Elektromobilita a vsetko okolo nej
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
KikoKK,
Ako hodnotis model X v skratke? Mas na nom podla vedlajsej temy furu kilometrov, co to je za rocnik? Tie vyklapacie dvere a s tym spojene veci ok, ziadne problemy?
Ako hodnotis model X v skratke? Mas na nom podla vedlajsej temy furu kilometrov, co to je za rocnik? Tie vyklapacie dvere a s tym spojene veci ok, ziadne problemy?
- KikoKK
- Používateľ
- Príspevky: 878
- Dátum registrácie: St 18. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Rosenheim (DE) / Nitra (SK)
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
... od juna 2018 jazdim Model X 100D, dnes ma auto nieco cez 430.000 km, mohlo mat ovela viacej, avsak mali sme globalne chripkove prazdniny a od marca 2022 mam ako druhe auto aj Model Y Long Range (aktualne 96.000 km) ... kazdemu hovorim, Tesla nie je dobre auto, avsak vynikajuce elektroauto. Mali sme vsetko mozne aj na dlhodobe skusanie, ako s lepsim odhlucnenim, lepsim komfortom podvozku, lepsim nabijanim, lepsimi bezpecnostnymi asistetami, avsak ziadne nefungovalo ako balik lepsie nez Tesla.
... pri 150 kmh v ziadnom pripade Model X nespravi 350 km, ani ako nove a moje tym ze ja som stratil 13% kapacity baterie uz v ziadnom pripade. Teraz ma bateria 86 kWh kapacitu, cize ak si zoberiem priemernu spotrebu 23 kWh/100 tak, to mam teoreticky 375 km zo 100% na 0%. Malokedy sa jazdi zo 100 na 0, realisticky treba pocitat rozpatie 80% -> 10%, cize 260 km je realisticky dialnicny skok pri dodrziavani predpisov. Bezne je vsak ten dojazd 280 - 330 km ... kvoli praci jazdim po celej Europe, prevazne Nemecko, Rakusko, Taliansko, cize dialnice vyssim tempom. Akonahle vsak pridem do NL, DK, CH, NO, SW tak nie je problem kapacita baterie, ale velkost mechura. Prisne rychlostne limity predlzuju dojazd. Napriklad v DK a NL mavam bezne spotrebu 18 kWh/100 a teda teoreticky dojazd 480 km aj na ich dialniciach.
... Model X je ta najhorsia vec, ktoru si od Tesly mozete kupit, auto je prilis komplexne a ma vela konstrukcnych zavad. S tym je spojeny aj potreba sledovania technickeho stavu hlavne podvozkovych dielov. Typicky neduh su predne poloosi a ramena a hlavne velmi zle nastavitelna geometria. Kym som nevymenil komponenty napravy, aby sa dala nastavit poriadne geometria, tak som menil pneumatiky kazdych 25 - 35 tisic kilometrov. Teraz bezne na jednej sade spravim 65 - 70 tisic kilometrov. Rovnako to bolo s poloosmi, v ramci zaruky ich Tesla menila 3 krat, ja som nasledne cakal, kym sa objavi revizia z Plaid, ktora vyrazne dlhsie vydrzi. Co som predtym po 40 tisic kilometroch pocul a po 60 tisic uz vyraznbe citil vibracie od poloos, teraz maju 130 tis a zacinam ich slabucko pocut, avsak len pri prudkom zrychleni z nizkych rychlosti. Predpokladam, ze este vydrzia dalsich 50 tisic kilometrov. Co sa tyka ramien, tie zial kazdych 100 tisic kilometrov menit, do klbu sa dostane voda a necistota, zacne nechutne skrypat. Celkom pozitine vsak je, ze tieto diely nie su nijak financne narocne s prihliadnutim na obstaravaciu cenu a kategoriu auta. Urcite ma servis aj prevadzka vychadza vyrazne menej, nez porovnatelne auto so spalovacim motorom. Len pre porovnanie, za Volvo XC60 som rocne daval ookolo 13 tis EUR. Model X ma vychadza pod 4 tis. Avsak kazdemu odporucam si radsej kupit novy Y, nez jazdene X.
