Elektromobilita a vsetko okolo nej

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10148
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa stiv »

Perfektne cinske.. aky oxymoron. A len o 5 rokov.
.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4800
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa scream »

opto napísal: Ne 10. Nov, 2024, 19:12 ...messiah: Po 3-5 rokoch kúpiš perfektné nové Čínske elektro auto vyrábané v HU v dnešnej cene do 15tis . Ak do vtedy nevieš počkať a predpokladáš veľký nájazd km a chceš už dnes menej smradiť tak nejaká LPG Dacia ti dá 100km za cca 6E/100km.
Nemyslim si.

"Budúci rok uvedie firma Seagull EV na európsky trh, aby konkuroval Wolkswagenu, Stellantisu a ďalším na domácej pôde. Elektromobil poháňaný batériami BYD Blade je k dispozícii v modeloch s kapacitou 30,08 kWh a 38,88 kWh, ktoré poskytujú dojazd až 190 míľ (305 kilometrov), resp. 252 míľ (405 km). Spoločnosť BYD očakáva, že cena modelu Seagull sa bude napriek clám začínať na menej ako 20 000 eurách. "

O 5 rokov rataj s 5 rocnou inflaciou, to bude entry level na auta cez 20K euro.

To ani nehovorim v akej kvalite sa dnes auta robia, ze uz ani manualna prevodovka nedozije 150K KM v atmosfere.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2815
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa lepermessiah »

No takto .. moje sucasne auto sa mi rozpada pod zadkom, mam ho nieco cez 15 rokov, cize nejaka sentimentalna hodnota a ochota investovat tam bola, ale uz je to niekolko rokov po sebe, co ma viac stoji maintenance ako tankovanie. A teda pri spotrebe 14.7 leto a 18.8 zima si vieme predstavit, ze to ide trochu do penazi - co by som az tak neriesil lebo sentiment, ale riesim ze mam spotrebu ako Hummer a kym mozem vyrazit z parkoviska pred bytovkou, musim stat 10 minut kym mi rozmrazi auto a prestane sa vsetko zahmlievat, lebo inak nedojdem nikam - do prace to mam inak 2-3 minuty autom, ale po praci potrebujem auto viac. Aktualne zacina odchadzat servo, zadne vonkajsie aj vnutorne homokinetaky, silentbloky diferaku, prevodovky, lozisko kardanu .. proste nabaluje sa to a uz to nemam chut riesit. Takze riesim aktualne auto, teraz, nie o 5 rokov.

Viem pockat mozno do jari, ale po novom roku je tu 23% DPH a ja si nemam ako kupit auto na firmu, cize odpocet ani nic sa ma netyka, ratam hrube cisla cashu a teda oplatilo by sa mi kupit auto teraz pred zimou, kedy by mi to aj ulahcilo zivot.

Shortlistol som si uz len Honda E a Renault Zoe z tych aktualnych co viem kupit. Znamy bude mat koncom novembra pozicane Ora 3, mozno skusim, ale to je cenovo jemne cez limit. BYD Seagull nevyzera vobec zle, ale to by som teda mohol riesit az po jari. Inak samozrejme mam aj nejake podmienky, ktore auto musi splnat vzhladom na jeho vyuzivanie, teda napriklad vyhrievane sedacky a idealne volant, vyhrievane celne sklo je utopia, ale dialkove spustenie kurenia moze byt, dlzka do 4 metrov kvoli malym parkovacim miestam (pri bytovke je vzdy volny flek, kde nikto neparkuje, lebo lampa ..Smart by tam mal este pol metra rezervu :D ), rovnako aj pri praci su kratsie miesta pre pozdlzne parkovanie, radius otacania cim mensi tym lepsi. Vzhladom na moj mesacny najazd km a to, ze mam aj druhe auto, ktore ale nechcem nicit v meste je pre mna dojazd v podstate na skoro poslednom mieste - podmienka je, aby to preslo 100km v zime s kurenim na plne gule a to splna s odretymi usami aj ta Honda E, na druhu stranu Zoe az na hnusny interier a exterier je tiez fajn pouzitelne auto. Fiat 500e som uz vyhodil z vyberu, lebo som v tom sedel a nevyhovuje mi absolutne. BMW i3 som vobec nebral do uvahy, ale ked ste ho tu spomenuli viaceri, bol som sa pozriet v bazari na vystavene a tam by som sa do rozpoctu vosiel len s nejakou starou obitou krabicou bez vybavy (plus je fakt hnusne, asi som proste stale srdcom Audi)
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
Používateľov profilový obrázok
werwest
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1679
Dátum registrácie: So 30. Jún, 2018, 20:01
Bydlisko: Lucenec

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa werwest »

vyhrievane celne sklo neni must have, kedze elektro kuri hned
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 697
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

messiah: Hlavne ak potrebuješ spláchnuť aj hotovosť choď do iného auta ale neviem vôbec posúdiť do ktorého z Tvojho výberu.

