Všeobecná diskusia II
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
HTHS polovicna oproti beznej 0w-30. parada.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Co tam po HTHS, ale ta spotreba krasna. Sen kazdeho skodovkara. Ze 5W-20 usetri mozno tak 0,5% paliva oproti 5W-30 je vec druha (tj. asi tak 0,05 l/100km pri 8 litrovej spotrebe). Pri nizsom xW-yy je to este menej. Nehovoriac o tom, ze tlak v pneu ma vacsi vplyv na spotrebu.
Zatial je to na smiech, ale ked vyrobia auto, ktore bude konstrukcne vyzadovat nejaky taky masovy vyvar a po naliati hustejsieho oleja zacne blikat, hodi sa do nudzoveho rezimu a odmietne jazdit... tak... potom neviem, co bude, lebo take auto si ja nekupim.
Zatial je to na smiech, ale ked vyrobia auto, ktore bude konstrukcne vyzadovat nejaky taky masovy vyvar a po naliati hustejsieho oleja zacne blikat, hodi sa do nudzoveho rezimu a odmietne jazdit... tak... potom neviem, co bude, lebo take auto si ja nekupim.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
...
lets hear what the experts say
lets hear what the experts say
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Experti hovoria, ze 0w-8 prevarim hore jahodnou 3x skor ako poriadnu 5w-40.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Tak jazdi dolu kopcom a budeš v pohode...aj spotreba lepšia
Re: Všeobecná diskusia II
Tlak v pneu (uz) nema vplyv na spotrebu, kedze uz jazdis eko tlaky na eko pneumatikach.
Kazde druhe kolo bude chladiace.
Kazde druhe kolo bude chladiace.
.
Re: Všeobecná diskusia II
No neviem, hentie hejty na oleje tu su zakazdym odkedy sa prestalo pouzivat 5w-40... a jaksi sa to nejavi ako najslabsi clanok auta.
Naviac ta 0w-8 vyzera byt do hybridov, to celkom dava zmysel kedze je ten motor vpodsate nonstop podchladeny
Anyway, aj pri 0w-20 skor prevarim brzdy, pneumatiky, intercooler a manualnu prevodovku ako olej...
Naviac ta 0w-8 vyzera byt do hybridov, to celkom dava zmysel kedze je ten motor vpodsate nonstop podchladeny
Anyway, aj pri 0w-20 skor prevarim brzdy, pneumatiky, intercooler a manualnu prevodovku ako olej...
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Tu nejde o konkretne aktualne cislo, ze "my nechceme 5W-20, vratte nam 5W-30 a neberte nam Markizu", ale o celkovy trend. Dnes zmena na 5W-20 za ucelom znizenia spotreby o zanedbatelne mnozstvo znamena zajtrajsie jazdenie na riedky olej, ktory celkom urcite postacujuco ochrani bezne asexualne vozidlo na planovanych 150k km pri monotonnych presunoch z bodu A do B. Akurat akekolvek "out-of-spec" jazdenie (rychlo, offroad, do kopca, tahanie nakladu) bude mat za nasledok podstatne viac opotrebovany motor, ktory si potom kupia chudobni ludia v bazari ako ja. Myslis, ze je to blbost? Prechod na nizkovizkozny olej prinesie vacsiu porovnatelnu usporu pri smatlavom/defenzivnom jazdeni nez pri jazde, kde striedas otacky a tak (vacsiu = napr. 5% oproti 0,5%). Nastastie novy WLTP testovaci cyklus patri do tej druhej kategorie. Hadam to pomoze, aby nejake EU-eko-tupelo nedostalo napad povinne vsade liat 0W-8.
