Borec napísal:bože môj, bol si v servise lebo sa ti posral posraný kábel a zas máš reči. Choď tam aj zajtra, keď tam bude zas nejaké VW auto nech môžeš písať... Ja neviem ale keď ťa to naozaj tak serie že máš tiež koncernové auto tak ho predaj, kúp niečo iné a už ťa problémy zasraného VW srať nebudú
peace kámo ale fakt je to ........
a šup s tým ešte aj do podpisu a daj si to aj do avataru
![smile :)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile.gif)
Ale inak jesť ti chutí? Máš sklony k menejcennosti či čo? Je mi fakt ľúto že som urazil tvoj jemnocit ale nabudúce si prečítaj viac než prvú a poslednú vetu, potom hádam pochopíš čo som tým príspevkom chcel povedať. A áno, h4wkové bávo vydrží určite viac než tvoj renolt alebo moja škoda. On má bávo z tých čias, keď ešte auto nebolo brané ako spotrebák
Bežne nájdeš 10 ročné bávo (či favorit) v bazároch, budeme sa baviť o desať rokov o terajších autách ktoré proste do päť rokov odídu ?(dnes má auto životnosť 200tkm a 5 rokov, na to je stavané v rámci normálneho používania, proste spotrebák). Nemyslím si, a ak nájdeš v roku 2015 päťkového Golfa, či Octu s rokom výroby 2005 v bazároch, tak si môžeš byť istý že funkčné budú akurát gumičky na stieračoch (lebo tie stoja pár korún a dajú sa lahko vymeniť), motoricky to bude brak, a komfort ani nehovorím.
Ešte raz je mi fakt ľúto že som pohladil tvoje ego, ale ja proste neviem odignorovať to, že čo mám kamaráta čo má niečo od VW, tak furt sa to serie, či človek to robí po garážach, alebo to berie do autorizáku, či na tom najazdí 50tkm ročne, alebo iba 15. Stále svieti toto, nesvieti tamto, toto bliká, tamto nemaže, tamto nefunguje, ten filter je v prdeli, tam mi odpadáva lišta, tam mi to začína hrdzavieť. Proste tých ľudí to už nebaví, a ani mňa by to nebavilo dookola toto riešiť. Človek čo najazdí 10tkm a za 10 rokov to auto vymení ten bude koncern vynášať do nebies, ale ľudí čo poznám čo musia meniť olej dvakrát do roka (na LL oleje zásadne nefičia musím povedať, lebo to je hnus velebnosti), a odišlo to a to a to.
No prenes si to na seba, bavilo by ťa to? Proste nie je možné aby čo sme boli na zrazoch Octa Clubu, tak prídu Fóbie jednotky, Octy Tourky, Supíky jednotky, olej, filtre, poistky a žiarovky, to je všetko. Octa dvojky, superb dvojky, Yeti, Roomstre, Octy Scouty, turbá, zotrváky, spojky, kľuky, ventily, rôzne motorčeky, atď. Proste ja si neviem predstaviť že by som si za 37t€ kúpil eReSo, čo je dvojliter téefesí, 200BHP, a po 50tkm mi musia meniť turbo. Ja nehovorím že každé auto je také, ale (opakujem sa), nemôžem odignorovať to, že každý v mojom okolí čo má niečo od VW po roku 2004, tak mu to proste ide do riti. Či s tým jazdí jak prasa alebo nie. Pár strán dozadu som sem dal post o Passatoch, je normálne aby sa mu po 60tkm menila náprava (a to nie je len torzná tyč, ale viacprvkové (myslím) lichobežníkové uloženie), potom turbo, atp, a to neni päť korún kamoško...
Keď máš auto také čo sa nekazí, ok, dobre pre teba, ja som rád že mám iba takéto (povedzme si otvorene), mini-problémy (pár eur), a čo sa týka VW, ja jednoducho odmietam byť (keby som si mal kupovať auto, čo určo budem) členom mafie ktorá zarába na tom, že urobí 20 motorov, z toho jeden je dobrý, a na ostatných kašle. Proste mne nejde ten vývoj do hlavy (a to som chcel tým mojim predošlým postom povedať), autá sú ovela lacnejšie, lepšie vybavené, silnejšie, ale za akú cenu? Za takú cenu že každých 20tkm si to musím dať odtiahnuť do servisu a hádať sa s predavačmi lebo mi to nepreplatia v rámci garančky (KIA diesel, oddrbalo turbo) ? To radšej budem jazdiť na STAROM aute, čo mi bude slúžiť viac km, ale aj za cenu že budem mať slabší motor, nemať napríklad polku vecí čo sú dnes štandard (climatronic, a podobné blbosti). Pretože keď už sa človek nad tým logicky zamyslí, tak kúpiť staré dobré auto ho vyjde jednak lacnejšie, lacnejšie sú diely, lacnejšia robota, viac to vydrží.
Zas kúpiš nové auto, vyjde ťa to trikrát toľko, platíš opravy (proste pálky, repas turba a podobne). No načo mi je také auto potom? Osobne by som sa trieskal o stenu že jednak som hovadsky prerobil, a sú s tým len problémy. Dnes by som jednoznačne šiel do starého báva, starších škodoviek, volvá, s prižmúreným okom fordy. Ale určite nie do nových Passatov, BMWčiek, či škodoviek. Iste, opravám sa nevyhneš, ale s rozumom, keď má auto nabehané 300tkm a odíde turbo, tak si spokojne môžeš povedať že to bolo urobené K****a kvalitne. Ale repas turba po 60tkm? Či spojky? Zotrváku? Celej nápravy? Nie vďaka, tohto súčasťou ja byť nechcem, ty hej? Fajn. Ale potom mi tu nedávaj litánie o mojich "rečiach" lebo ja iba komentujem stav aký vidím, a to že to nie je pekné to ti povie každý skúsenejší mechanik (či niekto čo jazdí na Škode 120, tam si drbol aj vosk zo sviečky a šlo ti to, do dnešných CR/PD/motorov nenadrbeš ani bionaftu, či ten ekobenzín či čo to je, to sa uberáme FAJN smerom potom).
Jedno je to celá jedna veľká zasraná mafia, ceny nízke, výbava obrovská, motor výkonný, no nekúp to, ale to že sa pri 150tkm nedoplatíš to ti nepovedia. Prídeš k japoncom, drahé auto, výbava štandard, motor úsporný a výkonný, ale tá cena je stále vysoká. Sprostá slovač proste, cena cena cena, nič iné ich nezaujíma. Potom vidíš samé dymiace VW dízle, rozdrbané rozvody na benzínoch, a toto. Ale hlavne že to kúpil za 1/3 menej než japonca, má autoklimu, šíber (ktorý mu po 100tkm tesniť ISTO nebude), iba o 5kW slabší motor, ale hlavne že ušetril 1/3 z kúpnej ceny, ale do opráv vrazí trikrát toľko, takže prínos? Nula celá nula nič, akurát stratí nervy a čas behaním po servisoch a zháňaním dielov.
A ešte niečo, negeneralizujem, nehovorím že na japoncoch sa niečo neposere, ale keď vidím známeho s 437 tkm na silvii S14 čo kúpil za pár šupov v bazári (a to auto rozhodne nešetrí!), a známeho passata čo za auto dal desaťkrát toľko, a ledva s tým nachodí 80tkm lebo proste motor ide do riti, tak to mi prepáčte, ale toto je jeden skurvený paradox potom...