AMD RX 9060 (XT) - recenzie, info...
Re: AMD RX 9060 (XT) - recenzie, info...
Nayko ma 9060 XT 16GB Pulsku za 387E (ak je clovek prihlaseny v tom ich klube) https://www.nay.sk/graficka-karta-sapph ... 350-03-20g
Spoiler: ukázať
Re: AMD RX 9060 (XT) - recenzie, info...
K tej Pulske 9060 XT som akurat dostal echo od znameho na Discorde - samozrejme ze to piska ako prasa (na novom Core Reactore II 850W VE)
Prisam panu, Sapphire a XFX su v tomto uplna katastrofa. Este som sa anekdoticky fakt nestretol s inym AIB vyrobcom, ktory by mal konstantne s tymto takyto problem. A samozrejme, nezabudnime na Asus, ktory v tomto "exceluje" napriec vsetkymi radami aj pri NV
Prd platny z toho ze ta karta ma v loade fany pod 25 dB, ked cloveka pojde porazit z toho neustaleho skriekania co ta karta vydava. Doteraz ma strasie ked si spomeniem, co robila moja "byvala" 6700 XT Pulse, nasledne skusana 9070 XT Pulse a co za orchester vyvadza zakazdym kamaratova Nitro+ 9070 XT.


Prd platny z toho ze ta karta ma v loade fany pod 25 dB, ked cloveka pojde porazit z toho neustaleho skriekania co ta karta vydava. Doteraz ma strasie ked si spomeniem, co robila moja "byvala" 6700 XT Pulse, nasledne skusana 9070 XT Pulse a co za orchester vyvadza zakazdym kamaratova Nitro+ 9070 XT.
Spoiler: ukázať
- kllr007
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5636
- Dátum registrácie: So 21. Aug, 2010, 18:52
- Bydlisko: Žilina - Lietavská Lúčka
Re: AMD RX 9060 (XT) - recenzie, info...
moja 9070XT Pulse nepiskala nijako moc, PC mam pod stolikom ale fakt som si to nevsimol.
MB: ASUS TUF B550M-PLUS; CPU: AMD Ryzen 5800X3D; RAM: 32GB DDR4 3200Mhz; GPU: nVidia RTX 5070Ti; SSD: WD SN750 1TB + SN570 1TB; PSU: ROG Strix 850W Gold Aura Edition; CASE: LianLi Lancool 2 Mesh; LCD: LG OLED 42C2; MOUSE: Logitech G305; KEYBOARD: Logitech MX Keys; Repro: Panasonic PMX-90; OS: Windows 10
Re: AMD RX 9060 (XT) - recenzie, info...
Ani moja nepíska. Ale začal mi rapkať ventilátor, hádam mi z reklamácie nepošlú pískajúcu keď sa k tomu konečne odhodlám 

Spoiler: ukázať
Re: AMD RX 9060 (XT) - recenzie, info...
Ja zobral tuto ASRock Radeon RX 9060 XT Challenger 16GB OC mal som predtým 6600xt tiež challenger a nebolo ju nejako počuť ani tu 9060xt nie je nejako počuť
Galaxy S9+
Re: AMD RX 9060 (XT) - recenzie, info...
Bral som kamaratovi do novej zostavy 9060 XT 16GB Sapphire Pulse OC model (z Alzy za 385 euro). Skusil som to u seba v druhom PC, kde mam 5060 TI 16GB MSRP model od Gainwardu Python III (SFF 2-slot s 3 fanmi). Cize pekne porovnatelne MSRP karty proti sebe. Chcel som si tie karty porovnat, kedze ma to poslednu dobu dost lakalo, hodit si tu malu RDNA4 kartu do sekundarneho MFF buildu s 5700X3D.
** 5060 Ti a 9060 XT su porovnavane na custom OC profiloch. Mojim cielom bolo stlacit spotrebu pod 150W v oboch pripadoch za podmienky, ze vykon nebude nizsi ako na stock profile. Pri 5060 Ti sa mi podarilo oproti stocku ziskat undervoltom s OC este o 8-9% vyssi vykon ako v stocku (priemerny takt na jadre 3050 mhz na 935 mV a spotrebe 130-140W. 9060 XT bola nastavena na -80 mV V/F curve a -15% PL kde bol vykon rovnaky ako na stocku, ale spotreba sa znizila na 140-150W.