Dalsia vec je, ze (jednoducho povedane) v motore znizujes trenie dvoma sposobmi - 1. je prave ten redsi olej, 2. je mechanicka preciznost dielov a povrchov. Trenie, ktore znizujes riedkym olejom, je vo vyssich az vysokych otackach (3000+ rpm), ked prevazi hydrodynamicke mazanie. tj. stycne plochy su uz kompletne oddelene olejovou vrstvou. Pri nizkych otackach vystupuje do popredia mechanika/metalurgia, tj. preciznost dielov, povrchova uprava a materialy. V tejto oblasti si tiez vies pomoct aditivami v oleji (friction modifiers). V akych otackach sa pohybuje 95% vodicov je asi jasne.
Ja len chcem vidiet auta v dobrej kondicii a nemam rad take ocividne zbytocne chujiny, ktore len skodia (vodove oleje, start-stop system a tak).
Dalsia vec je, ze (jednoducho povedane) v motore znizujes trenie dvoma sposobmi - 1. je prave ten redsi olej, 2. je mechanicka preciznost dielov a povrchov. Trenie, ktore znizujes riedkym olejom, je vo vyssich az vysokych otackach (3000+ rpm), ked prevazi hydrodynamicke mazanie. tj. stycne plochy su uz kompletne oddelene olejovou vrstvou. Pri nizkych otackach vystupuje do popredia mechanika/metalurgia, tj. preciznost dielov, povrchova uprava a materialy. V tejto oblasti si tiez vies pomoct aditivami v oleji (friction modifiers). V akych otackach sa pohybuje 95% vodicov je asi jasne.
Ja len chcem vidiet auta v dobrej kondicii a nemam rad take ocividne zbytocne chujiny, ktore len skodia (vodove oleje, start-stop system a tak).
Re: Všeobecná diskusia II
Rozumiem, ale podla mna to je trosku inac. Zivotnost motora bude rovnaka(ked nie vacsia) ako na starsich kuskoch... Akurat cele auto bude drahsie kvoli technologiam pouzitym na to aby sa zivotnost zachovala
Mas to ako so startstopom... Sice sa auta so start stopom nekazia skor ako tie bez neho ale:
Starter stoji 180€ miesto 60€
Agm baterka stoji 150€ miesto 60€
Kto vie kolko dalsich uprav v motore(povrchy, loziska...)
A potom sa cudujes ze v predajni vidis fabiu za 23k€
Mas to ako so startstopom... Sice sa auta so start stopom nekazia skor ako tie bez neho ale:
Starter stoji 180€ miesto 60€
Agm baterka stoji 150€ miesto 60€
Kto vie kolko dalsich uprav v motore(povrchy, loziska...)
A potom sa cudujes ze v predajni vidis fabiu za 23k€
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Toto su moderne vychytavky na zarucnu dobu. 150k to da, dalej nezajem. Rovnako ako priame vstreky. Zopar motorv to neda, vymenime... normy splnene, emisne pokuty nizsie, ide sa dalej podla pozitivneho biznis modelu.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
Re: Všeobecná diskusia II
Pohraval som sa s nastavenim XDS, vyzera ze na medium to pod plynom funguje vynikajuco Minimalne kym nie su horuce brzdy, vtedy to podla vsetkeho uberie z ucinku
Tak ci tak trebars tu som mohol ist na 5rocnych zimakoch v 20°C krasne pod plynom... Hlavne v tej poslednej casti od 13 do 17sekundy bolo krasne citit ako sa snazi zaberat vonkajsie predne koleso, co dost pomahalo aj s rovnomernejsim prenosom hmotnosti viac dozadu...
Bez toho som musel ten koniec na zimakoch vzdy lamat cez lift off oversteer, alebo ist bez plynu vpodstate uz od polky kopca...
Pomer cena/vykon za pár kliknuti nekonečno...
Tak ci tak trebars tu som mohol ist na 5rocnych zimakoch v 20°C krasne pod plynom... Hlavne v tej poslednej casti od 13 do 17sekundy bolo krasne citit ako sa snazi zaberat vonkajsie predne koleso, co dost pomahalo aj s rovnomernejsim prenosom hmotnosti viac dozadu...
Bez toho som musel ten koniec na zimakoch vzdy lamat cez lift off oversteer, alebo ist bez plynu vpodstate uz od polky kopca...
