Naco pouzivat medziplyn, staci keD pri podradovani vytocis motor na spravne otacky a ono to tam sadne pekne aj bez synchronu.
Urcite medziplyn setri motor ale treba to aj vediet...
Ja vidim vyuzitie medziplynu pri normalnej jazde iba v zime, keD je olej este studeny...
Autoservis
CPU: Intel E8200 @3.2Ghz/1.1V - Freezer 7Pro «|» MB: ASUS P5K SE «|» VGA: GB 4850 «|» HDD: M4 64GB, SAMSUNG F1 1TB «|» RAM: OCZ 2x1GB 800Mhz Special Ops Edition+ 2x1GB red A-DATA «|» Mechanika: 1, NEC DVD-RW ND-3540A 2, SAMSUNG DVD-RW SH-S203P «|» Mouse: Logitech MX518 «|» Monitor: Benq G2222HDL «|» Headphone: Sennheiser eH 250
- Ivkopivko12tka
- Používateľ
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: Pi 31. Aug, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Záhorie - Gbely
Re: Autoservis
Nuže zdravím vás. Ten medziplyn vyzerá zaujímavo. Hádam po maturitách v lete ked si zarobím dukáty a bude aj benzín pri súčasných "veľmi priaznivých" cenách, tak sa do toho pustím =)
Čo sa týka oleja, vymenený, auto ide na STK v v pondelok, tak sú dokonca všetky kvapaliny vymenené, diery vo výfuku spravené, všetko dohustené tak je to teraz štramák. Hovoril som o tomto probléme s ocom, vravel že mu to ide uplne v poriadku a že nemožem skrátka radiť dvojku keď idem 50km/h, čo je celkom logické.
Nepotrebujem sa hrať na nejakého závodníka, to veru nie, nemám na to auto ani skúsenosti plus chcel by som ešte nejaký rok žiť, ale viackrát sa mi stalo že som skrátka potreboval podradiť aj za cenu že som tam mal zrazu 3500 otáčok kedy som vlastne využil plnú silu motora čo sa týka výkonu a predbehol treba na malom úseku traktor.
Hlavne ma to rozčulovalo v tom momente kedy som brzdil treba pred križovatkou a chcel som brzdiť motorom teda zaradiť si dvojku a pekne otáčky nechať zísť dole a následne prejsť zákrutou, nakoľko auto má riadiacu jednotku vstrikovania tak by bola aspoň pre dobrý pocit minimálna úspora benzínu.
Ešte by som mal otázočku. Akú máte bežnú teplotu motora pri bežnej jazde a v záťaži ako sa hovorí na tomto fóre =) ?
V zime kedy fúka na chladič pred motorom studený vzduch je teplota aj pri búrlivej jazde s plynom na podlahe okolo 90 - 92.
Teraz ked sa oteplilo som si všimol pri rýchlejšom rozbiehaní aj 94. Viem že je chladiaca kvapalina pod tlakom a jej bod varu je trošičku vyššie, ale bol by som nerád keby som prišiel treba do BA a čakal na Patrónke na zelenú 4 minuty na slnku s teplotou okolia "veľmi príjemných 42 stupňov" plus pražiace slnko a žiadny ofuk chladiča, proste nechcem aby to strelilo.
Díky za objasnenie.
Čo sa týka oleja, vymenený, auto ide na STK v v pondelok, tak sú dokonca všetky kvapaliny vymenené, diery vo výfuku spravené, všetko dohustené tak je to teraz štramák. Hovoril som o tomto probléme s ocom, vravel že mu to ide uplne v poriadku a že nemožem skrátka radiť dvojku keď idem 50km/h, čo je celkom logické.
Nepotrebujem sa hrať na nejakého závodníka, to veru nie, nemám na to auto ani skúsenosti plus chcel by som ešte nejaký rok žiť, ale viackrát sa mi stalo že som skrátka potreboval podradiť aj za cenu že som tam mal zrazu 3500 otáčok kedy som vlastne využil plnú silu motora čo sa týka výkonu a predbehol treba na malom úseku traktor.
