Všeobecná diskusia II
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Alebo je toh9 tolko ze tie polmotory nestihaju vyrabat
- michalesku
- Používateľ
- Príspevky: 767
- Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
- Bydlisko: Zvolen
Re: Všeobecná diskusia II
Tak mi nejako to jeho "zlievanie" prispevkov zacina davat zmysel..
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
>> Tak mi nejako to jeho "zlievanie" prispevkov zacina davat zmysel..
ja by som skôr povedal že stará škola ;-)
ja by som skôr povedal že stará škola ;-)
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
.
tak tak. Aj na quotovani to vidis, nikto na tomto fore nepise > predtym ako cituje dolezitu cast niektoreho prispevku na ktory reaguje.
Stare dobre FIDO.
tak tak. Aj na quotovani to vidis, nikto na tomto fore nepise > predtym ako cituje dolezitu cast niektoreho prispevku na ktory reaguje.
Stare dobre FIDO.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
novy mitsu colt si riadne davaju cenovku, plnka mi ukazuje niekde pri 26tis . to uz radsej fabiu v plnke
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
turbo, zase pre zmenu, v sobotu som konecne sa dokopal do Tesly poslat ticket na reklamaciu volantu (bublinky v kozi, lave rameno), dnes mi prislo potvrdenie, uznanie reklamacie vramci zaruky a v piatok to pridu ku mne domov vymenit.
FVE 12.45 kWp V/Z
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Povedal som si, že by som Jeepu zase mohol vymeniť olej v prevodovke a mám otázky:
- Som zástancom originálneho oleja v automate, v tomto prípade to je Mopar ATF+4 s potrebnou špecifikáciou MS-9602. Ako na tento účel vnímame napríklad Ravenol ATF+4, ktorý ma tiež MS-9602 a v popise písané, že je licencovaný a obsahuje aditíva pre Chryslery a spol. (čiže je asi robený s požehnaním FCA/Chrysler/Jeep)?
- Čo si myslíme o preplachu automatu, tj. napojenie na tie automatizované krabice á la vákuovanie/doplnenie klímy, ktoré pretlačia nový olej všade a minú ho 2x také množstvo. Čítal som rôzne stránky autoservisov, kde tam pridávajú detergenty na rozpustenie bordelu - tak to by som nedal, neuznávam nič navyše v prevodovom oleji, takže čisto len "vypustenie napr. polovice starého oleja a doplnenie novým" vs. "natlačíme tam komplet čistý olej za behu nech vytečie všetko staré". Nejaké riziká, zlé skúsenosti, snake oil?
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
1. Ravenol je fajn olej toh9 byvsom sa nebal ak splna specifikaciu
2. K tomu preplachu nie je pravda ze je nutne pouzit 2x tolko oleja .... Ono sa ide systemom ze sa tlaci novy olej kym na vystupe z prevodovky nejde cisty olej t.z. ze ak si pravidelneemil olej a nemas ho moc znecisteny tak pri vymene minies tak o liter dva navyse ...spravme ked meni olej v prevodovke bez preplachu by si mal dat spravit vymenu 2-3 krat po poloviciach t.z . Vypustis cez srob kolko ide doplnis ..par km pojazdis zas vypustis a zas doplnis zase v zavislosti ako moc bol stary olej znecisteny . Vyhodou robenia vymeny cez stroj je ze toto spravi a v jednom kroku kedy pocas vymeny prejdu pakou prevodovky cez vsatky stupne (PRND) aby sa vymenil naozaj vsetok olej aj v mechatronike a nie je nutnost pridavat aditiv pocas vymeny ......ja zonsubaru som absolvoval jednu vymenu s pouzitim cistenia BG robil som to niekde pri 230tis km a vtedy olej isiel z prevodovky ako kakao a fakt sa minulo 19l oleja ( napln je tusim 9l) nasledne som robil nedavno po 2 rokoch v autolabs RK pri 250tis km. Robila sa len normalne vymena strojom len v monozste co tam ma ist lebo pri nizkom najazde ani nebolo vidiet rozdiel medzi novym a starym olejom.
