Všeobecná diskusia
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
asi je vhodne mat ruky aj nohy uvolnene, je mensia pravdepodobnost ze sa zlomia
na mieste sofera, kam dat nohy, aby ich nepolamali pedale?
na mieste sofera, kam dat nohy, aby ich nepolamali pedale?
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
inak vraj sú nebezpečné lyže v aute, sekajú ako gilotína
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
no podla mna podstatne je dobre trafit. nesnaz sa za kazdu cenu vyhnut zrazke. moze sa ti stat, ze trafis strom, skoncis na streche alebo trafis chodca.
pokial si s niekym mas dat celak, tak je to uplne jedno. tiez ked ta niekto napali priamo do strany. tam neurobis nic.
ale pri klasickych zrazkach je lepsie dobre trafit. auto je konstruovane tak, aby pohltilo energiu. snaz sa napriklad trafit v 30 az 40% uhle. cast pohlti samotny naraz a plechy a cast energie ta pekne odrazi dalej.
pokial si s niekym mas dat celak, tak je to uplne jedno. tiez ked ta niekto napali priamo do strany. tam neurobis nic.
ale pri klasickych zrazkach je lepsie dobre trafit. auto je konstruovane tak, aby pohltilo energiu. snaz sa napriklad trafit v 30 az 40% uhle. cast pohlti samotny naraz a plechy a cast energie ta pekne odrazi dalej.
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
zvlášte, lebo mne niekoľko fyzikov, dopravných vyšetrovateľov vravelo presný opak, tj nabúrať v 70ke do niečoho stacionárneho než do protiidúceho auta, totiž podľa ich slov sa sily sčítavajú (auto#1 70 + auto#2 90 =ekvivalent 160kmph pri náraze do nehýbuceho sa objektu, kdežto auto#1 70 + strom 0 = 70), samozrejme potom sa musíme baviť o tom, že ako to auto vydrží (zvodidlá atp, obstojí si myslím, aj čelný náraz do stromu by bol lepší než čelný náraz do protiiduúceho auta)killswitch napísal:...
.
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
http://www.aldebaran.cz/forum/viewtopic ... 2560#12560" onclick="window.open(this.href);return false;Předpokládám (trochu nereálně), že auta jsou opravdu přesně identická, resp. jedno je zrcadlovým obrazem druhého, aby do sebe narážely stejné části. Energie nárazu bude dvojnásobná, než kdyby jedno auto narazilo do zdi. Bude to součet jejich kinetických energií. Jenže tato energie zdeformuje dvě auta místo jednoho. Účinek na jeden vůz bude tedy stejný jako náraz do zdi.
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
Dolezite je aj spravne sediet,pokial nechces dojst o nohy,respektive kolena...ale to plati vacsinou iba u zien
http://auto.pravda.sk/ako-spravne-sedie ... oradna_p53" onclick="window.open(this.href);return false;
http://auto.pravda.sk/ako-spravne-sedie ... oradna_p53" onclick="window.open(this.href);return false;
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
nechapeme sa. ja nehovorim o celnej zrazke.Snake napísal:...
dam ti priklad: skus naburat autom do zvodidiel kolmo, teda v 90 stupnovom uhle. a potom si skus naburat v 45 stupnovom uhle (trafit povedzme pravym blinkrom). co myslis, pri ktorom strete dopadnes lepsie?
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
pripadá mi to ako sprostosť (že by jedno auto ostalo "nedotknuté" (všímaj úvodzovky), a druhé schytalo dvojnásobnú dávku), teraz sa mi to už počítať nechce, zajtra budem.yesper napísal:...
tak myslím že tu nie je čo riešiť Kilo .killswitch napísal:...
.
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
Snake je to rozdelene, aj to tam pise.
Predstav si naraz hlavy do stojacej steny, a naraz do protiiducej kopy sena? Podla tvojej definicie by bola sila posobiaca pri naraze do sena vacsia ako do stojacej steny, co je podla mna blud.Jenže tato energie zdeformuje dvě auta místo jednoho.
- chlpacik
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: Pi 09. Jan, 2009, 12:57
- Bydlisko: Bratislava
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
staci si vyhliadnut lahsie auto od tvojho (lahsie zdemolovatelne) a podla tej teorie by si mal zniest mensi naraz... avsak na to sa spoliehat je podla mna matuce skor nabrat nieco bokom/rohom ako killswitch naznacil
Citat: "To už aby som ani nepredával... lebo buď sa mi ozve vypatlanec, magor, alebo závistlivec... poprípade kríženec!"
