Autoservis
- Ivkopivko12tka
- Používateľ
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: Pi 31. Aug, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Záhorie - Gbely
Autoservis
Zdravim vas a sucasne dufam ze tu nebolo podobne vlakno =)
Chcel by som sa spytat jednu vec. Ide o prevodovky, neviem ci oprava alebo vymena nejakych jej sucasti.
Mam Peugeot 306XR 1.4 Benzin, R.V 1994 (docela dedo, ale jazdi naparadu, 0-100 stale lepsie ako ma papierovo) no a v poslednej dobe ho trapi reuma.
Pri radeni jednotlivych stupnov nieje az taky problem, avsak z dvojky na trojku a z trojky na dvojku je to pruser. Na dvojku treba cakat dakedy aj dve sekundy kym zapadne no a trojka ma len jedno specificke miesto kedy sa tam da hodit, a to uz znacnou silou.
Zaujima ma preto, ci je potrebny Peugeot autorizovany servis, alebo hocijaky lepsi servis a tam sa ujo v monterkach na to pozre a vymysli co Dalej. Troska som googlil ale Daleko som sa nedostal.
Ak by ste s tymto mali skusenost, hoDte sem aj pripadnu cenu.
Dakujem
Chcel by som sa spytat jednu vec. Ide o prevodovky, neviem ci oprava alebo vymena nejakych jej sucasti.
Mam Peugeot 306XR 1.4 Benzin, R.V 1994 (docela dedo, ale jazdi naparadu, 0-100 stale lepsie ako ma papierovo) no a v poslednej dobe ho trapi reuma.
Pri radeni jednotlivych stupnov nieje az taky problem, avsak z dvojky na trojku a z trojky na dvojku je to pruser. Na dvojku treba cakat dakedy aj dve sekundy kym zapadne no a trojka ma len jedno specificke miesto kedy sa tam da hodit, a to uz znacnou silou.
Zaujima ma preto, ci je potrebny Peugeot autorizovany servis, alebo hocijaky lepsi servis a tam sa ujo v monterkach na to pozre a vymysli co Dalej. Troska som googlil ale Daleko som sa nedostal.
Ak by ste s tymto mali skusenost, hoDte sem aj pripadnu cenu.
Dakujem
-
- Používateľ
- Príspevky: 810
- Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: NR - okolie, Brno
rovnaky problem so zaradovanim dvojky (nie z 3. ale z 1.) mam obcas aj ja - zalezi na tom, kolko sa rozbehnem na jednotke ...
hacik je v tom, ze odchadzaju synchrony - to je nieco v prevodovke, co dovoluje aby si mohol zaradit prevodovy stupen aj ked na to nemas zrovna primeranu rychlost ...
ja to neriesim - na 1,3 co ma vykon 60 koni sa nehram na pretekara a tie 2 sekundy pri rozbehu mi nijako neprekazaju ...
hacik je v tom, ze odchadzaju synchrony - to je nieco v prevodovke, co dovoluje aby si mohol zaradit prevodovy stupen aj ked na to nemas zrovna primeranu rychlost ...
ja to neriesim - na 1,3 co ma vykon 60 koni sa nehram na pretekara a tie 2 sekundy pri rozbehu mi nijako neprekazaju ...
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
- Toman
- VIP
- Príspevky: 7733
- Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
- Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)
ja som mal obdobny problem na 405ke, odstranilo sa to novymi kulisami (tiahla medzi pakou a prevodoukou) (uz boli vylockane capy)
Naposledy upravil/-a Toman v Ne 11. Máj, 2008, 21:24, upravené celkom 1 krát.
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3361
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Ja sa zasa az tak dobre, ale otec sa v tom troska vyzna, no a hovori ze mas asi v riti synchron, co ti umoznuje dobre zaraDovat rychlostne stupne.
V kazdom servise by ti to mali spravit, ale cena bude troska vyssia kedze je to robota tak na 2-3 dni. Ide o to ze prva sa musi rozobrat prevodovka, no a na to potrebujes rozobrat cely motor.
Skus sa spytat v Holici alebo v Skalici. V Holici je servis jako sa ide na Hodonin pri benzinke Esso. V Skalici je ich viac. Ale mali by to spravit v kazdom servise.