Co sa tyka rizik ano je riziko ze sa tlakom uvolni nejaka olejova usadenina ktora by sa mohla dostat k solenoidom ale to je podla mna len vec nahody a toto by sa stalo aj pri beznej prevadze pretoze pri vymene sa nepracuje s inym tlakom ako ma bezne prevodovka v systeme pocas normalneho chodu. Je to to iste ako tvrdit ze na EK nicia motor ked ho vytocia je to tiez blbost lebo ten motor to na tych pár sek musi zvladnut s prstom v nose
2. K tomu preplachu nie je pravda ze je nutne pouzit 2x tolko oleja .... Ono sa ide systemom ze sa tlaci novy olej kym na vystupe z prevodovky nejde cisty olej t.z. ze ak si pravidelneemil olej a nemas ho moc znecisteny tak pri vymene minies tak o liter dva navyse ...spravme ked meni olej v prevodovke bez preplachu by si mal dat spravit vymenu 2-3 krat po poloviciach t.z . Vypustis cez srob kolko ide doplnis ..par km pojazdis zas vypustis a zas doplnis zase v zavislosti ako moc bol stary olej znecisteny . Vyhodou robenia vymeny cez stroj je ze toto spravi a v jednom kroku kedy pocas vymeny prejdu pakou prevodovky cez vsatky stupne (PRND) aby sa vymenil naozaj vsetok olej aj v mechatronike a nie je nutnost pridavat aditiv pocas vymeny ......ja zonsubaru som absolvoval jednu vymenu s pouzitim cistenia BG robil som to niekde pri 230tis km a vtedy olej isiel z prevodovky ako kakao a fakt sa minulo 19l oleja ( napln je tusim 9l) nasledne som robil nedavno po 2 rokoch v autolabs RK pri 250tis km. Robila sa len normalne vymena strojom len v monozste co tam ma ist lebo pri nizkom najazde ani nebolo vidiet rozdiel medzi novym a starym olejom.
Co sa tyka rizik ano je riziko ze sa tlakom uvolni nejaka olejova usadenina ktora by sa mohla dostat k solenoidom ale to je podla mna len vec nahody a toto by sa stalo aj pri beznej prevadze pretoze pri vymene sa nepracuje s inym tlakom ako ma bezne prevodovka v systeme pocas normalneho chodu. Je to to iste ako tvrdit ze na EK nicia motor ked ho vytocia je to tiez blbost lebo ten motor to na tych pár sek musi zvladnut s prstom v nose
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
>> Ako na tento účel vnímame napríklad Ravenol ATF+4, ktorý ma tiež MS-9602
vsetko co ma napisane MS9602 musi splnat specifikaciu a mat pozehnanie Krajzleru Džíípu takze veselo. Samozrejme aj tu su medzi produktami rozdiely, pretoze olej1 ma aditiva XYZ tesne nad hranou normy, kdezto olej2 v danej discipline presahuje normu o 50% avsak ty si neplanujes samochód osobowy ponechat dalsich 450.000km cize tento parameter mozes uplne zanedbat. Nemyslim si, ze rozdiel v olejoch splnajucich normu je taky, ze pri pouzivani tohoto oleju klakne prevodovka po 200.000km od novoty kdezto pri pouzivani hentoho zazracneho oleju pri absolutne rovnakom pouzivani prevodovka klakne az pri 500.000km.
Preplach ako taky ja osobne nemusim a po subjektivnej stranke pokracujem rydzo objektivne : je pravda, ze bohapustym vypustenim oleja z tohoto automatu nevytecie vsetok. Nemyslim si, ze nejakym vakuovanim alebo zazracnou násadkou dokaze stroj vycucnúť plachtu cez riť pardon chcel som napisat poslednu kvapku oleja z automatu a preto mam rad robotu, kde sa olej vymiena sposobom "zhora naplnam, zdola tecie". Pri obycajnej vymene v 62HP skriniach vyleze v tom lepsom pripade sest az sedem litrov, takze kupujem dvanast az strnast podla nalady pretoze liter stoji kolko stoji.
https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M
a toto si prosim uvedomime po kolkych kilometroch [!!!] nastala tato farebna hitparada a teraz si predstavme, ze mame vozidielko ktore ma nakrutenych cojaviem 200.000km. Tam olejčok nemoze byt v lepsom stave, ze nie ? Tam nemoze "jedno vypustenie" stacit, ze nie ?
poznamka cislo dva : pri citani textu si uvedomit, ze déesgé je na tom inak nez hydromenicove skrinky.
poznamka cislo tri : to ze je olej XYZ original vyrabany pod dozorom vyrobcu a absolutne presne podla jeho zelania, specifikacii a kvalitativnych tried / kontrol neznamena, ze nemoze existovat kvalitnejsi olej. Samozrejme moze. Ale toto inteligentny clovek zvlada a nepotrebuje Turba aby prednášal.
Ja budem zachvilu menit ATF+4 v tom nasom 2.8crd 2015 drakovi. 150.000km. Kam pojdes ?
vsetko co ma napisane MS9602 musi splnat specifikaciu a mat pozehnanie Krajzleru Džíípu takze veselo. Samozrejme aj tu su medzi produktami rozdiely, pretoze olej1 ma aditiva XYZ tesne nad hranou normy, kdezto olej2 v danej discipline presahuje normu o 50% avsak ty si neplanujes samochód osobowy ponechat dalsich 450.000km cize tento parameter mozes uplne zanedbat. Nemyslim si, ze rozdiel v olejoch splnajucich normu je taky, ze pri pouzivani tohoto oleju klakne prevodovka po 200.000km od novoty kdezto pri pouzivani hentoho zazracneho oleju pri absolutne rovnakom pouzivani prevodovka klakne az pri 500.000km.
Preplach ako taky ja osobne nemusim a po subjektivnej stranke pokracujem rydzo objektivne : je pravda, ze bohapustym vypustenim oleja z tohoto automatu nevytecie vsetok. Nemyslim si, ze nejakym vakuovanim alebo zazracnou násadkou dokaze stroj vycucnúť plachtu cez riť pardon chcel som napisat poslednu kvapku oleja z automatu a preto mam rad robotu, kde sa olej vymiena sposobom "zhora naplnam, zdola tecie". Pri obycajnej vymene v 62HP skriniach vyleze v tom lepsom pripade sest az sedem litrov, takze kupujem dvanast az strnast podla nalady pretoze liter stoji kolko stoji.
https://www.youtube.com/watch?v=EAb9p8Wph-M
a toto si prosim uvedomime po kolkych kilometroch [!!!] nastala tato farebna hitparada a teraz si predstavme, ze mame vozidielko ktore ma nakrutenych cojaviem 200.000km. Tam olejčok nemoze byt v lepsom stave, ze nie ? Tam nemoze "jedno vypustenie" stacit, ze nie ?
poznamka cislo dva : pri citani textu si uvedomit, ze déesgé je na tom inak nez hydromenicove skrinky.
poznamka cislo tri : to ze je olej XYZ original vyrabany pod dozorom vyrobcu a absolutne presne podla jeho zelania, specifikacii a kvalitativnych tried / kontrol neznamena, ze nemoze existovat kvalitnejsi olej. Samozrejme moze. Ale toto inteligentny clovek zvlada a nepotrebuje Turba aby prednášal.
Ja budem zachvilu menit ATF+4 v tom nasom 2.8crd 2015 drakovi. 150.000km. Kam pojdes ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
> > > Nemyslim si, ze nejakym vakuovanim alebo zazracnou násadkou dokaze stroj vycucnúť plachtu cez riť pardon chcel som napisat poslednu kvapku oleja z automatu a pre.....
Zas omyl ako som pisal vyssie preplach resp. strojova vymena nespociva v zazracnom odsati stareho oleja ako je to v pripade plnenia klimatizacie ale vo vytlaceni stareho oleja novym olejom cize ano nebudes tam 10000000% novy olej ale bude to len 99% stale to bude lepsie ako 50 -60% pri klasickej výmene
Zas omyl ako som pisal vyssie preplach resp. strojova vymena nespociva v zazracnom odsati stareho oleja ako je to v pripade plnenia klimatizacie ale vo vytlaceni stareho oleja novym olejom cize ano nebudes tam 10000000% novy olej ale bude to len 99% stale to bude lepsie ako 50 -60% pri klasickej výmene
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
ale ved iste, neries technikálie - nemyslel som to podtlakove odsavanie uplne presne.
