Reklamacia v Orange

V tejto sekcii môžete debatovať skoro o všetkom ...
Používateľov profilový obrázok
mato1
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 118
Dátum registrácie: Pi 27. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Zvončín

Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa mato1 »

Caute.

Chcem kupit telefon v bazare. ten telefon ma zaruku v orangi. Chcem sa spytat ci sa ten telefon da reklamovat aj mnou samym ak ho kupim, alebo to musi ist cez majitela ktroy ho tam kupil. A ci sa da reklamovat v ktorejkolvek pobocke po celom slovensku. Resp. ak bol kupeny v kosiciach ci sa da reklamovat v trnave alebo tak. Dik.
MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7-9700K + Noctua U12P SE2, Gigabyte RTX 2070WF3, HP 2475w, HyperX 16GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Predator, SSD Samsung 860 EVO 500 GB (system + games) + WD Red 2TB, 3TB (data), Enermax Mod82+ 625W, Thermaltake AQUILA Silver, Creative Sound Blaster R3D Fatal1ty Professional + Creative T6100 5.1, Win10 64bit SK
Používateľov profilový obrázok
Matusak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: Pi 29. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa Matusak »

brat si chcel ist reklamovat telefon ktory je pisany na moju mamu, reklamaciu nezobrali.. musela ist mama reklamovat... cize dost pochybujem ze by si to ty vyreklamoval... dalsia vec je, nestaci ti ist so zarucakom rovno do servisu ??

a myslim si ze je jedno v akom meste ho reklamujes...
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Používateľov profilový obrázok
Toman
VIP
VIP
Príspevky: 7733
Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa Toman »

mne ties robili v pomaranci problemi.... su to ......

T. :furious:
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
Používateľov profilový obrázok
Matusak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: Pi 29. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa Matusak »

ked som mal este pred par rokmi k750i, tak ked ma prestal bavit pokazeny joy, tak som ho dal rovno do SE servisu, a zobrali mi to normalne opravili, a pritom ten telefon bol kupovany cez pomaranc na pausal... len kamarat mi vravel ze sa zmenil nejaky zakon alebo co, ze sa da reklamovat len cez pomaranc ked je zakupeny v pomaranci... preto netreba kupovat v pomaranci tie hnusne customizovane kusky :laugh:
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Používateľov profilový obrázok
Wizik
VIP
VIP
Príspevky: 4060
Dátum registrácie: Št 06. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava-Nové Mesto (23)

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa Wizik »

No uz je to tak, ze co v orange kupis, to v orange reklamujes, ziadny servis autorizovany to uz asi nezoberie.
A co sa tyka reklaamcie toho telefonu co chces, ak bol v orange kuepny za plnu sumu niekym, mozes ho reklamovat aj ty, ale ak na pausal, iba dotycny, ktory bral ten telefon na pausal
Notebook : Macbook Pro Retina 15" i7 2Ghz, 8GB RAM, 256GB SSD, Iris Pro, OS X Mavericks
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I MUSIC !
Používateľov profilový obrázok
mato1
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 118
Dátum registrácie: Pi 27. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Zvončín

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa mato1 »

No cize vlastne kupim telefon so zarukou, ktoru si nemozem osobne uplatnit. Lol. To uz je sila.
MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7-9700K + Noctua U12P SE2, Gigabyte RTX 2070WF3, HP 2475w, HyperX 16GB KIT DDR4 3200MHz CL16 Predator, SSD Samsung 860 EVO 500 GB (system + games) + WD Red 2TB, 3TB (data), Enermax Mod82+ 625W, Thermaltake AQUILA Silver, Creative Sound Blaster R3D Fatal1ty Professional + Creative T6100 5.1, Win10 64bit SK
faugusztin
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 15054
Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava/Štúrovo

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa faugusztin »

Problem je, ze nechapete co vlastne Orange predava.

1) Telefon zakupeny za plnu sumu a nasledne predane vyreklamujete - pretoze ide naozaj o reklamaciu telefonu.
2) Pri telefone zakupenemu ku pausalu je to ale komplikovanejsie - vy si totiz nekupujute telefon a k nemu pausal, ale pausal a k nemu telefon. Telefon je teda sucast zmluvy o poskytovani telekomunikacnych sluzieb, a nie je samostatne reklamovatelnou polozkou.

Je to uplne identicke ako keby si si nechal zaviest pevnu linku a dostal k nej telefon. Ten by si nasledne predal a novy majitel by ho skusil reklamovat. ST by ho tiez poslalo ved viete kam.