V kazdom servise by ti to mali spravit, ale cena bude troska vyssia kedze je to robota tak na 2-3 dni. Ide o to ze prva sa musi rozobrat prevodovka, no a na to potrebujes rozobrat cely motor.
Skus sa spytat v Holici alebo v Skalici. V Holici je servis jako sa ide na Hodonin pri benzinke Esso. V Skalici je ich viac. Ale mali by to spravit v kazdom servise.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3771
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
ja si zas myslim ze je to robota na par hodin
na 406stku som videl ked menili prevodovku za par hodin vonku na ulici
pezot ma prevodovku oddelene nemusi rozoberat blok staci ju odpojit...
presne u toho modelu si niesom isty ale asi to tak bude...
urcite to nedavaj do pezota chod do hociktoreho servisu veci s prevodovkami robia pravidelne nemali by mat problemy to zamenit vcelku jednoducha robota...
btw a daj si vymenit aj spojku....tiez dolezita vec lebo jazdenim s tym zasekavanim jej moc nepomozes...
taka spojka by ta mohla vyjst aj s robotou do 15 000 hadam...
na SVK mame miestnu specialitu automobilky ktore tu vyrabaju a my mame najdrahsie dioelce v europe
vsade vo svete je to tak ze ak mas automobilku v krajine dielce sa ti valaju po zemi ...najdes za par supov v nemecku som hladal vackovu na polo kamosovi za 1200sk....
takze tak vela stastia
na 406stku som videl ked menili prevodovku za par hodin vonku na ulici
pezot ma prevodovku oddelene nemusi rozoberat blok staci ju odpojit...
presne u toho modelu si niesom isty ale asi to tak bude...
urcite to nedavaj do pezota chod do hociktoreho servisu veci s prevodovkami robia pravidelne nemali by mat problemy to zamenit vcelku jednoducha robota...
btw a daj si vymenit aj spojku....tiez dolezita vec lebo jazdenim s tym zasekavanim jej moc nepomozes...
taka spojka by ta mohla vyjst aj s robotou do 15 000 hadam...
na SVK mame miestnu specialitu automobilky ktore tu vyrabaju a my mame najdrahsie dioelce v europe
vsade vo svete je to tak ze ak mas automobilku v krajine dielce sa ti valaju po zemi ...najdes za par supov v nemecku som hladal vackovu na polo kamosovi za 1200sk....
takze tak vela stastia
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
Ivo, ja by som na tvojom mieste oprasil znalosti nasich otcov a dedov. Jazdil by som v tvojom sucasnom stave dokial to vyda a:
a) sfleku vymenil olej v prevodovke aj ked uz je neskoro ; poskodit tym uz nemozes viac. Cena zanedbatelna, asi tak tri stovky lebo potrebujes dva litre prevodoveho oleja.
b) radil medzi tymi prevodmi nadvakrat so spojkou, dole s medziplynom. Je to jednoduche: radis hore teda z dva na tri, takze ides na dvojke, stlacis spojku, vyrves dvojku nechas neutral, uplne pustis spojku [!!], auto ide samo na neutrali, znovu stlacis spojku, radis z neutralu do trojky, pustas spojku a ides.
A cesta naspat je zaujimavejsia : ides na trojke, stlacis spojku, vyrves trojku, davas neutral, pustis spojku takze auto ide samo zotrvacnostou na neutrali, kopnes do plynu aby motoru vybehli otacky zhruba na tolko kolko budes potrebovat na dvojke [takze nie 1500, to je malo, radsej daj do troch tisicov inak nedosiahnes pozadovany efekt!!], stlacis spojku, zaradis dvojku a ides prec. Pokial toto spravis dobre - HLAVNE MUSIS MAT MEDZI TYM "PRERADENIM" SAMOTNYM UPLNE PUSTENU SPOJKU, NEUTRAL A KOPNES DO PLYNU, tak by si mal dvojku zaradit uplne v pohode.
