Díki všetkým za vstupy, hlavne tie z reálnej skúsenosti.
veľkosť auta neriešme, to je subjektívne, mal som maličké, mám teraz relatívne veľké, moja vlastna manželka povedala že chce niečo veľkosti golf a pod nebaví ju veľka krava v serpentínach Bukovec - Košice a šťastná manželka som šťastný ja. Za tie dva roky čo máme 7 miestne auto sme s ním super spoko ale nejazdíme dlhé trasy, nenosíme bicykle, lyže, jednoducho zisťujeme že ho nevyužívame a 99% času sú to krátke trasy, prípadne pár sto kilometrov.
Čo sa týka podvozku to vnímam, každý píše/hovorí že FL je na tom lepšie. Lenže za cenu nového RWD FL mám 3 ročnú Performance verziu a to je tiež na zamyslenie
tie autá si vyskúšam, ideálne pred FL a po FL a sám zistím.
Servis:
jazdí tu tesiel už aj na východe plno, tak snáď to taký problém nebude, ale good point a samozrejme overím ak by som kupoval.
Mal som raz motorku husquarnu a oficálny servis bol najbližší v Poľsku, bolo to na nervy (ale aspoň výlet po ktorom som motorku predal, nie je to pre mňa momentálne sedieť pol dňa a buď zima alebo teplo, nikdy nie dobre
)
Maniak super info ohľadom kompatiblity podvozku, aj keď priznám sa chcem kúpiť plug and play, aj keď ten podvozok človek musí skôr neskôr servisovať a meniť poloosi a pod. (ževraj na performance modeloch dosť často) tak prečo tam nedať lepšie.
Zároveň som sa dopozeral na YT ku testom kde vychádzalo, že najväčšia degradácia baterky sú prvé tri roky a potom to stabilne drží, takže ďalší bod pre mladú jazdenku.
model Y je pekný ale predstavujem si, že auto kúpim ideálne za 20, maximálne za 30 K, mám priority predsa inde. Práve logika že budem mať auto v rovnakej cene ako to čo predám (ak predám) ale s úplne inými schopnosťami )a lacnejšou prevádzkou, na jar dávam FVE).
preto mi z toho vyšiel buď VAG, vzhľadom na dostupnosť servisnej siete (ale po maniakovych vstupoch ma prechádza chuť) alebo model 3, ktorý je IMHO mega lacný na to, čo ponúka a pripisujem to práve strachu európanov z jazdnej tesly. základný model je za 20 - 23, performance od 29 vyššie, long range niekde medzi.
Mimochodom ten boost upgrade alebo ako sa to volá za 2000 dolárov robí z long range modelu skoro rovnako výkonný stroj ako performance, je to šialené, chýba tomu jedine ten okamžitý odpich vzhľadom na techniku motora ale potom sú doslova neck to neck.
Iné modely, korejci a podobne ma buď nezaujímajú, alebo sú drahé (Ioniq 5 napr.).
Je to super poloha v ktorej som, lebo ma nič netlačí, ak to bude dávať zmysel idem do toho, ak to nepôjde nič sa nedeje a dízel podojíme ešte rok
len predať 2 ročné auto s ešte 2 ročnou zárukou mi príde fajn z pohľadu možného kupcu.
Mimochodom, nemá niekto znalosť účtovníctva pri nabíjaní firemného elektromobilu z domácej siete? viem to nejakým spôsobom pretlačiť do nákladov? lebo SRO má sídlo v rodinnom dome a určite si nebudem zriaďovať prípojku aj na SRO kôli nabíjaniu. toto nie je dealbreaker len mi to príde ako modelová situácia ktorej počet bude narastať.