Internet

Všetko o sieťach, nastaveniach, problémoch ...
Jahody
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Pi 20. Sep, 2024, 16:26

Internet

Príspevok od používateľa Jahody »

Ahojte, idem sa opýtať, pracujem cez internet - prijímam hovory, a ten hovor sa veľmi často seká smerom k zkz, ja ho počujem dobre. Bol tu aj technik od poskytovateľa internetu, ktorý mi diagnostikoval pripojenie smerom do mňa web cez ktorý tie hovory idú a zistil že to spojenie ide cez dalších 19 serverov, z ktorých jeden nie je dobrý. V práci mi povedali že môj poskytovateľ mi to má upraviť tak aby ten server obišlo, tak sa pýtam či sa to dá lebo mne sa to nezdá, pingy po ceste boli od 10-32ms, mám optiku 400/100 a na PC som pripojená káblom. To sekanie dosť obťažuje mňa aj zkz a nikto nevie kde je chyba.
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2316
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Internet

Príspevok od používateľa zoom »

Toto bude asi trochu zlozitejsie na vyriesenie. Nemam nejake riesenie, tak aspon zopar postrehov a otazok na zaciatok.
• Akeho mas poskytovatela k internetu? Pokial to nie je nejaky vyslovene dedinsky suflikant, tak akykolvek znamejsi ISP by mal mat dnes uz dostatocne pripojenie a routovanie do zahranicia. Taktiez si nemyslim, ze poskytovatel bude nieco upravovat, aby tvoje pakety obisli konkretny server. Jednak to castokrat ani nie je mozne a hlavne nikto nebude udrziavat zoznam domacich zakaznikov s ich vynimkami (tento ma toto, tamten zase hento, treti to ma takto). Z toho by sa rychlo stala nocna mora vsetkych spravcov siete.

Ak by toto malo byt riesenie, tak si myslim, ze ovela jednoduchsie to zvladnes na svojej strane cez nejaku lepsiu VPN (platenu, dajme tomu do 5,-€ mesacne). Chapem blbej situacii, ze mas platit za nieco, co pouzivas k praci, tak nehovorim, ze toto treba hned robit, ale urcite sa to docieli lahsie nez vynimky u ISP. Cez VPN si nastavis ze ides napriklad cez nemecky server, pakety od teba vylezu v Nemecku a ku koncovemu serveru uz pojdu inou cestou.

• Ak to nie je ohromne tajomstvo, vies napisat, aky/ako skusal server ten technik? Jeho IP adresu, pripadne ten web, cez ktory idu tie hovory. Pripadne aspon sluzbu, ktoru vyuzivate v praci, ze by sa dalo nieco o tom pozriet a vyskusat trasovanie packetov od nas.

• Ak je taka moznost, tak by som este mozno skusil ine hlasove sluzby, napriklad Skype, MS Teams, Discord... cokolvek co vie dlhsie vysielat zvuk na druhu stranu. Tymto zaroven otestujes, ci to nerobi pocitac.
Jahody
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Pi 20. Sep, 2024, 16:26

Re: Internet

Príspevok od používateľa Jahody »

Ahojky, no a tu VPN mi nebude blokovať PC? Lebo my máme všetko ohromne zabezpečené a už vôbec nemám povolenie niečo inštalovať napr ten Skype, jednoducho v tom kompe nič neni a všetko ide cez cloudy, hovory cez genesys čo je komplexne riešenie pre callcentrum.
Bohužiaľ mám lokálneho poskytovateľa, lebo tí známi tu žiadne služby neponúkajú, takže on má kvázi monopol na optiku.
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2316
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Internet

Príspevok od používateľa zoom »

Mno, trochu oneskorene... nejako vela je toho na mna posledne dni. Pokial je to nejaky firemny pocitac, kde nemas ani administratorsky pristup, tak tam asi naozaj nic nenainstalujes. Genesys poznam, ale nemam skusenost s cloudovym produktom. Ocividne maju Cloud Network Readiness Assessment, tj. nejaky tool, co asi treba nainstalovat a spustit a ono si to premeria sietove pripojenie k nim a vyrobi nejaky report. Vzhladom na obmedzeny pristup k PC to asi nebude uplne mozne.

