Ake graficke karty ste doteraz vlastnili ?
S3
Riva TNT2 Pro 32MB
FX 5600 128MB
FX 5700 128MB
6600GT 128MB
na notase:
Ati Mobility Radeon 200
nVidia 7200
Riva TNT2 Pro 32MB
FX 5600 128MB
FX 5700 128MB
6600GT 128MB
na notase:
Ati Mobility Radeon 200
nVidia 7200
Desktop:MB: MSI K7n2 Delta, CPU: Athlon XP 2600+@3400+ + AC Copper Silent, Ram: PQI 2x512mb 400mhz, Gk: Inno3d GeForce 6600GT 500/1000@540/1120 + Zalman VF700AlCu, Zdroj: Delux 420W, DVD-RW: LG 4166B, HDD: Maxtor 80GB 7200ot., 19" LCD LG L194WT-SF
Laptop: Apple MacBook 13,3 Unibody Cpu: Intel Core2Duo 2Ghz, 2Gb DDR3, 160Gb 5400ot., GeForce 9400M
Laptop: Apple MacBook 13,3 Unibody Cpu: Intel Core2Duo 2Ghz, 2Gb DDR3, 160Gb 5400ot., GeForce 9400M
- PenSivE
- Nový používateľ
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
kedze doba roku 1997-2003 bola na grafiku strasne uboha a ja som sa nemohol divat na tie "oci vypalujuce efekty", teda placate textury na geometrii viz Half-life a vobec hry skarede ako tato, tak som nemal problem s upgradom, lebo som ani tie hry nechcel vidiet...a preto som mal 7 rokov fajny 2d/3d akcelerator Velocity 100 3Dfx, ktory bol asi naj accele. na 2d ukony...no a teraz, 2roky dozadu to islo takto:
2. GeForce2 MX 400 - bieda
3. GeForce4 MX 440 - bieda taka ista
4. Daaky GeForce 3 intg. na doske - celkom zvladal
5. GeForce 6600GS - nedostacujuce
6. GeForce 7600GS - za malo penazi vela muziky (when O.C.)
7. Cakam na normalnu VGA, lebo tieto novinky s tymi unifikovanymi shadermi je velmi zla myslienka...
2. GeForce2 MX 400 - bieda
3. GeForce4 MX 440 - bieda taka ista
4. Daaky GeForce 3 intg. na doske - celkom zvladal
5. GeForce 6600GS - nedostacujuce
6. GeForce 7600GS - za malo penazi vela muziky (when O.C.)
7. Cakam na normalnu VGA, lebo tieto novinky s tymi unifikovanymi shadermi je velmi zla myslienka...
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
- PenSivE
- Nový používateľ
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
marketing
ufff....som cital uz vselijake pre a proti...tazko to teraz vysvetlit...ale jedine, co si teraz tak matne na to spominam bol fakt, ze tie shadery si kazde datove vlakno maju rozdelit napoli a pracovat...co je super, lenze asi tak 30 percent vlakien sa dalo rozdelit na dve, a preto tuto grafiku nikdy nevyuzijes na 100percent...priemerne sa to pohybovalo pri Crysis okolo 60-70 percent....secky grafiky pred ati2xxx a Geforce8xxx mali specializovane jednotky pre jednotlive ukony...tym padom kazda jednotka a cast mala vzdy co robit a nelenit...preto napr 7950 dava takyisty vykon v hrach a ko dava povedzme 2900pro...co je smutne...prave preto cakam, nech to okamzite vratia spat alebo nech pekne sa to vylepsi....jednoduch ta karta sa oplati len koli hram s DX10, inac cela tato rada u mna skoncila....DX9 staci, casu dost....marketing vy******....
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3848
- Dátum registrácie: Št 22. Feb, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Ale vezmi si to z druhej strany, ze pre tuto architekturu sa jednoduchsie pisu hry
Btw.: 7950 urcite nie je vykonna ako HD2900Pro
Btw.: 7950 urcite nie je vykonna ako HD2900Pro

