Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
A kde ty naberáš pocit že ja tie autá obraňujem? Cítaj poriadne, údržba benzín vs diesel je skutočne z môjho pohľadu zanedbateľná... prevádzkové náklady dieslu sa kryjú s ušetreným množstvom paliva. Na druhej strane je pravda, je že ND do dieslu vyjdu podstatne viac, ale to sa nebavíme o prevádzkových nákladoch (a už tobôž nie zaobstarávacích). Takže nespájaj dve rôzne veci, dnešné autá = sračky. Za tým si stojím a neviem kde si vôbec nabral názor že by som ich vychvaloval, celú dobu sa tu bavíme iba o údržbe.
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
to asi preto, lebo na tych MB 100večkach sa ani nemalo co pokazit..Snake napísal: dnešné autá = sračky
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
snake ty uz nevies o com krutis. Je mozne ze diesel vs benzin nakladovost udrzby je rovnaka, ale tak max do 100ts/150ts km. (ja mam 220ts na benzine a auto ide ako nove). Diesel je proste zlozitejsi motoricky a preto sa aj ma toho co viacej pos*at. Je to podlozena statistika. A ak ty si myslis pravy opak , nebudem ti branit.Snake napísal:A kde ty naberáš pocit že ja tie autá obraňujem? Cítaj poriadne, údržba benzín vs diesel je skutočne z môjho pohľadu zanedbateľná... prevádzkové náklady dieslu sa kryjú s ušetreným množstvom paliva. Na druhej strane je pravda, je že ND do dieslu vyjdu podstatne viac, ale to sa nebavíme o prevádzkových nákladoch (a už tobôž nie zaobstarávacích). Takže nespájaj dve rôzne veci, dnešné autá = sračky. Za tým si stojím a neviem kde si vôbec nabral názor že by som ich vychvaloval, celú dobu sa tu bavíme iba o údržbe.
udrzba alebo prevadzkove naklady su jedna a ta ista vec, je to len hra so slovickami.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ja neviem o čom krútim, ale ty povieš že kvalita nafty na slovensku je biedna, odporúčam ti ísť do US, kde je nafta dokonca drahšia, a cetán tam nejde nad 45
Ohľadom nákladov - môžeme sa o tom baviť donekonečna, porovnávať si benzíny s dieslami, a k ničomu neprídeme (každý čo má hlavu aj na niečo iné než aby na tom v zime nosil čiapku pochopí prečo).
Ohľadom nákladov - môžeme sa o tom baviť donekonečna, porovnávať si benzíny s dieslami, a k ničomu neprídeme (každý čo má hlavu aj na niečo iné než aby na tom v zime nosil čiapku pochopí prečo).
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
to palivo, mam skor namierene voci praktikam slovenskych pumparov. Je celkom dost clankov o vselijakych testov benziniek. Inac kvalitna benzinu na slovensku je skoro vsade rovnaka ci Shell alebo tesco. vsetci beru od Slovnaftu. (az na vinimku specialnych paliv ako napr Shell Power racing.).
V cechach dokonca robili test benzinov Shell u nich doma a v Nemecku. zistilo sa ze v Nemecku je kvalitnejsi benzin ako u nich (Slovesnko isto nebude vinimkou).
tie naklady: mas rpavdu mame vsetci svoj pohlad a nazor
V cechach dokonca robili test benzinov Shell u nich doma a v Nemecku. zistilo sa ze v Nemecku je kvalitnejsi benzin ako u nich (Slovesnko isto nebude vinimkou).
tie naklady: mas rpavdu mame vsetci svoj pohlad a nazor
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ano, ten test som čítal, ale ako vieš že to nebolo veľmi ututlané promo Benziny ktorá vtedy začínala predávať Verva Diesel? A ak by aj nebolo, tak prečo to porovnávaš s SK keď zdroje v CZ sú uplne iné než zdroj v SK. Ten test hovorí o tom, že v DE sú ovela lepšie palivá než v ... niekde, lebo nemôžeš ani ja, ani ty, ani nikto povedať či ten test bol objektívny.
Takže SK palivá - slovenský fail pretože v SME testovať či Volvo nezrazí redaktora vedia, ale aby urobili test palív to ani bohovi. Na margo praktík pumpárov, stačí si natankovať liter, nechať pár týždňov odstáť v uzavretej nádobe, a hneď zistíš kde tankovať a kde nie
(Preto sa výhýbam aj "palivám od známeho")
Takže SK palivá - slovenský fail pretože v SME testovať či Volvo nezrazí redaktora vedia, ale aby urobili test palív to ani bohovi. Na margo praktík pumpárov, stačí si natankovať liter, nechať pár týždňov odstáť v uzavretej nádobe, a hneď zistíš kde tankovať a kde nie
(Preto sa výhýbam aj "palivám od známeho")
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Toto je dost flame tema, ale neda mi sa nepridat.