Cely princip proste spociva v tom, ze zrejme mas oddrbane synchrony - mozno mas nieco s drahou schaltpaky ale to neriesim. A prave tym, ze medzi prevodmi NEMAS stlacenu spojku, NEPRICHADZA k uplatnovaniu funkcnosti synchronov teda synchronizacii potrebnych otacok prevodovky na otacky motora a cely tento proces nahradis tvojou jazdeckou technikou a tzv. medziplynom.
a teraz tajomstvo : ked budes na master leveli, dokazes preradovat na nizsie prevody TOTALNE BEZ POUZITIA SPOJKY !! Nie som opity proste z patky do stvorky, zo stvorky do trojky atd, pojdes uplne bez pouzitia spojky.
a) sfleku vymenil olej v prevodovke aj ked uz je neskoro ; poskodit tym uz nemozes viac. Cena zanedbatelna, asi tak tri stovky lebo potrebujes dva litre prevodoveho oleja.
b) radil medzi tymi prevodmi nadvakrat so spojkou, dole s medziplynom. Je to jednoduche: radis hore teda z dva na tri, takze ides na dvojke, stlacis spojku, vyrves dvojku nechas neutral, uplne pustis spojku [!!], auto ide samo na neutrali, znovu stlacis spojku, radis z neutralu do trojky, pustas spojku a ides.
A cesta naspat je zaujimavejsia : ides na trojke, stlacis spojku, vyrves trojku, davas neutral, pustis spojku takze auto ide samo zotrvacnostou na neutrali, kopnes do plynu aby motoru vybehli otacky zhruba na tolko kolko budes potrebovat na dvojke [takze nie 1500, to je malo, radsej daj do troch tisicov inak nedosiahnes pozadovany efekt!!], stlacis spojku, zaradis dvojku a ides prec. Pokial toto spravis dobre - HLAVNE MUSIS MAT MEDZI TYM "PRERADENIM" SAMOTNYM UPLNE PUSTENU SPOJKU, NEUTRAL A KOPNES DO PLYNU, tak by si mal dvojku zaradit uplne v pohode.
Cely princip proste spociva v tom, ze zrejme mas oddrbane synchrony - mozno mas nieco s drahou schaltpaky ale to neriesim. A prave tym, ze medzi prevodmi NEMAS stlacenu spojku, NEPRICHADZA k uplatnovaniu funkcnosti synchronov teda synchronizacii potrebnych otacok prevodovky na otacky motora a cely tento proces nahradis tvojou jazdeckou technikou a tzv. medziplynom.
a teraz tajomstvo : ked budes na master leveli, dokazes preradovat na nizsie prevody TOTALNE BEZ POUZITIA SPOJKY !! Nie som opity proste z patky do stvorky, zo stvorky do trojky atd, pojdes uplne bez pouzitia spojky.
Naposledy upravil/-a kajfun v Po 12. Máj, 2008, 21:32, upravené celkom 1 krát.
-
- Používateľ
- Príspevky: 810
- Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: NR - okolie, Brno
toto mi predvadzal kamos asi mesiac po tom, ako dostal vodicak - asi este nebol na tom master leveli ... zoparkrat sa mu to totiz nevydarilo a vydalo to zvuk ako ked chcem zaradit spiatocku na nasom aute v pohybe (ked uz cuvam dole brehom) ...kajfun napísal:a teraz tajomstvo : ked budes na master leveli, dokazes preradovat na nizsie prevody TOTALNE BEZ POUZITIA SPOJKY !! Nie som opity proste z patky do stvorky, zo stvorky do trojky atd, pojdes uplne bez pouzitia spojky.
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
To Kajfun: ono to preradovanie bez spojky funguje aj opacne, teda smerom hore. Ak clovek dobre spozna auto tak to pojde uplne hladko. Sa mi tak zda, ze zavodne auta nemaju vobec synchrony. Ten synchron ma ja taku funkciu , aby clovek pri 120-ke nezaradil nahodou jednotku, proste chrani aj motor.
Athlon 5000+BE(3120mhz, 1,35V), Foxconn 590SLI, A-DATA 800+ 1040Mhz 2,1V, Radeon HD3870 512 mb, Corsair HX520W, HDD 74G Raptor,320G Seagate.
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3361
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Zavodne auta nemaju synchrony, nemaju totizto ani spojku aka je v aute. Ale maju prevodovku s priamimi zubami, cize radia silou.