Hlavne ma to rozčulovalo v tom momente kedy som brzdil treba pred križovatkou a chcel som brzdiť motorom teda zaradiť si dvojku a pekne otáčky nechať zísť dole a následne prejsť zákrutou, nakoľko auto má riadiacu jednotku vstrikovania tak by bola aspoň pre dobrý pocit minimálna úspora benzínu.
Ešte by som mal otázočku. Akú máte bežnú teplotu motora pri bežnej jazde a v záťaži ako sa hovorí na tomto fóre =) ?
V zime kedy fúka na chladič pred motorom studený vzduch je teplota aj pri búrlivej jazde s plynom na podlahe okolo 90 - 92.
Teraz ked sa oteplilo som si všimol pri rýchlejšom rozbiehaní aj 94. Viem že je chladiaca kvapalina pod tlakom a jej bod varu je trošičku vyššie, ale bol by som nerád keby som prišiel treba do BA a čakal na Patrónke na zelenú 4 minuty na slnku s teplotou okolia "veľmi príjemných 42 stupňov" plus pražiace slnko a žiadny ofuk chladiča, proste nechcem aby to strelilo.
Díky za objasnenie.
Re: Autoservis
@ Ivkopivko12tka: neviem čo máš teda za auto ale, každé má veľký ventilátor na chladiči, takže nieje problém uchladiť aj na križovaťke....
Hmm a to že je voda v chladiči pod tlakom tak to počujem prvý krát....a neviem ani či to je pravda...
Hmm a to že je voda v chladiči pod tlakom tak to počujem prvý krát....a neviem ani či to je pravda...
CPU: Intel E8200 @3.2Ghz/1.1V - Freezer 7Pro «|» MB: ASUS P5K SE «|» VGA: GB 4850 «|» HDD: M4 64GB, SAMSUNG F1 1TB «|» RAM: OCZ 2x1GB 800Mhz Special Ops Edition+ 2x1GB red A-DATA «|» Mechanika: 1, NEC DVD-RW ND-3540A 2, SAMSUNG DVD-RW SH-S203P «|» Mouse: Logitech MX518 «|» Monitor: Benq G2222HDL «|» Headphone: Sennheiser eH 250
- Ivkopivko12tka
- Používateľ
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: Pi 31. Aug, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Záhorie - Gbely
Re: Autoservis
riziko - Na začiatku témy je spomínaná Peugeot 306tka. Máš pravdu, chladič tam je, ale príšerne reve ked zopne termostat a spustí sa, asi to bude tým že má niečo nabehané, tak 14 rokov. Viem že by to vyvriet nemalo ak tam tá vrtula je, ale ked už teraz sem tam zopína, nechcem vediet pri tých horúčavách.
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
Re: Autoservis
bez spojky sa mi video robit nechce, henta felicia uz ma nalietanych cez tretinu miliona kilometrov len co ja viem a nechcem jej "pomahat" tam kde nemusim ale spravne bolo povedane ze pokial spravne roztocis motor tak prevod proste zapadne sam a bez spojky. Cize tam ide o to, aby si autiak poznal natolko ze dokazes s presnostou na povedzme dvesto az tristo otacok odhadnut ake otacky budu potrebne na pozadovanom prevode. Vymysleny priklad : ides na stvorke 2000rpm, normalnym sposobom si zaradis trojku, vymyslime si ze budes mat 2700 otacok. Keby si teda natocil motor na 2600 az 2800 otacok, v pohode tam trojku capnes bez spojky. To je cele...
ivo, co sa tyka prehrievania : niektore auta reportuju normalnu teplotu ako 90 stupnov, niektore viac. Musis si uvedomit ze presnost teplomera a nejake pripadne ciselka ktore na nom su napisane je uplne o nicom. Na tvojom mieste by som to proste neriesil respektive riesil takto : vyplachnuty chladiaci system aby si tam nemal 20rocne blato, mozes pouzit aj take tie sracky na odstranenie vodneho kamena ale potom pouzit vela vela vela vela vody aby si vsetky uvolnene necistoty naozaj vyplachol z toho systemu von ; dalej spravne fungujuci termostat [aby nebol zalepeny], potom spravne fungujuce cidlo vysokej teploty [napriklad to moje na felicii je tak strasne skorodovane ze sa neda dat dole z chladica a kontakty ma uplne odhnite = prerobil som si chladic na rucne zapinanie rovnako ako nasi otcovia na skode 105 a zapnem ho rucne o desat stupnov skorej ako by nastartovalo automaticky. Rozdiel je uzasny] a spravne fungujuca vrtula [to znamena cely elektricky system, kable, nezaoxidovane kontakty, dobra poistka atd].
