Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
Nezaujimam ma to natolko,aby som nastudoval proces vnimania z fyziologickeho hladiska.Kto chce argumentovat,moze v tejto teme.
Ja viem, ze ten rozdiel je viditelny a nie len autosugestivny a to mi staci.Myslim ze nas bude viac takych.Niekto sa tu urcite bude ohradzat,ze clovek nedokaze vnimat viac ako 25fps..ale co taky CRT monitor na 60 hertzoch?Ved to je do oci bijuce blikanie..
Pri akomkolvek fps obraz blika rovnako(lcd neblika ale obnovuje body,ci jak)..aj ked bude 2fps tak obraz bude stale plynuly(nie pohyb)..to nie je ze sa premieta 25 obrazkov za sekundu a medzi nimi je tma...
Ide podla mna o to, ze pri 60 fps je plynulejsi pohyb obrazu a nie obraz..tak to chapem ja a tot moje lajcke vysvetlenie..)
Ja viem, ze ten rozdiel je viditelny a nie len autosugestivny a to mi staci.Myslim ze nas bude viac takych.Niekto sa tu urcite bude ohradzat,ze clovek nedokaze vnimat viac ako 25fps..ale co taky CRT monitor na 60 hertzoch?Ved to je do oci bijuce blikanie..
Pri akomkolvek fps obraz blika rovnako(lcd neblika ale obnovuje body,ci jak)..aj ked bude 2fps tak obraz bude stale plynuly(nie pohyb)..to nie je ze sa premieta 25 obrazkov za sekundu a medzi nimi je tma...
Ide podla mna o to, ze pri 60 fps je plynulejsi pohyb obrazu a nie obraz..tak to chapem ja a tot moje lajcke vysvetlenie..)
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
rozdiel vacsinou nevidno, skor je ho 'citit' pri hrani. viac sa nebudem rozpisovat, nechce sa mi tu viest nezmyselne debaty .
hlasoval som ano
hlasoval som ano
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
hlasoval som áno... 25fps je naozaj to najmenšie hratelné minimum a rozdiel tam ja osobne vidím. ale napr medzi 50 a 80 to už nepozorujem
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
25 fps je sugestivne minimum koli TV.... keby vysielali menej je to menej keby viac tak viac.Tv pozera clovek prakticky od mala
To je moj nazor a ano 25 je fakt ze minimum ale podla toho ze v akej hre
To je moj nazor a ano 25 je fakt ze minimum ale podla toho ze v akej hre
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 30
- Dátum registrácie: Ne 09. Aug, 2009, 01:32
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
COunterstrike 1.6 - vidim (velky) rozdiel medzi fps_max 72 (default) a fps_max 101 (CPL,ESWC,WCG..) dalej vidim rozdiel medzi 90-100 a 100 stabilne a 100 viac stabilne... ta hra proste ide inac a takisto to je s kopec dalsimi hrami, hlavne tymi ktorych engine je v istych oblastiach zavisly na nom(fps)...
Kedze momentalne nemam grafiku na starte v GRID mam ~60 a vidim ze to nejde dobre, pocas hry mam ~110, ked som mal 4890 slo to este plynulejsie...
Naozaj zalezi podla toho co a kde, napr crysis tam staci 50 a ide to oka, samozrejme keby si hral hodinu na 50 a sadol za masinu kde je 200 tak rozdiel by si citil az....
Osobne mam radsej mensie rozlisenia a sviznejsiu hru... Samozrejme nic proti grafike ;]]
Takyto thread a poll by som skor uvital ci vidim rozdiel vo FILME medzi 30/50, to skutocne netusim, ale po zrenderovani max tak 25-30 vidim, viac asi nie kedze to ma svoje oje**bavacke techniky ;] film napr staci 23~
Kedze momentalne nemam grafiku na starte v GRID mam ~60 a vidim ze to nejde dobre, pocas hry mam ~110, ked som mal 4890 slo to este plynulejsie...
Naozaj zalezi podla toho co a kde, napr crysis tam staci 50 a ide to oka, samozrejme keby si hral hodinu na 50 a sadol za masinu kde je 200 tak rozdiel by si citil az....