Najprv za mna pozitiva:
- ked porovnavam cenu za nove kusy, tak pri sucasnych cenach mi tych 385E za tu 9060 XT pride ako OK cena (oproti 5060 Ti je to uspora cca. 75E)... ideal keby to bolo blizsie ku 370E, ale tak stale relativne ok
- rozmery tej 9060 XT su super..nie je to na kartu s TDP 180W zbytocne velke, je hrubsia ako moja Pythonka 5060 Ti o trosku, ale zas kratsia kedze ma len 2 fany
- tato Sapphire Pulse OC revizia uz pouziva Samsung GDDR6 moduly, teda teploty su v norme (v zatazi 70-75C)
- teploty jadra v zatazi do 60C, hotspot 75C ... akustika fanov dobra, karta je relativne ticha aj v top zatazi v narocnych hrach s RT (aj ked akustiku tu pre mna zabija nieco ine)
- moj kus siel pekne podvoltovat = pri profile s - voltage offsetom -80mV a PL -15% sa mi podarilo mat identicky vykon ako v stocku, ale so spotrebou peakujucou okolo ~145W (moju 5060 Ti som mal potunenu na 3ghz so spotrebou peakujucou na 130W - kde mi to davalo este +8% vykonu oproti stocku) ... efektivitou sa mi teda podarilo dostat +- na uroven 5060 Ti (co som uprimne necakal) a takty sa stale aj na tejto 9060 XT drzali okolo 3,2ghz
- herny vykon na 1440p velmi dobry pre ludi ktori vedia ako si potunit nastavenia bez vyraznej straty kvality a za pouzitia FSR4...nedostal som sa sice na uroven tej mojej 5060 Ti, ale dost blizko (napriklad vo 40K Darktide s custom nastaveniami a RTGI na high som bol na 1440p native TAA bola 9060 XT az o 15-20% pomalsia, rozdiel sa ale zmensoval ked som porovnaval DLSS4 vs. FSR4 ... Robocop s pouzitim UE5 Nanite a Lumenu na RTGI bol cca. o 10% pomalsi na 9060 XT ... Star Wars: Outlaws bol pomalsi v priemere o 15% na 9060 XT) **
- FSR 4 upscaling kvalitativne blizko DLSS 4 Transformeru ... uplne v pohode by som si vedel predstavit pouzivat to na 1440p aj na Balanced presete...DLSS 4 je stale ostrejsie a o nieco malo stabilnejsie, ale uz by to pre mna vobec nebol deal breaker
- open-source komunitny tool Optiscaler uz je momentalne v nightly builde, kde takmer kazda hra obsahujuca DLSS 2.X, funguje na injectnutie FSR 4 (funguje to ale len v hrach bez anti-cheatu, teda hlavne singleplayer)
- RT vykon sam o sebe paradny posun oproti RDNA3 --- ked som porovnaval relativny pokles vykonu oproti raster rezimu, tak to v zasade bolo velmi blizko 5060 Ti (u mna bol ten gap vacsi kvoli tomu, ze moj UV/OC profil na 5060 Ti posuva vykon nad stock, zatial co UV profil na 9060 XT ten vykon vyssie neposunul)
Negativa:
- VYRAZNE PISKANIE CIEVOK!!! - to som cakal, kedze moja skusenost s Radeon kartami a zvlast 9070 XT ktore som mal na skusku doma, alebo som montoval znamym do zostav boli vsetko uplny mordor co sa tohoto tyka...trosku som ale dufal, ze pri tychto kartach s nizkym TDP to nebude problem...undervolt nijako nepomohol a cievky su na moj vkus vyrazne hlucne aj ked karta cuca len 140W, piskanie som vedel obmedzit len ked som agresivne znizil frekvenciu jadra pod 3000 mhz (co ale tankuje vykon nadol)...5060 Ti Pythonku oproti tomuto nepocut ze vobec...ked to mam oskalovat, tak moja 5060 Ti piska na urovni 2/10 a toto tak 6/10. Ked clovek hraje na sluchatkach tak sa to da prekusnut, mna to ale irituje kedze hram casto aj na reprakoch
- slaba nativna podpora FSR 4 v hrach...kazdu hru ktoru som hral za posledne mesiace, mala bud nativnu podporu DLSS 4, alebo som si ju aktivoval jednym klikom cez NV App. Tuto som to tak 70% pripadoch musel riesit oklukou cez Optiscaler (ak clovek hraje multiplayer hry tak ma smolu a FSR4 si tam neinjectne, pokial to nie je nativne implementovane, alebo aspon whitelistnute od AMD ked ma hra podporu 3.1)