ten autiak je proste stavany tak ze by sa nemal prehrievat aj keby jazdil na Sahare. Ked chces mat uplne maximalne mozne chladenie za nula korun, tak vyber von termostat na leto plus si natvrdo zapoj vrtulu na chladici [nebudes mat ani vyssiu spotrebu ani nic, proste v lete ten termostat vobec nepotrebujes lebo motor ma furt 30 stupnov cez den a na beznu pracovnu teplotu sa zohreje za minutu a pol s termostatom pripade za dve a pol bez termostatu]. Za dva dni si vyskusas ten rozdiel a usudis ci to tak chces alebo nechces - ak nie, lahko sa za desat minut vratis k originalnemu rieseniu od vyrobcu
ivo, co sa tyka prehrievania : niektore auta reportuju normalnu teplotu ako 90 stupnov, niektore viac. Musis si uvedomit ze presnost teplomera a nejake pripadne ciselka ktore na nom su napisane je uplne o nicom. Na tvojom mieste by som to proste neriesil respektive riesil takto : vyplachnuty chladiaci system aby si tam nemal 20rocne blato, mozes pouzit aj take tie sracky na odstranenie vodneho kamena ale potom pouzit vela vela vela vela vody aby si vsetky uvolnene necistoty naozaj vyplachol z toho systemu von ; dalej spravne fungujuci termostat [aby nebol zalepeny], potom spravne fungujuce cidlo vysokej teploty [napriklad to moje na felicii je tak strasne skorodovane ze sa neda dat dole z chladica a kontakty ma uplne odhnite = prerobil som si chladic na rucne zapinanie rovnako ako nasi otcovia na skode 105 a zapnem ho rucne o desat stupnov skorej ako by nastartovalo automaticky. Rozdiel je uzasny] a spravne fungujuca vrtula [to znamena cely elektricky system, kable, nezaoxidovane kontakty, dobra poistka atd].
ten autiak je proste stavany tak ze by sa nemal prehrievat aj keby jazdil na Sahare. Ked chces mat uplne maximalne mozne chladenie za nula korun, tak vyber von termostat na leto plus si natvrdo zapoj vrtulu na chladici [nebudes mat ani vyssiu spotrebu ani nic, proste v lete ten termostat vobec nepotrebujes lebo motor ma furt 30 stupnov cez den a na beznu pracovnu teplotu sa zohreje za minutu a pol s termostatom pripade za dve a pol bez termostatu]. Za dva dni si vyskusas ten rozdiel a usudis ci to tak chces alebo nechces - ak nie, lahko sa za desat minut vratis k originalnemu rieseniu od vyrobcu
-
- Používateľ
- Príspevky: 810
- Dátum registrácie: Pi 27. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: NR - okolie, Brno
Re: Autoservis
k tym termostatom: nase auto asi pred 3 mesiacmi prestalo na palubovke ukazovat teplotu motora ... rucicka ostava stale na minime ... boli sme uz odvtedy vselikde (okrem ineho asi 3x Nitra - bratislava - Nitra po dialnici = @3000-4000rpm) a ziaden problem nenastal (prehriatie, "podchladenie", vyvretie vody ...)
viete poradit, v com moze byt problem ?
viete poradit, v com moze byt problem ?
Life is short - enjoy it!
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
HP ProBook 6470b, 8GB RAM, SSD | Intel Pentium 4 2.80GHz, 2xKingston DDR 512MB, Intel D875PBZ, Radeon 9800XT, 3×SATA (600GB)
- Ivkopivko12tka
- Používateľ
- Príspevky: 243
- Dátum registrácie: Pi 31. Aug, 2007, 08:00
- Bydlisko: Bratislava/Záhorie - Gbely
Re: Autoservis
Ďakujem kajfun a ostatným za vysvetlenie, vidieť že sa vyznáte =). Čo sa týka toho jazdenia so zapnutou vrtulou ... to by nebolo osobné auto, to by bol boeing, vážne to si ešte nepočul.
