Všeobecná diskusia
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
a benzín do zapalovača... huju nech si každý má, čo sa mu páči, nie?lacikaboss napísal:co dodat k ankete, nafta patri do traktora
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
benzín je dobrý akurát tak na očistenie rúk od nafty.
Anyway, zastávam názor že každý nech si jazdí čo mu vyhovuje, ale pridrbané vety ako "nafta patrí do traktora" neberem, nie je to žiadny pádny argument. Tobôž nie od človeka čo túto vetu počul u kamarátov a chce byť "cool" tak to rozkrikuje kade tade, ale TDI znak videl akurát keď stál na prechode...
Nehovoriac o spotrebe
Anyway, zastávam názor že každý nech si jazdí čo mu vyhovuje, ale pridrbané vety ako "nafta patrí do traktora" neberem, nie je to žiadny pádny argument. Tobôž nie od človeka čo túto vetu počul u kamarátov a chce byť "cool" tak to rozkrikuje kade tade, ale TDI znak videl akurát keď stál na prechode...
Nehovoriac o spotrebe
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
sak je tam smile, vsetko ma svoje pre a proti.
ale je rozdiel ist na audine 1.9TDi a Passate 2.0 benzin.
ale nikto mi nemoze oponovat, ak poviem, ze benzin je podstatne zivsi..
snake: sa tvaris ako keby si mal 40. Momentalne aj ja by som radsej bral oktavku 1.9TDI ako nejaky nenazrany benzinak, kedze nemam peniaze na to, aby som ho uzivil..
ale je rozdiel ist na audine 1.9TDi a Passate 2.0 benzin.
ale nikto mi nemoze oponovat, ak poviem, ze benzin je podstatne zivsi..
snake: sa tvaris ako keby si mal 40. Momentalne aj ja by som radsej bral oktavku 1.9TDI ako nejaky nenazrany benzinak, kedze nemam peniaze na to, aby som ho uzivil..
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Namietam, asi nie nejazdil niečo čo má Duratorq 2.2 TDCi. Inak by si takto nerozprával
K poslednej vete: tak prečo potom trepeš takéto sprostosti?
K poslednej vete: tak prečo potom trepeš takéto sprostosti?
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
maly zoznam, co vsetko som vyskusal. a na kt. som si spomenul.
ten tvoj spominany ma napr. Ford mondeo? ak hej, tak neskusal, nechceli mi ho dat do ruky, kedze bolo firemne. Vraj je ten motor super.
Este cakam ci sa mi do ruky nedostane mustang 4.0 V6.. ale skor ne, ako hej.
Sprostosti: lebo sa mi lepsie jazdi na benzine. Ale aj viac zozerie.
ten tvoj spominany ma napr. Ford mondeo? ak hej, tak neskusal, nechceli mi ho dat do ruky, kedze bolo firemne. Vraj je ten motor super.
Este cakam ci sa mi do ruky nedostane mustang 4.0 V6.. ale skor ne, ako hej.
Sprostosti: lebo sa mi lepsie jazdi na benzine. Ale aj viac zozerie.
Kód: Vybrať všetko
Renault Megané I 1.4e (nase)
Opel Astra G 1.4 16V (nase)
Opel Astra G 1.6 16V
Skoda Fabia II 1.2HTP
WV Passat III (ten neskorsi) 2.0
hyundai coupe LPG
Honda Civic LPG
Peugeot 205 1.9D
Peugeot 106 1.4
Nissan Sunny 1.9D (vrakovina)
Audi 80 1.9TDI
BMW E36 318d 1.7TDi
VW passat IV 2.8 V6
Naposledy upravil/-a lacika v So 28. Aug, 2010, 17:51, upravené celkom 1 krát.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ja som zastanca benzinu. Ale musi na to byt aj motor. Co sa tyka spotreby, no vec sa ma tak ze zalezi od sofera.