Osobne mam radsej mensie rozlisenia a sviznejsiu hru... Samozrejme nic proti grafike ;]]
Takyto thread a poll by som skor uvital ci vidim rozdiel vo FILME medzi 30/50, to skutocne netusim, ale po zrenderovani max tak 25-30 vidim, viac asi nie kedze to ma svoje oje**bavacke techniky ;] film napr staci 23~
P6T Deluxe nb@3760 || i7 920 c0@3948 ~1.4v || 3x1GB Kingston [1866 CL1] @ 1880MHz 8-8-7-12-60 CL1 1.8v || 2x WD Black 1TB - Raid0 || SB X-fi Fatality PCI || GF 9600..zapancierovana heatsinkmi || Samsung P2450H 2ms 24`` || OCZ ModXStream PRO 750W || Deathadder @ func F30R
- Toman
- VIP
- Príspevky: 7733
- Dátum registrácie: St 06. Júl, 2005, 20:00
- Bydlisko: Engerau/Dreamland (Bratislava/Senec) (22)
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
nevidim (som prilezitostny hrac)
AMD 7600X, B650M, 32Gb 6400, RTX 3070TI, Fractal Torrent
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
Ja som tutu temu zalozil hlavne, aby sa neriesila v inych temach,co sposobuje off-topic prisevky.
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
Rozdiel medzi 25 a 50 FPS vidieť je, avšak hocičo nad 60 FPS na LCD vidieť neni
.
- Memnon
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3944
- Dátum registrácie: Po 11. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
ja rozdiel pozorujem , predovsetkym v strielackach pri rychlych pohyboch dolava doprava
hlasoval som ANO
hlasoval som ANO
MB:ASUS Maximus XI Hero / CPU:i9 9900k@5.1(4.8cache)@1.234V / CPUcooler:AC Liquid Freezer II 240 + CM Maker Gel / RAM:4x8GB Patriot Viper 4133Mhz@4oooCL18 / GPU:Gigabyte RTX 4070ti Eagle@0.925V/2670/24600 / SSD:Samsung 970 Evo Plus 2TB / HeadSet:Steelseries Arctis 7 / mouse:Steelseries Rival 650 / keyboard:Fnatic Streak RGB / PSU:Seasonic Focus Plus 850 gold / case:Fractal Design Define R6 Black + Noctua NF-A14 PWM / monitor:Acer Predator XB323UGP
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
1.Nenašiel som zatiaľ ani jeden logcký alebo vecný argument, že dokážeme rozpoznať rozdiel medzi 25 a napr. 50 snímkami za sekundu.
2.To či hra ide plynule alebo nie môže byť spôsobené aj CPU, RAM, HDD, softom, etc.
3.Kedysi sme sa v škole bavili tým, že sme kreslili do rohu písaniek postavičku v rôznych pozíciách a potom sme púšťali stránky rýchlo za sebou. Od určitej rýchlosti sa postavička "rozhýbala". Ak sa po tom rýchlosť aj zvyšovala, tak sa hýbala rýchlejšie, ale vždy to bol plynulý pohyb (teda nebolo vidieť jednotlivé polohy). Na tom je založený predsa film (či už animovaný, alebo hraný). Ako funguje VGA? Počíta každú scénu (vrcholy, pokrytie textúrami, vyfarbenie, vyhladenie hrán, a tak ďalej a ďalej) a toto podľa náročnosti výpočtov stihne urobiť x-krát za sekundu. A to sú tie fps. Ak to urobí menej ako 25x/s, budeme vnímať dynamickú scénu ako "trhanú" alebo sa nám bude javiť ako "pohyb v mede". A či tam VGA vloží za sekundu 25, alebo 50 frame-ov, tak to nerozoznáme, lebo pri 50 fps budú každé dva po sebe idúce frame-y skoro identické. Tak identické, že že ich voľným okom nemáme šancu rozoznať. Naše oko je najnedokonalejší a najľahšie oklamateľný zmyslový orgán. Pri Oblivione komunita blbla jeden čas tým, že merala fps (väčšinou Frapsom) a z vlastnej skúsenosti viem, že fps prudko klesali keď dostávala VGA zabrať (dungeony osvetlené fakľami, západ slnka pri zvlnenej hladine etc).