Čo sa týka tej 306tky , nakolko už má také roky a otec sa k tomu nejako nemá, tomu je to jedno, tak si myslím že by tomu autu viac než prospela nejaká chutná generálka v takom slovazmysle že by sa pozrelo čo všetko potrebuje výmenu a takisto aj nahradilo, myslím že náhradné diely sa predávajú 10 rokov po skončení výroby danej série tak by ma zaujímalo ako by to jazdilo so všetkým ponovom =). Až budem mať pár výplat za sebou a dukáty v kapse tak sa popýtam peugeot servis ujov či by s tým dačo nevymysleli. Totiž mám k tomu autu vztah a je proste nádherná =), nie koli tomu že ho máme, ale koli elegancii, jazdným vlastnostiam (podvozok, držanie v zákrutách) a tak celkovo. Nové typy ako 307,207,206 sa mi tak nepáčia, až 407, to by som si vedel predtaviť=). Ale to už som sa zbytočne rozpísal.
Littleman - ak som to dobre pochopil tak vám neukazuje len ručička, ale všetko ostatné nieje vyhodnocované (zopnutie vnútorného chladiaceho okruhu, točenie vrtule) na základe polohy ručičky na tepelnom budíku, ale elektronicky a všetko funguje tak ako má aj ked nedostávaš hodnotu. Chyba bude niekde na ceste medzi snímačom a palubnou doskou, alebo vadný samotný snímač, alebo tepelný budík =).
kajfun - máš u mna pivo.
Čo sa týka tej 306tky , nakolko už má také roky a otec sa k tomu nejako nemá, tomu je to jedno, tak si myslím že by tomu autu viac než prospela nejaká chutná generálka v takom slovazmysle že by sa pozrelo čo všetko potrebuje výmenu a takisto aj nahradilo, myslím že náhradné diely sa predávajú 10 rokov po skončení výroby danej série tak by ma zaujímalo ako by to jazdilo so všetkým ponovom =). Až budem mať pár výplat za sebou a dukáty v kapse tak sa popýtam peugeot servis ujov či by s tým dačo nevymysleli. Totiž mám k tomu autu vztah a je proste nádherná =), nie koli tomu že ho máme, ale koli elegancii, jazdným vlastnostiam (podvozok, držanie v zákrutách) a tak celkovo. Nové typy ako 307,207,206 sa mi tak nepáčia, až 407, to by som si vedel predtaviť=). Ale to už som sa zbytočne rozpísal.
Littleman - ak som to dobre pochopil tak vám neukazuje len ručička, ale všetko ostatné nieje vyhodnocované (zopnutie vnútorného chladiaceho okruhu, točenie vrtule) na základe polohy ručičky na tepelnom budíku, ale elektronicky a všetko funguje tak ako má aj ked nedostávaš hodnotu. Chyba bude niekde na ceste medzi snímačom a palubnou doskou, alebo vadný samotný snímač, alebo tepelný budík =).
kajfun - máš u mna pivo.
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
Re: Autoservis
rad som poradil, na to tu sme vsetci. Vrtula je boeingova takze fakt asi nepriechodna natvrdo - tak aspon vyber von termostat. Spravis to za desat minut vratane hladania motora urob s tym autom par jazd a uvidis ako sa sprava.
a fakt nepodcenuj radu na preplachnutie chladiaceho systemu, za tych XY rokov tam bude taky bordel co si ani nevies predstavit. Auto lubis tak ho nedoraz na blbostiach typu stary olej nevymeneny 140000km, zalepeny termostat pripadne patkoruna namiesto poistky. Ked otcovi povies ze mas o ten autiak realny zaujem a ked uvidi ze nebehas radsej s kamaratmi slopat, urcite ti rad par stokorun pozicia - ty mu ich vratis o dva mesiace ked budes mat - a nic viac nepotrebujes na bezne "domaspravitelne veci".
