drobne desiatky kilometrov alebo nizku stovku kilometrov elektroauta absolutne zvladnu. Uz davno.
.
.
>> Ináč napadlo ma že aj tú batériu v kufre by bolo treba chrániť pred mrazom ale za 5 rokov bude podľa mňa automatické udržiavanie teploty
>> realizované v batériových moduloch podobne ako ochrana pre nadmerným vybitím.
nebude a nie je mozne, pretoze ked malo jazdis - povedzme kazde dva-tri dni nejaku jazdu (home offisak, dochodca, clovek co chodi do centra mesta a nema kde parkovat...), tak nemas k dispozicii dostatocne mnozstvo energie aby si riesil udrziavanie teploty na mase baterii ktore maju hmotnost 400kg alebo 100kg. To je kvantum energie ktore proste nemas.
Je absolutna idiotina riesit thermal management akejkolvek baterie (v podlahe auta, v kufri) stalym pripojenim na zasuvku. Poprve realita zivota (moze si to dovolit naozaj vyhradne clovek ktory byva v dome : to sa za par rokov vyriesi ked uplne kazde parkovacie miesto v Petrzalke, na Sasovej a na Luniku bude mat svoju vlastnu zasuvku hahaha to sme sa zasmiali), podruhe minies strasidelne desiatky kWh energie a auto sa nepohne ani o milimeter = efektivita je absolutne v riti, naklady su absolutne v riti.
A to si este skus predstavit Oravsku Lesnu kde -25 neznamena ziadnu vynimocnu situaciu.
Thermal management statickeho auta je FYZIKALNE NEMOZNE vyriesit.
hybrid za 30.000 eur je blbost. Ma len jednu jedinu vyhodu : na hyperdlhych cestach ktore hrubo preskakuju moznosti elektroaut.
Inak ho elektroauta technologicky pobiju uplne vsade.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ak sa za 5rokov budú bežne predávať V2F plug in hybridy typu Jogger za 25 tis E tak za mňa, ak sa toho dožijem, nie je čo riešiť.
Žiaľ nie som si však vôbec istý že V2X bude v sebe zahŕňať aj V2F lebo "all in one" je v rozpore so ziskami hlavne obchodníkov
Z podobného dôvodu nie som si tiež istý že minimálne cez servisné rozhranie si budem môcť pozrieť aj kompletnú históriu a stav batérie vrátane napr. toho kedy a koľko kWh zožral thermal management a či sa to udialo pri skladovacom alebo prevádzkovom režime pripojenia na FVE alebo 230V .
Žiaľ nie som si však vôbec istý že V2X bude v sebe zahŕňať aj V2F lebo "all in one" je v rozpore so ziskami hlavne obchodníkov
Z podobného dôvodu nie som si tiež istý že minimálne cez servisné rozhranie si budem môcť pozrieť aj kompletnú históriu a stav batérie vrátane napr. toho kedy a koľko kWh zožral thermal management a či sa to udialo pri skladovacom alebo prevádzkovom režime pripojenia na FVE alebo 230V .
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
obchodnici sa nerovna automotive.
Automotive si hladi svoje ciele a serie na akychkolvek obchodnikov, banskych inzinierov, uctovnikov, ucitelov, lekarov a podobne profesie.
Automotive si hladi svoje ciele a serie na akychkolvek obchodnikov, banskych inzinierov, uctovnikov, ucitelov, lekarov a podobne profesie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
>> Ak sa za 5rokov budú bežne predávať V2F plug in hybridy typu Jogger za 25 tis E tak za mňa, ak sa toho dožijem, nie je čo riešiť.
ale je, samozrejme ze je. Do baraku si postavis 15kWh baterku za 2.500 eur pretoze modre clanky z Aliexpressu, namiesto 25000 euroveho Foggera si s drzym ksichtom nechas sucasnu Oktavku 1.9tdi pretoze jazdis 9.000km rocne. Cela matematika je ze nebudes trpiet stratu hodnoty Foggera Jokkera, co je nesmierne viac penazi nez usetrenych 287 eur rocne na palive.
Do rovnice nezabudnime zaratat nutnost chodit na autorizovane prehliadky noveho auta kvoli zaruke (200 eur raz za rok ? za dva roky ?), prakticku nutnost poistit auto proti ukradnutiu/havarii (2009 oktavku 1.9tdi havarijne nema poistenu prakticky nikto) cize to mame dalsich 350 eur rocne.
Ked chce niekto setrit, cesta urcite nevedie cez nove auto ktore klesa na hodnote ako sialene.
ale je, samozrejme ze je. Do baraku si postavis 15kWh baterku za 2.500 eur pretoze modre clanky z Aliexpressu, namiesto 25000 euroveho Foggera si s drzym ksichtom nechas sucasnu Oktavku 1.9tdi pretoze jazdis 9.000km rocne. Cela matematika je ze nebudes trpiet stratu hodnoty Foggera Jokkera, co je nesmierne viac penazi nez usetrenych 287 eur rocne na palive.
Do rovnice nezabudnime zaratat nutnost chodit na autorizovane prehliadky noveho auta kvoli zaruke (200 eur raz za rok ? za dva roky ?), prakticku nutnost poistit auto proti ukradnutiu/havarii (2009 oktavku 1.9tdi havarijne nema poistenu prakticky nikto) cize to mame dalsich 350 eur rocne.
