Elektromobilita a vsetko okolo nej

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10118
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa stiv »

Perfektne cinske.. aky oxymoron. A len o 5 rokov.
.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4778
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa scream »

opto napísal: Ne 10. Nov, 2024, 19:12 ...messiah: Po 3-5 rokoch kúpiš perfektné nové Čínske elektro auto vyrábané v HU v dnešnej cene do 15tis . Ak do vtedy nevieš počkať a predpokladáš veľký nájazd km a chceš už dnes menej smradiť tak nejaká LPG Dacia ti dá 100km za cca 6E/100km.
Nemyslim si.

"Budúci rok uvedie firma Seagull EV na európsky trh, aby konkuroval Wolkswagenu, Stellantisu a ďalším na domácej pôde. Elektromobil poháňaný batériami BYD Blade je k dispozícii v modeloch s kapacitou 30,08 kWh a 38,88 kWh, ktoré poskytujú dojazd až 190 míľ (305 kilometrov), resp. 252 míľ (405 km). Spoločnosť BYD očakáva, že cena modelu Seagull sa bude napriek clám začínať na menej ako 20 000 eurách. "

O 5 rokov rataj s 5 rocnou inflaciou, to bude entry level na auta cez 20K euro.

To ani nehovorim v akej kvalite sa dnes auta robia, ze uz ani manualna prevodovka nedozije 150K KM v atmosfere.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2796
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa lepermessiah »

No takto .. moje sucasne auto sa mi rozpada pod zadkom, mam ho nieco cez 15 rokov, cize nejaka sentimentalna hodnota a ochota investovat tam bola, ale uz je to niekolko rokov po sebe, co ma viac stoji maintenance ako tankovanie. A teda pri spotrebe 14.7 leto a 18.8 zima si vieme predstavit, ze to ide trochu do penazi - co by som az tak neriesil lebo sentiment, ale riesim ze mam spotrebu ako Hummer a kym mozem vyrazit z parkoviska pred bytovkou, musim stat 10 minut kym mi rozmrazi auto a prestane sa vsetko zahmlievat, lebo inak nedojdem nikam - do prace to mam inak 2-3 minuty autom, ale po praci potrebujem auto viac. Aktualne zacina odchadzat servo, zadne vonkajsie aj vnutorne homokinetaky, silentbloky diferaku, prevodovky, lozisko kardanu .. proste nabaluje sa to a uz to nemam chut riesit. Takze riesim aktualne auto, teraz, nie o 5 rokov.

Viem pockat mozno do jari, ale po novom roku je tu 23% DPH a ja si nemam ako kupit auto na firmu, cize odpocet ani nic sa ma netyka, ratam hrube cisla cashu a teda oplatilo by sa mi kupit auto teraz pred zimou, kedy by mi to aj ulahcilo zivot.

Shortlistol som si uz len Honda E a Renault Zoe z tych aktualnych co viem kupit. Znamy bude mat koncom novembra pozicane Ora 3, mozno skusim, ale to je cenovo jemne cez limit. BYD Seagull nevyzera vobec zle, ale to by som teda mohol riesit az po jari. Inak samozrejme mam aj nejake podmienky, ktore auto musi splnat vzhladom na jeho vyuzivanie, teda napriklad vyhrievane sedacky a idealne volant, vyhrievane celne sklo je utopia, ale dialkove spustenie kurenia moze byt, dlzka do 4 metrov kvoli malym parkovacim miestam (pri bytovke je vzdy volny flek, kde nikto neparkuje, lebo lampa ..Smart by tam mal este pol metra rezervu :D ), rovnako aj pri praci su kratsie miesta pre pozdlzne parkovanie, radius otacania cim mensi tym lepsi. Vzhladom na moj mesacny najazd km a to, ze mam aj druhe auto, ktore ale nechcem nicit v meste je pre mna dojazd v podstate na skoro poslednom mieste - podmienka je, aby to preslo 100km v zime s kurenim na plne gule a to splna s odretymi usami aj ta Honda E, na druhu stranu Zoe az na hnusny interier a exterier je tiez fajn pouzitelne auto. Fiat 500e som uz vyhodil z vyberu, lebo som v tom sedel a nevyhovuje mi absolutne. BMW i3 som vobec nebral do uvahy, ale ked ste ho tu spomenuli viaceri, bol som sa pozriet v bazari na vystavene a tam by som sa do rozpoctu vosiel len s nejakou starou obitou krabicou bez vybavy (plus je fakt hnusne, asi som proste stale srdcom Audi)
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1679
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa werwest »

vyhrievane celne sklo neni must have, kedze elektro kuri hned
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 697
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

messiah: Hlavne ak potrebuješ spláchnuť aj hotovosť choď do iného auta ale neviem vôbec posúdiť do ktorého z Tvojho výberu.

Na druhej strane 2% navyše je oproti 2x nižšej cene Čínskych technológií je zanedbateľná.

Ja som práve kvôli spláchnutiu papierikov išiel pred dvoma rokmi do LPG Dustera a ak ešte dožijem tak kvôli tomu že v dome mám FVE a bavia ma dobré/zaujímavé riešenia tak počkám na PHEV alebo EV ktoré bude pri parkovaní na dvore fungovať aj ako fyzická batéria priamo cez DC pre moju FVE.

Drahá autobatéria sa bez podvojného využitia sa pri nízkom ročnom nájazde určite neoplatí.
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 697
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

Neviem či k novému Dacia Spring dodávajú až 16A V2L adaptér podobný tomuto
https://zdwl-tec.com/sk/product/eu-v2l-adapter/
ale ak áno mám taký pocit že by sa dal ten konektor typu T2 doplniť o manúlny prepínač a nejaké kábliky dobíjam/vybíjam . Mýlim sa ? Nemá niekto dacia V2L adaptér alebo schému jeho zapojenia ?

https://cdn.group.renault.com/dac/sk/pd ... b7c353.pdf

Minimálne jedna klimatizacia by sa tak dala kŕmiť z 5kW/FVE energie aj v zime ?

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"