Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

V tejto sekcii môžete debatovať skoro o všetkom ...
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa GABO »

icefire napísal:Gabo, rodinu mam vo Svajciarsku, ako aj v Cesku. A hlavne Svajciarsko vyuzivam kazdy rok na maximalnu moznu dobu legalneho pobytu, takze mi o tom nemusis moc rozpravat. Slovensko je specificke, ale cudujem sa, ze si sa uz voci tomu neobrnil, kedze ludia su rozni. A nevrav, ze nie si niekedy prepracovany :laugh: Urcite aj vtedy vznika par negativne naladenych prispevkov.

A co sa tyka vratenia tovaru do 7 dni - doteraz som to ani raz nevyuzil a viem, ze je s tym dost problemov. Preto beriem vacsie veci hlavne osobne a jedine veci co sa nedaju kupit inde/inde su moc drahe, kupujem na dialku.
No tak to potom vies ako to tam je :). No obrnil som sa az velmi v podstate v normalnom konverzacnom styku sa iba sem tam dostávam k tejto téme, tu je to na webe a hlavne na fore specifické samo o sebe. A nervy prasknú samozrejme a mne ;)
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
IcYak
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 193
Dátum registrácie: Ne 17. Aug, 2008, 14:19
Bydlisko: Bratislava - Vrakuna

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa IcYak »

Neda mi nezareagovat na tuto temu nakolko pracujem face-to-face so zakaznikmi nemenovanej (uz nadnarodnej) firmy pre opravu,spravu,stavbu atd pocitacov.
Budem reagovat hlavne na GABA ohladom tych potravin, treba brat asi aj do uvahy ze su trosku inak asi platovo ohodnoteny tu a v svajciarsku (madarsko cesko atd su asi rovnako) ale to clovek nemoze vediet
Aby som vysvetlil o co ide... Pracujeme na 6 hodinove zmeny v obchodnych centrach, plat mame 1 euro na hodinu, ano 1 euro za technicku poziciu brigadnika (keby pracujem ako upratovac v kancelarii mam 3-4) takze jedine ako zarobit je spravit objednavky na reinstal systemu, obnovu dat, stavbu pocitaca atd...
Pracovalo nas asi 10 technikov "brigadnikov" lenze ked niekto odrobi 140 hodin a dostane 250 eur vyplatu tak je to zalostne
Ostali sme 4-6, tazko povedat nakolko je to divoke... Ostali sme ti ludia ktorich ta robota bavi (zatial)... Vedeniu sme predostreli navrh a hlavne podlozene podklady ze skratka slubovanych 4-5 eur za hodinu nieje mozne zarobit a ludia s najlepsim pomerom cas/placa mali v priemere 1.8 eura na hodinu... (Len pre obraz aby som zarobil 4-5 eur na hodinu za 6 hodinovu zmenu tak musim minimalne za ten cas trom ludom komplet vyformatovat disk, nahodit OS, ovladace, zalohu, vsetok soft co si povie(opensource)/donesie... A niekedy cez vikend nieje problem ze za 12 hodin sa ta opyta mamicka s kocikom kde su prebalovacie pulty a inak po tebe ani pes nestekne)
Odpoved z vedenia na zvysenie bolo to ze sa prerobil cennik kde celkove zvysenie cien produktov/sluzieb bolo 60 eur pricom celkovy sucet odmien za vykonanu pracu bol -2 eura... Takze tu sa ukazuje znova slovenska natura ze zarobit na hocikom hociako, najlepsie na zamestnancoch... Pre porovnanie s ceskymi pobockami (u nich maju na hodinu 90 korun ceskych) a teraz ked si to prevedes na nejaku komoditu, napriklad cigarety, ja robim na 20ciny malborky 3 hodiny (ked nemam zakazky), cech robi hodinu a este mu ostane 6 korun... Ostatne ceny nemam prehlad nakolko v cesku fungujem na pive... Ale stale sme v kruhu ze dakto chce na dakom zarobit a vychadzaju z toho zamestnanci s nevrazivym pohladom masoveho vraha... A to nevravim o "dobrocinnych akciach" ked sa stahovala firma a 3 auta som vykladal prakticky sam v dazdi... (Samozrejme ze zadarmo :? ) Tymto neobhajujem zazerajuce tetusky v potravinach vecer ale vravim ze ty za taky plat, v takych podmienkach by si tiez nemal holywoodsky usmev...
Používateľov profilový obrázok
Scorp
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2225
Dátum registrácie: So 09. Apr, 2005, 20:00
Bydlisko: Krankenhaus

