R600 ma ~ 700 mil. tranzistorov - kazda Dalsia jednotka by stale Dalsie tranzistory - 80nm vyrobny proces je len half node - die shrink 90nm - TSMC nepotrebuje nove kniznice, parametre a pod. - ocividne neprinasa momentalne taku vyhodu, ako by sa dalo cakt voci 90nm. Okrem toho potrebuje R600 relativne vysoke frekvencie - 742MHz. Povodne mala bezat na este vyssej frekvencii. Na koniec sa v AMD/ATi rozhodli na kompromis - aby sa dala karta aj schladit a nemala az taku spotrebu-Ryko napísal:Presne ako hovoris... preto nedokazem pochopit, preco je jadro R600 v tomto smere tak poddimezovane... to si vyvojari s ATi neuvedomili takuto zakladnu vec...? ved ta karta ako by imho stale bezala so zatiahnutou rucnou brzdou...crux2005 napísal:Okrem toho chybaju HD 2900XT vo viacerych hrach jednoducho fillrate-ty...
Tesselator, ktory bude "povinny" az niekedy od D3D 11 zabral tiez dost vela tranzistorov. Su urcite hranice pokial sa da ist s poctom tranzistorov - aj z fyz. hladiska, ale aj aby sa dali dosahovat dobre Yields pri vyrobe - aby sa dalo co najviac cipov R600 vyrobit na jednom 300mm Wafery.
v ATi sa museli rozhodnut do coho "zainvestovat" tranzistory - uz dlhsiu dobu vidiet trend ATi - zameriavaju sa hlavne na aritmeticky vykon co je aj dobre, lenze ine fillraty nie su az na takej urovni ako pri G80. Teoreticky ma G80 aj vyssi aritmeticky vykon.
ani 475GFlop/s HD 2900XT nie je uplna pravda - do urcitej miery tu je podobnost s GeForce 8800GTX u ktorej sa uvadza 512 GFlop/s
ale minimalne od G80 (keD nie ovela skor) treba vidiet, ze tieto teoreticke peak hodnoty aritmetickeho vykonu su naozaj len cisla