4.Ak budem mať čas, tak súsim experiment s neónkou, budem zvyšovať frekvenciu blikania, až kým nezačnem vidieť neprerušované svetlo. A pre tú srandu si nainštalujem FRAPS. Ešte si ale musím zistiť, ako meria počet snímkov Z koľkých snímkov, alebo milisekúnd robí priemer a ten zobrazí).
5.Len ťažko je porovnávať CRT a LCD technológiu. Sú príliš odlišné v spôsobe vykresľovnia obrazu na čelný panel. Myslím si, že obnovovacia frekvencia je otázkou elektroniky monitoru (ale týmto nie som si istý).
Zatiaľ toľko.
2.To či hra ide plynule alebo nie môže byť spôsobené aj CPU, RAM, HDD, softom, etc.
3.Kedysi sme sa v škole bavili tým, že sme kreslili do rohu písaniek postavičku v rôznych pozíciách a potom sme púšťali stránky rýchlo za sebou. Od určitej rýchlosti sa postavička "rozhýbala". Ak sa po tom rýchlosť aj zvyšovala, tak sa hýbala rýchlejšie, ale vždy to bol plynulý pohyb (teda nebolo vidieť jednotlivé polohy). Na tom je založený predsa film (či už animovaný, alebo hraný). Ako funguje VGA? Počíta každú scénu (vrcholy, pokrytie textúrami, vyfarbenie, vyhladenie hrán, a tak ďalej a ďalej) a toto podľa náročnosti výpočtov stihne urobiť x-krát za sekundu. A to sú tie fps. Ak to urobí menej ako 25x/s, budeme vnímať dynamickú scénu ako "trhanú" alebo sa nám bude javiť ako "pohyb v mede". A či tam VGA vloží za sekundu 25, alebo 50 frame-ov, tak to nerozoznáme, lebo pri 50 fps budú každé dva po sebe idúce frame-y skoro identické. Tak identické, že že ich voľným okom nemáme šancu rozoznať. Naše oko je najnedokonalejší a najľahšie oklamateľný zmyslový orgán. Pri Oblivione komunita blbla jeden čas tým, že merala fps (väčšinou Frapsom) a z vlastnej skúsenosti viem, že fps prudko klesali keď dostávala VGA zabrať (dungeony osvetlené fakľami, západ slnka pri zvlnenej hladine etc).
4.Ak budem mať čas, tak súsim experiment s neónkou, budem zvyšovať frekvenciu blikania, až kým nezačnem vidieť neprerušované svetlo. A pre tú srandu si nainštalujem FRAPS. Ešte si ale musím zistiť, ako meria počet snímkov Z koľkých snímkov, alebo milisekúnd robí priemer a ten zobrazí).
5.Len ťažko je porovnávať CRT a LCD technológiu. Sú príliš odlišné v spôsobe vykresľovnia obrazu na čelný panel. Myslím si, že obnovovacia frekvencia je otázkou elektroniky monitoru (ale týmto nie som si istý).
Zatiaľ toľko.
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
bo všetci sme tu blbí a nevieme čo je FPS, a ako funguje elektronika monitoru
.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
-je rozdiel obraz ovladat a rozdiel sa len divat na vopred danu scenu(film) co ma 24fps,pri rychlych pohyboch sa rychlost bodov zvacsuje,linearne sa potom zvacsuje aj rozdiel medzi jednotlivymi frames(toto sa da odstranit efektom motion blur,co je pri filmoch prirodzeny efekt)...tym u citlivejsich jedincov(co je vacsina) vznika pocity neplynulosti,to ze to nevidis,je argumentom akurat pre teba..
-a argumenty ako prva predklada furt mensina,tak to chodi..tak by si mohol nejaky predhodit konecne
-inak,ako si myslel to ze budes merat blikanie neonky frapsom?
-a argumenty ako prva predklada furt mensina,tak to chodi..tak by si mohol nejaky predhodit konecne
-inak,ako si myslel to ze budes merat blikanie neonky frapsom?