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa Scorp »

Aký majú racionálny dôvod dávať vám viac? Viac objednávok neurobíte, keďže podľa súčasného systému predávate nahovno produkt... choď za vedením a nasekaj im čísla, ako predajú viac matrošu... potom tam sekni svojich 80 centov na hodinu plus, že keby tie čísla náhodou fungovali...
Me like Pentium
Používateľov profilový obrázok
icefire
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6233
Dátum registrácie: So 01. Nov, 2008, 19:48
Bydlisko: Vieden/Bratislava

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa icefire »

Alebo daj vypoved, vsak takto nezarobis ani na slanu vodu. Najlepsie je dat vypoved naraz so vsetkymi ostatnymi, tak, ze sa dohodnete, aby vasemu vedeniu padla ta drzost, co k vam maju. Bud to alebo sa s vami dohodnu. Robit sa taku hodinovu mzdu je trufale. Vsak dokonca aj v agenturach, kde zdieraju vo viac ako 50 percentnej mierne hodinovej mzdy od zamestnavatela dostanes viac.
Spoiler: ukázať

i5-12600K + Noctua NH-D14 + 2x Noctua @ MSI PRO Z690-A DDR4 - WD SN550 1TB @ Win10 PRO + WD RED 3TB - ASUS TUF 3070 OC 8GB + Alienware 3418DW G-Sync - Kingston HyperX Predator 16GB 3000MHz - Corsair RM850x (2021) - Fractal Define R2 + 3x Noctua - Logitech G502 + Glorious PC Gaming Race Stealth Extended + Ducky One SF - Xonar DX + HyperX Cloud + Behringer MS16 - 2x Xbox Series X Wireless Controller & Wireless Receiver - Philips 55PUS730412
ANONYM_a7

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa ANONYM_a7 »

1€ hodina? to si snad robis srandu....no tak to by som musel byt na tom strasne zle aby som makal za taku almuznu(aj keby nebola ina moznost samozrejme by som to zobral lepsie ako doma sedet...)

S tou vypovedou to nemusi byt najlepsi napad najma koli demencii zamestnanca ktory si moze zohnat takych ludi kolko chce...
Ako neviem, pride mi to byt az smiesne aky su ludia...
Po precitani toho prispevku som si uvedomil jak sa mam "dobre"(sice pride z prace taky zniceny ze nemozem par hodin chodit ale tak snad neodlozim telo do hrobu zachovale ze...treba sa dodrbat kym je clovek mlady :rolleyes: )
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12538
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa HellAngel »

lol 1€ na hodinu? neviem co je to za firmu ale mozem ti povedat ze my davame cloveku co mi sedi pri bazene 1,66€. za cely den asi 10 x krat zotre podlahu pri bazene. plocha asi tak 10x10m.
co sa tyka zdvihania platu, tu stojim za zamestnavatelom. Aky ma dovod Vam zvysit plat? ved si nezarobite uz takto na seba. Neviem co ste za firmu, ale ak ponukate pocitacovy servis a mate malo zakaziek tak niekde je chyba, ale to by si mal poriesit manazment.
Tymto ti nevravim aby si tam makal za 1€, lebo to je riadny ..... ale zas necakaj ze ti zdvihne zamestnavatel plat ked nemate roboty.
osobne na tvojom mieste budto by som zacal ist na vlastnu pest ( stym servisom PC) alebo si hladal noveho zamestnavatela.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
IcYak
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 193
Dátum registrácie: Ne 17. Aug, 2008, 14:19
Bydlisko: Bratislava - Vrakuna

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa IcYak »

Praveze zakaziek je clekom dost ale tie najjednoduchsie su tie najmenej ohodnotene... Najjednoduchsi servis je za 9 eur z toho technik ma 1 :D
Kazdopadne v tomto biznise budem urcite pokracovat (aj na vlastnu past) ale je to prax aspon troska...
Ono je celkom trufale si vypytat za reinstall systemu s ovladacmi, bez zalohy bez programov cez 40 eur (firma) osobne to robim za 30 a ludia su velmi spokojny lebo im to spravim rychlejsie ako firma... Castokrat ked robim oficialne zakazky ludia si aj vypytaju sukromne cislo ze keby je problem nech mi mozu zavolat a riesim to pre seba nie firmu, a toto je ta cesta ktorou chcem ist vybudovat si siet ludi (najma podnikatelov) ktorym by som robil spravu pc atd...
S tou vypovedou to nieje az take jednoduche, urcite sa najde dakto kto povie jasne jasne podam ju s vami a ked dojde na lamanie chleba tak skoci "ja nic,ja muzikant", okrem toho dnes odisiel dalsi technik...
Okrem toho na brigadnicky pomer kde naslubuju 4-5 eur na hodinu znovu nahrabu aspon studentov priemyslovky a maju vybavenych dalsich zdieratelnych ludi...
Používateľov profilový obrázok
IcYak
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 193
Dátum registrácie: Ne 17. Aug, 2008, 14:19
Bydlisko: Bratislava - Vrakuna

