Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja som to zatiaľ praktizoval vždy, najmä blaváci na ťažkých mercedesoch ktorý zvyknú testovať diaľkové, tam to vždy pomohlo.
jaffar: a pridaj sa uz do skupiny vole lebo na nasledovnom beer session budes za trest pit kofolu
jaffar: a pridaj sa uz do skupiny vole lebo na nasledovnom beer session budes za trest pit kofolu
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Na diaľkové mám zadné hmlovky, sú v dobrej výške
Anyway, Beersession? Čo si pamätám, tak posledná bola snáď v 2007 v Slovaku, mohli by sme niečo doriešiť
No, budem musieť prepísať veci zo sprintmonitoru a na to som momentálne lenivýSnake napísal:jaffar: a pridaj sa uz do skupiny vole lebo na nasledovnom beer session budes za trest pit kofolu
Anyway, Beersession? Čo si pamätám, tak posledná bola snáď v 2007 v Slovaku, mohli by sme niečo doriešiť
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
No ja neviem zapnúť zadné hmlovky bez zapnutia predných, takže toto u mňa padá, ale možno to prerobím nejak
OT: jj treba sesnu niekedy zopaknut
OT: jj treba sesnu niekedy zopaknut
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
este je jedna moznost namontovat si osobitne (velke) cervene svetlo (nic zlozite) a vypinac si umiestnit niekde pri sedadle. Ked bude nejaky problem tak to zapnut.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
náááh, to je moc zdĺhavé, stačí mi takáto nálepka.
PS: prave som rozflakal 40€ na autokozmetiku, dufam ze to k niecomu bude
zadáva sa tam celkový stav odometra, nie trip odometerx_x_x_x napísal:Som sa regol na tu stranku, no nechtiac som vynuloval tachac, ked osm sa siel nato kuknut, a tak dlhoo som setril na naftu
PS: prave som rozflakal 40€ na autokozmetiku, dufam ze to k niecomu bude
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Jaaaj, tak potom v poho
Lebo ja som cakal ze kolko prejdem na plnu nadrz a uz bude takmer prazdna... Som si vsimol spinku okolo toho pupceka, tak som to ze utrem, handra poruke a klik, vynulovane.
Mna len trapi, ze ja uz tak skoro nenatankujem, nieje zaco
// Nj, ale aj tak mi je potom nanic toto posledne tankovanie, ked som uz zaklikol vynulovanie, mi to nahodilo tu vzdialenost uz aj do celkoveho.
Lebo ja som cakal ze kolko prejdem na plnu nadrz a uz bude takmer prazdna... Som si vsimol spinku okolo toho pupceka, tak som to ze utrem, handra poruke a klik, vynulovane.
Mna len trapi, ze ja uz tak skoro nenatankujem, nieje zaco
// Nj, ale aj tak mi je potom nanic toto posledne tankovanie, ked som uz zaklikol vynulovanie, mi to nahodilo tu vzdialenost uz aj do celkoveho.
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nejak to tam zapíš, aspoň približne, prvé tankovanie je aj tak iba informačné, malá odchýlka nevadí.
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... amtype=WM3
Prosím vás len nie že to budete skúšať. A ak aj hej, nie v PET fľaši (nech vás ani NENAPADNE skúšať to v plastovej bandaske), a treba to robiť vo vetranej miestnosti (to ako oni uvoľnovali podtlak, to vás môže stáť život).
AK to budete skúšať, odporúčam KOH namiesto NaOH (NaOH nám dá tuhý glycerol, ale je ťažšie s ním pracovať v procese transesterifikácie a aj titrácie, KOH dá tekutý/gelový glycerol). Presne si pomocou titrácie odmerať koľko katalyzátoru potrebujete. Odporúča sa miešať hodinu pri udržiavaní teploty oleja a metoxidu. Neni na škodu dať do tejto zmesi 5% vody, miešať 15 minút a potom nechať reagovať (dva dni minimum).
Čo sa týka umývania, robíme kým voda nie je čistá, začíname tak jak on, jemne prelievať, ale môžeme potom aj agresívne miešať (vrtačkou). Potom necháme vodu odpariť .
Čo sa týka toho "poškodovania motorov", toto nie je tak celkom pravda, na motoroch ktoré bežali na petronaftu (vyrábanú z ropy), tak bionafta uvoľní všetok sajrajt čo sa tam v nádrži rokmi nazbieral, takže za 1000km môžete očakávať zhasnutie motora a zakalenie palivového filtra.
B100 (100% obsah biozložky) sa neodporúča používať v motoroch Common Rail alebo Pump-Duse, v motoroch VerteilerPumpe sa môže používať v koncentrácii B100 (0% petronafta, 100% bionafta), v CR B5 (95% petronafta, 5% bionafta, B5 tankujete aj teraz, keďže EU vyžaduje aby v motorovej nafte bola biozložka - ďakujte zeleným), v PD B20-B30 bez problémov.
Problémy prichádzajú v zime, žiadne aditíva nefungujú (jediné aditívum je normálny diesel, ak sú doňho pridané aditíva, tak tie už fungujú), BD sa začína kaliť v závislosti od použitého oleja (5°C až -5°C). Takže BD je v zime ee.
Výkon motora rovnaký, môže byť aj vyšší, spotreba sa jemne zvýši, BD lepšie maže a tým pádom chráni pred koróziou.
Tejto téme sa venujem už asi mesiac, kopec článkov prečítaných, konzultácie s chemikmi, proste mi to nasadilo chrobáka do hlavy a isto to budem realizovať.
