servisna knizka aj kilometre su jasne, pokial dojde k obohateniu vacsiemu ako ista hranica [hodne mala, tusim 8000,- v penaznom vyjadreni] tak sa uz nejedna o priestupok ale o trestny cin. PRoblem na Slovensku, ako uz bolo povedane, je dokazat umysel a hlavne konkretnej osobe. Takze... no... skoda reci.
Chrysler a jeho spolahlivost : ano viem ze je na chvoste rebrickov, to som si pozeral uplne ako prve. K tym rebrickom toto:
a) auta na prvych prieckach, typ porsche911 cabrio, mercedes SL, toyota aygo a podobne, jazdia sedem kilometrov za rok. Auta na poslednych poziciach, napriklad VSETKY rodinne vany [sharan, alhambra, galaxy, voyager, espace] sa umiestnuju na velmi zlych poziciach hlavne kvoli tomu ze taketo auta jazdia desattisice az statisice kilometrov ROCNE. Zober si mobile.de, pozri mi auta z prvych priecok tabuliek spolahlivosti, kukni si kolko maju deklarovanych kilometrov. A potom si zoberieme SUVcka/poloautobusy/dodavky/nakladaky a tam sa bavime o 250.000 za dva alebo tri roky uplne bezne. Takze chcem povedat ze to zatazenie je uplne ine.
b) tabulka spolahlivosti NIC nehovori o tom, kolkokrat musis na Renault Espace vymenit motor, turboduchadlo, vstreky a prevodovku aby si sa do tej tabulky vobec dostal = ABY SI VOBEC PRISIEL NA STKcku. Aby sme sa rozumeli kam mierim, chcel som kupit nejake "Espejsy" zvonku, realnych 150.000km, roky okolo 2004, KAZDY JEDEN som si nechal prebehnut u kamarata v Renaulte, KAZDY JEDEN co ma 150.000km [!!! IBA !!!] tak ma vymeneny motor, minimalne raz ak nie trikrat turboduchadlo, vacsinou aj vstreky a prevodovky. Toto myslim uplne vazne, bez akejkolvek srandy. A este mi fesak ukazoval na dvore vozy, zopar lagun, zopar meganov, dva espejsy: tento caka na vymenu motora, tuto je turboduchadlo, tu je turbo aj s motorom, tu je turbo, tu je turbo, tu je motor, tu je prevodovka. V zivote som nikdy tak rychlo neutekal prec ako z Renaultu.
c) co sa tyka toho Voyagera, nejdem ho obhajovat. Je to auto ktore ako vsetky ma svoje problemy, tu sa bavime hlavne o stvorHLAVOVOM motore 2.5TD od talianskeho VMMotori - kazdy valec ma vlastnu hlavu a nie jednu spolocnu. Vyborny vynalez, fakt hodny gulky do hlavy tentokrat ale konstruktera. Pokial sa tomu motoru dopraje aspon trochu primerana udrzba - teda nie system "jazdim dokial sa masina nezastavi" ale system "vymenim rozvodovy remen len o 50.000km neskor ako predpisuje vyrobca" a hlavne pokial s tym nejazdi uplne hovado, tak je to relativne v pohode. A ak by aj nebol, tak tento motor pouzivali vsetky Alfy, Lancie, zopar dalsich vozov takze zohnat ojazdeny na 2nd hand trhu je jednoduche a lacne.
Zase mam vybehnute REALNE veci na Voyagera od slovenskeho zastupenia a bavime sa o tomto:
klimatizacia : odfajcena elmag spojka - to ma kazdy druhy, vymena tak za 3000,-
servo pumpa riadenia - predieranie
praskanie hlav na naftovom motore do roku 1999, potom prislo ku generacnej zmene. Nove Mercedes motory 2.8 su drziaky ak sa dodrzi predpisany servis.
zhrdzavene odvzdusnováky brzd
hrdzave vyfuky
tecenie oleja z prevodovky, motora
riadenie, capy - jasne, je to obrovske tazke auto.
brzdove kotuce vpredu - zase, hmotnost sa podpisuje
silentbloky, tlmice, poloosi hlavne vpredu - znovu, dosledok hmotnosti
riadenie, kulisa - zeby sposobene hmotnostou?
loziska na kolesach prednej a zadnej napravy - zase hmotnost...
zhavice
nachylne na vady automatov - to je prieser vsade, nikto nemeni olej a potom to tak vyzera.
no cize ked to zoberiem ad absurdum, tak su to veci ktore sa daju strasne lahko skontrolovat pred kupou az na tie hlavy na motore. Tym ze 2.5turbodiesel robi necelych 90kW, nebavime sa o vysokotlakovych vstrekovacoch a dokonca viac-menej ani o turbach. Chryslery maju OBROVSKU vyhodu v tom ze do nich sa nevie fusovat vela ludi tak ako do vsetkych ostatnych aut takze skoro vsetci majitelia Chryslera chodia do autorizovaneho servisu - a sme znova pri realnych kilometroch ktore sa tam zaznamenavaju
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
a hlavne tu mame preukazatelnu servisnu historiu.
... no a posledna vec, ktoru sme tu uz preberali, je to ze hadam ani jedno taketo "vysokokilometrove" auto v zahranici nema na slovensku najazdenych viac ako 170.000km od roku 2001 ; pricom v zahranici sa bezne robi prudko cez 200.000km za tri roky. Z toho potom vyplyvaju psychologicke sklamania typu "kupil som si auto ktore je strasne nespolahlive a ma iba 130.000km" - skoda ze v reali ma ten autak za sebou uz cez pol miliona...
doporucujem napriklad tieto Voyager inzeraty:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
2001cka a 636.000km! Ano, dve tretiny miliona za sedem rokov, co je takmer stotisic rocne. TAXI.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
596.000km
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
2001cka, 410.000km
a dalo by sa pokracovat. Takze tie auta na to maju, akurat im treba dopriat opateru nie ako pri Skoda 105. To je cele...
teraz ruku na srdce: kto z vas ktori toto citate NIEKEDY MENIL OLEJ V PREVODOVKE ?? Ja menim kazde dva roky [!!!] vzdy pred zimou na vsetkych mojich autach, lebo to stoji par stokorun. Felicia? 300. Octavia? 400. No a potom ta prevodovka samozrejme trosku inak vyzera ako ked ma 200.000km s jednym olejom od vyroby, ze? Na jeden olej v prevodovke sa u mna najazdi na jednom aute tak 30.000km max. [teda za tie dva roky]. Viac nie.
enjoy!