preto mám radšej benziňáky, oveľa lineárnejší prísun výkonu aj keď sú preplňované.
doma jadzim na benzinaku seat ibiza 1.4 a na peugeot 807 HDI 2.0. Ked ich mam porovnat tak asi takto:
- benzinak ma brutalnu akceleraciu, hlavne to poznat pri starte na semafore a celkovo v meste ked treba vyuzit kazdu medzeru na zaradenia sa a obehnutie. No na dlhsie trasy je ten motor dost slaby (ale to je objemom)
- dizlak ma s tym v meste problem, ja tarbavejsi, ako medved, ale to co dokaze na dialnici a na rovnej ceste....... Rekord je ked som na vypadovke z Trebisova predbehoval na 160km/h tri kamiony za sebou..... to bolo vzruso Cize dizlak je vhodny na dlhsie trasy a nie do mesta!
materik napísal:ale to co dokaze na dialnici a na rovnej ceste... Cize dizlak je vhodny na dlhsie trasy a nie do mesta!
co dokaze na dialnici a na rovnej ceste? myslim si ze to iste co benzinak akurat len s mensou spotrebou
ale co sa tyka spotreby tak aj do mesta sa hodi dizlak ale zase na vyhry pri krizovatkach treba zabudnut (zalezi aj co je to za auto:-))
PS: ak sa nemylim tak dizlaky zaberaju pri nizsich otackach ze? a benzinaky pri vyssich, ze? alebo teda dizlaky zaberaju len napr od 2000-3000 a benzinak od 2000- vyssie... ? (ak sa mylim tak ma ospravedlnte)
Maticna :Asus Striker II Formula | Procesor :Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU :Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka :2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA :2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram :CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd :Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj :Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case :NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Matu3s napísal:PS: ak sa nemylim tak dizlaky zaberaju pri nizsich otackach ze? a benzinaky pri vyssich, ze? alebo teda dizlaky zaberaju len napr od 2000-3000 a benzinak od 2000- vyssie... ? (ak sa mylim tak ma ospravedlnte)
v podstate áno, dízle treba držať v rozmedzí 2000-4000 ot/min. a u benziňákov zálezí od toho či sú preplňované, ak nie sú tak vrchol točivého momentu je okolo 4000-4500 ot/min, záleží od konkrétneho motoru. ale ako som vravel, aj preplňované benzíny majú oveľa lineárnejší priebeh točivého momentu než dízle. s dízlom je radosť jazdiť ako ho držíš v správnych otáčkach, ťah ako lokomotíva. len potom zastavíš a chceš sa zase pohnúť a radosť ťa hneď prejde. neviem ako ostatným,ale mne tá letargickosť na jednotku a čiastočne aj dvojku neskutočne vadí.
neni nad to, ked mozes benzinaka pekne napriklad na 2 prev. stupni tocit okolo 4500-6000 ot/min a valis si to po meste 90km/h a pocuvas krasny zvuk motora pri vysokych otackach. ( idealne by bolo keby clovek vlastnil taku Hondu V-tec a tocil to pekne 8000 ot/min. no nadhera )
u diesla mozes tak o takomto niecom len snivat ,,,preto sa budem vzdy priklanat len k benzinu ...
samozrejme nevyhoda benzinaka je, ze ked ti klesnu otacky napr: pod 3000/min tak je to lenive , az kym nevybehnu hore.. u diesla sa jazdi pri mensich otackach, zato s velkou silou...
samozrejme nevyhoda benzinaka je, ze ked ti klesnu otacky napr: pod 3000/min tak je to lenive , az kym nevybehnu hore.. u diesla sa jazdi pri mensich otackach, zato s velkou silou...
no tak to je pravda, pri dizli (aspon na tej 807) si cupkam pri 2000/min na 90km/h na stvorke, no a ked potrebujem obehnut, dupnem na plyn, otacky 3000/min a rychlost 140km/h..... a to cele do piatich sekund.
