Ake auto ?
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
Re: Ake auto ?
tu spominane ford fiesta, citroen c3, oktavia 1.9td 66kW (a 81kW verzie tiez) spravia styri litre aj dajake drobne (a oktavia je teda ako dost normalne auto i ked mne prudko male), ten isty motor je pouzity vsade vo vw koncerne teda audi a4, vw polo, lupo (!! tu mas dalsie auto pod styri litre), passat, jetta, seaty ibizy, a vsetky tie male prďáky co ani neviem ako sa volaju a urcite aj vela inych aut...
ja osobne auta nesledujem, ale pred desiatimi rokmi este prudko bezali benziny typu mazda 626 2.0l 81kW, honda accord 2.0l, honda civic 1.8 VVTi, passat 1.8, neratam dva-a-pol-litre... ja tvrdim ze dnesne auta maju prudko mensiu spotrebu ako auta pred desiatimi rokmi.
ja osobne auta nesledujem, ale pred desiatimi rokmi este prudko bezali benziny typu mazda 626 2.0l 81kW, honda accord 2.0l, honda civic 1.8 VVTi, passat 1.8, neratam dva-a-pol-litre... ja tvrdim ze dnesne auta maju prudko mensiu spotrebu ako auta pred desiatimi rokmi.
Re: Ake auto ?
tten FORD ma strasne vysoku spotrebu,kolega ho ma,ale nieco nehorazne cez 7 litrov,pri mojom punte sporting,spotreba hlboko pod 5 litrov,uz len preto by som ho nebral
Re: Ake auto ?
Spravia 4 litre ale len na papieri.Reálne je spotreba vyššia.
- Timeshifter
- Používateľ
- Príspevky: 594
- Dátum registrácie: Po 30. Júl, 2007, 08:00
Re: Ake auto ?
No, takze... berme to takto... tá stará fiesta - mazda 121 mala hmotnosť okolo 900kg. Lenže terajšie má hmotnosť 1140kg... po druhé - pokroky v šetrení paliva nastali hlavne u díslových motoroch. Benzínové motory zostali zhruba rovnako ekonomické (jediné vylepšenie bolo elektronické ovladanie spalovania) ako kedysi.
Po druhé: Ford Fiesta Duratec 1,25 má bohužial vysokú spotrebu - je to na úkor životnosti motora, jeho agilite (na prvý krát naštartuje aj pri -20 stupňoch C) a jeho sile - (pri rozbiehaní vie prešmiknúť kolesá aj na 3. prevodovom stupni na suchom asfalte pri 4500 ot)
Po tretie: Spotrebu 6,4 litra máme pri jazde v meste a jazde do dediny vzdialenej 16 km... zhruba pri pomere najazdených km v meste:mimo mesta 65:35
Ked sme išli na dlhšiu cestu z Nových Zámkov na Jankov Vŕšok (nie po dialnici - nemáme známku), tak mal spotrebu 5,4litra
Po druhé: Ford Fiesta Duratec 1,25 má bohužial vysokú spotrebu - je to na úkor životnosti motora, jeho agilite (na prvý krát naštartuje aj pri -20 stupňoch C) a jeho sile - (pri rozbiehaní vie prešmiknúť kolesá aj na 3. prevodovom stupni na suchom asfalte pri 4500 ot)
Po tretie: Spotrebu 6,4 litra máme pri jazde v meste a jazde do dediny vzdialenej 16 km... zhruba pri pomere najazdených km v meste:mimo mesta 65:35
Ked sme išli na dlhšiu cestu z Nových Zámkov na Jankov Vŕšok (nie po dialnici - nemáme známku), tak mal spotrebu 5,4litra
Re: Ake auto ?
Ja by som si dízel v živote nekúpil.Áno má možno menšiu spotebu ale cena nafty je vyššia ako cena benzínu,ďalej dízel rýchlejšie derie pneumatiky,servis je drahší a treba tam chodiť častejšie plus použitý už vôbec nie čo ak budem musieť meniť turbo?? Diely sú takisto drahšie.Auto stojí viac ako rovnaké benzínové.Treba s ním nabehať viac kilometrov ale čím viac tým viac treba platiť za opravy.
- A2C
- Ban
- Príspevky: 1336
- Dátum registrácie: So 17. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Dúbravka (22)
Re: Ake auto ?
och ďaľší znalec mechaniky automobilov na to sa nedá nič iné len zasmiať, nemáš pravdu azda v ničom, och sorry bendzín je skutočne lacnejší ako diesel, turbo pokiaľ budeš jazdiť ako prasa tak ti nepomôže ani svätená voda a nie len menenie turba, a vôbec neviem o čom sa tu s tebou bavím nevieš o tom ani prd a serieš sa tu s faktami ktoré sú smiešne a nepodložené vlastnou skúsenostťou
podpis zmazany administratorom za hrube porusenie pravidiel
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2264
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Ake auto ?