- konkurencna technologia AMD na redukciu latencie v hrach - AntiLag 2, nie je takmer nikde implementovana a je to z velkej casti chyba AMD, kedze AMD nedalo pri implementacii FSR 3.1/4 ako podmienku, ze je nutne implementovat aj AL2..mnoho hier ktore podporuju FSR4 a FSR FG, stale nemaju Reflex alternativu (nepochopitelna hlupost zo strany AMD)...Intel aj Nvidia donutili developerov implementovat XeLL a Reflex vsade tam, kde chcu dat ich frame gen technologie
- FSR FG model casto nefunguje ako ma - v 4 z 5 hrach ktore som testoval a kde bolo FSR 3.1 FG nativne implementovane, absolutne nefungovalo ako malo. Po zapnuti bola hra zasekana a mala uplne otrasny frame-pacing, nepomohlo ani zapnutie vsyncu, ani framelimiter...ked si toto porovnam s 5060 Ti, tak to je nebe a dudy...DLSS FG som pouzival vsade tam kde sa dalo, krasne mi to saturovalo 180 hz monitor...v kazdej hre kde som DLSS FG zapol, to robilo to co malo - vyrazne to zvysilo plynulost obrazu a ak to clovek zapinal v situaciach kedy to ma zmysel (teda ked je base framerate nad 60), tak to vyrazne zlepsilo zazitok z hrania...uz asi aj rozumiem preco AMD prizvukovalo pri ohlaseni Redstonu ze pracuju na novych ML-akcelerovanych FG modeloch....a paradoxne v pripadoch kde sa dal pouzit Optiscaler a injectnut tam ich modnute FSR FG, tak to fungovalo ako ma...technicky znalejsi clovek si to vie osetrit ciastocne cez to, akurat ze to nie vsade ide a je to zbytocne zlozite pre koncoveho zakaznika.
- absencia MFG a aj AI akcelerovaneho denoiseru pre RT = osobne som v mnohych singleplayer hrach na 5060 Ti nasiel na 180hz 1440p monitore aj pre 3X MFG...napr. taky AC: Shadows sa hral vyrazne lepsie s MFG 3X a forcnutym v-syncom ktory mi FPS lockol na cca. 170, ako keby som to mal hrat na 2X FG alebo uplne bez FG na nejakych 70 FPS...mierne vyssia odozva bola v tomto style hry prakticky zanedbatelna, kedze je to sekacka z tretej osoby. Plati to pre mna v zasade pre kazdu hru okrem kompetitivnych FPSiek, aj taky Darktide 40K som hral s 3X MFG na locknutych 170 FPS a to je dokonca FPS PvE hordovka)
- nemoznost si inkrementalne nastavovat V/F krivku podla seba, to ale plati pre celu RDNA 4 seriu
- oproti 5060 Ti pouzitie starych GDDR6 pamati, co pri 128-bit zbernici v niektorych pripadoch uz aj pri pouziti QHD UQ monitorov, kde by clovek nezapinal upscaler, ale renderoval nativne v 1440p, moze byt ciastocny problem
Moj zaver o tej karte pri sucasnom stave na trhu
Dobra alternativa ku 5060 Ti 16GB, ak si dokaze konstantne udrzat cenovy rozdiel aspon 70-80 euro - idealne keby to bolo 100, teda zeby ta 9060 XT Pulse realne klesla na 370E co je nemecke MSRP. V mojom pripade, kde sa mi podarilo vziat 5060 Ti 16GB za 430E mi to po zohladneni vsetkych tych nevyhod oproti Nvidii, nedava absolutne zmysel. Ked si odmyslim to, ze mi ta Nvidia menej piska (co je loteria a mohlo to byt asi aj opacne), tak by mi tych 10-15% vykonu navyse (ked porovnavam teda tie moje custom profily a v zavislosti od hier) a hlavne bezproblemova funkcnost FG a pritomnost MFG stalo aj za priplatok 70-80 eur. Pri 100E rozdiele by som si uz ale zacal skrabat hlavu, ci mi to za to stoji
** 5060 Ti a 9060 XT su porovnavane na custom OC profiloch. Mojim cielom bolo stlacit spotrebu pod 150W v oboch pripadoch za podmienky, ze vykon nebude nizsi ako na stock profile. Pri 5060 Ti sa mi podarilo oproti stocku ziskat undervoltom s OC este o 8-9% vyssi vykon ako v stocku (priemerny takt na jadre 3050 mhz na 935 mV a spotrebe 130-140W. 9060 XT bola nastavena na -80 mV V/F curve a -15% PL kde bol vykon rovnaky ako na stocku, ale spotreba sa znizila na 140-150W.
