Zalezi, su ludia co manual beru ako male spestrenie pri inak nudnych a monotonnych cestach. Niekto zase oceni ze ma nad autom plnu kontrolu... Nemusis ani jazdit nejak limitne na ceste. Skus si trebars "zapadnut" v blate alebo v snehu s manualom a automatom
Dalsia skupina ludi proste automat nikdy nesoferoval a tak ani nevie o tom ze ho chce. Noa potom je tu vec ceny. Ak kvoli nemu musis priplatit 2k€ za motor a 3k€ za prevodovku tak je to uz na zvazenie...
Viem o typkovi ktory najazdi mozno 60k km rocne ale do automatu ako vodic nesadne. Akoze seriozne ho ani nepreparkuje. Ked mu v servise dali nahradne auto automat tak ho odmietol a zavolal si taxik.
Automat je nuda, vhodna maximalne tak do kolon v BA.
Jazdil som s automatom, kt. sa nastastie dal prepnut do sekvencneho modu, kedy sa potlacenim paky nahor a nadol radili rychlosti rucne. Inac by som pocas jazdy asi zaspal.
automat je o pohlodhli. Hlavne v meste je to celkom k prospechu. No na dialnici, alebo rychlejsich cestach mi vobec nechyba
tahanie vozika je konkretne problem v com? taham obcas na automate aj manualnej prevodovke. Podstatnejsie je, ze kazda prevodovka a je fuk ci tutomat alebo manual dokaze zvladnut rozny naklad. Pri pretazovani odpalis jeden aj druhy.
Teren/sneh, mno tu u mna jednoznacne vyhrava manual. Osobne casto vyuzivam v podobnych situaciach brzdenie motorom, co pri automate nehrozi
Automat je prudko navykovy a to som do neho prvykrat sadol po vyse 600 000km s manualmi.. Ziadne take, ze "pomylis si brzdu so spojkou a narazis celom do skla" sa nekonalo a ani nebola tendencia, nemal som najmensi problem presadat z automatu do manualu aj denne..
Kazdy, kto tvrdi, ze je to vhodne maximalne do kolon v meste, asi zije vo svojej izolovanej mentalnej bubline..
>> nerozumiem ako si niekto dobrovolne kupi manual
ja a k tomu pohananu zadnu napravu. Budu mi musiet vyrvat ten fofrklacek z mrtvych studenych pazurov kamarade... som na cestach 30 rokov.
Zober to takto : Porsche 911R. Manual, posledny motor bez turba, manual. Cena noveho volakde okolo 150-180k eur, zmizli rychlejsie nez by si vyhlaskoval d-o-p-i-c-i a na ciernom trhu isli cez 600k eur.
Skutocny kajnšmetke dokaze ocenit. Beznemu vodicovi nevysvetlis, taky ti bude trepat sprostosti o mentalnych bublinach. Hocikedy si stokrat radsej zoberem manualne Ferrari ktore bude o dve sekundy pomalsie na okruhu alebo v priamke alebo z nuly na dvesto alebo nech aj z osemsto na tisic, nez to iste automaticke auto. A zurivo si priplatim za manual, keby bolo treba.
Pochopili to americki vyrobcovia ktori po desiatkach rokov zacali montovat manualy do sportovych aut. Niektori to nepochopia v neizolovanej mentalnej.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
HellAngel napísal: ↑Pi 09. Feb, 2024, 11:20
...
Teren/sneh, mno tu u mna jednoznacne vyhrava manual. Osobne casto vyuzivam v podobnych situaciach brzdenie motorom, co pri automate nehrozi
Ja mam 8 stupnovy Aisin v Citrone a pravidelne dolu kopcom podrzi stupen a brzdi, pripadne si podradim packou pod volantom. Ako nie je to 100 percent ale v tonto som prijemne prekvaoeny, jazdim kopce hore dolu a sam son prekvapeny ako pekne to drzi stupne.
Uz pri stupaniach nie, tam to nedokaze odhadnut a drbne 5. Stupen a chudak motor sa trapi, ale podradim a neni problem.
chod vysvetlit majitelom DSG kde rezonuje interier po 70.000km lebo to nesmierne podtaca ako dobre robia motoru... 1056rpm hore kopcom 46km/h na piatom prevode a pri 1200rpm hajde dalsi prevod aby sme sa nahodou nevzdialili prilis od volnobeznych otacok.
hroza a des ako uzasne dobre robia motoru a zatuhnutym turbam.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
inak cinania to maju velmi dobre vymyslene s volvom. ai raz som si nevsimol zeby motor bol podtacany. velmi ochotne podradzuje pri kazdej prilezitosti.
no a vyhoda pluginu. jazdim nonstop s rekuperaciou, ten one pedal mod, a je to pecka
Naposledy upravil/-a werwest v Pi 09. Feb, 2024, 11:48, upravené celkom 1 krát.
tak to ma este celkom fajn, ze sa ti to da takto riesit. Ja brzdim motorom aj do krizovatiek, snazim sa brzdy co najmenej pouzivat. Mne automat sadne v ocovom volve s80, tiez mi sadol v s500vke aj v svokrinom X4. Nesadol mi vo Forde Ranger. Ale to bolo sposobene tym, ze sme behali po terene a nepacilo sa mi to radenie. Aj celkovy pocit z toho ata bol, ze je to auto na cesty a nie do terenu. CRV by mi sadla viac v automate, no zohnal som ju len manual. Nevadi mi to, ale potesil by ma. Jazdim s nim hlavne mesto a casto preradujem, je to otrava. Na hlavnej, rychlostnej alebo dialnici mi automat nechyba. Vacsinou zapnem tempomat a na paku siaham, len ked niekoho potrebujem predbehnut. Ale to mi nevadi. Vlastne ma to bavi. Motor vytocim okolo 6000 a hned mam usmev na tvari. Polovicka asi nie, ale ja ano