Elektromobilita a vsetko okolo nej
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4778
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Nemyslim si.
"Budúci rok uvedie firma Seagull EV na európsky trh, aby konkuroval Wolkswagenu, Stellantisu a ďalším na domácej pôde. Elektromobil poháňaný batériami BYD Blade je k dispozícii v modeloch s kapacitou 30,08 kWh a 38,88 kWh, ktoré poskytujú dojazd až 190 míľ (305 kilometrov), resp. 252 míľ (405 km). Spoločnosť BYD očakáva, že cena modelu Seagull sa bude napriek clám začínať na menej ako 20 000 eurách. "
O 5 rokov rataj s 5 rocnou inflaciou, to bude entry level na auta cez 20K euro.
To ani nehovorim v akej kvalite sa dnes auta robia, ze uz ani manualna prevodovka nedozije 150K KM v atmosfere.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
No takto .. moje sucasne auto sa mi rozpada pod zadkom, mam ho nieco cez 15 rokov, cize nejaka sentimentalna hodnota a ochota investovat tam bola, ale uz je to niekolko rokov po sebe, co ma viac stoji maintenance ako tankovanie. A teda pri spotrebe 14.7 leto a 18.8 zima si vieme predstavit, ze to ide trochu do penazi - co by som az tak neriesil lebo sentiment, ale riesim ze mam spotrebu ako Hummer a kym mozem vyrazit z parkoviska pred bytovkou, musim stat 10 minut kym mi rozmrazi auto a prestane sa vsetko zahmlievat, lebo inak nedojdem nikam - do prace to mam inak 2-3 minuty autom, ale po praci potrebujem auto viac. Aktualne zacina odchadzat servo, zadne vonkajsie aj vnutorne homokinetaky, silentbloky diferaku, prevodovky, lozisko kardanu .. proste nabaluje sa to a uz to nemam chut riesit. Takze riesim aktualne auto, teraz, nie o 5 rokov.
Viem pockat mozno do jari, ale po novom roku je tu 23% DPH a ja si nemam ako kupit auto na firmu, cize odpocet ani nic sa ma netyka, ratam hrube cisla cashu a teda oplatilo by sa mi kupit auto teraz pred zimou, kedy by mi to aj ulahcilo zivot.
Shortlistol som si uz len Honda E a Renault Zoe z tych aktualnych co viem kupit. Znamy bude mat koncom novembra pozicane Ora 3, mozno skusim, ale to je cenovo jemne cez limit. BYD Seagull nevyzera vobec zle, ale to by som teda mohol riesit az po jari. Inak samozrejme mam aj nejake podmienky, ktore auto musi splnat vzhladom na jeho vyuzivanie, teda napriklad vyhrievane sedacky a idealne volant, vyhrievane celne sklo je utopia, ale dialkove spustenie kurenia moze byt, dlzka do 4 metrov kvoli malym parkovacim miestam (pri bytovke je vzdy volny flek, kde nikto neparkuje, lebo lampa ..Smart by tam mal este pol metra rezervu ), rovnako aj pri praci su kratsie miesta pre pozdlzne parkovanie, radius otacania cim mensi tym lepsi. Vzhladom na moj mesacny najazd km a to, ze mam aj druhe auto, ktore ale nechcem nicit v meste je pre mna dojazd v podstate na skoro poslednom mieste - podmienka je, aby to preslo 100km v zime s kurenim na plne gule a to splna s odretymi usami aj ta Honda E, na druhu stranu Zoe az na hnusny interier a exterier je tiez fajn pouzitelne auto. Fiat 500e som uz vyhodil z vyberu, lebo som v tom sedel a nevyhovuje mi absolutne. BMW i3 som vobec nebral do uvahy, ale ked ste ho tu spomenuli viaceri, bol som sa pozriet v bazari na vystavene a tam by som sa do rozpoctu vosiel len s nejakou starou obitou krabicou bez vybavy (plus je fakt hnusne, asi som proste stale srdcom Audi)
Viem pockat mozno do jari, ale po novom roku je tu 23% DPH a ja si nemam ako kupit auto na firmu, cize odpocet ani nic sa ma netyka, ratam hrube cisla cashu a teda oplatilo by sa mi kupit auto teraz pred zimou, kedy by mi to aj ulahcilo zivot.