Naftu neuprednostnujem len z dovodu vyzsej nakladovosti udrzby motora a jeho citlivosti a kvalitu nafty. A kvalita nafty na nasich benzinkach nic moc.
Naftu neuprednostnujem len z dovodu vyzsej nakladovosti udrzby motora a jeho citlivosti a kvalitu nafty. A kvalita nafty na nasich benzinkach nic moc.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
lacika, benzín je živší, ako živší. Ropák po chipe je tiež živý a nemusí točiť 6k RPM a byť na hranici svojich možností ako benzín o cca rovnakom výkone spotreba je úplne inde... to je jasné tiež. Ale jak snake povedal, nech si jazdí každý na tom, čo sa mu páči. Behám ako na 1,9dti tak na 1,4MPI a ani jednému motoru nenadržiavam. každé má svoje pre a proti. len mi prekáža to nutné vytáčanie benzínu aby sa to "odlepilo od zeme"
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ano, toto je cista pravda. Ja som s tym traktorom, fakt myslel len zosrandy.Borec napísal:Ale jak snake povedal, nech si jazdí každý na tom, čo sa mu páči. Behám ako na 1,9dti tak na 1,4MPI a ani jednému motoru nenadržiavam.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Živší, mne turbo tlačí od 1500ot/min, volnobeh mám 900, takže 600otáčok som úplne mrtvy, ale aj pri 1300ot/min (pod hranicou boostu), mám taký točák ako má benzín pri 2300. Toľko k tomu "živší"
Napríklad? Filtre a olej vynechaj, mám 105tkm na tacháči, menil som olej, filtre, a dvakrát čidlo za 10€ (G62 - teplota chl. kvap). Musím ti pripomínať že benzín by už mal mať okrem týchto vecí vymenené aj sviečky? Takže poď do mňa, lebo jak sa pozerám na servisné úkony, tak nákladovosť je rovnaká.HellAngel napísal:Naftu neuprednostnujem len z dovodu vyzsej nakladovosti udrzby motora a jeho citlivosti a kvalitu nafty. A kvalita nafty na nasich benzinkach nic moc.
Kvalita nafty u nás je cetán 51, minimum čo sa môže použiť je 49. U benzínu je minimum 95 oktán (staršie 91), tankuje sa v 99% oktán 95. Ešte niečo k tej kvalite? Nehovoriac že už slušné dve strany dozadu sa bavíme o výrobe bionafty ktorá má cetán 59 a vyššie...HellAngel napísal:A kvalita nafty na nasich benzinkach nic moc.
.
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nákladovosť nieje určite rovnaká. U ropáka je to horšie, nech na to kukáš ako chceš skôr či neskôr prídeš o vstreky, turbo, možno čerpadlo... a to sú veci ktoré sa hodnotami od dielov na benzín dosť líšia
kým to chodí, nech to chodí... len nech sa to pre pána ne*ere
kým to chodí, nech to chodí... len nech sa to pre pána ne*ere
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
A prečo by si mal prísť o vstreky? Turbo, ok, berem, prasastyle jazdenie toto bere do úvahy, normálne jazdiaci človek nie. Nehovoriac o tom že turbo ti môže odísť aj na benzíne ak ho má, takže položka vynulovaná. Čerpadlo? Kvôli čomu zas? Rovnako môže odísť aj na benzíne. To isté ako váha vzduchu, veci ktoré majú oba druhy áut nerátajte, vyjde to +- rovnako.
Maintenance Costs - The cost of maintaining a TDI is not much different from maintaining a similar gasoline-powered vehicle. You need to be a bit careful with oil changes, because you need to use oil meant for diesel engines, so this item tends to cost a little bit more. There's obviously no need to do anything about spark plugs, plug wires, distributor, or anything like that, so this cost item is eliminated. The air filter needs to be changed once in a while, same as for a gas engine. The fuel filter also needs changing, and it costs a bit more than one for a gas engine, but it's only once every 50,000 km or so - not a big deal.