Len skoda, ze sa potom nepozera velmi pekne na spotrebu
Tusim aj ja som OT
nejak verim tomu ze na 807cke nemas za PAT sekund 90->140km/h... takuto vec neurobi 90% OSOBNYCH aut nieto este poloautobus. Jedine ze by si mal spomalene hodinky, zhruba tak trojnasobne.
co sa tyka toho precipovania a hlavne dieslovych motorov, najsprostejsi chiptuneri dosahuju zvysenie vykonu nastavenim dlhsieho vstreku. Tam je ale jeden sku*rv*en*y problem a to konkretne ten, ze k spalovaniu nafty dochadza aj vtedy kedy by uz nemalo s cim v ziadnom pripade mechanika motora nerata a nemoze ratat lebo tak proste nie je skonstruovany. A potom dochadza k problemom s vackou a piestami.
zaver : neverim tomu ze niekdo normalny potrebuje pri sucasnych zakonoch a rychlostnych limitoch silnejsi motor ako je 1.9tdi pripadne 2.5tdi s vykonmi 96kW, 110kW pripadne 132kW seriovych od koncernu VW/Audi/Skoda. Zdvihnut takemuto motoru mandle zo 132kW na 170kW, tocivy moment z neviemkolko 400Nm na 480Nm a zrychlenie o pol sekundu musi byt strasne lakave pre kazdeho -nastrocneho studentika honiaceho si nad katalogom brzdoveho prislusenstva a pancierovych hadic na turbo pripadne pre polovicu dvadsatrocnych debilov ktori este nikdy nikoho nezabili na prechode, ale v praxi to ja osobne vidim absolutne negativne - respektive zbytocne. Znizit zivotnost motoru tymto sposobom o 50% je podla mna absolutne neadekvatne dosiahnutemu vysledku.
Naposledy upravil/-a kajfun v Ut 07. Okt, 2008, 15:13, upravené celkom 1 krát.
Myslím, že akékoľvek diskusie o maximálnej rýchlosti daného auta/rakvy/autobusu čohokoľvek, sú úplne bezpredmetné...koľkokrát pôjdeš maximálkou ? málinko, aj to iba na diaľnici a po 10 minútach rozbehu...a aký má zmysel tých pár ušeterných minút za cenu riskovania vodičáku/života ???...predsalen, podstatnejšie je zrýchlenie...aj ja mám rád keď ma to opre o sedadlo...
Tak ja som vymenil moju starsiu fabku 1,4 MPI za forda focusa 1,8 TDCI 85 Kw a som spokojny. Co sa tyka cipu: nechcem ho netreba. Je to dostatocne zive a vykonne auto. Nakolko som zmenil pracu a cestujem kazdy den 20 km tam a 20 km spet mi diezel vyhovuje. Spotreba sa ustalila na krasnych 4,5 l/100 km. Nieje co riesit, nakolko do mesta chodim tak raz za mesiac autom (obcas streba vyuzit aj MHP no nie).
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
vcera som si splnil sen, v strucnosti len tolko ze je to e36 s takym motorom kolo domu, kto chce vediet viac precita si tuna http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=10071" onclick="window.open(this.href);return false;
btw, obmedzovac je dobre svinstvo, hlavne ked clovek hore soroskou obehuje kamiony
a co sa tyka tych debilnych ropakov, celu cestu z rimavskej som siel za 730d aby som mal nejaku brzdu, je to strasne leniva krava, aby nieco obehol musel podradit a to vtedy som zapinal vnutorny okruh bo smrad jak ... a aj tak sa to bohvie jak nerozbiehalo pri 130-50km/h
neni to mko, Mko ma 3l alebo 3,2, toto je 2,5l, dokonca ma menej vykonu ako bezna 2,5 co sa predavala, moj ma 125kw, tamten mal 141kw, zato mam 30nm navyse. auto sa bez vecsich problemov pohne aj na 5. prevodovom stupni a da sa s tym santit, na druhu stranu rozum vravel, nebud hohot, netlac to.
ze eMko, skoro som sa pocural som tiez clenom bmwklubu, mal som chvilu 540i e39.
inak mam doma 6 litrov oleja total quartz 9000, je to 5w40, acea a3/b4, api nemam sajnu, v kazdom pripade to je olej do M5ky a 540i takze do tvojej bude pasovat tiez urcite. Ak mas zaujem, diskutuj so mnou cez SS dalsie okolnosti problem: som z Bratislavy ale posta funguje.
a este ma daj do obrazu kolko dukatov si zaplatil.