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
To snake: bo netvrdím, že ste všetci blbí a neviete čo je fps alebo ako funguje zobrazovacia jednotka, ale niektorí sa tak vyjadrujú a tvária
To r.b.class:
- ak rýchlo pohneš hlavou a budeš mať oči otvorené, tak tiež bude všetko roznazané a netvrdil som, že to nevidím
- ak ti nič z toho čo som uviedol nepripradá ako argument, tak to potom budem musieť vzdať
- "furt" sa k znevažovaniu a osočovaniu uchyľujú tí ktorým chýba vecný argument
- ha, ha, ha, ak máš na mysli Fraps (program) tak nie. Experiment s neónkou by bol vyhodnocovaný vizuálne (oči - mozog). Na frekvenčnom meniči by po splynutí bliknutí bolo jednoduché zistiť nastavenú frekvenciu (medzi nami existujú aj prístroje na meranie frekvencie).
BTW: včera v noci som nainštaloval FRAPS (program) a pri Risen som nedokázal rozoznať rozdiel medzi 45 a 65 fps (čo bolo rozmädzie v ktorom sa mi pohybovali namerané hodnoty). Pri úvodnej obrazovke (inkvizítor s rubínovým okom) fraps ukazoval od cca 1700 do 2000 fps - ani tam som ten rozdiel nevidel. Možno je chyba vo mne....
Mal som v úmysle viesť seriózny dialóg, a nechať sa presvedčiť o mojom omyle, ale to asi nemá cenu v tomto prípade. Proti bohorovnosti a vševedúcnosti nezmôžem nič.
To r.b.class:
- ak rýchlo pohneš hlavou a budeš mať oči otvorené, tak tiež bude všetko roznazané a netvrdil som, že to nevidím
- ak ti nič z toho čo som uviedol nepripradá ako argument, tak to potom budem musieť vzdať
- "furt" sa k znevažovaniu a osočovaniu uchyľujú tí ktorým chýba vecný argument
- ha, ha, ha, ak máš na mysli Fraps (program) tak nie. Experiment s neónkou by bol vyhodnocovaný vizuálne (oči - mozog). Na frekvenčnom meniči by po splynutí bliknutí bolo jednoduché zistiť nastavenú frekvenciu (medzi nami existujú aj prístroje na meranie frekvencie).
BTW: včera v noci som nainštaloval FRAPS (program) a pri Risen som nedokázal rozoznať rozdiel medzi 45 a 65 fps (čo bolo rozmädzie v ktorom sa mi pohybovali namerané hodnoty). Pri úvodnej obrazovke (inkvizítor s rubínovým okom) fraps ukazoval od cca 1700 do 2000 fps - ani tam som ten rozdiel nevidel. Možno je chyba vo mne....
Mal som v úmysle viesť seriózny dialóg, a nechať sa presvedčiť o mojom omyle, ale to asi nemá cenu v tomto prípade. Proti bohorovnosti a vševedúcnosti nezmôžem nič.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
Tvoj nazor ma peknu formu,tvari sa inteligentne,ale ziadny objektivny argument tam nie je.(fakt neviem co ma spolocne otacanie hlavy a hranie bez motion blur,kde je pohyb a to hlavne na CRT uplne ostry)
btw..ako chces vidiet rozdiel vo fps v statickom obraze(menu Risen) ?
btw..ako chces vidiet rozdiel vo fps v statickom obraze(menu Risen) ?
Re: Rozdiel medzi 25 a 50 fps atd
stalo sa mi napr. pri nfs shift, ze mi hra "lagovala" ale nesekala a fps boli nad 30... v CS:S a podobnych 1st person hrach je to lahko rozoznatelne, napriklad pri C&C 3 co ma obmedzenie na 30fps (ak sa nemylim) tak tam by som to moc nepostrehol...
kazdopadne mne je osobne jedno pri 50fps budu po sebe 2 nasledujuce snimky skoro identicke, ale aspon to zlepsuje hratelnost a neseka to...
kazdopadne mne je osobne jedno pri 50fps budu po sebe 2 nasledujuce snimky skoro identicke, ale aspon to zlepsuje hratelnost a neseka to...
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI