ja ze niekoho poznas kto to spravi len takSnake napísal:a zaplatí to kto?
Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Jop, pení to menej, výsledok testu ho tiež vyhlásil za víťaza, zgelované palivo (naftu) tiež v momente rozpustí. Za tých pár šupiek čo to stojí (vydrží to na 500l), si myslím že sa oplatí (mimo toho odbúrava vodu, zvyšuje cetánové číslo, a ďalšie).x_x_x_x napísal:Snake: ten VIF pomaha ? Skusal si to aj testnut, resp. oplati sa to ?
Ofiko web
Benzín Aditiv
Diesel Aditiv Zimný
Diesel Aditiv Letný
Niekde by mali mať aj Biodiesel Aditiv (ak niekto používa). Zatiaľ som ho v predaji nenašiel.
bolo by fajn, ozvať sa ti môžem (aspoň zistíš či máš motor ok) keď to budem dávať na rozbor, možno bude niečo ako "množstevná zľava"hawkeye napísal:ja ze niekoho poznas kto to spravi len tak
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
mas nejake info o +/- cenach?
a prebieha to tak ze vytiahnes nejake mnozstvo oleja a to sa posle na rozbor a zistia ake veci?
bodlo by vediet jak je natom motor...ked to budes realizovat daj vediet.
dik
a prebieha to tak ze vytiahnes nejake mnozstvo oleja a to sa posle na rozbor a zistia ake veci?
bodlo by vediet jak je natom motor...ked to budes realizovat daj vediet.
dik
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ceny ani v najmenšom, keď zistím dám vedieť.
Nie vytiahneš, vypustíš (preto sa to robí pri výmene oleja), ani nefiltruješ, proste ten bordel nech tam všetok ostane.
Keď už sme pri tých čerpačkách a palivách, norma platiaca na slovensku
Nafta
Benzín
Bolo by fajn vedieť, koľko pumpárov to aj dodržiava asi využijem moje zdroje v SME.
+ perla
http://natankuj.sme.sk/c/4045045/gtl-na ... nafty.html
//veľký zvedavý edit:
Rád by som vedel kto označil možnosť Tesco, nech sa prizná, ďakujem
Výsledky ankety
1. Shell
2. OMV
3. Slovnaft
4. Agip
5. Avanti, Bez oblubenej ČS, Iná ČS
6. Lukoil, Oktan, Tesco
Nie vytiahneš, vypustíš (preto sa to robí pri výmene oleja), ani nefiltruješ, proste ten bordel nech tam všetok ostane.
Keď už sme pri tých čerpačkách a palivách, norma platiaca na slovensku
Nafta
Benzín
Bolo by fajn vedieť, koľko pumpárov to aj dodržiava asi využijem moje zdroje v SME.
+ perla
http://natankuj.sme.sk/c/4045045/gtl-na ... nafty.html
Holy fucking shit a to som to chcel natankovať dávať o 22centov/l viac za 5% GTL nafty to je sila toto...ja by som sa ani nečudoval, keby zo stojanov na V-Power/V-Power Racing tiekla 95ka (nehovoriac o tom že z toho musí tiecť naozaj sajrajt keď to dlho stojí)Aj slovenské čerpacie stanice Shell už majú palivo V-Power diesel. Pozostáva z bežnej a piatich percent GTL nafty.
//veľký zvedavý edit:
Rád by som vedel kto označil možnosť Tesco, nech sa prizná, ďakujem
Výsledky ankety
1. Shell
2. OMV
3. Slovnaft
4. Agip
5. Avanti, Bez oblubenej ČS, Iná ČS
6. Lukoil, Oktan, Tesco
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ja som sci neoznacil Tesco ale bol som aj tam tankovat raz
V podstate 95 maju vsade rovnaku, lebo vsetci beru od Slofnatky ale s cim to reznu ani nechcem vediet
V zahranici ale s ich benzinom nemaju problem (predsa len keby v nemecku capli vodu do benzinu bol by asi pruser), tak hadam aj u nas sa tak podobne chovaju
V podstate 95 maju vsade rovnaku, lebo vsetci beru od Slofnatky ale s cim to reznu ani nechcem vediet
V zahranici ale s ich benzinom nemaju problem (predsa len keby v nemecku capli vodu do benzinu bol by asi pruser), tak hadam aj u nas sa tak podobne chovaju
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
určite sa chovajú podobne -> octa 1.6 MPI 75kW, po natankovaní zadretý motor (išlo sa asi 70km), a to nie je jediná skúsenosť (na internete sa dočítaš podobné chuťovky, ale toto som zažil naživo), keby som ten motor nevidel, tak tomuto ani neuverím. Takže som skutočne zvedavý kto je takýto akrobat, a bol by som veľmi zvedavý na stav motora (aspoň hlavu). Stavím sa že to je všetko krásne zlatohnedé...
Do toho auta by som radšej našť...ehm, a malo by to vyšší oktánový rating než hocičo z tesca...kto sa prizná?
PS: nová anketa
Do toho auta by som radšej našť...ehm, a malo by to vyšší oktánový rating než hocičo z tesca...kto sa prizná?