Inak heureka najde 20 litrov MANNOL 8216 ATF za 148,- vratane dépéháhá a dovozu zadarmo, splna normu ATF+4 inak by som o nom nerozpraval a stoji len o milimeter viac nez 10 litrov ineho oleja s dopravou. Pozriem technicky list, samozreme nie som petrochemik takze posudit to neviem a len tie cisla z TechListu nerozhoduju o kvalite oleja "per se" ale mozno sa ulakomim na takuto bombu. Nemyslim si ze by nemecky Mannól vyrabal prudko nekvalitne vyrobky.
A budem tlacit olej cez prevodovku ked uz ho budem mat tak vela aby nebolo kakavko.
Inak heureka najde 20 litrov MANNOL 8216 ATF za 148,- vratane dépéháhá a dovozu zadarmo, splna normu ATF+4 inak by som o nom nerozpraval a stoji len o milimeter viac nez 10 litrov ineho oleja s dopravou. Pozriem technicky list, samozreme nie som petrochemik takze posudit to neviem a len tie cisla z TechListu nerozhoduju o kvalite oleja "per se" ale mozno sa ulakomim na takuto bombu. Nemyslim si ze by nemecky Mannól vyrabal prudko nekvalitne vyrobky.
A budem tlacit olej cez prevodovku ked uz ho budem mat tak vela aby nebolo kakavko.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Zatiaľ som nenašiel konkrétny servis, kam pôjdem. Pozeral som rôzne stránky a všetko lepšie hodnotené, čo bolo jemne sympatické (aspoň od pohľadu na stránku) je niekde v prdeli mimo BA. Napríklad AutoSearch.sk (videá z výmen, cenník) je v Bánovciach pri Trenčíne. AutoČiernik (pics, cenník) zase v Starej Turej len o kúsok bližšie. Nejaké vzdialenejšie firmy, čo som našiel v RK či BB, ani nemenujem. Viem, že existuje JuríčekServis v Modre, ktorý sa venujem automatom, ale netuším, či robia preplach a aké majú ceny. Skúsim ešte pohľadať niečo priamo v BA.
Additional problem: Zistil som, že Jeepu končí STK teraz v nedeľu, ahem. Ak by niekto mal v blízkom okolí (aj okolo BA) nejakú spriatelenú STK, tak kľudne môže poslať aj SS. Auto jazdí, je to atmosféra benzín, žiadne chyby na diagnostike, nejedná sa o tlačenie vraku cez stanicu STK, ale je to US dovoz. Takže niekto môže mať problém so žltými parkovačkami vpredu, prípadne že VIN je vyrazený na kasni dole, alebo najnovšie že to nemá bočné smerovky na blatníku. Zadné smerovky sú už oranžové. Väčšie rozmery pneu a ťažné sú normálne zapísané v TP. Skúsim ešte rozhodiť siete aj ja.
Additional problem: Zistil som, že Jeepu končí STK teraz v nedeľu, ahem. Ak by niekto mal v blízkom okolí (aj okolo BA) nejakú spriatelenú STK, tak kľudne môže poslať aj SS. Auto jazdí, je to atmosféra benzín, žiadne chyby na diagnostike, nejedná sa o tlačenie vraku cez stanicu STK, ale je to US dovoz. Takže niekto môže mať problém so žltými parkovačkami vpredu, prípadne že VIN je vyrazený na kasni dole, alebo najnovšie že to nemá bočné smerovky na blatníku. Zadné smerovky sú už oranžové. Väčšie rozmery pneu a ťažné sú normálne zapísané v TP. Skúsim ešte rozhodiť siete aj ja.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia II
Na preplach prevodovky sa skus opytat tu: https://autoxperts.sk/ su v Malackach, skus sa opytat aj na STK.
Chcem u nich tiez spravit preplach ale cakam, lebo chlapik vravel ze nova masina by im mala dojst nikedy v marci.
Chcem u nich tiez spravit preplach ale cakam, lebo chlapik vravel ze nova masina by im mala dojst nikedy v marci.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Preplach prevodovky - trnovec nad vahom, PM service. Mozem vrelo odporucit
Spoiler: ukázať