Zaver: U telefonov k pausalom reklamujete pausal a k nemu telefon a nie opacne. Preto to moze reklamovat iba osoba, ktora uzavrela zmluvu - iba ona ma totiz pravo manipulovat so svojim pausalom. Napr. po tretej reklamacii tej istej vady alebo stvrtej reklamacii inej vady totiz mozete odstupit od zmluvy - a tym ukoncit pausal.
Používateľov profilový obrázok
mbc
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 344
Dátum registrácie: Ne 28. Sep, 2008, 23:23
Bydlisko: Kosice

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa mbc »

neviem ako to je teraz,
ale ja som si asi pred dvoma rokmi kupil telefon, ktory den pred tym chalan vybral z orangu
tyzden nato zamrzol (firmware), tak som zobral do orangu (ineho) aj so zarucakom, ziadna zmluva, nic,
dokonca ja ako majitel telefonu som ani nemal pausal od orangu
bez problemov to zobrali (prepalenie firmware, KE-BA-KE, cca tyzden)
na protokole bolo uvedene, ze telefon je "akciovy", hoci som to nikomu nehovoril
faugusztin
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 15054
Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava/Štúrovo

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa faugusztin »

To bude tym, ze to menili asi rok dozadu. http://www.mobilmania.sk/Operatori/AR.asp?ARI=8343" onclick="window.open(this.href);return false;
Od prvého júla došlo v súvislosti s novelizáciou zákona o ochrane spotrebiteľa k zmenám v reklamačných poriadkoch. Nový zákon napríklad presne definuje, čo zahŕňa pojem „vybavenie reklamácie“. Po novom je v zákone stanovená 30-dňová lehota na kompletné vybavenie reklamácie. V tejto lehote sa musia stihnúť vyriešiť technické chyby, ale aj právne záležitosti spojené so zmluvnou viazanosťou.

To sa zohľadňuje aj v novom reklamačnom poriadku spoločnosti Orange (PDF). Po novom tiež musí zákazník reklamovať prístroj len v pobočke spoločnosti. Podľa hovorcu Orange Slovensko, Richarda Fidesa, pristúpila spoločnosť k tomuto kroku preto, aby zabezpečila úplné vybavenie reklamácie v stanovenej lehote. Ak by totiž zákazník podľa Orangeu reklamoval tovar v autorizovanom servise, ten by mal vyriešiť reklamáciu technicky, ale aj po stránke právneho nároku. Servis však nemôže vrátiť kúpnu sumu, ani vymeniť prístroj za nový. Navyše, zákazník podpísal zmluvu s operátorom a len ten môže do nej zasahovať a upravovať lehotu viazanosti.

S tým je spojená podmienka, že telefón môže na reklamáciu podať len osoba, ktorá s operátorom podpísala zmluvu. Podľa platnej legislatívy má totiž nárok na uplatnenie reklamácie, výmenu tovaru alebo vrátenie kúpnej sumy len účastník záväzkového vzťahu. V prípade, ak je telefón neopraviteľný a Orange už konkrétny typ v ponuke nemá, postupuje cestou vrátenia kúpnej sumy.
A este raz vam to skusim povedat - pri reklamacii akcioveho telefonu reklamujete bundle pausalu + telefonu - preto to moze reklamovat iba ten, co zmluvu uzavrel, alebo splnomocnena osoba.
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa jaffar »

mato1 napísal:No cize vlastne kupim telefon so zarukou, ktoru si nemozem osobne uplatnit. Lol. To uz je sila.
Predstav si, že si kúpiš od niekoho autorádio, ktoré vymontoval zo svojho nového auta. Myslíš, že keď sa pokazí(rádio), opravia ti ho v autoservise v rámci záruky?
Hint:
Auto = Zmluva
Rádio = Telefón
faugusztin napísal:A este raz vam to skusim povedat - pri reklamacii akcioveho telefonu reklamujete bundle pausalu + telefonu - preto to moze reklamovat iba ten, co zmluvu uzavrel, alebo splnomocnena osoba.
+ Bonusová poznámka, aj keď je telefón kúpený za hotové (btw kto by to robil?), oplatí sa aj tak reklamovať v OSK a nie cez servis, na Orange si servis netrúfne vytiahnuť oxidáciu telefónu po 2 týždňoch :)
Používateľov profilový obrázok
Martan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1543
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Petržalka

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa Martan »

*delete*
Spoiler: ukázať
MB: Asus Prime Z370-A | CPU: i5-8600K | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000MHz CL15 white
GPU: EVGA GTX 1080 FTW 2 Gaming iCX | SSD: Samsung 960 EVO 1TB + ADATA XPG SX8200 Pro 1TB
PSU: Corsair HX850i | CASE: Fractal Define C TG | EK & Bitspower & Alphacool & Noctua custom loop
LG 29" 29UB67 21:9 UltraWide IPS 2560x1080 || NAS QNAP TS-431+ 8TB RAID1
AOC 35" AG352UCG6 21:9 UltraWide VA 3440x1440@120Hz G-SYNC
LG 34" 34GK950F 21:9 UltraWide IPS 3440x1440@144Hz FreeSync2
Accessories: SS Ikari Laser^Everglide Titan Monster > Mionix NAOS 7000 ^ Mionix SARGAS 450 SK
MS SideWinder X6 || MS MCE Keyboard & Remote || MS XONE Wireless gamepad
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa jaffar »

Martan napísal:Vysvetli mi jedno.