Xbox Series X...
Samsung S24 ...
AMD Ryzen 7600X, Patriot Venom 32GB DDR5 CL30 6000MHz, ASUS PRIME B650 PLUS, XFX Dual Radeon RX 9060XT 16GB, 1TB M2 SN7100, 4TB HDD, 27" AOC Q27G4XF
Samsung S24 ...
AMD Ryzen 7600X, Patriot Venom 32GB DDR5 CL30 6000MHz, ASUS PRIME B650 PLUS, XFX Dual Radeon RX 9060XT 16GB, 1TB M2 SN7100, 4TB HDD, 27" AOC Q27G4XF
- PenSivE
- Nový používateľ
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
pravda je, samozrejme ma vacsi takt a vobec tych jednotiek je viac (texture pipelines, shader processors atd), ale zial testy ukazuju ziadny rozdiel pri DX9 hrach...a videl som to aj nazivo a rovnake FPS....rovnaky vysledok...islo to rovnako, teda rada 2xxx u mna skoncila...ani 3xxx sa mi nepaci, uvidime, aky krok spravi nVidia...idefobos napísal:Ale vezmi si to z druhej strany, ze pre tuto architekturu sa jednoduchsie pisu hry
Btw.: 7950 urcite nie je vykonna ako HD2900Pro
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Re: marketing
unifikovane shadery (D3D 10) sa nerovnaju unifovanej architekture, ale predpokladam, ze myslis unifikovanu architekturu.PenSivE napísal:ufff....som cital uz vselijake pre a proti...tazko to teraz vysvetlit...ale jedine, co si teraz tak matne na to spominam bol fakt, ze tie shadery si kazde datove vlakno maju rozdelit napoli a pracovat...co je super, lenze asi tak 30 percent vlakien sa dalo rozdelit na dve, a preto tuto grafiku nikdy nevyuzijes na 100percent...priemerne sa to pohybovalo pri Crysis okolo 60-70 percent....secky grafiky pred ati2xxx a Geforce8xxx mali specializovane jednotky pre jednotlive ukony...tym padom kazda jednotka a cast mala vzdy co robit a nelenit...preto napr 7950 dava takyisty vykon v hrach a ko dava povedzme 2900pro...co je smutne...prave preto cakam, nech to okamzite vratia spat alebo nech pekne sa to vylepsi....jednoduch ta karta sa oplati len koli hram s DX10, inac cela tato rada u mna skoncila....DX9 staci, casu dost....marketing vy******....
vies co znamena unifikovana architektura ? pravdepodobne nie
unifikovana architektura znamena to, ze mame vypoctove jednotky (je jedno ako su pomenovane) a vypocitavaju to, co im zadame. Pixel, vertex alebo geometry shader. Im je to jedno. To je ich najvacsia vyhoda. KeD treba hlavne fixel shading, tak vypocitavaju hlavne pixel shading a Dalsie to co je potrebne - napr. vertex shadery. Prave vDaka tejto unifikacii dosahuju lepsie vytazenie ako keby boli PS-ALUs a VS-ALUs oddelene. Priklad: PS-ALUs su maximalne vytazene a VS-ALUs nie - klasicka architektura bez unifikacie. S rovnakym poctom ALUs = PS+VS ALUs by dokazal mat unifikovana architektura lepsi vykon lebo by si "spravila" jednoducho viac PS-ALUs, lebo kazda vypoctova jednodtka dokaze to iste a pre vertex shadery by pouzila len potrebny pocet ALUs. Znazorneny je to na nasledujucich obrazkoch:


samozrejme, potreba pomer pixel/vertex shaderov sa meni od sceny k scene:

to o com si sa pokusil napisat je skor rozdiel medzi Vec a skalarnymi ALUs. To vsak nema nic s unifikovanou architekturou.
Napriek tvrdeniam nV ma G80 unifikovanu architekturu a R600 tiez - zaujimava zhoda nie ? Keby bola unifikovana architektura "zla", myslis ze by ju vyuzivali obaja hraci na poli consumer grafickych kariet ?
Vytazenie akych jednotiek bolo pri Crysis medzi 60-70% ?
Napr. buduconost je taka, ze ROPs ako samostatne vypoctove jednotky zaniknu a budu sucastou ALUs. AMD/ATi zacala s tymto krokom trochu priskoro (mozme sa tesit, ze aspon blender je samostatne), ale skor ci neskor bude takto smerovat aj nVidia. Je to otazka casu.
aka 7950 ? GeForce 7950X2 ? GeForce 7950GT ?
to nema nic spolocne s unifikovanou architekturou, ale s unifikovanymi shadermi (D3D 10, SM4, SM 4.1)fobos napísal:Ale vezmi si to z druhej strany, ze pre tuto architekturu sa jednoduchsie pisu hry
s pozdravom, crux.
- PenSivE
- Nový používateľ
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
No, spravne tvrdis, toto ja absolutne chapem, to prispieva a vsetko, co tvrdis pravda je...ale ten taky maly faktor, preco sa musia tie datove thready delit dvoma?....kua musim najst tu recenziu a napisat ju sem...fakt lebo trochu par veciam nerozumiem...a uz vobec ne vykonnostny rozdiel v hrach 7950 (je to jedno, ktory model) rozidel medzi touto a povedzme 2900 (tiez jedno) bol na moje prekvapenie 3 percenta v testoch hier...mna nezaujimaju synteticke testy typu 3dmark....hry same ukazuju, co ta grafa vie...a bola to teda bieda...no nic, ja najdem...
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4595
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
zdalo sa mi, ze niePenSivE napísal:No, spravne tvrdis, toto ja absolutne chapem, to prispieva a vsetko, co tvrdis pravda je...
PenSivE napísal:ale ten taky maly faktor, preco sa musia tie datove thready delit dvoma?....kua musim najst tu recenziu a napisat ju sem...fakt lebo trochu par veciam nerozumiem...
delit dvoma ?