Ked chce niekto setrit, cesta urcite nevedie cez nove auto ktore klesa na hodnote ako sialene.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 767
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Mňa to baví
//Edit: posledný príspevok sa necituje - Wingo
//Edit: posledný príspevok sa necituje - Wingo
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
.
hoši, pri akej rychlosti mate reportovanu spotrebu 20kWh/100km ? vypnuta klima kurenie vyhrievanie sedaciek atd.
pridruzena otazka : ake rozmery pneu sa daju namontovat na Tesličky ? Nechce sa mi hladat po forach, ak nahodou mate v hlave S, 3 modely, chcem si len tak z nudy porovnat co stoja na tie auta pneu oproti nejakemu lacnemu bzučiaku a'la Leaf, eniro a podobne.
Dik !
hoši, pri akej rychlosti mate reportovanu spotrebu 20kWh/100km ? vypnuta klima kurenie vyhrievanie sedaciek atd.
pridruzena otazka : ake rozmery pneu sa daju namontovat na Tesličky ? Nechce sa mi hladat po forach, ak nahodou mate v hlave S, 3 modely, chcem si len tak z nudy porovnat co stoja na tie auta pneu oproti nejakemu lacnemu bzučiaku a'la Leaf, eniro a podobne.
Dik !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
dikes ! take lahke ma nenapadlo... a heureka ma momentalne chybu vo vyhladavani pneu
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Turbo: Y ma 255x55x19 alebo 255x45x20
Pozrel som statistiky za minuly rok, 20 kWh/100km mam pri 95-100kmh, 21 kWh/100 pri 110. Jedna sa o celorocny priemer za 2023, normalne komfortne funkcie.
Pozrel som statistiky za minuly rok, 20 kWh/100km mam pri 95-100kmh, 21 kWh/100 pri 110. Jedna sa o celorocny priemer za 2023, normalne komfortne funkcie.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
dikes. To je trochu menej optimisticke nez som cakal i ked chapem ze Tesla je tazke auto a tvoja nema absolutne idealnu aerodynamiku.
Dneskaj vyslo : https://electrek.co/2024/01/11/hertz-in ... -gas-cars/
https://finance.yahoo.com/video/hertz-s ... 58507.html
ale zase ved cena ich akcii isla hore takze v pohode. A co boli dovody predaja ? "citing weak rental demand and higher maintenance costs".
weak rental ? niekto nechce auto co jazdi samo a zadarmo ? divne.
higher maintenance costs ? ja sa len potichu opytam : hájer den wot ? hájer den expektid ? alebo nedajboze hájer den kombaščn kárs ?
a vobec, doprkýnka ake maintenace costs ked prakticky VSETKY tie masiny MAJU V ZARUKE ?!?!?!
prepracovat sa z takmer 32$ za akciu ked v 2021 (tusim) ked ohlasili ten elektricky boom na dnesnych osem dolarov daco, takze prakticky stvrtinu... oj
Dneskaj vyslo : https://electrek.co/2024/01/11/hertz-in ... -gas-cars/
https://finance.yahoo.com/video/hertz-s ... 58507.html
ale zase ved cena ich akcii isla hore takze v pohode. A co boli dovody predaja ? "citing weak rental demand and higher maintenance costs".
weak rental ? niekto nechce auto co jazdi samo a zadarmo ? divne.
higher maintenance costs ? ja sa len potichu opytam : hájer den wot ? hájer den expektid ? alebo nedajboze hájer den kombaščn kárs ?
a vobec, doprkýnka ake maintenace costs ked prakticky VSETKY tie masiny MAJU V ZARUKE ?!?!?!
prepracovat sa z takmer 32$ za akciu ked v 2021 (tusim) ked ohlasili ten elektricky boom na dnesnych osem dolarov daco, takze prakticky stvrtinu... oj
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Turbo : https://photos.app.goo.gl/oNktd5wDodnb4PTR6
V závislosti od rýchlosti a potom aj teploty.
Okrem 3jky lepšiu efektivitu nemáš moc kde ziskat. Pre-2022 budú na tom trosku horšie (lebo menej efektívny motor a u 3jky chýbajúci octovalve). 3jka ma o 5-10% lepšiu efektivitu,ci viem.
V závislosti od rýchlosti a potom aj teploty.
Okrem 3jky lepšiu efektivitu nemáš moc kde ziskat. Pre-2022 budú na tom trosku horšie (lebo menej efektívny motor a u 3jky chýbajúci octovalve). 3jka ma o 5-10% lepšiu efektivitu,ci viem.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Dám sem môjho vysnívaného predchodcu ktorému zatiaľ chýba V2F zátrčka a 4kWh batéria.
https://cdn.group.renault.com/dac/de/ed ... ectric.pdf
S ohľadom na potrebu rôznej kapacity batérie na danú cestu a občasnej potreby ponechať väčšinu kapacity pripojenú doma na FVE ma ešte napadlo umiestnenie batérie na prívesný V2F/6kWh vozík.
https://cdn.group.renault.com/dac/de/ed ... ectric.pdf
S ohľadom na potrebu rôznej kapacity batérie na danú cestu a občasnej potreby ponechať väčšinu kapacity pripojenú doma na FVE ma ešte napadlo umiestnenie batérie na prívesný V2F/6kWh vozík.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Opto, zabudni, toto nikdy nebude. Zbytocne snivas. Je to drahe, vyzaduje to splnenie roznych bezpečnostných noriem, neoplati sa to. V2F nemá uz vobec infrastrukturu (domace wallboxy su AC, do 32A) a nebude nikdy spravene.
Namiesto toho tu uz mame prichadzajuci eC3 https://ev-database.org/car/2039/Citroen-e-C3, vraj DE cenovka 23 300 eur.
Namiesto toho tu uz mame prichadzajuci eC3 https://ev-database.org/car/2039/Citroen-e-C3, vraj DE cenovka 23 300 eur.
FVE 12.45 kWp V/Z