Nejaku dobu som pracoval ako vodic (cca 4 roky), teda si myslim, ze mam k tomu co povedat. Jazdim agresivne a jazdim 95% mesto a napriek tomu mam naftu. Kto uhadne preco. Mam rad V6 a V8 benzin, je to svojske, ale na bezne jazdenie mam staru R6 naftu - 325 E36. Priznajte sa kto jazdil TFSI, TDI/TDS, CI, MPI a dalsie realne a nie len s mamou do obchodu. Mam odskusane X aut a co sa tyka pohodovej jazdy, nikto ma nepresvedci, ze akykolvek benzin ma podobne vlastnosti, alebo lepsie. Bud si clovek kupi 3,0 V6 a viac a to zalezi aj od konkretnej znacky, alebo jazdi relativne ekonomicky na "traktore" , ktory ma v konecnom dosledku pre beznu jazdu lepsie vlastnosti. Nakoniec jazdit mesto stylom "prvy" , lacno a este bez toho aby sa mi otackomer hral na stierac, sa na hladkom benzine neda. Samostatna kapitola su potom turbo benziny, kde trebarz nissan S13 a S14 (nie US) su paradne auta so super priebehom, ale tam zas ta spotreba a zas tie dnesne miniobjemi s turbom zas postradaju nejaky rozsah a zivotnost. Teda clovek s takymto autom sa so saltpakou namaka jak otrok a jednak sa k nemu nemusi spravat ako prasa a a aj tak nema sancu ani na polovicnu zivotnost.
To, ze benzin je zivsi a sportovejsi je hudba minulosti. Staci si zobrat nove motory od BMW s malym a velkym turbom, kde je priebeh vyrovnanejsi, bez turbo kopanca a vacsina sily sa da pouzit uz od nizkych otacok. Pri porovnani krutiaceho momentu je to zas uplne inde. Uznavam, ze nove nafty su narocnejsie na udrzbu, co su ale nakoniec aj nove benziny. Jediny vacsi financny rozdiel robila riadiaca tryska. Ak som nieco zmotal, tak sa ospravedlnujem, je sobota a bol som trosku posediet.
Nejaku dobu som pracoval ako vodic (cca 4 roky), teda si myslim, ze mam k tomu co povedat. Jazdim agresivne a jazdim 95% mesto a napriek tomu mam naftu. Kto uhadne preco. Mam rad V6 a V8 benzin, je to svojske, ale na bezne jazdenie mam staru R6 naftu - 325 E36. Priznajte sa kto jazdil TFSI, TDI/TDS, CI, MPI a dalsie realne a nie len s mamou do obchodu. Mam odskusane X aut a co sa tyka pohodovej jazdy, nikto ma nepresvedci, ze akykolvek benzin ma podobne vlastnosti, alebo lepsie. Bud si clovek kupi 3,0 V6 a viac a to zalezi aj od konkretnej znacky, alebo jazdi relativne ekonomicky na "traktore" , ktory ma v konecnom dosledku pre beznu jazdu lepsie vlastnosti. Nakoniec jazdit mesto stylom "prvy" , lacno a este bez toho aby sa mi otackomer hral na stierac, sa na hladkom benzine neda. Samostatna kapitola su potom turbo benziny, kde trebarz nissan S13 a S14 (nie US) su paradne auta so super priebehom, ale tam zas ta spotreba a zas tie dnesne miniobjemi s turbom zas postradaju nejaky rozsah a zivotnost. Teda clovek s takymto autom sa so saltpakou namaka jak otrok a jednak sa k nemu nemusi spravat ako prasa a a aj tak nema sancu ani na polovicnu zivotnost.
To, ze benzin je zivsi a sportovejsi je hudba minulosti. Staci si zobrat nove motory od BMW s malym a velkym turbom, kde je priebeh vyrovnanejsi, bez turbo kopanca a vacsina sily sa da pouzit uz od nizkych otacok. Pri porovnani krutiaceho momentu je to zas uplne inde. Uznavam, ze nove nafty su narocnejsie na udrzbu, co su ale nakoniec aj nove benziny. Jediny vacsi financny rozdiel robila riadiaca tryska. Ak som nieco zmotal, tak sa ospravedlnujem, je sobota a bol som trosku posediet.