Shortlistol som si uz len Honda E a Renault Zoe z tych aktualnych co viem kupit. Znamy bude mat koncom novembra pozicane Ora 3, mozno skusim, ale to je cenovo jemne cez limit. BYD Seagull nevyzera vobec zle, ale to by som teda mohol riesit az po jari. Inak samozrejme mam aj nejake podmienky, ktore auto musi splnat vzhladom na jeho vyuzivanie, teda napriklad vyhrievane sedacky a idealne volant, vyhrievane celne sklo je utopia, ale dialkove spustenie kurenia moze byt, dlzka do 4 metrov kvoli malym parkovacim miestam (pri bytovke je vzdy volny flek, kde nikto neparkuje, lebo lampa ..Smart by tam mal este pol metra rezervu ), rovnako aj pri praci su kratsie miesta pre pozdlzne parkovanie, radius otacania cim mensi tym lepsi. Vzhladom na moj mesacny najazd km a to, ze mam aj druhe auto, ktore ale nechcem nicit v meste je pre mna dojazd v podstate na skoro poslednom mieste - podmienka je, aby to preslo 100km v zime s kurenim na plne gule a to splna s odretymi usami aj ta Honda E, na druhu stranu Zoe az na hnusny interier a exterier je tiez fajn pouzitelne auto. Fiat 500e som uz vyhodil z vyberu, lebo som v tom sedel a nevyhovuje mi absolutne. BMW i3 som vobec nebral do uvahy, ale ked ste ho tu spomenuli viaceri, bol som sa pozriet v bazari na vystavene a tam by som sa do rozpoctu vosiel len s nejakou starou obitou krabicou bez vybavy (plus je fakt hnusne, asi som proste stale srdcom Audi)
Spoiler: ukázať
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
vyhrievane celne sklo neni must have, kedze elektro kuri hned
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
messiah: Hlavne ak potrebuješ spláchnuť aj hotovosť choď do iného auta ale neviem vôbec posúdiť do ktorého z Tvojho výberu.
Na druhej strane 2% navyše je oproti 2x nižšej cene Čínskych technológií je zanedbateľná.
Ja som práve kvôli spláchnutiu papierikov išiel pred dvoma rokmi do LPG Dustera a ak ešte dožijem tak kvôli tomu že v dome mám FVE a bavia ma dobré/zaujímavé riešenia tak počkám na PHEV alebo EV ktoré bude pri parkovaní na dvore fungovať aj ako fyzická batéria priamo cez DC pre moju FVE.
Drahá autobatéria sa bez podvojného využitia sa pri nízkom ročnom nájazde určite neoplatí.
Na druhej strane 2% navyše je oproti 2x nižšej cene Čínskych technológií je zanedbateľná.
Ja som práve kvôli spláchnutiu papierikov išiel pred dvoma rokmi do LPG Dustera a ak ešte dožijem tak kvôli tomu že v dome mám FVE a bavia ma dobré/zaujímavé riešenia tak počkám na PHEV alebo EV ktoré bude pri parkovaní na dvore fungovať aj ako fyzická batéria priamo cez DC pre moju FVE.
Drahá autobatéria sa bez podvojného využitia sa pri nízkom ročnom nájazde určite neoplatí.
Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej
Neviem či k novému Dacia Spring dodávajú až 16A V2L adaptér podobný tomuto
https://zdwl-tec.com/sk/product/eu-v2l-adapter/
ale ak áno mám taký pocit že by sa dal ten konektor typu T2 doplniť o manúlny prepínač a nejaké kábliky dobíjam/vybíjam . Mýlim sa ? Nemá niekto dacia V2L adaptér alebo schému jeho zapojenia ?
https://cdn.group.renault.com/dac/sk/pd ... b7c353.pdf
Minimálne jedna klimatizacia by sa tak dala kŕmiť z 5kW/FVE energie aj v zime ?
https://zdwl-tec.com/sk/product/eu-v2l-adapter/
ale ak áno mám taký pocit že by sa dal ten konektor typu T2 doplniť o manúlny prepínač a nejaké kábliky dobíjam/vybíjam . Mýlim sa ? Nemá niekto dacia V2L adaptér alebo schému jeho zapojenia ?
https://cdn.group.renault.com/dac/sk/pd ... b7c353.pdf
Minimálne jedna klimatizacia by sa tak dala kŕmiť z 5kW/FVE energie aj v zime ?