urcite to nie je jednoPenSivE napísal:a uz vobec ne vykonnostny rozdiel v hrach 7950 (je to jedno, ktory model) rozidel medzi touto a povedzme 2900 (tiez jedno) bol na moje prekvapenie 3 percenta v testoch hier...mna nezaujimaju synteticke testy typu 3dmark....hry same ukazuju, co ta grafa vie...a bola to teda bieda...no nic, ja najdem...
GF 7950X2 = 2xGF 7950GT
ale tak ci tak, 3% rozdiel tam nie
a aby som sa vratil k tvojmu prispevku:
ano, pracovne frekvencie su rozdielne, ale nie je vlastne vsetko rozdielne ? a keD porovnavas 7950X2 s HD 2900Pro - tak ma 7950X2 urcite viac "TMUs" a keD si to tak vezmes aj ALUs ...PenSivE napísal:samozrejme ma vacsi takt a vobec tych jednotiek je viac (texture pipelines, shader processors atd), ale zial testy ukazuju ziadny rozdiel pri DX9 hrach...a videl som to aj nazivo a rovnake FPS....rovnaky vysledok...islo to rovnako, teda rada 2xxx u mna skoncila...ani 3xxx sa mi nepaci, uvidime, aky krok spravi nVidia...idefobos napísal:Btw.: 7950 urcite nie je vykonna ako HD2900Pro
s pozdravom, crux.
- PenSivE
- Nový používateľ
- Príspevky: 135
- Dátum registrácie: Ut 15. Máj, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Petržalka
Ad 1: 3d mark a taketo benche su najnepresnejsie (teda neberiem v uvahu)
Ad 2: Zistim, preco sa to ma delit dvoma
Ad 3: Ano, secko je tam rozdielne, ale vysledok rozdielu bohovy teda rozhodne neni...
Ad 2: Zistim, preco sa to ma delit dvoma
Ad 3: Ano, secko je tam rozdielne, ale vysledok rozdielu bohovy teda rozhodne neni...
Da Retro Gaming Station :
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
Mobo: Abit VP6 (VIA KT133A); CPU: 2x Pentium III E 1Ghz 133MHz FSB OC'd @ 1125Mhz 150Mhz FSB; RAM: TONICOM PC-166 UC'd @ 150MHz; VGA: AGP Nvidia GeForce 7600GS 256MB GDDR3 (GPU/RAM: 400/1100 OC'd @ 533/1500 MHz); HDD: WD 80GB PATA (WD800JB); LAN: Realtek 10/100Mbit RTL8139D PCI; Sound: SoundBlaster LIVE! Value (CT4830); USB/Firewire: VIA Vectro USB2.0/IEEE1394 PCI Add-on card; Optical DRV: LG DVD-RAM; PS: Fortron BlueStrom II 500W; Case: SilverStone Kublai black.
Book - Fujitsu Siemens Esprimo Mobile U9200, Skynet - Agilent Advisor J2300E
kto tu hovori o 3Dmarku ? alebo o nejakom syntetickom benchmarku ? zda sa mi, ze len tyPenSivE napísal:Ad 1: 3d mark a taketo benche su najnepresnejsie (teda neberiem v uvahu)
pokial by si sa aspon pozrel na ten link, ktory som v predchadzajucom prispevku napisal:
ale tak ci tak, 3% rozdiel tam rozhodne nie
tak by si zistil, ze to je suhrnne vykonnostne zhodnotenie grafickych kariet v danom rozliseni s AA, AF z
hier, ktore testuje CB.de
nazdravie
^^PenSivE napísal:Ad 3: Ano, secko je tam rozdielne, ale vysledok rozdielu bohovy teda rozhodne neni...
uz som zvedavy co myslisPenSivE napísal:Ad 2: Zistim, preco sa to ma delit dvoma

aku hodnotu ma cisto len zoznam grafickych kariet, ktore maju uzivatelia ? bez diskusie k nim imho ziadnu a preto je momentalna podoba pre mna estetickaScorp napísal:Mohli by ste potom tieto bla bla presunut do zvlastneho threadu? Toto tu bolo take pekne, bez zbytocnych kecov..
s pozdravom, crux.