... pri 150 kmh v ziadnom pripade Model X nespravi 350 km, ani ako nove a moje tym ze ja som stratil 13% kapacity baterie uz v ziadnom pripade. Teraz ma bateria 86 kWh kapacitu, cize ak si zoberiem priemernu spotrebu 23 kWh/100 tak, to mam teoreticky 375 km zo 100% na 0%. Malokedy sa jazdi zo 100 na 0, realisticky treba pocitat rozpatie 80% -> 10%, cize 260 km je realisticky dialnicny skok pri dodrziavani predpisov. Bezne je vsak ten dojazd 280 - 330 km ... kvoli praci jazdim po celej Europe, prevazne Nemecko, Rakusko, Taliansko, cize dialnice vyssim tempom. Akonahle vsak pridem do NL, DK, CH, NO, SW tak nie je problem kapacita baterie, ale velkost mechura. Prisne rychlostne limity predlzuju dojazd. Napriklad v DK a NL mavam bezne spotrebu 18 kWh/100 a teda teoreticky dojazd 480 km aj na ich dialniciach.
... Model X je ta najhorsia vec, ktoru si od Tesly mozete kupit, auto je prilis komplexne a ma vela konstrukcnych zavad. S tym je spojeny aj potreba sledovania technickeho stavu hlavne podvozkovych dielov. Typicky neduh su predne poloosi a ramena a hlavne velmi zle nastavitelna geometria. Kym som nevymenil komponenty napravy, aby sa dala nastavit poriadne geometria, tak som menil pneumatiky kazdych 25 - 35 tisic kilometrov. Teraz bezne na jednej sade spravim 65 - 70 tisic kilometrov. Rovnako to bolo s poloosmi, v ramci zaruky ich Tesla menila 3 krat, ja som nasledne cakal, kym sa objavi revizia z Plaid, ktora vyrazne dlhsie vydrzi. Co som predtym po 40 tisic kilometroch pocul a po 60 tisic uz vyraznbe citil vibracie od poloos, teraz maju 130 tis a zacinam ich slabucko pocut, avsak len pri prudkom zrychleni z nizkych rychlosti. Predpokladam, ze este vydrzia dalsich 50 tisic kilometrov. Co sa tyka ramien, tie zial kazdych 100 tisic kilometrov menit, do klbu sa dostane voda a necistota, zacne nechutne skrypat. Celkom pozitine vsak je, ze tieto diely nie su nijak financne narocne s prihliadnutim na obstaravaciu cenu a kategoriu auta. Urcite ma servis aj prevadzka vychadza vyrazne menej, nez porovnatelne auto so spalovacim motorom. Len pre porovnanie, za Volvo XC60 som rocne daval ookolo 13 tis EUR. Model X ma vychadza pod 4 tis. Avsak kazdemu odporucam si radsej kupit novy Y, nez jazdene X.
NOVY KOMP DOMA BEZI AKO HODINKY - thx lok2 || CPU: C2Q Q8600 @ 3.2GHz|| ZALMAN VODNE CHLADENIE || MB: Gigabyte X38-DS4 || CASE: Chieftec CA-01B-B-SL-OP Mesh Big Black/Silver || PSU: Chill Inovation 510A || RAM: 4 x 2GB Kingston DDR2 1066MHz HyperX || GPU: Sapphire HD6850 1GB || zatial integrovany zvuk || Harman/Kardon CineQ || HDD: 320GB Hitachi @ SilentMax || DVD+/-RW Samsung SH-S203P || LCD: Samsung SyncMaster 225BW || KEY + MOUSE Logitech MX5000 BlueTooth Desktop || Joystick: Logitech Extreme 3d PRO || vrrm-vrrrm-volantos Logitech RacingWheel G25 || Spytaj sa ma kde kupujem moj HW ||
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ale na Y nemas super stylove dvere
Necaka X nejaka modernizacia? Predsa jento starsi model.
A diki za super konstruktivne vstupy. Co jazdis od 2015? Bolo nieco ine ako tesla dostupne v tej dobe?
Necaka X nejaka modernizacia? Predsa jento starsi model.
A diki za super konstruktivne vstupy. Co jazdis od 2015? Bolo nieco ine ako tesla dostupne v tej dobe?
- KikoKK
- Používateľ
- Príspevky: 878
- Dátum registrácie: St 18. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Rosenheim (DE) / Nitra (SK)
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
... ja som bol povodne vyslovene proti X, sa mi zdal vulgarny, neesteticky a otrasne zadne dvere. Jazdil som najprv na Model S, kde mi vadilo nizke sedenie a nepritomnost tazneho, avsak som to bral len ako problemy hornych desat tisic. Potom som dostal Model X na par tyzdnov, az vtedy som pochopil o com to auto je, ze je v podstate presne co ja potrebujem. Model S P85 mal nizsi dojazd, nez X 100D. Prekvapivo aj tie sialene dvere su velmi prakticke. Jedine, ze dlho trva, ked sa otvaraju a zatvaraju.
