komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

V tejto sekcii môžete debatovať skoro o všetkom ...
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa NemesiS »

mám dosť komplikovaný problém s nejasným riešením.
zaslal som notebook na reklamáciu, pretože začal vyhadzovať BSOD.
všetko je pekné, vymenili mi MB, CPU a heatsink.
avšak, z reklamácie sa mi vrátil s nefungujúcou batériou.
po konzultácii s vedúcim pobočky som zaslal do servisu iba batériu, samozrejme, prišla zamietavá odpoveď, pretože samotnú batériu nemôžno reklamovať :rolleyes:
zavolal som tam teda druhýkrát, zaslal na reklamáciu celý notebook.
opäť mi prišla zamietavá odpoveď nakoľko book má rok a záruka na batériu je (údajne) 6 mesiacov...
čo teraz?

moje otázky: ak je na faktúre záruka 24mesiacov na celý book, vzťahuje sa aj na batériu?
druhá vec...napadlo ma to, že hoci aj baterka už nie je v záruke, poslal som im ju funkčnú a prišla nefunkčná...čiže mi dodali nefunkčnú baterku, ktorú som pribalil hoci nebola predmetom reklamácie, ale k baleniu bola nevyhnutná....takže poslal som to funkčné, prišlo nefunkčné, nemám právo na náhradu škody?
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
Používateľov profilový obrázok
Jeremi
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1558
Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa Jeremi »

Zaruka na bateriu je standardne od 6 do 12 mesiacov

To ze ti s reklamacie vratili notebook s nefunkcnov bateriov ale ty si im ho poslal s funkcnov je problem kedze to ze bola funkcna jednoducho nedokazes cize je to iba na ich dobrej voli ze ti to uznaju
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8735
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa shiro »

zaruka na baterky je ina vec ako zaruka na notebook. kedze baterku vacsina vyrobcov berie ako spotrebak, tak ma zaruku zvycajne pol roka, ako kde. AJ na tonery a cartridge do tlaciarni mas (napr. U HP) len 6 mes. zaruku.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa NemesiS »

ale ako mi technik dokáže, že prijal book s vadnou batériou? v príjemke má popis, čo a v akom stave prijal, nikde sa mu tam nespomína nefunkčná batéria.
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
Používateľov profilový obrázok
MaxMan
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 1673
Dátum registrácie: Po 18. Okt, 2004, 14:00
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa MaxMan »

Teraz s tym asi nic nespravis, pokial nebude chut a vola z druhej strany. Pre taketo pripady treba k reklamacii posielat aj supis komponentov so S/N (cislo NTB a aj baterie). Potom je mensia sanca, ze poslu nefunkcnu bateriu.
Ani srnky netušia čo som mal/mám...
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa NemesiS »

tak vieš, ide ma roztrhnúť doma...ročný book a odíde baterka...resp. boh vie čo s ňou urobili v servise....
a ešte neodíde mne doma, ale na servise :furious2:
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8735
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa shiro »

je to tvrdenie proti tvrdeniu. Oni nevedia dokazat ze si im to dal funkcne a ty nevies dokazat ze to pokazili. Ostava len dufat ze sa zachovaju ako korektna firma ked im pohrozis ze to zacnes rozmazavat na staznosti.sk a podobnych veciach.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa NemesiS »

táto metóda fungovať nebude....
gigantu ako alza.sk jedna zlá reklamačka škodu neurobí :laugh:
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8735
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa shiro »

no ale tebe to skodu vo vyske par tisic korun za baterku spravilo.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa NemesiS »

áno...prehodnotil som svoje mierumilovné sklony a spravím im reklamu.
ono, ešte mi navrhli poslednú možnosť.
zašlem im to opäť(samozrejme stále na ich náklady UPS-kom), oni si to odchytia a odošlú to na reklamáciu do benevolentnejšieho servisu..ak ani tam nepochodia, čo je dosť možné, tak im urobím reklamu.
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
Používateľov profilový obrázok
Jeremi
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1558
Dátum registrácie: Pi 02. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa Jeremi »

tvoja povodna baterka je podla mna v uplne inom booku a k tebe sa dostala nejaka nefunkcna v servisoch sa podobne veci stavaju
Lenovo ThinkPad T420s
Intel Core i7, 8GB RAM, 128 GB Samsung SSD, nVidia Quadro
Používateľov profilový obrázok
NemesiS
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1688
Dátum registrácie: So 27. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: KE

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa NemesiS »

aj to mi napadlo....ale nechcem na to myslieť lebo si z hlavy asi vlasy vytrhám....boha krista
funkčný ročný notebook, a po reklamačke viac-menej v <>...nedám 2k sk za novú baterku predsa. :furious2: :furious:


ešte ma napadá...nie je niekde zapísané S/N baterky k booku? že čo obsahuje dodávka a pod.....
Powered by Lenovo R500; Sound by E-MU 0204|USB => Little Dot MK III => Beyerdynamic DT 880 600Ω
D3VIANT
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 192
Dátum registrácie: Ne 05. Apr, 2009, 14:36

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa D3VIANT »

Ked dobre viem zaruka na baterie je takato:
minimalna zaruka 2 roky na funkcnost. (Taze ked vobec nefunguje mas pravo reklamovat.)
minimalna zaruka 6 mesiacov na kapacitu. (Za tu dobu kapacita baterie nema klasnut pod istu hranicu.)
Ps.: Dufam ze si NB nekupoval u nas. :rofl: ;)
MB: ASUS MAXIMUS VIII ALPHA HERO
CPU: INTEL i7 6700k + Noctua NH-U14S
RAM: Kingston HyperX 32GB 36000Mhz
GPU: ZOTAC EXTREM GTX1070
SKRINKA: Corsair Obsidian 750D Airflow edition
ZDROJ: SEASONIC 700W Gold
faugusztin
Moderátor
Moderátor
Príspevky: 15054
Dátum registrácie: Ut 26. Feb, 2008, 14:00
Bydlisko: Bratislava/Štúrovo

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa faugusztin »

Pisal ze to je cez alza.sk.
Ajri
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 608
Dátum registrácie: So 12. Sep, 2009, 12:28
Bydlisko: Nitra

Re: komplikovaná reklamácia, zákazník vs. zákon

Príspevok od používateľa Ajri »

Keď som v minulosti reklamoval svoju Toshibu s podpisu, v nay elektrodome kde som ju kupoval mi reklamačný pracovník dokonca poradil aby som batériu nedával ku notebooku ak ho idem reklamovať, pretože sa stáva že sa náhodou vymení. Síce je pravda že servisné stredisko nemusí takýto notebook prijať, ale minimálne si mohol odfotiť batériu aj zo sériovým číslom, a ak si bol po notebook osobne, mal si otestovať jeho funkčnosť a až potom ho prebrať. Ak s obchodu niečo posielajú na reklamáciu, do formulára zapisujú aj veci ktoré patria ku notebooku, napríklad batériu, inštalačné cd, manuál, ale ak ti reklamačný pracovník do formulára zapísal len "batéria" a nenapísal tam sériové číslo, podľa mňa s tým nič nespravíš.
Ideapad 3 14IIL05 - i3-1005G1 1.2Ghz | 12GB ram | 128GB ssd
Xbox Series S

Návrat na "Debata o všetkom"