Aky ma zmysel zdrzovat sa predajnou Orangu pri rieseni reklamacie?
Ak mas spravne vyplneny a potvrdeny zarucny list, navstivis akykolvek autorizovany servis na danu znacku tel. a cakas na vybavenie reklamacie.

Kde je problem?
Robil si niekedy v Orangi? :) Stačí 2, 3 mesiace, tam sa človek naučí "toľko užitočných vecí"... :hysterical: No nič, to je OT.

Ale každopádne, istú dobu niektoré servisy vracali nové pokazené telefóny ako zoxidované(teda neuznaná reklamácia), napriek tomu, že to nemalo ako nastať. Keď si reklamoval cez Orange, tak sa to nestávalo, čo z toho vyplýva nechám už na uváženie... A 30 dní má aj servis aj orange, tak aký je v tom rozdiel?
Používateľov profilový obrázok
Matusak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1207
Dátum registrácie: Pi 29. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa Matusak »

chcem sa spytat to plati len pre pomaranc ? alebo pre vsetky obchody kde sa predavaju telefony ?
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Používateľov profilový obrázok
Martan
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1543
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Petržalka

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa Martan »

jaffar napísal:
Martan napísal:Vysvetli mi jedno.

Aky ma zmysel zdrzovat sa predajnou Orangu pri rieseni reklamacie?
Ak mas spravne vyplneny a potvrdeny zarucny list, navstivis akykolvek autorizovany servis na danu znacku tel. a cakas na vybavenie reklamacie.

Kde je problem?
Robil si niekedy v Orangi? :) Stačí 2, 3 mesiace, tam sa človek naučí "toľko užitočných vecí"... :hysterical: No nič, to je OT.

Ale každopádne, istú dobu niektoré servisy vracali nové pokazené telefóny ako zoxidované(teda neuznaná reklamácia), napriek tomu, že to nemalo ako nastať. Keď si reklamoval cez Orange, tak sa to nestávalo, čo z toho vyplýva nechám už na uváženie... A 30 dní má aj servis aj orange, tak aký je v tom rozdiel?
V Orange som robil a nebolo to len 2-3 mesiace. Viem co a ako funguje a co vsetko sa dalo a da, zrejme aj ty mas skusenost.
Zmazal som to pre nieco ine...

To co pises o tej oxidacii a servisoch nieje pravda. Ak to posles cez Orange moze sa stat, ze ti tel. v servise ani len nepozru a poslu spat z danym vyjadrenim...Tak ako by spravili to iste ak by si ten tel. odnisol do servisu ty a nie kurier z predajne. To zavisi od technika v servise.
Spoiler: ukázať
MB: Asus Prime Z370-A | CPU: i5-8600K | RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000MHz CL15 white
GPU: EVGA GTX 1080 FTW 2 Gaming iCX | SSD: Samsung 960 EVO 1TB + ADATA XPG SX8200 Pro 1TB
PSU: Corsair HX850i | CASE: Fractal Define C TG | EK & Bitspower & Alphacool & Noctua custom loop
LG 29" 29UB67 21:9 UltraWide IPS 2560x1080 || NAS QNAP TS-431+ 8TB RAID1
AOC 35" AG352UCG6 21:9 UltraWide VA 3440x1440@120Hz G-SYNC
LG 34" 34GK950F 21:9 UltraWide IPS 3440x1440@144Hz FreeSync2
Accessories: SS Ikari Laser^Everglide Titan Monster > Mionix NAOS 7000 ^ Mionix SARGAS 450 SK
MS SideWinder X6 || MS MCE Keyboard & Remote || MS XONE Wireless gamepad
jaffar
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2011
Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: BA

Re: Reklamacia v Orange

Príspevok od používateľa jaffar »

Martan napísal:V Orange som robil a nebolo to len 2-3 mesiace. Viem co a ako funguje a co vsetko sa dalo a da, zrejme aj ty mas skusenost.
Igen, tiež nejakú dobu :)
Martan napísal:To co pises o tej oxidacii a servisoch nieje pravda. Ak to posles cez Orange moze sa stat, ze ti tel. v servise ani len nepozru a poslu spat z danym vyjadrenim...Tak ako by spravili to iste ak by si ten tel. odnisol do servisu ty a nie kurier z predajne. To zavisi od technika v servise.
No, hádať sa o tom nejdem, vyše roka tam už nerobím, takže neviem ako je to teraz. Ale predtým mi bolo toto doporučované kolagami ako riešenie, že reklamácia proste prejde, tak som to bral, že to tak funguje.
Je pravda, že som nerobil v predajni, ale ako ajťák, takže to s istotou nebolo... :red:

Návrat na "Debata o všetkom"