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa IcYak »

sry poslal to 2x
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12538
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa HellAngel »

tak potom je aspn ta vyhoda ze si mozes casom nahrabat slusnu zakladnu ludi ktory ti budu davat PC na opravy
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
GABO
Administrátor
Administrátor
Príspevky: 9265
Dátum registrácie: Ut 15. Júl, 2003, 08:00
Bydlisko: Košice

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa GABO »

2IcYak mno čo k tomu povedať - nepochopil si absolútne o čom som písal o prístupe..nie o prachoch. Prístup musí byť, bez toho či zarábaš 300, alebo 600E na mesiac. Alebo teda mám zákazníka opľuť lebo tento mesiac nám akosi nejde? - lebo je výplata taká, že ledva poplatím doma nájom, jedlo, benzín (a to nefajčím, nepijem, nechodím nikde na kávičky...). Písal som o prístupe a ten ja mám rovnaký či nám práve ide daný mesiac, alebo nejde. Všetko je to o tom čo je v človeku a to čo píšeš vyššie je problém spoločnosti kde pracuješ žiaľ, to je zas debata o inom. Prístup človeka k práci by mal byť normálny a mal by vychádzať zákazníkom v ústrety, nie na ňom si riešiť dilemu, problémy s platom a pod. pretože zákazník tam necháva peniaze a jeho to nemá čo zaujímať, že ty máš nejaký problém v práci. Ak niekto nie je schopný to pochopiť, nech tam nepracuje načo aj že...?

To je to isté ako lekári - minule som to riešil tiež na IRC kanále - načo niekto robí sestričku pre krista pána ak nemá vzťah k tomu a vyvažuje to peniazmi (že málo platia tak nebudem robiť ani mať ľudský prístup k chorému), pritom si ani nesplní POVINNOSŤ, ktorú má mať k danému pacientovi....máme v nemocnici babku so zlomeninou stavca a ruky takže som si tam užil svoje a môj pohľad na prasce ktoré to takto riešia (viz hore čo som písal) tam v nemocnici na dlhú dobu nemenný.

Pochopené čo som chcel povedať, alebo to stále niektorým nedošlo? Jednoducho prístup daného jedinca k práci bodka...
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Používateľov profilový obrázok
ujo Andydúla
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5412
Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa ujo Andydúla »

No, ak sa bavíme o vráteniu tovaru do siedmych dní - túto možnosť som využil tuším len raz v živote, keď som si kúpil filtračnú kanvicu na vodu - Solac.
Jednoducho cez filter a jeho tesnenie pretekala aj neprefiltrovaná voda - síce len pár kvapiek, ale aj tak.
Samozrejme mi vrátili peniaze a vzal som si Britu.
(Tá voda je tak či tak nechutne horká, ale tak to má byť).

Poznám človeka, ktorý si kúpil procesor, vyskúšal na ňom maximálny takt a keď nevyhovoval, vrátil ho a vzal si ďalší, tak to spravil štyri krát, až kým našiel dobrý kus.

Na druhú stranu ale - kúpite si monitor a nájdete na ňom vypálený bod - pričom podľa normy ho nemáte možnosť reklamovať, pretože je tých bodov skrátka málo.
Moja otázka znie: Kto ho vrátite a kto nie kvôli tomu jedinému bodu, ktorý vám ale bude roky klať oči?
Úprimne.
Ja by som ho vrátil a skúšal nové kusy až dovtedy, kým by nemal nefunkčný ani jeden bod.

Alebo si kúpite ventilátor, o ktorom výrobca / predajca v infe cenníku tvrdí, aký je úžasne tichý a pritom mu hrkoce ložisko, či vrčí motorček, prípadne je tak vyosený, že vibruje?
Všimnite si, aké hodnory drzo niektorí výrobcovia uvádzajú.