Najprv za mna pozitiva:
- ked porovnavam cenu za nove kusy, tak pri sucasnych cenach mi tych 385E za tu 9060 XT pride ako OK cena (oproti 5060 Ti je to uspora cca. 75E)... ideal keby to bolo blizsie ku 370E, ale tak stale relativne ok
- rozmery tej 9060 XT su super..nie je to na kartu s TDP 180W zbytocne velke, je hrubsia ako moja Pythonka 5060 Ti o trosku, ale zas kratsia kedze ma len 2 fany
- tato Sapphire Pulse OC revizia uz pouziva Samsung GDDR6 moduly, teda teploty su v norme (v zatazi 70-75C)
- teploty jadra v zatazi do 60C, hotspot 75C ... akustika fanov dobra, karta je relativne ticha aj v top zatazi v narocnych hrach s RT (aj ked akustiku tu pre mna zabija nieco ine)
- moj kus siel pekne podvoltovat = pri profile s - voltage offsetom -80mV a PL -15% sa mi podarilo mat identicky vykon ako v stocku, ale so spotrebou peakujucou okolo ~145W (moju 5060 Ti som mal potunenu na 3ghz so spotrebou peakujucou na 130W - kde mi to davalo este +8% vykonu oproti stocku) ... efektivitou sa mi teda podarilo dostat +- na uroven 5060 Ti (co som uprimne necakal) a takty sa stale aj na tejto 9060 XT drzali okolo 3,2ghz
- herny vykon na 1440p velmi dobry pre ludi ktori vedia ako si potunit nastavenia bez vyraznej straty kvality a za pouzitia FSR4...nedostal som sa sice na uroven tej mojej 5060 Ti, ale dost blizko (napriklad vo 40K Darktide s custom nastaveniami a RTGI na high som bol na 1440p native TAA bola 9060 XT az o 15-20% pomalsia, rozdiel sa ale zmensoval ked som porovnaval DLSS4 vs. FSR4 ... Robocop s pouzitim UE5 Nanite a Lumenu na RTGI bol cca. o 10% pomalsi na 9060 XT ... Star Wars: Outlaws bol pomalsi v priemere o 15% na 9060 XT) **
- FSR 4 upscaling kvalitativne blizko DLSS 4 Transformeru ... uplne v pohode by som si vedel predstavit pouzivat to na 1440p aj na Balanced presete...DLSS 4 je stale ostrejsie a o nieco malo stabilnejsie, ale uz by to pre mna vobec nebol deal breaker
- open-source komunitny tool Optiscaler uz je momentalne v nightly builde, kde takmer kazda hra obsahujuca DLSS 2.X, funguje na injectnutie FSR 4 (funguje to ale len v hrach bez anti-cheatu, teda hlavne singleplayer)
- RT vykon sam o sebe paradny posun oproti RDNA3 --- ked som porovnaval relativny pokles vykonu oproti raster rezimu, tak to v zasade bolo velmi blizko 5060 Ti (u mna bol ten gap vacsi kvoli tomu, ze moj UV/OC profil na 5060 Ti posuva vykon nad stock, zatial co UV profil na 9060 XT ten vykon vyssie neposunul)
Negativa:
- VYRAZNE PISKANIE CIEVOK!!! - to som cakal, kedze moja skusenost s Radeon kartami a zvlast 9070 XT ktore som mal na skusku doma, alebo som montoval znamym do zostav boli vsetko uplny mordor co sa tohoto tyka...trosku som ale dufal, ze pri tychto kartach s nizkym TDP to nebude problem...undervolt nijako nepomohol a cievky su na moj vkus vyrazne hlucne aj ked karta cuca len 140W, piskanie som vedel obmedzit len ked som agresivne znizil frekvenciu jadra pod 3000 mhz (co ale tankuje vykon nadol)...5060 Ti Pythonku oproti tomuto nepocut ze vobec...ked to mam oskalovat, tak moja 5060 Ti piska na urovni 2/10 a toto tak 6/10. Ked clovek hraje na sluchatkach tak sa to da prekusnut, mna to ale irituje kedze hram casto aj na reprakoch
