Aku mate spotrebu?

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6878
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa stefan222 »

Scala 1.0 tsi 70kw. Ma najazdene 23tis km. Siel som trasu presov vranov. S klimou. Normalne predpisovo.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10043
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa stiv »

Ja som mal 7 svojou trasou normalne(jsie). :D
.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1977
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa Miso122 »

Tiež Scala s 1.0 TSI
Obrázok
ITX >>> ATX
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6878
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa stefan222 »

Na tu rychlost velkom slusne. S karoqom som sa vratil tu istu trasu z vranova do Po a 6.1L. Super servis v tom vranove
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
geroswen
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: So 03. Jan, 2015, 23:54
Bydlisko: Bratislava, Cifer

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa geroswen »

Ja som minuly tyzden dostal ako nahradne vozidlo BMW 118i, rocnik 2021, 1,5l radovy 3 valec, 7 stupnovy automat.

Isiel som asi 60% okresky, 30% dialnice a 10% mesto. Priemerna spotreba 6,7l.
Jazil som vacsinou predpisovo (max + 10 km/h) a ziadne brzda-plyn.
Ked clovek pusti plyn a potom jemne prida, tak s autom vzdy trhne. Start stop je taky neprijemny, ze si neviem predstavit cloveka, ktory by ho autmaticky nevypinal. Dynamika asi adekvatna 3 valcu. Kick down podradi tak, ze motor toci 6 tisic otacok, potom chvilku iba huci a nasledne to zacne trochu tahat. Uprimne sa cudujem ludom, ktori daju za taketo auto 40k penazi a aspon dufam, ze rovnaky motor a prevodovku nedavaju do 3er a vyssie.

Cena za palivo na 100km je o dost vyssia nez pri 2013 F11 530xd. Tam by som mal na rovnakej trase urcite spotebu pod 8l. Je to o 8 rokov starsie auto, ovela vacsie, tazsie, 2-nasobny objem motora, atd. 8 stupnova ZF prevodovka je oproti hentomu cudu o 30 rokov popredu.
Dell M4500 - i7-920xm @3.87Ghz, quadro 1800m
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa werwest »

werwest napísal: Št 06. Apr, 2023, 22:44 IMG_1505.jpeg
Tak nakoniec spotreba “volva” sa posplhala takto, je to dost takej jazdy v nemecku cize zapcha zapcha zapcha. Nabijal som len raz. Idem zajtra pri slovensko tak som dal reset a som zvedavy ako to bude vyzerat, uz teraz ma stve ta 42L nadrz ze treba furt tankovat :D ale nabite neni, nabijacka sa rozhodla nefungovat, takze mam len tak 30% baterky pred cestou, ale neplanujem baterkovat
Nenabijam nadalej. Jak som si zvykol na kone, spotreba poskocila k 8.5.
Ale zacal som trosku experimentovat. V power mode auto nepusti baterku pod 20%, a ked pri akceleracii z nej cucne, tak ju hned dobije naspat na 20%, pripadne aj nad co sa dobije rekuperaciou. Takto som jazdil cely cas, a vzdy tak rychlo ako premavka dovolovala.
Experimentom je, ze v meste idem na elektriku, a ako vyndem z mesta tak prepnem do power modu, motor dobije baterku, a ako pridem zase do mesta prepnem zase na pure elektriku.
A potom priemerka obcas vyzera ze:
IMG_20240619_095029.jpg
Dlhodoba priemerka klesla z 8.5 na 7. A nezmenil som styl jazdy, auto vidi vmax denne, len v meste prepnem do elektriky. Tie pohynacky na krizovatkach/semaforoch su tak strasne neefektivne ze je efektivnejsie dobit dost elektriky motorom mimo mesta a ist potom elektricky ako to odbuchat na benzine.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
#fetacinechdrziaticho
#nafetkynereagujem
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5520
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Obrázok

Nejak si to 1.4TSI cuclo... Motanice po KE a okoli, relativne plynula jazda, zvacsa do +80 nad MPR, TDI by v rovnakom tempe slo tak za 8,5
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa lopo1 »

ked tlacis na pilu tak benzin si cucne akurat man vcera prekvapil moja kia 1,4TGDI som ako si nestihal na stratnutie takze sa islo 20 -40 + MPR a rozdiel v spotrebe bol asi len 1-1,5l oporoti jazde okolo -10 MPR
ked do toho zaratam motanie po meste + dialnica tak som sa dostal niekde tesne pod 8l
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5520
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Aku mate spotrebu?

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Najvacsi vplyv na to ma asi brzdenie. Obzvlast ked musis prudko brzdit hned po prudkej akceleracii, vtedy vobec nevyuzijes ziskanu kineticku energiu, vpodstate si vsetko palivo spalil len na zahriatie brzd.

____
Minule som sa tak zamyslal a hral s diagnostikou na 1.4TSI, sledoval prietoky paliva, zatazenie motora a tak... Zistil som ze pod plnym plynom vo vyssich otackach ten motor dokaze palit kludne 170-180ml(0.17-0.18l) za 10sekund :D zatial co pri ustalenej 90tke to je tak 15-16ml(0.015-0.016l)


Robil som z toho potom dlho rozne prepocty, niektore som uz po zadani vstupnych podmienok hadzal do chatuGPT nech ich srotuje... Všetko okolo toho sa riadilo pomerne sedliackym rozumom(brzdim = vysoka spotreba a tak...) az na 2 veci:

1. Pre co najnizsiu spotrebu sa oplati co najprudsie akcelerovat(ale tak aby nebolo nutne brzdit) a nasledne udrziavat konštantnu rychlost na co najvyssi prevodovy stupen. Inak povedane, je uspornejsie zrychlit z 0 na 100 stylom redline a plny plyn ako zrychlovat normalne

2. Vyslo mi ze je extremne drahe spomalit pri jazde do kopca :D konkretne som to prepocitaval na dialnicnom stupani do ktoreho ideš 180


A ze trebars pribrzdenie zo 180 na 120 a nasledna plna akceleracia v 5% dialnicnom stupani ta na benzíne vyjde na 0.25€, zatial co na rovinke ta take spomalenie vyjde na 0.16€ a pri 5% klesani len na 0.07€ (vsetko v porovnani s konštantnou 180kmh jazdou)

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"