@ A2C: bez urazky, ale v tvojom prispevku nevidim nic, co by tie jeho "fakty" poprelo.
When I was a young man, I had liberty, but I did not see it. I had time, but I did not know it. And I had love, but I did not feel it.
- A2C
- Ban
- Príspevky: 1336
- Dátum registrácie: So 17. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Dúbravka (22)
Re: Ake auto ?
takže takto fakty: s studeným motorom sa nejazdí ako Michael Schumacher, s dieslovým motorom bez turba sa nejazdí ako Ayrton Senna a už vôbec nejazdím ako Fitipaldy ak nemám na pneu! Po príjazde za frajerkou kde sme predtým vytáčali náš Turbo motor na každej križovatke sa nebeží za frajerkou skôr ako sa nám dotočí turbína nášho turbomotora v naštartovanom stave dúfam že stačí takéto príklady ak ich dotyčný potrebuje viac dám mu tel číslo ako má zaobchádzať s vlastným autom kde má Turbo aby ho nemusel meniť každých 5tis Km ďakujem za pozornosť
podpis zmazany administratorom za hrube porusenie pravidiel
Re: Ake auto ?
použitý už vôbec nie čo ak budem musieť meniť turbo??
Ako vieš ako s tým jazdil predchádzajúci majitel??
//Snake: ty sa ukľudni s tými otáznikmi lebo si nabudúce príspevok nenájdeš, a ešte za to aj niečo schytáš!
Ako vieš ako s tým jazdil predchádzajúci majitel??
//Snake: ty sa ukľudni s tými otáznikmi lebo si nabudúce príspevok nenájdeš, a ešte za to aj niečo schytáš!
Re: Ake auto ?
asi budem lama ... ale:0marty napísal:Ja by som si dízel v živote nekúpil.Áno má možno menšiu spotebu ale cena nafty je vyššia ako cena benzínu,ďalej dízel rýchlejšie derie pneumatiky,servis je drahší a treba tam chodiť častejšie plus použitý už vôbec nie čo ak budem musieť meniť turbo?? Diely sú takisto drahšie.Auto stojí viac ako rovnaké benzínové.Treba s ním nabehať viac kilometrov ale čím viac tým viac treba platiť za opravy.
cena nafty je vyššia ako cena benzínu: irelevantny argument, treba brat naklady na kilometer. Ak by si mal mat benzin so spotrebou 6.5 a diesel s 5.5 ... a benzin by stal 30, diesel 35, tak na 100km benzin spapa 195 skk a diesel 192.3 skk ... Rozdiel ceny paliva nieje az taky velky, vzhladom na rozdiel spotreby.
Navyse, ak chceme jazdit s co najnizsimi nakladmi na palivo, prejdeme na plyn (kazivost neberieme do uvahy).
dízel rýchlejšie derie pneumatiky: a to sa mu ma ako podarit? Vacsim krutiacim momentom? Ktory ajtak nevypoveda skoro o nicom, lebo dolezite su otacky x krutak, teda kW, ktore motor v dany moment vie zo seba dostat. Takze dranie pneumatik je podla mojho skromneho nazoru blud. (jedine ze vezmes do uvahy fakt, ze diesle byvaju spravidla o par kilogramov tahsie, a teda treba hybat s vacsou hmotnostou - vacsia zataz)
servis je drahší a treba tam chodiť častejšie: ale joj, v com? ze do motora nenalejes olej za 800 skk, ale za 1000 ?, vzhladom na cenu vozitka je to zanedbatelna polozka
čo ak budem musieť meniť turbo: co ak budes musiet menit riadiacu elektroniku na motore? ale uznavam, vacsina benzinov nema turbo, takze o jedno kazitko menej. Nic ti vsak nebrani kupit si SDI, ktore turbo nema (ale potom nehladaj vykon)
Diely sú takisto drahšie: ktore? kludne daj zoznam...
Auto stojí viac ako rovnaké benzínové: juchuuu, prva takmer pravda. Iked v dobach krizy, ked sa predavaju diesle za akciove ceny benzinu... whatever. Bavime sa o tom, ze u dieslu sa ti postupom casu vrati rozdiel ceny... ale to uz sme tu rozoberali ...
Treba s ním nabehať viac kilometrov ale čím viac tým viac treba platiť za opravy.: toto plati pre akekolvek auto, bez ohladu na pouzite palivo/motor. Cim viac jazdis, tym vacsie opotrebenie a kazivost.
ku nevyhodam dieslov si zabudol ich hlavne minus: teplota mrznutia nafty je vyssia ako u benzinu, teda skor zamrzne...