Nasleduje viac technicky bullshit, ktory ti asi aj tak nepomoze. Podla tejto stranky pouziva Genesys 3 velke rozsahy IP adries pre jeho verejne sluzby (52.129.96.0/20, 169.150.104.0/21, 167.234.48.0/20). Ked si kazdu IP traceroutnem, tak to vyzera asi takto na Orange optike...

52.129.96.0
Spoiler: ukázať

Kód: Vybrať všetko

Tracing route to 52.129.96.0 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.local [192.168.0.1]
  2     3 ms     2 ms     2 ms  213-151-234-36.static.orange.sk [213.151.234.36]
  3     4 ms     3 ms     3 ms  172.16.36.41
  4     3 ms     3 ms     3 ms  213-151-198-26.static.orange.sk [213.151.198.26]
  5     4 ms     3 ms     *     193.251.254.145
  6   121 ms   121 ms   121 ms  81.52.166.175
  7   122 ms   129 ms   121 ms  81.52.187.238
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.

169.150.104.0
Spoiler: ukázať

Kód: Vybrať všetko

Tracing route to genesys.cloud [169.150.104.0]
over a maximum of 30 hops:

  1    10 ms     5 ms     2 ms  router.local [192.168.0.1]
  2     4 ms     3 ms     3 ms  213-151-234-36.static.orange.sk [213.151.234.36]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  172.16.36.61
  4     4 ms     4 ms     3 ms  213-151-198-26.static.orange.sk [213.151.198.26]
  5     4 ms     3 ms     3 ms  193.251.254.145
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.

167.234.48.0
Spoiler: ukázať

Kód: Vybrať všetko

Tracing route to 167.234.48.0 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  router.local [192.168.0.1]
  2     3 ms     3 ms     3 ms  213-151-234-36.static.orange.sk [213.151.234.36]
  3     3 ms     3 ms     3 ms  172.16.36.57
  4     *        *        *     Request timed out.
  5     *        *        *     Request timed out.

Od urciteho hopu sa pingy nevracaju, co je normalne. Tipujem, ze vtedy to vojde do AWS datacentra. Ako vidno, ten prvy rozsah (52.129.96.0) naozaj ma na jednom hope 120+ ms ping, co je hodne vela a moze ovplyvnovat hovory, toboz, ak by tam dochadzalo k strate packetov. Ten druhy (169.150.104.0) je taky normalny a treti rozsah (167.234.48.0) vyzera byt geograficky najblizsie. Podla tejto stranky ten prvy rozsah patri do US, druhy mozno do Azie a treti tam nie je, ale tipujem, ze je v Europe. To by aj odpovedalo takemu logickemu pokrytiu celeho sveta.

Ked tu prvu IP necham dlho pingovat, tak drtiva vacsina pingov je 120-121ms, cize velmi maly jitter, ale napriek tomu vysoky ping. Pride mi to skor ako zle nakonfigurovana siet niekde za oceanom. Myslim si, ze s tymto neurobis vobec nic. Ak ma AWS ci Genesys zle nakonfigurovanu siet, tak to mozno casom odstrania. Popripade neviem, ci sa v nastaveniach Genesys portalu da nejako zakliknut, ze chces vyuzivat ich europske datacentrum a nie americke. S tymito informaciami by sa hadam aj dalo obratit na admina Genesys portalu vo vasej firme, ale ak tam vsak sedi taky administrator, co posiela indicke rady typu "nech provider nastavi, ze pakety budu obchadzat ten hop s vysokym pingom", tak to asi nic. Dal by som mu zaucho kebyze ho stretnem a odoberiem aspon 4 z jeho 10 MVP titulov.
Jahody
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Pi 20. Sep, 2024, 16:26

