Xaltotun napísal:No problem by tam mohlo robit chladenie turba, lenze to je doriesene, chladi sa kvapalinou este dlho po tom co vypnes motor.
no ja síce neviem ako sú riešené kanáliky na chladenie turba ktoré využíva chladenie olejom aj vodou, ale tá voda tam asi toho moc nenamúti keď to pre tým vypnutím motora vypeckuješ na plné grády. Voda podľa mňa nestihne tak rýchlo ochladiť ložiská ako ten olej ktorý by tam mal v ideálnom stave (nechať poklepkať aspoň minútku alebo ísť pol kiolometra pred zastavením ako človek) cirkulovať. Ale ak sa mýlim, opravte ma
ono ložisko sa chladí olejom, turbo vodou, takže keď vypneš motor, môžeš dodrbať ložisko (a to v prípade dieslu znamená tzv. Run Away), alebo sa vplyvom tepla deformujú lopatky (naštartuješ a to budeš počuť).
no však o to ide, že tie ložiská sú namáhané tak či tak. či už je tam nejaké dochladzovanie vodou alebo nie. V konečnom dôsledku teda tak či tak môžem prehriať ložisko, ktoré sa neskôr rosype a motoček mi pôjde pekne na olej a ja si tak môžem sadnúť na obrubník a pozerať kedy to samo skape teda ak mám automatiku, s manuálom ešte čosi zachrániš
s benzínom je to ale o čosi lepšie. tam to na ten olej moc nepôjde... TSI FTW
Naposledy upravil/-a Borec v Št 15. Júl, 2010, 16:17, upravené celkom 1 krát.
Snake napísal:Ja som skôr toho názoru, že auto po dedkovi je v horšom stave než auto nejakého biznismena, čo nabehal 200tkm po dialniciach. S poslednou vetou suhlasim, preplnovane maloobjemy este maju cas ukazat sa ci boli dobre (pravdupovediac o 1,4TDI prvykrat pocujem, takze neviem povedat ze ci boli nahovno)
Nehovorím po dedkovi, ale dedkoštýl jazdy, to je trochu rozdiel. Kľudne to môže byť aj len po ďialniciach, ale proste kultúrne, moc to netočiť atď. Vtedy HTP a podobné motory prežijú vcelku dosť...
preto motory bez turba
radsej 2,5l s dobrym vykonom ako 1,4 namahanu turbom. Je pravda ze nezajazdim spotrebu 4-5l, ale napriklad na takej 2,8l auti a4 nebol problem s 8l spotrebou mimo mesto. Po dlasie sa neda ratat ani len ten konfort.
vsak ako ak sa k nemu spravas ako mas. Pri novom aute az tak problem nevidim alebo od nejakeho zname co vie ze tomu daval co mal, ale ak niekto kupuje z bazaru Turbo motor tak sa mu hodne cudujem. Vacsinou su to zlincovane kusky.
ono treba raz začas tomu u*ebať, najmä ak sa používa turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek (keď niekto radí tak že 2 tis ot/min počas 5 rokov tak je dosť možné že to turbo má už zaseknuté lopatky a jednoducho sa nenaklápajú, potom spadne auto do safe modu).
welcome to slovakistan . Keby sme mali betónové cesty tak sa toto nestane, ale to by mafia cestári nesmela byť spojená s mafiou vo vláde a tá nespojená s mafiou slovnaft
Už nám len chýba zákon na šírku pneumatík (aby sme sa do koľají zmestili), a dopravná značka, časom si to vypracujeme tak, že medzi autami a električkami nebude rozdiel, akurát neviem ako budú robiť výhybku na asfalte