Je to uplne nieco ine ako v beznom aute, u zavodnych aut sa ide na vykon a spolahlivost je taka aby vydrzalo auto tak 2-3 preteky, potom sa vsetko rozoberie a opotrebovane casti vymenia.
Je to uplne nieco ine ako v beznom aute, u zavodnych aut sa ide na vykon a spolahlivost je taka aby vydrzalo auto tak 2-3 preteky, potom sa vsetko rozoberie a opotrebovane casti vymenia.
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
Ivo, zabudol som : ten olej v prevodovke si zrejme nemal meneny strasne dlho, mozno aj nikdy... tak ho vymen dvakrat po sebe.
po prvej vymene najazdi par sto kilometrov, uvolnia sa dvadsatrocne necistoty a bordel, potom vymen ten olej znovu aby ti necirkulovali v prevodovke. Proste jednu napln pouzi na preplachnutie.
po prvej vymene najazdi par sto kilometrov, uvolnia sa dvadsatrocne necistoty a bordel, potom vymen ten olej znovu aby ti necirkulovali v prevodovke. Proste jednu napln pouzi na preplachnutie.
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
instruktazne video ako pouzivat medziplyn a ako vyjebabrat s vyjebabranymi synchronmi v prevodovke:
http://rapidshare.de/files/39394807/medziplyn.wmv.html
je to jednoduche, rychle, bezproblemove a hlavne clovek strasne strasne setri prevodovku, ktora uz je "nacata". To je najpodstatnejsie zo vsetkeho.
http://rapidshare.de/files/39394807/medziplyn.wmv.html
je to jednoduche, rychle, bezproblemove a hlavne clovek strasne strasne setri prevodovku, ktora uz je "nacata". To je najpodstatnejsie zo vsetkeho.
- jcdenton12
- Používateľ
- Príspevky: 2221
- Dátum registrácie: Št 22. Dec, 2005, 20:00
- Bydlisko: Košice
- port77
- Používateľ
- Príspevky: 1118
- Dátum registrácie: Pi 28. Júl, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina or Dolný Kubín
kajfun cool idem na master level:)
ASUS P5Q Deluxe//Core2Quad Q9550@TR Ultra 120eXtreme+NoctuaP12//MSI 280GTX Super OC:700/1400/2300//8GB Patriot ViperSeries 1066Cl5//Asus Xonar DX@Creative 6700@Sony DHC-MDX10//WD VelociRaptor 150HLFS+2xSamsung F1 1TB+WD CaviarBlack 2TB//Sony Optiarc AD-7201S LS//TT ARMOR Silver FullTower+2xMagma+2xNoctua+KazeServer//ENERMAX MOD82+ 625W//26"LG W2600H 1920*1200//MS Explorer Mouse, Natural MS laser 6000, MS Sidewinder X8//MS Sidewinder X6//Logitech Cordless Rumblepad 2//BT2.1//Belkin N router/PinnacleTVtuner@Motorola VIP1910-9DB@Sony BRAVIA KDL-40X4500.
HP Photosmart e-Premium
Acer TimeLIne X 14" ATi HD5650-1GB,i5 460M/4GB-DDR3/640GB hdd/WD 2.5" 750GB USB3.0
HTC HD2 WM 6.5 16GB
Samsung Omnia 2 WM 6.5 8GB :)
HP Photosmart e-Premium
Acer TimeLIne X 14" ATi HD5650-1GB,i5 460M/4GB-DDR3/640GB hdd/WD 2.5" 750GB USB3.0
HTC HD2 WM 6.5 16GB
Samsung Omnia 2 WM 6.5 8GB :)
Ak spoznate dobre auto to preradovanie bez spojky vam pojde uplne samo. Je to nieco podobne ako zatacanie s rucnou brzdou, proste ak spoznate auto tak to pojde tiez uplne lahko a bude Vam to brat ako samozrejmost.
Athlon 5000+BE(3120mhz, 1,35V), Foxconn 590SLI, A-DATA 800+ 1040Mhz 2,1V, Radeon HD3870 512 mb, Corsair HX520W, HDD 74G Raptor,320G Seagate.