PS: ja tiez nemusim traktory, ale ked porovnas fakta ...
lava, prava, lava, prava ...
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3773
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Ake auto ?
TO: A2C, turbo nieje vsetko, skor treba u dizlov pozerat na vstrekovace a pod. zalezi jak ja furt vravim, jaky trafis taky mas je dizlak ktory necha dotocit turbo aj minutu a odide po 50K km a je dizlak ktoremu tci turbo obrazne ked uz ma na benzinke nacapovcanych par litrov v nadrzi...
Galen ci kto to pisall... ze si napisal nie dizel zerie gumy viacej ale sofer ktory presadne do dizlaku z benzinu. dizlak je zivsi preto obrovske mnozstvo "najlepsich soferov" ho na starte trhne popripade ak mu neskape tak presmykne gumami. preto je percento kazovosti gum u dizlaka vyssie - kdesi som to videl tie porovnania - ale je to viac ako zanedbatelny udaj. kto by sa nim ohanal ak mu treba dat do vodicaku VFskupinu (vozik/furik) nieco take obhajovat nema totiz zmysel
takze ani nie krutiaci ani nic ine len hlupost ponektorych soferov ktori sa s dizlakm v zivote nenaucia jazdit
sam som bol svojho casu prekvapeny tym rozdielom,,,,stal za to fakt
vyssia poruchovost dizlov je dana vyssou komplikovanostou vstrekovacieho systemu, dan za cenu a prevadzkove naklady
cim viac v aute elekrriky a "somarin" mas tym skorej sa to pokazi a potom ti vyskakuje percento poruchovosti hodne pre ten ktory porovnavany model
ale ked porovnavas poruchovost benzinu napr. forda ktory v zaklade nema nic a porovnavas dizlaka forda ktory je natrieskany blbostami tak ti logicky vyjde vyssie cislo
jednoducho ked raz neutrafis tak sa to psuje
osobne radsej benzin a ak agregat tak forda....
pisem to ako vlastnik 2 a uzivatel 3 fordov
je pravda zre to travu kolo cesty ale ked sa o neho staras dovedie ta az na kraj sveta ak treba
keby si videl moj agregat co ma dnes 30dec 9rokov a keby si videl 3r. oktavku-nevim ci aj nie superb- hrdeho majitela co bol pred dvoma tyzdnami zaplakal by hociktory sofer
takze aj o tom to je...
ale som si dal tolko nacmarat
Galen ci kto to pisall... ze si napisal nie dizel zerie gumy viacej ale sofer ktory presadne do dizlaku z benzinu. dizlak je zivsi preto obrovske mnozstvo "najlepsich soferov" ho na starte trhne popripade ak mu neskape tak presmykne gumami. preto je percento kazovosti gum u dizlaka vyssie - kdesi som to videl tie porovnania - ale je to viac ako zanedbatelny udaj. kto by sa nim ohanal ak mu treba dat do vodicaku VFskupinu (vozik/furik) nieco take obhajovat nema totiz zmysel
takze ani nie krutiaci ani nic ine len hlupost ponektorych soferov ktori sa s dizlakm v zivote nenaucia jazdit
sam som bol svojho casu prekvapeny tym rozdielom,,,,stal za to fakt
vyssia poruchovost dizlov je dana vyssou komplikovanostou vstrekovacieho systemu, dan za cenu a prevadzkove naklady
cim viac v aute elekrriky a "somarin" mas tym skorej sa to pokazi a potom ti vyskakuje percento poruchovosti hodne pre ten ktory porovnavany model
ale ked porovnavas poruchovost benzinu napr. forda ktory v zaklade nema nic a porovnavas dizlaka forda ktory je natrieskany blbostami tak ti logicky vyjde vyssie cislo
jednoducho ked raz neutrafis tak sa to psuje
osobne radsej benzin a ak agregat tak forda....
pisem to ako vlastnik 2 a uzivatel 3 fordov
je pravda zre to travu kolo cesty ale ked sa o neho staras dovedie ta az na kraj sveta ak treba
keby si videl moj agregat co ma dnes 30dec 9rokov a keby si videl 3r. oktavku-nevim ci aj nie superb- hrdeho majitela co bol pred dvoma tyzdnami zaplakal by hociktory sofer
takze aj o tom to je...
ale som si dal tolko nacmarat
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- kajfun
- Používateľ
- Príspevky: 1269
- Dátum registrácie: So 30. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava, Petrzalka
Re: Ake auto ?