Prosím vás len nie že to budete skúšať. A ak aj hej, nie v PET fľaši (nech vás ani NENAPADNE skúšať to v plastovej bandaske), a treba to robiť vo vetranej miestnosti (to ako oni uvoľnovali podtlak, to vás môže stáť život).
AK to budete skúšať, odporúčam KOH namiesto NaOH (NaOH nám dá tuhý glycerol, ale je ťažšie s ním pracovať v procese transesterifikácie a aj titrácie, KOH dá tekutý/gelový glycerol). Presne si pomocou titrácie odmerať koľko katalyzátoru potrebujete. Odporúča sa miešať hodinu pri udržiavaní teploty oleja a metoxidu. Neni na škodu dať do tejto zmesi 5% vody, miešať 15 minút a potom nechať reagovať (dva dni minimum).
Čo sa týka umývania, robíme kým voda nie je čistá, začíname tak jak on, jemne prelievať, ale môžeme potom aj agresívne miešať (vrtačkou). Potom necháme vodu odpariť .
Čo sa týka toho "poškodovania motorov", toto nie je tak celkom pravda, na motoroch ktoré bežali na petronaftu (vyrábanú z ropy), tak bionafta uvoľní všetok sajrajt čo sa tam v nádrži rokmi nazbieral, takže za 1000km môžete očakávať zhasnutie motora a zakalenie palivového filtra.
B100 (100% obsah biozložky) sa neodporúča používať v motoroch Common Rail alebo Pump-Duse, v motoroch VerteilerPumpe sa môže používať v koncentrácii B100 (0% petronafta, 100% bionafta), v CR B5 (95% petronafta, 5% bionafta, B5 tankujete aj teraz, keďže EU vyžaduje aby v motorovej nafte bola biozložka - ďakujte zeleným), v PD B20-B30 bez problémov.
Problémy prichádzajú v zime, žiadne aditíva nefungujú (jediné aditívum je normálny diesel, ak sú doňho pridané aditíva, tak tie už fungujú), BD sa začína kaliť v závislosti od použitého oleja (5°C až -5°C). Takže BD je v zime ee.
Výkon motora rovnaký, môže byť aj vyšší, spotreba sa jemne zvýši, BD lepšie maže a tým pádom chráni pred koróziou.
Tejto téme sa venujem už asi mesiac, kopec článkov prečítaných, konzultácie s chemikmi, proste mi to nasadilo chrobáka do hlavy a isto to budem realizovať.
.
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
aky video modul to potrebuje?
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ako ma mzistit stav paliva pred tanovanim, sak rucicka bola dole, ale este tam daco bolo
No som teda zvedavy co mi to vypocita...
No som teda zvedavy co mi to vypocita...
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
chces ratat spotrebu?
sprav to nasledne:
natankuj totalne do plna.
vynuluj tachometer. Vyjazdi nadrz do prazna a odpis si stav tachometra. Natankuj zas do plna. Zober udaj z tachometra a udaj kolko litrov si znova natankoval. Z toho dostanes priemernu spotrebu. Nie je to totalne presne na dc benzinu ale na orientacnu hodnotu to staci.
sprav to nasledne:
natankuj totalne do plna.
vynuluj tachometer. Vyjazdi nadrz do prazna a odpis si stav tachometra. Natankuj zas do plna. Zober udaj z tachometra a udaj kolko litrov si znova natankoval. Z toho dostanes priemernu spotrebu. Nie je to totalne presne na dc benzinu ale na orientacnu hodnotu to staci.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ja viem, ved tak aj pocitam, nie na tomto aute... Ja som len zvedavy, jak to vypocita henta kalkulacka
Btw... dnes som uz mohol vedet, aku mam spotrebu, len som prednedavnom vynuloval nechtiac tachometer...
Btw... dnes som uz mohol vedet, aku mam spotrebu, len som prednedavnom vynuloval nechtiac tachometer...
|MB| MSI B450I Gaming Plus |CPU| AMD Ryzen 5 5600G |CPU's Cooler| AIO 140mm
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
|RAM| G-Skill 2x8GB DDR4 3200MHz Trident-Z |GPU| AMD Vega 7
|SSD| Intel 660p 1024GB M.2 NVMe |PSU| NZXT 650W 80Plus Gold |Case| NZXT H1 V1
|LCD| BenQ BL3200PT |Mouse| Logitech G603 |Pad| Razer Goliathus Speed |OS| Microsoft Windows 10 Pro x64 SK
|OC| Celeron D 330 E0 / Pentium E2160 M0 / Pentium E5200 M0 / Pentium E5200 R0 / Phenom II X3 720 C2 / Core i5 2500K / Core i5 6600K.
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja konečne pod 6l zajtra mu idem načapovať, tak uvidím presne, ale už teraz faaaaajn
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
som cital ze 90% aut v EU najazdi menej ako 10k rocne, je to tym ze na zapade ma dost rodin viac aut. BTW som si objednal na lancer led svetla dozadu miesto rozbiteho (vandalizmus), potom dam foto
MB: Gigabyte 880GA-UD3H, CPU: PhenomII-X4 955@975 BE + CM Hyper 212+Noctua NF-P12 HDD: 40GB SSD Intel X25-V + 5TB storage, RAM: 12GB A-DATA OC Gaming 1600mhz ddr3 CL9, PSU: Corsair CX600, GPU: Gigabyte gtx760OC rev.2, CASE: CM Elite 430 Black, MOUSE: A4Tech XL750BF + roccat taito, MONAS: HP-LP2275W S-PVA, SOUND: Behringer UCA222 + Audio Technika ATH-T 500, Koss UR29, MT: HTC One V, CAR: Mitsubishi Lancer X 2010 1,8MIVEC@143ps@full, TABLET: Prestigio PMP 5597D duo + ipad mini