Toto je druhá strana mince, je to hlavne pre ochranu zákazníka, nakoľko si kúpou cez internet nemá možnosť daný tovar vyskúšať, to, že ho tak veľa ľudí zneužíva, ma neprekvapuje, sme predsa Slováci.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,7 GHz @ 1.36v + Prolimatech Megahalems Rev.B + Thermal Grizzly Kryonaut + Noctua NF-F12 PWM MB: MSI P67A-GD55 VGA: EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX2.0 + Prolimatech MK-26 + 2 x Noctua NF-A14 PWM + Gelid Solutions Extreme GC1 + RAM: Crucial 16GB DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical LP HDD: Samsung 256GB SSD + WDC WD1003FBYX-01Y7B0 1TB + Samsung EcoGreen F4 2TB DVD-RW: Samsung SH-S223F PSU: Superflower 550W Golden King - SF-550P14PE Mouse: Logitech G3 Display: Hewlet Packard HP w2408h Case: Antec 300 + Intake: 2 x Nexus D12SL-12@800 RPM / Outtake Nexus D12SL-12@800 RPM + Noctua NF-A15 PWM Sound: ASUS Xonar DX + Yamaha AX-892 + B&W 602s3 + B&W ASW CDM
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12538
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa HellAngel »

ty si dal priklady kedy zakaznik si tovar chce kupit a chce ho aj vlastnit. Lenze po jeho poziti zistil ze tovar mu nevyhovuje, budto sa nechova tak ako ma alebo je na nom nieco vadne co by na reklamacku neobstalo.
tu ale piseme o ludoch ktory si chcu len vypozicat tovar a uz pri jeho kupe maju zamer po jeho pouziti tovar vratit. Vid priklad co sa tu riesil s DVD napalovackou alebo krimplovacimi kliestmi.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
ujo Andydúla
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5412
Dátum registrácie: Po 03. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava - Dlhé diely

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa ujo Andydúla »

To nie sú ľudia :-) ,lež hyeny.
Spoiler: ukázať
CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,7 GHz @ 1.36v + Prolimatech Megahalems Rev.B + Thermal Grizzly Kryonaut + Noctua NF-F12 PWM MB: MSI P67A-GD55 VGA: EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX2.0 + Prolimatech MK-26 + 2 x Noctua NF-A14 PWM + Gelid Solutions Extreme GC1 + RAM: Crucial 16GB DDR3 1600MHz CL8 Ballistix Tactical LP HDD: Samsung 256GB SSD + WDC WD1003FBYX-01Y7B0 1TB + Samsung EcoGreen F4 2TB DVD-RW: Samsung SH-S223F PSU: Superflower 550W Golden King - SF-550P14PE Mouse: Logitech G3 Display: Hewlet Packard HP w2408h Case: Antec 300 + Intake: 2 x Nexus D12SL-12@800 RPM / Outtake Nexus D12SL-12@800 RPM + Noctua NF-A15 PWM Sound: ASUS Xonar DX + Yamaha AX-892 + B&W 602s3 + B&W ASW CDM
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12538
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa HellAngel »

presne tak :x
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Ajri
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 608
Dátum registrácie: So 12. Sep, 2009, 12:28
Bydlisko: Nitra

Re: Vrátenie tovaru do siedmich dní a slušnosť zákazníka!

Príspevok od používateľa Ajri »

Raz som túto možnosť využil. Dedovi som kúpil sata disk. O pár hodín neskôr sa prišlo na to že mu sata na doske nejde (odpálené). Prišiel som späť do obchodu, povedal som čo je vo veci a disk ochotne vymenili za idečkový, ktorý bol lacnejší, a ešte mi aj vrátili cenový rozdiel ktorý bol medzi diskami.

Ak idem niečo kúpiť, prečítam si recenzie, poradím sa na fóre, a spravím všetko pre to aby som dostal produkt kvalitný, z ktorým budem spokojný. Je to lepšie pre mňa a aj pre predajcu. Ak niečo potrebujem na jednorázové použitie, a v okolí to nikto nemá, prídem do obchodu a spýtam sa či sa tá vec nedá za istú zálohu požičiať (napr. krimpovacie kliešte). Ja by som sa hanbil ísť kúpiť vec s vedomím že ju o X dní prídem vrátiť. Ľuďom ktorý toto praktikujú aj viac krát v tom istom obchode (internet je plný takých príspevkov vo fórach) by som už nikdy nič nepredal...
Ideapad 3 14IIL05 - i3-1005G1 1.2Ghz | 12GB ram | 128GB ssd
Xbox Series S

Návrat na "Debata o všetkom"