S.T.A.L.K.E.R. 2

Hry a problémy s nimi...
POZOR: žiadny WAREZ
Používateľov profilový obrázok
kllr007
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5482
Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa kllr007 »

A teraz si predstav ze vydaju patch ktory ma 110gb a hras az za 8h. A stavim sa ze dalsi vacsi bude mat podobne..
A preco to robi na disku co to robi? lebo UE a system suborov. Vsetko treba rozbalit, nahradit a zasa zbalit.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
Používateľov profilový obrázok
Mr.Devil
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 578
Dátum registrácie: So 13. Apr, 2013, 16:15
Bydlisko: Michalovce

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa Mr.Devil »

Ved jasne, nemať optiku tak asi siahnem po "warez" verzii a kašlem na patche... Nepamätám hru ktorá toto robila.
Asus ROG STRIX X670E-A , AMD Ryzen 7 7800X3D + ROG STRIX RYUJIN II 360 argb , Gainward RTX 4090 Phantom, 32GB DDR5 6000MHz CL36 , Super Flower 1KW , Fractal R6 , LG OLED42C2 ,
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8778
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa shiro »

Radsej keby to rovno stiahlo vsetky modifikovane "PAKy" a jednuducho nahradilo stare subory novsimi. Aspon by odpadlo prepakovavanie na diskoch uzivatelov.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi 14T 256GB
Používateľov profilový obrázok
kllr007
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5482
Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa kllr007 »

ano a ludia budu kazdym patchom tahat 160gb... shiro shiro
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: Nvidia RTX 3080Ti 12GB; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: Corsair RM650x; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
Používateľov profilový obrázok
Mr.Devil
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 578
Dátum registrácie: So 13. Apr, 2013, 16:15
Bydlisko: Michalovce

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa Mr.Devil »

A to nehovorim ze som teraz ďalšiu hodinu zistoval co mi spôsobovalo pad hry každú minutu... Nakoniec to robil mod "Mutant loot".

Nepomahalo ani vymazanie toho módu keďže v batohu som už nejaky loot s mutantov mal... Musel som sa vrátiť sejfom späť o hodinu hrania a vymazať ho aby som ďalší nemohol zbierať...ale to už nieje chyba hry, ale modov.
Asus ROG STRIX X670E-A , AMD Ryzen 7 7800X3D + ROG STRIX RYUJIN II 360 argb , Gainward RTX 4090 Phantom, 32GB DDR5 6000MHz CL36 , Super Flower 1KW , Fractal R6 , LG OLED42C2 ,
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8778
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa shiro »

kllr007 napísal: So 21. Dec, 2024, 21:01 ano a ludia budu kazdym patchom tahat 160gb... shiro shiro
Patch 1.1 mal 110GB. Takze aj tak museli tahat 3/4 hry. Ale ano, blby napad. Pretoze:
Kazda hra sa sklada z enginu, starajuceho sa o funkcnost, tj. grafiku, zvuk, skripty, shadery, ovladanie, atd.
Potom su tam modely a textury, toto zabera najviac na disku.

Engine mava roznu velkost. Teraz som skusal nahodit UE 5.5, ma 30GB. Stalker2 bezi na UE 5.0, ten moze byt mensi. Ale ktovie kolko ma engine po kompilacii, alebo ako to nazvat, ked sa buildne final hra a su tam iba veci pre nu potrebne. Adresar Engine v adresari hry ma 200MB.

Patchuju sa modifikovane subory enginu, konfiguraky, skripty, zdrojaky, skompilovane veci, a tie isto nemaju desiatky GB, to by museli menit cely engine. Jedine, ze by sa vykaslali na stiahnutie a nahradu len tych updatovanych suborov v PAKoch, ale spravili "kanon na vrabce" a tahali by sa cele PAKy aj s vecami, co nahradzovat netreba.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi 14T 256GB
Používateľov profilový obrázok
M1ch4l
VIP
VIP
Príspevky: 6687
Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa M1ch4l »

S tou velkostou si myslim ze sa dost mylis, velkost SDK nijak moc nekoreluje s velkostou skompilovaneho exaca hry resp. hry samej o sebe.

Absolutna vacsina z tych 160GB su nejake assety, t.j. data v podobe 3D modelov, animacii, textur, zvuku, skriptov, ... Samotny exac hry (t.j. ten engine) typicky mava radovo desiatky MB, mozno dnes uz niektore hry maju aj cez 100MB ale nepozeral som sa. To plati vseobecne pre kazdu hru.

Problem s velkostou patchu pravdepodone spociva v tom ze data hry su zorganizovane do nejakych balikov a ked zmenis jednu vec zo 100 v baliku tak musis updatnut cely balik. Pre ludi s rychlym pripojenim a rychlym diskom to ale nie je problem.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
CPU 7800 X3D + DeepCool AK620; MB ROG Strix B650E-E; RAM G.Skill 32GB 6000CL30; GPU 7900XT Pulse; OS SSD 980 Pro 1TB; Storage SN850X 2TB, 860 QVO 2TB; PSU ROG Strix 850W Aura; CASE Define R4 Arctic White Window; Peripherals Aorus AD27QD + DELL U2311H, Razer Huntsman V2 (red linear), Razer Basilisk V3 Pro + Razer Destructor 2, Blue Snowball
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8778
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2

Príspevok od používateľa shiro »

Ved toto, ze ktovie preco sa pri updatoch nedistribuuju len potrebne subory, kt. sa pri patchovani len nahradia v danom PAKu a netaha sa cely updatnuty PAK, kde sa 99% veci nezmenilo. Netusim ako velmi je mozne ovplyvnit packager enginu vy "kompilacii" final verzii hry. Lebo tie PAKy su pomenovane hodne vseobecne. Hadam to len neriesia tak hlupo, ze v PAKu kde su skripty, je zaroven 10GB textur. A ked tam zmenia v skriptoch 200kB textu, tak sa musi tahat cely 10GB PAK a nevedia len nahradit 200kB. Ale vela veci nasvedcuje, akoby to bolo spravene prave takto hlupo...
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Kingston FURY 32GB DDR4 3600 MHz CL18 Beast Black | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi 14T 256GB

Návrat na "Hry a problémy s nimi"