- slaba nativna podpora FSR 4 v hrach...kazdu hru ktoru som hral za posledne mesiace, mala bud nativnu podporu DLSS 4, alebo som si ju aktivoval jednym klikom cez NV App. Tuto som to tak 70% pripadoch musel riesit oklukou cez Optiscaler (ak clovek hraje multiplayer hry tak ma smolu a FSR4 si tam neinjectne, pokial to nie je nativne implementovane, alebo aspon whitelistnute od AMD ked ma hra podporu 3.1)
- konkurencna technologia AMD na redukciu latencie v hrach - AntiLag 2, nie je takmer nikde implementovana a je to z velkej casti chyba AMD, kedze AMD nedalo pri implementacii FSR 3.1/4 ako podmienku, ze je nutne implementovat aj AL2..mnoho hier ktore podporuju FSR4 a FSR FG, stale nemaju Reflex alternativu (nepochopitelna hlupost zo strany AMD)...Intel aj Nvidia donutili developerov implementovat XeLL a Reflex vsade tam, kde chcu dat ich frame gen technologie
- FSR FG model casto nefunguje ako ma - v 4 z 5 hrach ktore som testoval a kde bolo FSR 3.1 FG nativne implementovane, absolutne nefungovalo ako malo. Po zapnuti bola hra zasekana a mala uplne otrasny frame-pacing, nepomohlo ani zapnutie vsyncu, ani framelimiter...ked si toto porovnam s 5060 Ti, tak to je nebe a dudy...DLSS FG som pouzival vsade tam kde sa dalo, krasne mi to saturovalo 180 hz monitor...v kazdej hre kde som DLSS FG zapol, to robilo to co malo - vyrazne to zvysilo plynulost obrazu a ak to clovek zapinal v situaciach kedy to ma zmysel (teda ked je base framerate nad 60), tak to vyrazne zlepsilo zazitok z hrania...uz asi aj rozumiem preco AMD prizvukovalo pri ohlaseni Redstonu ze pracuju na novych ML-akcelerovanych FG modeloch....a paradoxne v pripadoch kde sa dal pouzit Optiscaler a injectnut tam ich modnute FSR FG, tak to fungovalo ako ma...technicky znalejsi clovek si to vie osetrit ciastocne cez to, akurat ze to nie vsade ide a je to zbytocne zlozite pre koncoveho zakaznika.
- absencia MFG a aj AI akcelerovaneho denoiseru pre RT = osobne som v mnohych singleplayer hrach na 5060 Ti nasiel na 180hz 1440p monitore aj pre 3X MFG...napr. taky AC: Shadows sa hral vyrazne lepsie s MFG 3X a forcnutym v-syncom ktory mi FPS lockol na cca. 170, ako keby som to mal hrat na 2X FG alebo uplne bez FG na nejakych 70 FPS...mierne vyssia odozva bola v tomto style hry prakticky zanedbatelna, kedze je to sekacka z tretej osoby. Plati to pre mna v zasade pre kazdu hru okrem kompetitivnych FPSiek, aj taky Darktide 40K som hral s 3X MFG na locknutych 170 FPS a to je dokonca FPS PvE hordovka)
- nemoznost si inkrementalne nastavovat V/F krivku podla seba, to ale plati pre celu RDNA 4 seriu
- oproti 5060 Ti pouzitie starych GDDR6 pamati, co pri 128-bit zbernici v niektorych pripadoch uz aj pri pouziti QHD UQ monitorov, kde by clovek nezapinal upscaler, ale renderoval nativne v 1440p, moze byt ciastocny problem
Moj zaver o tej karte pri sucasnom stave na trhu
Dobra alternativa ku 5060 Ti 16GB, ak si dokaze konstantne udrzat cenovy rozdiel aspon 70-80 euro - idealne keby to bolo 100, teda zeby ta 9060 XT Pulse realne klesla na 370E co je nemecke MSRP. V mojom pripade, kde sa mi podarilo vziat 5060 Ti 16GB za 430E mi to po zohladneni vsetkych tych nevyhod oproti Nvidii, nedava absolutne zmysel. Ked si odmyslim to, ze mi ta Nvidia menej piska (co je loteria a mohlo to byt asi aj opacne), tak by mi tych 10-15% vykonu navyse (ked porovnavam teda tie moje custom profily a v zavislosti od hier) a hlavne bezproblemova funkcnost FG a pritomnost MFG stalo aj za priplatok 70-80 eur. Pri 100E rozdiele by som si uz ale zacal skrabat hlavu, ci mi to za to stoji

Spoiler: ukázať