Téma o všeobecných nových technológiách v oblasti hlavne hernej grafiky.
https://videocardz.com/newz/microsoft-r ... -rendering
Nová technológia Work Graphs zapracovaná do DirectX znižujúca CPU nároky na rendering.
https://gpuopen.com/learn/gdc-2024-work ... drawcalls/
AMD predstavilo techdemo tejto technológie, ide o 39% rýchlejšie ako bez nej. Ale ak som správne pochopil čo chlapík rozprával počas prezentácie tak ten WorkGraph používali priamo na procedurálne generovanie grafiky, konkrétne rôznych "výplní" aby svet nevyzeral prázdno ako napr. tráva, popínavé rastliny a dokonca celý jarmok. Super vec pre vyplnenie scény aby nepôsobila prázdne čo býva problém nielen Indie ale často aj mnohých AAA hier.
Ak to správne chápem Work Graph je metóda ako robiť komplexné scény jednoducho, nevýhodou bolo že to generovalo veľa draw calls, toto nové API umožňuje aby CPU zadal len jeden veľký draw call a o všetko sa už postará GPU takže sa eliminujú prestoje/čakanie medzi CPU a GPU.
Nové grafické technológie
Nové grafické technológie
Spoiler: ukázať
Re: Nové grafické technológie
Takže potvrdené že DirectSR bude ten ideálny prípad, API pre upscalery:
https://videocardz.com/newz/microsoft-d ... -implement
Detaily zatiaľ chýbajú ale hlavné výhody majú byť jednoduchá implementácia zo strany hier (netreba každú technológiu osobitne, stačí implementovať DirectSR), jednoduchý upgrade algoritmov a flexibilita do budúcnosti - ak bude záujem o nové dáta od hier, spraví sa nová verzia DIrectSR podobne ako sú nové verzie DirectX.
Spomínajú sa zabudované všeobecné varianty bežiace na čomkoľvek a varianty špecifické pre konkrétne GPU a dokonca aj NPU.
https://videocardz.com/newz/microsoft-d ... -implement
Detaily zatiaľ chýbajú ale hlavné výhody majú byť jednoduchá implementácia zo strany hier (netreba každú technológiu osobitne, stačí implementovať DirectSR), jednoduchý upgrade algoritmov a flexibilita do budúcnosti - ak bude záujem o nové dáta od hier, spraví sa nová verzia DIrectSR podobne ako sú nové verzie DirectX.
Spomínajú sa zabudované všeobecné varianty bežiace na čomkoľvek a varianty špecifické pre konkrétne GPU a dokonca aj NPU.
Spoiler: ukázať
Re: Nové grafické technológie
Kto by to bol povedal, nová open source grafická karta FuryGPU
New open source GPU is free to all — FuryGPU runs Quake at 60fps, supports modern Windows software
https://www.tomshardware.com/pc-compone ... custom-pcb
New open source GPU is free to all — FuryGPU runs Quake at 60fps, supports modern Windows software
https://www.tomshardware.com/pc-compone ... custom-pcb
AMD Ryzen R9 7950X3D@PBO, Noctua NH-D15S [NA-HC4] chromax.black&white, GIGABYTE B650E AORUS ELITE X AX ICE, Patriot Viper Elite 5 64 GB KIT DDR5 @6200MHz CL30 White RGB, ASUS TUF RTX 4070Ti GAMING OC 12GB GDDR6X @3/23,5Ghz, NVMe SSD Samsung 990 PRO 1TB + Kingston A2000 1TB, SATA SSD Team Group CX2 1TB, A4tech Bloody V7M HoleLess, Seasonic Focus Plus SSR-750FX Gold, Lian Li Lancool 215 White, 32" Samsung LE32B551 RED, Nintendo Switch V2 HWFLY Modchip OC CPU: 1020@1785Mhz, GPU: 768@921Mhz, RAM:@1600MHz