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
keď horíš v aute, tak tam neni moc čo riešiť, proste snažiť sa pás prerezať (ak je zaseknutý jazýček), a upalovať (príp. spôsobom ala nmanjofo). Tam toho veľa nenavymýšlaš.
.
- chlpacik
- Čierna listina bazáru
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: Pi 09. Jan, 2009, 12:57
- Bydlisko: Bratislava
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
pochybujem ze budes mat po ruke hasiaci tak sa skus odpasat ako vravy snake a potom povalat mimo auta len skus nie tam kde sa ti vylial benzin a pod.
Citat: "To už aby som ani nepredával... lebo buď sa mi ozve vypatlanec, magor, alebo závistlivec... poprípade kríženec!"
- cuculka
- Používateľ
- Príspevky: 823
- Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
- Bydlisko: Bratislava-N.M.
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
No ked som kukla toto video tak pred nehodou toho moc neurobite(v podobnej situacii) http://www.mojevideo.sk/video/233a/celn ... oriek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kúpila som v obchode nejakú jazmínovú ryžu sedemtisícšesťsto X ,ktorá je položená na Haj-Tech lopáriku AM päť Aršok, či ako sa to vyslovuje, spolu s 256 000 000 000 bitov pamätania Krála kameňov . To som odviezla jednou terou , voláme ju Strašiak Apačov a k nej máme aj vlečku ,ktorá ma tri vrtule ,tuším rok výroby siedmeho deviaty o nula nula východného času. Na tu vlečku treba minimálne 1.073 konských síl , z uložením motora v tvare XTX. A pri tom sa pozeráme na krajinku cez čelné sklo o šírke tritisíc milimetrov.
Samozrejme ,štebotavé zvuky polovodičov počúvame z každej strany ,len si pritom treba dávať pozor na tých pätnásť kanálov po ceste, tak že po tme radšej nikam nechodím .
Samozrejme ,štebotavé zvuky polovodičov počúvame z každej strany ,len si pritom treba dávať pozor na tých pätnásť kanálov po ceste, tak že po tme radšej nikam nechodím .
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
MBG napísal:Ruky vedľa tela a čakať na airbag...
sorac ale mam pocit ze cakat ani netreba... plati aj v pripade ze airbag nemas ...
Re: Ako sa správať v prípade nehody (resp. pred ňou)
nehodu som zazil, pred nou som sa snazil zkorigovat pretacavy smyk, no cesta bola uzka a rychlost velka,nasledoval naraz zadnej vrchnej casti + strechy o strom (v tomto case som sa uhybal pred krciacou sa strechou), prevratenie cez strechu a dopad na kolesa. Sedel som za volantom a ked som sa otocil tak som mal za sebou motor.
moje prve pocity boli ze to nieje pravda, ze to je blbost a chcel som sa "loadnut" este na ceste to ale akosi neslo, tak som sa snazil spametat, otvorit dvere nesli, tak jedine cez celne sklo ktore tam uz nebolo, drzali ma pasy, tak som sa odopal a vyliezol pomerne jednoducho cez predok auta. Nic sa mi nestalo no auto na total srot. Cize tesne pred koliziou som nemal zovrete ruky, ani nohy nic, proste som len sedel a snazil sa zvladnut smyk, a potom to uz bolo cisto na fyzike co sa somnou dialo.
cakat na ABG by bola v mojom pripade blbost, kedze skodoke rv77 sa o ABG anilen nesnivalo..
takze z mojho hladiska co robit? nic , nema zmysel lebo v tom momente sa aj tak na nic nezmozes.. ak si spolujazdec tak reflex ti povie "ruky pred seba" no ak ma auto ABG tak s tym nedopadnes dobre..
moje prve pocity boli ze to nieje pravda, ze to je blbost a chcel som sa "loadnut" este na ceste to ale akosi neslo, tak som sa snazil spametat, otvorit dvere nesli, tak jedine cez celne sklo ktore tam uz nebolo, drzali ma pasy, tak som sa odopal a vyliezol pomerne jednoducho cez predok auta. Nic sa mi nestalo no auto na total srot. Cize tesne pred koliziou som nemal zovrete ruky, ani nohy nic, proste som len sedel a snazil sa zvladnut smyk, a potom to uz bolo cisto na fyzike co sa somnou dialo.
cakat na ABG by bola v mojom pripade blbost, kedze skodoke rv77 sa o ABG anilen nesnivalo..
takze z mojho hladiska co robit? nic , nema zmysel lebo v tom momente sa aj tak na nic nezmozes.. ak si spolujazdec tak reflex ti povie "ruky pred seba" no ak ma auto ABG tak s tym nedopadnes dobre..
Spoiler: ukázať