traktory... vies to mas tak : az do minuleho roku (teda 2008) som nemal ziadny diesel a to som mal napriklad aj bmw 540i (mal si niekedy take? Soferoval si niekedy take?). Momentalne mam tri diesle. Nikdy som dieslovu technologiu neodsudzoval ale ani nevyzdvihoval - aj benzin aj diesel maju svoje vyhody aj nevyhody, presne tak ako VSETKO na tomto svete. Konkretne teraz bol v Skandinavii moj fesak na Galaxy 2001, 85kW pumpa-diesel (ma to uplne ten isty motor ako VW Golf, Passat, Sharan atd), ma nabehanych 550.000km [!!!] a pri minus dvadsat to natocis, prvu polminutu to zvyseno dymi a hrkoce ale zdaleka to nie je ziadna Avia. Potom je uplny klud. Preco je 90% novych aut vyssej strednej triedy dnes predavanych s dieslom? Myslis ze ludia co kupuju bmw5, audi a6, vw passat, ford mondeo a podobne auta su uplne drcnuti na hlavicku? Myslis ze vyrobci tychto aut su tiez uplne udereni?
Ked budes vacsi, nieco pojazdis a prestanes onanovat nad katalogmi s autami (ktore si AJ TAK v zivote nekupis), tak pochopis.
Zivot nie je o 7500 otackach.
Opytaj sa mladeho Hryca pripadne Zitneho pripade tisicov podobnych dalsich...
Ked budes vacsi, nieco pojazdis a prestanes onanovat nad katalogmi s autami (ktore si AJ TAK v zivote nekupis), tak pochopis.
Zivot nie je o 7500 otackach.
Opytaj sa mladeho Hryca pripadne Zitneho pripade tisicov podobnych dalsich...
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: St 20. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Zilina
Re: Ake auto ?
neviem kajfun, kto z nas je vacsi.. ide len o jednu vec, nie kazdy pochopi na prvykrat, takze to tebe specialne este raz zhrniem: reagoval som na littleman-ov prispevok, kde sa snazil povedat, ze stara mazda 121 1,3 z r.98 ma nizsiu spotrebu a je to auto s + - rovnakym obsahom ako spomenuta fiesta 1,25(obe benzin!). samozrejme mozem to potvrdit. ja som argumentoval tym, ze auto z r.98 a auto z r.2008, znamena rozdiel vo vahe v neprospech novsieho vozitka.ty si na to reagoval tvrdenim: " treba si uvedomit, ze auta z roku 2008 si nielen tazsie ale aj trikrat efektivnejsie ako auta z roku 1998 co sa prijemne priaznivo prejavi na spotrebe.". podla mna je to totalny blud. navyse v kategorii aut o ktorych sa bavime. tu (kategoria benzin 1,3) jednoducho vyvoj za tych 10 rokov po motorickej stranke nesiel natolko dopredu aby sa neoddiskutovatelny narast hmotnosti dokazal eliminovat kvalitou po motorickej stranke a dosiahnut tak aspon porovnatelnu spotrebu zpred 10 rokov.teraz prekvapko kajfun. nemam nic proti dieselom samozrejme kazda technologia ma svoje + a - ale ty si diesel pouzil ako argument, pricom sme sa bavili o benzinoch. treba porovnavat porovnatelne a nie hrusky s jablkami. znovu opakujem FIESTA 2008 benzin vs. MAZDA 121 1998 benzin. ked budeme porovnavat diesle 98 vs 2008, urcite ti dam za pravdu tam rozdiel bude, aj ked ani tam to nebude 3x efektivnejsie
zostava:
Spoiler: ukázať
-
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 202
- Dátum registrácie: St 20. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Zilina
Re: Ake auto ?
a este nieco kajfun.. ja na rozdiel od teba nevyzdvihujem jednu technologiu nad druhou. pises o 90% novych aut vyssej strednej triedy. pre teba kym to nebude 100% tak budes vsade behat po forach a roznasat benzin v zuboch. a prestanes asi az ked budeme mat ferrari, lambo, okruhy, F1 a motorky komplet na traktoroch ved je to smiesne. aj ked si zoberies bmw 5, audi 6, nemozes tvrdit, ze vzdy vyjde vitazne nafta. ano su to vymakane motory ale benzin ostane vzdy benzinom.
sme v teme kde si clovek vybera auto do rodiny a zdaleka to nie je vyssia stredna trieda, kde je vahovy priemer 1,6tony! tak sa tej temy aj drzme
a vies cim si ma uz uplne rozosmial? tym zaverom s Hricom.. ty si natolko straktoreny, ze si myslis, ze ludia sa vyburaju len na benzinoch? k tomu mozem uz len asi tolko:
sme v teme kde si clovek vybera auto do rodiny a zdaleka to nie je vyssia stredna trieda, kde je vahovy priemer 1,6tony! tak sa tej temy aj drzme
a vies cim si ma uz uplne rozosmial? tym zaverom s Hricom.. ty si natolko straktoreny, ze si myslis, ze ludia sa vyburaju len na benzinoch? k tomu mozem uz len asi tolko:
zostava:
Spoiler: ukázať