Na druhej strane 2% navyše je oproti 2x nižšej cene Čínskych technológií je zanedbateľná.

Ja som práve kvôli spláchnutiu papierikov išiel pred dvoma rokmi do LPG Dustera a ak ešte dožijem tak kvôli tomu že v dome mám FVE a bavia ma dobré/zaujímavé riešenia tak počkám na PHEV alebo EV ktoré bude pri parkovaní na dvore fungovať aj ako fyzická batéria priamo cez DC pre moju FVE.

Drahá autobatéria sa bez podvojného využitia sa pri nízkom ročnom nájazde určite neoplatí.
opto
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 697
Dátum registrácie: St 21. Sep, 2022, 16:02

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa opto »

Neviem či k novému Dacia Spring
https://cdn.group.renault.com/dac/sk/pd ... b7c353.pdf

dodávajú až 16A V2L adaptér podobný tomuto
https://zdwl-tec.com/sk/product/eu-v2l-adapter/

Ak áno tak minimálne jedna klimatizacia by sa tak dala kŕmiť z 5kW/FVE energie aj v zime ? Keďže ten V2L výstup sa zrejme nevie prifázovať a pretláčať podľa stavu auto batérie tak by sa tá klíma musela prepínačom ručne prepiínať buď ku 230V gride alebo 230V V2L

Tu sú nejaké automatizované ale príliš zložité riešenia
https://www.speakev.com/threads/new-v2l ... zs.174106/
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12294
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Messiah : debilina. Zober si jazdeny Nisann Laef (nazov zasifrovany naschval na rozbehnutie mozgovych zavitov), mas tam ukrutne vacsiu bezpecnost nez v nejakej cinskej morskej čajke alebo kačke alebo aky zasrany pelikan to bude z kartonovych plechov vytvrdenych palenou hlinou.

2020tku zozenies okolo 15000-16000, zaruka na baterie este bude 4 roky lebo original bola 8 rokov. Cele. A ked budes chvilku hladat, najdes aj 62kWh verziu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2815
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa lepermessiah »

Akurat vcera som si doviezol do garaze (zajtra idem zapisat) tu Hondu E. Ja viem, ze z praktickeho hladiska je Zoe ci "Laef" rozumnejsia volba, lebo su lacnejsie s lepsim dojazdom. Ale nie je to len o dojazde, kedze tu viem, ze budem nabijat maximalne raz tyzdenne, skor 2x mesacne a mam okolo seba kopec lacnych AC stojanov.. Siel som proste po sympatiach, lebo sa mi to auto paci ako v exterieri tak aj v interieri. Je v nom kopec miesta, zadokolka, kvalitnejsie spracovanie v interieri ako cokolvek, v com som sedel a skusal (Zoe, 500 "e", 500e, i3). Inak az na testovacej jazde s E som zistil, ze ma komplet odporove vyhrievanie celneho skla, co vo viacerych recenziach si odporovali, niekde tvrdili ze nie je, inde ze len stierace, takze bonus navyse.. Dost ma prekvapilo drzanie v jazdnom pruhu, lebo viem co cakat od Toyoty Corolla 2021, toto je Honda 2020 a je to ina liga. Realne som s volantom neotocil za celu cestu BA - ZV okrem obiehania a zjazdu na nabijacku. Pri Toyote uz vacsia zakruta znamena, ze idem rovno za signalizacie, nech prevezmem riadenie (2024 model to uz nerobi, uz je na tom ako ta Honda).
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12294
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

sympatie su dolezite, mne henta hipisáčina nesedi ani trochu.

Nevyplavi tomu nabijaci konektor ked trosku prsi, maju to japonski sudruhovia nejakou dierkou naspodu osetrene aby sa tam voda nedrzala ? Ked som videl videa ako tam pchaju kabel, tak ma vcelku slusne posteklilo len pri pomysleni na stovky voltov a stovku amperov.



>> počkám na PHEV alebo EV ktoré bude pri parkovaní na dvore fungovať aj ako fyzická batéria priamo cez DC pre moju FVE.

toto je sakramentsky dolezite a keby som mal barak a keby som chcel kupit elektrobzuciak, tak toto by bola najsilnejsia motivacia. Lebo ked uz zaplatim tych 40-80kWh na kolieckach, tak nech nestoja 100.0% casu pred barakom bez vyuzitia len tak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7319
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa Papek »

Mne zrovna nie je sympaticke, aby sa mi pomerne draha baterka opotrebovala naviac napajanim baraku. Aspon teda pri sucasnych cenach elektriny mi to prilis nedava zmysel ju zbytocne cyklovat kazdy den.