CPU: Ryzen 5 5600X, MB: MSI MPG B550 Gaming plus, RAM: 2x16GB Patriot Viper Steel DDR4 3600 Mhz, GPU: XFX Speedster QICK 319 RX6750XT CORE, Monitor: HP OMEN 27q, HDD: Seagate Ironwolf Pro 4TB, M2: Samsung 970 Evo plus 1TB, Crucial P5 plus 2TB SSD: Apacer Panther AS350 512GB PSU: Corsair RM850X Gold, Case:Fractal Define S, NET:Orange FiberNet 500Mb, OS: Win 10 pro 64
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
veru tak, všetko zhrnuté a je to tak
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
aj tak som na beznin
preco? lebo ten zvk v 7000 otackach mi ziaden diesel nedopraje. Ze mam vyzsiu spotrebu? mam, je to dan za ten pozitok. Osobne ak chcem jazdit ekonomickejsie nemam problem. Ak si chcem zasantit, tak poriadne auto vytocim a to je uz ina kava.
kazdy ale mame svoje naroky. Uznavam jedno, ze diesle su viacej kultivovanejsie a jazdy s nimi moze byt takpovediat konfortnejsia.
preco? lebo ten zvk v 7000 otackach mi ziaden diesel nedopraje. Ze mam vyzsiu spotrebu? mam, je to dan za ten pozitok. Osobne ak chcem jazdit ekonomickejsie nemam problem. Ak si chcem zasantit, tak poriadne auto vytocim a to je uz ina kava.
kazdy ale mame svoje naroky. Uznavam jedno, ze diesle su viacej kultivovanejsie a jazdy s nimi moze byt takpovediat konfortnejsia.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
a načo sa srať k redlinu (7000 ot/min-1) keď už krúťak je ďaleko v prdeli? Zbytočnosť, o nejakom "pôžitku" nemôže byť reč, keďže dieselový motor má pri redline stále vyšší krútiaci moment než benzín pri redline
H4wk: dupnúť myslíš takto? asi ti nebolo všetko jedno
H4wk: dupnúť myslíš takto? asi ti nebolo všetko jedno
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
presne tak, clovek co ma chape. Inac je to veta ktoru som tam chcel doplnit. Ked podradim v 100km/h z 5 do 3 auto dotanem na 6000 otacok, tak ten pocit sa neda opisat. Je to niecop ako orgazm*s
Snake: na co tu teraz pchas krutak. Kazdemu je jasne ze diesel ma krutak polozeny nizsie ako benzin. A ze benzin musim podradit aby som dosiahol vyzsi vykon. A to je prave ta sportovejsia jazda a pozitok z nej. Niekomu sa takato jazda s podradovanim a hranim so srajtakou nepaci.
Pochopo jednu vec su ludia a ludia. Niekto si kupi BMW 5l TD a niekto zas ferari s benzinom V8. Je to o ludoch, a ak chces dokazovat nejaky vykon diesla tak mi ukaz najrychelsjie auto na svete co ma za motor a auto s najvykonejsim motorom. Dam ti napovedu je to benzin.
To dupnutie sa ti stane aj na diesli proste BMW so zoadnym nahom sa lachko pretaca
Snake: na co tu teraz pchas krutak. Kazdemu je jasne ze diesel ma krutak polozeny nizsie ako benzin. A ze benzin musim podradit aby som dosiahol vyzsi vykon. A to je prave ta sportovejsia jazda a pozitok z nej. Niekomu sa takato jazda s podradovanim a hranim so srajtakou nepaci.
Pochopo jednu vec su ludia a ludia. Niekto si kupi BMW 5l TD a niekto zas ferari s benzinom V8. Je to o ludoch, a ak chces dokazovat nejaky vykon diesla tak mi ukaz najrychelsjie auto na svete co ma za motor a auto s najvykonejsim motorom. Dam ti napovedu je to benzin.
To dupnutie sa ti stane aj na diesli proste BMW so zoadnym nahom sa lachko pretaca
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
A čo keď je to benzín? Sa má človek z toho pototo? Dokazovať výkon diesla ti môžem aj ja štýlom Audi R10/R15 TDI, a tiež moja poznámka bude vyznievať tak komicky jak tvoja.
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
napisal som to jedine z dovodu ze si tu pisal nejaky lepsi krutak diesla. Tak som ti ukazal zas v com je benzin lepsi ako diesel. TO je jedno. Ako som ppisal po niekolky krat, je to o ludoch. Ja patrim k tym co vyznavaju vonu benzinu,mam rad ten zvuk motora co vysokych otackach. Niekto to nema rad, niekto radsej chodi kultivovanejsie a na to aby dosiahol vykon nechce podradovat o 2 stupne.
R10 robi vynimku v supersporte to je fakt. Ale s beznym dieslom to nema skoro nic spolocne asi az na to ze tankuje naftu.
R10 robi vynimku v supersporte to je fakt. Ale s beznym dieslom to nema skoro nic spolocne asi az na to ze tankuje naftu.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)