... X dostalo modernizaciu 2022 pod kodovym oznacenim "Palladium" a teda vrcholnej verzie Plaid. Podobne ako nova 3ka, nema rychlostnu aku ani blinkre za volantom. Zvonka vizualny rozdiel hmlovky su paralelne s hlavnymi svetlami. Pre 99% ludi rozdiely takmer nepostrehnutelne, avsak rozdiel v kvalite je obrovsky. S mojim autom ako Favorit voci Oktavii.
... X je sice stylove, aj tak radsej jazdim na Y, je to proste modernejsie auto. Ovela rychlejsie nabija, infotainment ma lepsiu odozvu, viacej funkcii, tichsi interier.
... X dostalo modernizaciu 2022 pod kodovym oznacenim "Palladium" a teda vrcholnej verzie Plaid. Podobne ako nova 3ka, nema rychlostnu aku ani blinkre za volantom. Zvonka vizualny rozdiel hmlovky su paralelne s hlavnymi svetlami. Pre 99% ludi rozdiely takmer nepostrehnutelne, avsak rozdiel v kvalite je obrovsky. S mojim autom ako Favorit voci Oktavii.
... X je sice stylove, aj tak radsej jazdim na Y, je to proste modernejsie auto. Ovela rychlejsie nabija, infotainment ma lepsiu odozvu, viacej funkcii, tichsi interier.
NOVY KOMP DOMA BEZI AKO HODINKY - thx lok2 || CPU: C2Q Q8600 @ 3.2GHz|| ZALMAN VODNE CHLADENIE || MB: Gigabyte X38-DS4 || CASE: Chieftec CA-01B-B-SL-OP Mesh Big Black/Silver || PSU: Chill Inovation 510A || RAM: 4 x 2GB Kingston DDR2 1066MHz HyperX || GPU: Sapphire HD6850 1GB || zatial integrovany zvuk || Harman/Kardon CineQ || HDD: 320GB Hitachi @ SilentMax || DVD+/-RW Samsung SH-S203P || LCD: Samsung SyncMaster 225BW || KEY + MOUSE Logitech MX5000 BlueTooth Desktop || Joystick: Logitech Extreme 3d PRO || vrrm-vrrrm-volantos Logitech RacingWheel G25 || Spytaj sa ma kde kupujem moj HW ||
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5857
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Ved to ze plaid je ultra top model, ale kto chce "bezne" X tak je stale odkazany na prvotny model ak tomu dobre rozumiem.
-
- Používateľ
- Príspevky: 445
- Dátum registrácie: So 25. Mar, 2023, 19:17
- Bydlisko: Žilina
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Načo X keď je tu Y, ktorý stačí bežnej populáci až až. Len tým čo denne jazdia do Chorvátska na dovolenku na jeden záťah nie
CPU: AMD 7800X3D GPU: Asus TUF Gaming RTX4080 MB: Asus TUF Gaming B650m-PLUS RAM: 2x16GB Kingston 6000 PSU: Asus Strix Aura 850w Gold SSD: Kingston Fury Renegade 1TB CASE: GameMax Spark Monitor: Alienware AW3432DWF
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
X je väčšie auto, ma vzduchovy podvozok, tie falcon doors vedia byt prakticke. Ale tiez mi Y pride pre väčšinu ludi lepsie auto. Tiez X/S sa stale vyrabaju iba v US, s tym suvisi urcita uroven spracovania. 3/Y pre nas su bud z DE alebo Ciny.
Btw, Model Y uz ma funkcne matrix LED a zatial spokojnost.
Btw, Model Y uz ma funkcne matrix LED a zatial spokojnost.
FVE 12.45 kWp V/Z
- KikoKK
- Používateľ
- Príspevky: 878
- Dátum registrácie: St 18. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Rosenheim (DE) / Nitra (SK)
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
... ako aj predtym, aj nove S/X sa robi v dvoch zakladnych verziach. Pre "chudobnych" je tu verzia Long Range, ktora ma dva motory. Pre ostatnych, ktori maju potrebu vyssieho pretazenia, je tu verzia Plaid s troma motormi. Uprimne, sucasny Long Range takmer rovnako zrychluje ako stary Performance, takze kto chce S/X jednoznacne staci aj civilna verzia Long Range.Ved to ze plaid je ultra top model, ale kto chce "bezne" X tak je stale odkazany na prvotny model ak tomu dobre rozumiem.