co ti este viem doporucit je Tempo pasta na lestenie karoserie a handricka, sice sa namakas cely den a ruka ti bude chodit sama dokola ale ten vysledok nebudes chapat. Kupis to v najblizsej drogerii pripadne predajni s drobnymi autovecami za stokorunu. Spravne vylestena karoseria auta vyzera uplne ako nova, zasly zvetraly lak ide prec atd. Dalsia jednoducha vec co ma napadla je autobateria, naprazdno musi davat okolo 12.6V [pod 12.3V je velmi zle], vymontovat von [pozor na kod radia!], otvorit zatky - ked je bezudrzbova, odlepit hornu nalepku a otvorit zatky , doliat destilovanu vodu [25,-Sk/2 litre] aby boli vsetky clanky zaliate nad rysku, prasknut na nabijacku, malym prudom priblizne 2A nabijat dovtedy, dokial sa nedostane na ca. 15.7V pri prechode toho nabijacieho prudu [po odpojeni nabijania zacne okamzite prudko padat dole na tych zhruba 12.9V] alebo pokial sa dve hodiny po sebe toto napatie nemeni [cize drzi napriklad 15.6V, 15.6V, 15.6V].
Vyber von koberce, poriadne vytrepat, prasknut do vane, vysprchovat, kartacom drhnut dokial tecie hnusna voda z nich, obesit koberce na balkon, o dva dni su suche. Auto povysavat, utriet prach, vyhodit nepotrebne blbosti aj z kufra, poupratovat. Foter nebude chapat co je z teba za dobreho synka
a fakt nepodcenuj radu na preplachnutie chladiaceho systemu, za tych XY rokov tam bude taky bordel co si ani nevies predstavit. Auto lubis tak ho nedoraz na blbostiach typu stary olej nevymeneny 140000km, zalepeny termostat pripadne patkoruna namiesto poistky. Ked otcovi povies ze mas o ten autiak realny zaujem a ked uvidi ze nebehas radsej s kamaratmi slopat, urcite ti rad par stokorun pozicia - ty mu ich vratis o dva mesiace ked budes mat - a nic viac nepotrebujes na bezne "domaspravitelne veci".
co ti este viem doporucit je Tempo pasta na lestenie karoserie a handricka, sice sa namakas cely den a ruka ti bude chodit sama dokola ale ten vysledok nebudes chapat. Kupis to v najblizsej drogerii pripadne predajni s drobnymi autovecami za stokorunu. Spravne vylestena karoseria auta vyzera uplne ako nova, zasly zvetraly lak ide prec atd. Dalsia jednoducha vec co ma napadla je autobateria, naprazdno musi davat okolo 12.6V [pod 12.3V je velmi zle], vymontovat von [pozor na kod radia!], otvorit zatky - ked je bezudrzbova, odlepit hornu nalepku a otvorit zatky , doliat destilovanu vodu [25,-Sk/2 litre] aby boli vsetky clanky zaliate nad rysku, prasknut na nabijacku, malym prudom priblizne 2A nabijat dovtedy, dokial sa nedostane na ca. 15.7V pri prechode toho nabijacieho prudu [po odpojeni nabijania zacne okamzite prudko padat dole na tych zhruba 12.9V] alebo pokial sa dve hodiny po sebe toto napatie nemeni [cize drzi napriklad 15.6V, 15.6V, 15.6V].
Vyber von koberce, poriadne vytrepat, prasknut do vane, vysprchovat, kartacom drhnut dokial tecie hnusna voda z nich, obesit koberce na balkon, o dva dni su suche. Auto povysavat, utriet prach, vyhodit nepotrebne blbosti aj z kufra, poupratovat. Foter nebude chapat co je z teba za dobreho synka
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
Re: Autoservis
jaj ano a ked vyberies von termostat, velmi lahko skontrolujes funkciu vodnej pumpy. Okamzite po nastartovani motora musi zacat v nadrzke s chladiacou kvapalinou cirkulacia - to lahko uvidis ked tu nadrzku otvoris - inak je oddrbana vodna pumpa. Cim vyssie otacky motora, tym rychlejsie musi kvapalina prudit v okruhu.
a kludne si niekde na internete najdi manual na udrzbu p306, urcite ich je kvantum... kukaj, citaj, vzdelavaj sa.
ze chlapeeec, pojdes hore jak raketa!
a kludne si niekde na internete najdi manual na udrzbu p306, urcite ich je kvantum... kukaj, citaj, vzdelavaj sa.
ze chlapeeec, pojdes hore jak raketa!