Pomer cena/vykon za pár kliknuti nekonečno...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7076
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
Dnes som dosiel na liptov a 3st vonku. Kopce zasnezene. Idem pomaly na letnych dost.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Všeobecná diskusia II
Asi zalezi co kde ako.
Na dialnici niekde pri poprade nula ale cesta sucha, pneu teple a lepive, tak nezajem.
Par minut a potom 2, 4, 6, 8.... stupnov.
Na dialnici niekde pri poprade nula ale cesta sucha, pneu teple a lepive, tak nezajem.
Par minut a potom 2, 4, 6, 8.... stupnov.
.
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4772
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
Na ja som XDS zazil prvy krat v plnej sile v S3 a hovorim si, ze darmo tu ludia velebia staru skolu, ta technika dokaze zazraky. To sme sli dvojnasobok toho co sa da v tom vracaku na peres....
Zimaky este ako tak drzia, to by som povedal, ze je kriticke az nad 20+ ... uz ma cakaju vector 4 seasons na predajni, len neni cas.
Inak, zapis R18 do TP siel kruto zle. Jednak na hroncovej v jednom bode robilo presne 0 ludi na evidencii, tak som to tam vzdal a na komenskeho phani zacala pochybovat o pravosti potvrdenia od importera ( papier, peciatky, obalka, dalsie peciatky, faktura o zapalteni, maily)... Vraj maju od 1.4 nejaky novy regulativ ( ...a vyssie poplatky na kazdom fronte, diky ficoland) a importer musi ( ma povinnost o ktorej nevie a neplni si ju) nahadzovat dodatocne schvalene rozmery do ich systemu, kde si to vedia na zaklade VIN overit. Moja vnutorna otazka znela naco teda si vybavujem nie lacny certifikat/potvrdenie od importera, ked je povinnost mat to v systeme???! Nevadi, po 20 minutach obehnuti 3 kolegyn vratane policajtky a telefonate do toyoty sme sa zhodli, na tom, ze neojebabravam a nove R18 225/45 nebudu zasadny rozdiel oproti 215/55 R17 a teta mi to teda zapise ( ako by mala podla vyhlasky/zakona whatever)...
Velky TP po zapise vytlacila najprv bez zapisanych kolies... malu karticku s CIPOM mi nevratila, ze to tam musi nadobat iny pracovnik a poslu to postou slovensko.it 2024
Zimaky este ako tak drzia, to by som povedal, ze je kriticke az nad 20+ ... uz ma cakaju vector 4 seasons na predajni, len neni cas.
Inak, zapis R18 do TP siel kruto zle. Jednak na hroncovej v jednom bode robilo presne 0 ludi na evidencii, tak som to tam vzdal a na komenskeho phani zacala pochybovat o pravosti potvrdenia od importera ( papier, peciatky, obalka, dalsie peciatky, faktura o zapalteni, maily)... Vraj maju od 1.4 nejaky novy regulativ ( ...a vyssie poplatky na kazdom fronte, diky ficoland) a importer musi ( ma povinnost o ktorej nevie a neplni si ju) nahadzovat dodatocne schvalene rozmery do ich systemu, kde si to vedia na zaklade VIN overit. Moja vnutorna otazka znela naco teda si vybavujem nie lacny certifikat/potvrdenie od importera, ked je povinnost mat to v systeme???! Nevadi, po 20 minutach obehnuti 3 kolegyn vratane policajtky a telefonate do toyoty sme sa zhodli, na tom, ze neojebabravam a nove R18 225/45 nebudu zasadny rozdiel oproti 215/55 R17 a teta mi to teda zapise ( ako by mala podla vyhlasky/zakona whatever)...
Velky TP po zapise vytlacila najprv bez zapisanych kolies... malu karticku s CIPOM mi nevratila, ze to tam musi nadobat iny pracovnik a poslu to postou slovensko.it 2024
Naposledy upravil/-a scream v St 24. Apr, 2024, 00:20, upravené celkom 1 krát.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X