@lepermessiah to som celkom prekvapeny ze volba padla nakoniec na Hondu. A myslim to v dobrom, lebo mne je Honda ako znacka velmi sympaticka ale zrovna E-cko mi nejako neucarovalo. Na druhej strane ani i3 ma spociatku nejako nebralo, ale casom som si to auto celkom oblubil. Ak tvrdis, ze ten interier je naviac este na vyssej urovni, tak rozhodne musim niekedy Hondu skusit uz iba zo zvedavosti.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12294
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Mne zrovna nie je sympaticke, aby sa mi pomerne draha baterka opotrebovala naviac napajanim baraku.
>> Aspon teda pri sucasnych cenach elektriny mi to prilis nedava zmysel ju zbytocne cyklovat kazdy den.

sucasne ceny elektriny nebudu take o 5 rokov, o 10 rokov. Sucasne ceny distribucie to iste, pojde to silno hore lebo vies, obcasne pardon obnovitelne zdroje, nutnost stabilizovat siet, ukladat elektrony do bateriek, rekonstrukcia existujucich zastaralych sieti, nutnost budovat nove (v Europe bezi nejaky projekt, kde chceme nasypat 1000 miliard eur do nejakych prenosovych tras), blablablabla fuj hnusne jadro, mnam krasne slnecne panelčeky kazdemu na chrbat a pre istotu aj na šiltovku.

kazdy nam tvrdi ze baterky v autiakoch vydrzia milion kilometrov, ale hned mame nakakane v gatoch ked treba par elektronov preniest do baraku

nie je cyklovat ako cyklovat : na barak nepotrebujes 60kWh denne (ani v zime na kurenie). Ked baterku "cyklujes" 10kWh denne, co bude takisto problem dosiahnut vo vacsine domacnosti vacsinu dni do roka, baterka vydrzi takmer 10.000 cyklov. Nechces si nechat jeden a ten isty elektrotragač 27 rokov, ze nie ? Povedane inak : ked za 5-6 rokov ocakavanej dŕžavy elektrotragaču usetris nejake peniaze na elektrike baraku, stava sa pre teba o tuto sumu lacnejsi a nenaskakuju kilometre na budiku, na co pocuva 99.9999999999% kupujucich na sekundarnom trhu. T

Este som nezacal o tej rozpravke ze vyrobca noveho elektrotragaču garantuje zivotnost baterie 8 rokov / XYZ tisic kilometrov, takze pokial nezmenia podmienky na "maximalne mozete preniest 15MWh do baraku", tak mozes sediet v klude s nohami v teple.

Či ?

Mne nie je sympaticka myslienka kupovat dalsiu 5-10kWh baterku do baraku, ked jedna obrovska stoji pred barakom prakticky kazdu noc. Cez den nestoji lebo s autom sa jazdi, jasne, ale zase neviem vsetko vyriesit hned na 100.00000% a solarne panely nieco cez den potiahnu.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2815
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Elektromobilita a vsetko okolo nej

Príspevok od používateľa lepermessiah »

Papek napísal: Po 09. Dec, 2024, 01:31 @lepermessiah to som celkom prekvapeny ze volba padla nakoniec na Hondu. A myslim to v dobrom, lebo mne je Honda ako znacka velmi sympaticka ale zrovna E-cko mi nejako neucarovalo. Na druhej strane ani i3 ma spociatku nejako nebralo, ale casom som si to auto celkom oblubil. Ak tvrdis, ze ten interier je naviac este na vyssej urovni, tak rozhodne musim niekedy Hondu skusit uz iba zo zvedavosti.
Mozno je to aj o kuse a kilometroch, ale tak ja mam po prvom majitelovi, 24k nabehane a podla majitela hlavne PK BA a okolie po tej ceste, cize sice kratsie trasy, ale nie uplne mestske. Kazdopadne tvrdy plast na palubovke mozno posobi na papieri lacno ale pocitovo je to pevne, ziadne vrzganie ako mercedesy (nielen) na tiktoku. Calunene tapaciry dveri vpredu su relativne samozrejmost, ale vzadu pri kompaktnej triede okrem BMW asi nikto. Vyhrievany volant, sedacky, celne sklo, automaticke nastartovanie ked si sadnem do auta, slusny odpich z miesta, relativne neutralne v zakrute (cakal by som pretacavost, ale vaha baterie + ESP z toho robia mozno jemne nedotacave, na co som z Audi zvyknuty). Su samozrejme veci, ktore nie su na tom aute dotiahnute, ale vedel som o nich pred kupou a zhodnotil som, ze s tym budem vediet zit (napr. tie elektro spetaky, co pri parkovani v dazdi ozaj velmi nepomozu)
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"