.. len pre porovnanie:
- Model S Plaid 91.990 EUR bez DPH a na 0 za 2,1 sekundy
- Model S Long Range 79.990 EUR bez DPH a na 0 za 3,2 sekundy
- Model X Plaid 95.990 EUR bez DPH a na 0 za 2,6 sekundy
- Model X Long Range 83.990 EUR bez DPH a na 0 za 3,9 sekundy
NOVY KOMP DOMA BEZI AKO HODINKY - thx lok2 || CPU: C2Q Q8600 @ 3.2GHz|| ZALMAN VODNE CHLADENIE || MB: Gigabyte X38-DS4 || CASE: Chieftec CA-01B-B-SL-OP Mesh Big Black/Silver || PSU: Chill Inovation 510A || RAM: 4 x 2GB Kingston DDR2 1066MHz HyperX || GPU: Sapphire HD6850 1GB || zatial integrovany zvuk || Harman/Kardon CineQ || HDD: 320GB Hitachi @ SilentMax || DVD+/-RW Samsung SH-S203P || LCD: Samsung SyncMaster 225BW || KEY + MOUSE Logitech MX5000 BlueTooth Desktop || Joystick: Logitech Extreme 3d PRO || vrrm-vrrrm-volantos Logitech RacingWheel G25 || Spytaj sa ma kde kupujem moj HW ||
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Keď by nammi-01 malo DC V2F tak ho za 25tis beriem okamžite.
Ja osobne by som preferoval 20-25kWh tj. do 200km za 20tis a do chorvátska by som využil odvoz auta a batožiny vlakom.
https://www.mojelektromobil.sk/elektrom ... -nammi-01/
Keďže ten tunel nie je príliš široký a šírka je 1810mm tak by som sa tam asi zmestil (190/110) ?
Svetlá výška bude asi žiaľ asi oveľa (o 7 cm ?) menšia ako má môj milovaný DUSTER.
Ten pracovno-jedálenský šuplík/stolík pre spolujazdca a odkladacia plocha pre vodiča spolu s asistenčnou podporov sa mi pozdávajú a dúfam že tam pôjde aj navigácia v EU ( android auto ? )
Tieto z HU budú ešte lacnejšie ?
https://fontech.startitup.sk/wp-content ... jpg?x35256
a dúfam že budú robiť aj teito
https://www.google.com/search?q=byd+%22 ... VrhMk,st:0
Kde sa dajú kúpiť akcie ?
Ja osobne by som preferoval 20-25kWh tj. do 200km za 20tis a do chorvátska by som využil odvoz auta a batožiny vlakom.
https://www.mojelektromobil.sk/elektrom ... -nammi-01/
Keďže ten tunel nie je príliš široký a šírka je 1810mm tak by som sa tam asi zmestil (190/110) ?
Svetlá výška bude asi žiaľ asi oveľa (o 7 cm ?) menšia ako má môj milovaný DUSTER.
Ten pracovno-jedálenský šuplík/stolík pre spolujazdca a odkladacia plocha pre vodiča spolu s asistenčnou podporov sa mi pozdávajú a dúfam že tam pôjde aj navigácia v EU ( android auto ? )
Tieto z HU budú ešte lacnejšie ?
https://fontech.startitup.sk/wp-content ... jpg?x35256
a dúfam že budú robiť aj teito
https://www.google.com/search?q=byd+%22 ... VrhMk,st:0
Kde sa dajú kúpiť akcie ?
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Celkom zavazne problemy s bzuciakom xiaomi su7 https://youtu.be/UFd7Lmp-1yA?si=k5PVPeGq_A0z33rL
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
1st generation produkt, ale takéto problemy by som teda neocakaval. Toto je ucenie sa zakladom za behu.
FVE 12.45 kWp V/Z
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1796
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
hej este horsie ako tesla
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
nekupujte cinske veci, nikdy nekupujte cinske veci, akekolvek
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
lebo je to shit alebo kopia a podporuje sa tym totalitny rezim, ktory je nasim nepriatelom