http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... amtype=WM3
Prosím vás len nie že to budete skúšať. A ak aj hej, nie v PET fľaši (nech vás ani NENAPADNE skúšať to v plastovej bandaske), a treba to robiť vo vetranej miestnosti (to ako oni uvoľnovali podtlak, to vás môže stáť život).
AK to budete skúšať, odporúčam KOH namiesto NaOH (NaOH nám dá tuhý glycerol, ale je ťažšie s ním pracovať v procese transesterifikácie a aj titrácie, KOH dá tekutý/gelový glycerol). Presne si pomocou titrácie odmerať koľko katalyzátoru potrebujete. Odporúča sa miešať hodinu pri udržiavaní teploty oleja a metoxidu. Neni na škodu dať do tejto zmesi 5% vody, miešať 15 minút a potom nechať reagovať (dva dni minimum).
Čo sa týka umývania, robíme kým voda nie je čistá, začíname tak jak on, jemne prelievať, ale môžeme potom aj agresívne miešať (vrtačkou). Potom necháme vodu odpariť .
Čo sa týka toho "poškodovania motorov", toto nie je tak celkom pravda, na motoroch ktoré bežali na petronaftu (vyrábanú z ropy), tak bionafta uvoľní všetok sajrajt čo sa tam v nádrži rokmi nazbieral, takže za 1000km môžete očakávať zhasnutie motora a zakalenie palivového filtra.
B100 (100% obsah biozložky) sa neodporúča používať v motoroch Common Rail alebo Pump-Duse, v motoroch VerteilerPumpe sa môže používať v koncentrácii B100 (0% petronafta, 100% bionafta), v CR B5 (95% petronafta, 5% bionafta, B5 tankujete aj teraz, keďže EU vyžaduje aby v motorovej nafte bola biozložka - ďakujte zeleným), v PD B20-B30 bez problémov.
Problémy prichádzajú v zime, žiadne aditíva nefungujú (jediné aditívum je normálny diesel, ak sú doňho pridané aditíva, tak tie už fungujú), BD sa začína kaliť v závislosti od použitého oleja (5°C až -5°C). Takže BD je v zime ee.
Výkon motora rovnaký, môže byť aj vyšší, spotreba sa jemne zvýši, BD lepšie maže a tým pádom chráni pred koróziou.
Tejto téme sa venujem už asi mesiac, kopec článkov prečítaných, konzultácie s chemikmi, proste mi to nasadilo chrobáka do hlavy a isto to budem realizovať.