The only pricey regular maintenance task is getting the timing belt changed. After considerable indecision, VW seems to have settled on a change interval of 90,000 km / 55,000 miles, but check the owners manual for your particular vehicle as it may vary. This is little different from the change interval specified for most gas engines, but for some reason the job costs more on a TDI. Do not try to skimp on this. Use the genuine parts; change the tensioner too; change the serpentine belt and the V-belt at the same time. If you buy a used TDI, then you can either get a piece of paper proving the belt was changed at a certain mileage and believe it (or not), or figure on getting the belt changed to make sure. If it can't be proven that the timing belt was changed, then assume it needs to be done. DO NOT EVER neglect this!
Some owners have reported being charged exorbitant costs for a "tune-up". Don't be suckered into this. Find out exactly what the repair shop proposes to do in the "tune-up", because there is very little to tune up. Most places will simply do an oil change, and change the air filter and possibly the fuel filter. Rarely will such a "tune-up" include cleaning the air intake screen or the intercooler. Any owner with even slight mechanical ability is capable of taking care of every one of these tasks with the possible exception of changing the fuel filter, and the price for a "tune-up" should reflect this. Sometimes repair shops will attempt to cover up their lack of diesel knowledge by specifying countless replacement items which don't really need to be replaced. Injectors, glow plugs, whatever.
As for unscheduled maintenance, who knows, time will tell. There are forum members at or beyond 200,000 km / 120,000 miles and still going.
.
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Som veľmi rád že si ma vyviedol z omylu, v ktorom je X ludí čo nevlastnia vlastnia vozy len s posranými 50-150k kilometrami
Tak pôjdeme za tými prasastyle ľuďmi ktorý dennodenne navštivujú servis, pretože sú prasata a nie preto, lebo dnes stojí všetko za hovnoTurbo, ok, berem, prasastyle jazdenie toto bere do úvahy, normálne jazdiaci človek nie.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ako sa k autu chováš, také ho máš. Keď niekto mení turbo po 150tkm, asi sa k tomu autu nechoval najlepšie. V okolí mám jednu fábiu 1,9TDI s 490tkm (poctivých!), filtre, olej, sem tam čidlo. Nie to ešte vstreky, či dokonca čerpadlo.
Nebol si to práve TY ktorý do mňa hučal nech držím hubu a krok keď som písal ako to ide s autami do sračiek? A teraz mi píšeš presne to isté...hmTak pôjdeme za tými prasastyle ľuďmi ktorý dennodenne navštivujú servis, pretože sú prasata a nie preto, lebo dnes stojí všetko za hovno
.
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
To je síce pravda. Len mi uniká potom pointa tých tvojich drístov na koncern, že dnes to stojí za kýbel vody... áno stojí a to čo si teraz napísal je debilina, keďže to auto môžeš každý deň posadiť na vatičku a aj tak to nevydrží nič.Ako sa k autu chováš, také ho máš.
Prečo vstreky? pretože majú tiež určitý interval výmeny. niektoré 100, 200k... to že znesú viac, je plus. Ale nemôžeš vyvrátiť že na niektorých autách, respektíve na niektorých typoch vstrekovania to ide k vode ešte skôr... Zanesenie a podobne.
Prečo čerpadlá? spýtaj sa tých prasastyle jazdiacich ludí.
áno bol, nič som ti neprikazoval ani do teba nehučal. akurát je zas divné, ako si zmenil názor a začínaš tie autá obraňovať akoby sa nič nekazilo. Diesel bol vždy drahší na údržbu ako benzín, ak sa niečo sralo. Neviem prečo ti robí problém to pochopiť. Práve tebe ...Nebol si to práve TY ktorý do mňa hučal nech držím hubu a krok keď som písal ako to ide s autami do sračiek? A teraz mi píšeš presne to isté...hm
Je mi to v podstate fuk, ja si svoj názor na ceny údržby držím. Len ty striedaš tie názory ako ponožky