Re: Internet

Príspevok od používateľa Jahody »

Ahojky, ďakujem že si si našiel čas na analýzu 🙂. Ten tool tam mám, ale dá sa zmerať len predtým než ma zapoja na linku, potom ma to už nespojí, čo je o ničom lebo to potrebujem overiť v reálnom čase nie predtým, ale tie výsledky sú OK všade aj pingy okolo 20. Problém je, že všetci sú presvedčení že je chyba v mojom internete lebo už to párkrát riešili a vždy "pomohla" zmena poskytovateľa alebo routera, takže moje argumenty že niekto iný má zle nakonfigurovanu sieť neobstoja lebo veď ďalších 80 ľudí taký problém nemá.
Aj keď si dám zmerať rýchlosť priamo na firemnom pc tak ukazuje IP holandského poskytovateľa KPN - zrejme firma používa ich servery takže neviem nakoľko dôveryhodné je to meranie (meriam cez CTU test). inak tie IP ktoré si testoval tak tie presne sedia s mojím testom priamo v Genesys pure Cloud 😂
Už ma to riadne vytáča tá situácia teda lebo každý sa vyhovára na toho druhého a ja som medzi nimi mackana z každej strany.
Jahody
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 4
Dátum registrácie: Pi 20. Sep, 2024, 16:26

Re: Internet

Príspevok od používateľa Jahody »

Inak moje výsledky merania sú takéto, tie posledné dva sa mi nepodarilo
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2316
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Internet

Príspevok od používateľa zoom »

Este som to trosku skumal a ziskal som mierne iny pohlad na vec. Zobral som si do hladacika tu IP 81.52.166.175, tj. tam, kde to zrazu vyskoci na tych 120ms. Povodne som pisal, ze to bude niekde nejaky provider alebo Amazon AWS alebo co, ale podla RIPE databazy ta IP patri pod Orange OINIS (Orange International Networks), co je vlastne asi ich chrbticova siet po svete. To nebude uplne ze zle nakonfigurovane.

Potom som pozrel tie tvoje obrazky a vidim, ze ty ides cez inu trasu do Ameriky (nie Orangacky Opentransit), ale stale je to cca tych 120ms. Tak mi doplo, ze do US ten ping naozaj moze tolko trvat. Skusal som pingy na ine americke servery, konkretne 34.21.9.50 (Virginia) dava 102-103ms a 34.94.159.140 (Los Angeles), co je od nas fyzicky dalej, dava 165ms. Takze ono to tak nejako sedi.

Tych 120ms mozno nie je najlepsich (Google to vie kvoli menej hopom za 102ms, ale je to zrejme v norme - fyzicka rychlost svetla cez opticke kable okolo zemegule. Cize riesenie hadam ani neexistuje, lebo v podstate nic nie je ze chybne. Masivna pomoc by bola moznost pouzit Genesysovy Cloud v Europe na tieto sluzby. Ci to vasa firma vie/chce specialne tebe nastavit, to je uz ina otazka.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5857
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Internet

Príspevok od používateľa Jednoduska »

jednoduchý test, vieš si urobiť hotspot, máš dobré 4G/5G pokrytie?

ak áno skús to, jediný problém je že nemáš ako testovať podľa toho čo píšeš si súčas´tou nejakého celku kde neovplyvníš volané číslo.

bu´d si vyrieš výnimku a volaj si na mobil a pod. alebo cez vašho správcu genessysu si vyžiadaj testovacie scenáre, zopár čísel a porovnaj rovnaké call scenáre na providerovej optike aj na svojom hotspote.

Ideálne by bolo problém zreplikovať minimálne na providerovi, a v podstate aj na hotspote, čím by si karty presunul naspäť hore alebo identifikoval providera ako problém.
Ak je to malý dedinský provider tak stúpa šanca že by na tvojej linke konkrétne popracovali s osobitým zreteľom.

Návrat na "Siete"