PS: nová anketa
.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak keby ze som po poriadno zatahu a nat* by som do ndrze tak verim ze by mozno aj nejaky oktan zo mna vypadol
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
A potom by si dopadol takto, ten tiež tankoval nejaké raketové palivo
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Čo je samozrejme úplný nezmysel. "Surový" benzín, ktorý dostane každa pumpa rovnaký (ak vôbec) je ešte výrazne aditivovaný a to na každej pumpe inými aditívami, niekde viac, niekde menej, niekde vôbec (ak nerátame vodu, všakže...).HellAngel napísal:V podstate 95 maju vsade rovnaku, lebo vsetci beru od Slofnatky
A kedže moje staré auto jazdilo najlepšie na Shell, tak som si tam zvykol jazdiť. Fakt je, že "nové" by jazdilo snáď aj na vodku, ale aspoň pre dobrý pocit chodím ďalej na Shell.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Presne tak, surovy benzín má oktán do 50, takze vyrazne nevyhovujúci pre prevadzku v motoroch. Ako aditivum sa v najprv pouzival jod, neskor sa poskusalo vsetko mozne, nakoniec sme sa ustalili na organokovovych zluceninach - tetrametylolovo, tetraetylolovo. Skusalo sa aj tetraetylzelezo koli nizsej toxicite, ale splodiny horenia abrazivne posobili na motor. Pretoze pri horeni aj olovo vypadavalo vo forme prasku, do benzinu sa pridaval "vynasac" - organicka zlucenina chloru, ktory pri horeni vytvaral s olovom chlorid olovnaty, ten sublimoval a isiel prec s vyfukovymi plynmi. Zaroven posobil ako mazadlo vyfukoveho ventilu, cim zabranoval jeho zadretiu.
Preto sa do starych motorov nesmel pouzivat bezolovnaty benzin, ked sa objavil na trhu, ale benzin typu UNI, kde toto bolo vyriesene inac. Takze pri zvysovani oktanoveho cisla umerne rastol aj objem svinstiev v spalinach. V bezolovnatych benzinoch sa pouzivaju ako antidetonator cisto organicke zluceniny, ktore pri praci motora zhoria a mnozstvo sajrajtu sa nezvysuje. Trochu problem je, ze motory pracujuce s vyssim kompresnym pomerom (tlakom vo valci) produkuju viac oxidov dusika, ale to je ina zalezitost.
Koniec chemicko-technologickeho okienka.
Preto sa do starych motorov nesmel pouzivat bezolovnaty benzin, ked sa objavil na trhu, ale benzin typu UNI, kde toto bolo vyriesene inac. Takze pri zvysovani oktanoveho cisla umerne rastol aj objem svinstiev v spalinach. V bezolovnatych benzinoch sa pouzivaju ako antidetonator cisto organicke zluceniny, ktore pri praci motora zhoria a mnozstvo sajrajtu sa nezvysuje. Trochu problem je, ze motory pracujuce s vyssim kompresnym pomerom (tlakom vo valci) produkuju viac oxidov dusika, ale to je ina zalezitost.
Koniec chemicko-technologickeho okienka.
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja som tankoval poväčšine na Shell (keďže teraz mi auto stojí lebo mi j*bli rozvody na dialnici ) keď som bol dakde na liptove a nemal som cestu do LM tak som tankoval na Slovnafte, inak nepohrdnem aj OMV a Agipu sa snažím vyhýbať...
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
stretlo sa ti to? pekne...si sekal frajera že si to nemenil či čo?
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no stretlo stretlo ešte zatial nebola dole hlava, ale čakám telefonát že kolko ventilov je pokrútených, ale počítam že asi všetky..
a nie, nesekal som frajera na to mám až moc rád to auto, o to ma to mrzí viac že tie rozvody boli menené minulý rok, nabehal som na nich 20 000km od menenia, zadrelo sa tam ložisko na kladke, ktora spálila remeň... ale oprava by mala byť do 500,-e čiže dúfam že to ešte nepresiahne tú hranicu...
a nie, nesekal som frajera na to mám až moc rád to auto, o to ma to mrzí viac že tie rozvody boli menené minulý rok, nabehal som na nich 20 000km od menenia, zadrelo sa tam ložisko na kladke, ktora spálila remeň... ale oprava by mala byť do 500,-e čiže dúfam že to ešte nepresiahne tú hranicu...
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ou, očakávame fotodokumentáciu. Nemusia byť všetky dodrbané (+ nech nemáš nič s piestami). Kladku si nemenil? Či jakú si dával? Kto ti robil výmenu rozvodov?
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
menil mi to známy automechanik čo mi servisuje auto už odkedy ho máme a pokiaľ viem tak menil všetko čo sa týka rozvodov, čiže aj kladku, veď keď som si bol pre auto minulý rok tak mi ukazoval všetko čo menil, bola tam aj tá kladka stará a na aute som videl novú čistú (samozrejme to nezaručuje že to bolo nové) ale hádam by taka k*rva nebol.. lebo ani v autorizovanom servise som si neni istý či mi dajú to čo vyžadujem a tam ani nemôžem byť prítomný pri výmene... kdežto u tohto známeho môžem...
fotky sa pokúsim keď budem mať čas, respektíve keď budem mať peniaze na opravu (počítam tak že najneskôr v decembri budem mať auto hotové) tak by som chcel byť pri výmene alebo čo...
tu by som asi nič nevyreklamoval už čo ? aj čo som sa pýtal viacerých automechanikov tak mi povedali že pokiaľ by tie rozvody nahodil nahovno tak sa mi to rozsype do týždňa ak nie hneď... čiže chyba automechanika to nebola. jedine to zasraté ložisko sa z nejakeho dôvodu zadrelo malá <>-vina čo stojí pár eur narobí takú paseku
edit: ešte doplním že keď som šiel po dialnici tak som nepočul žiadne buchnutie ani nič, len mi zrazu prestalo auto pridávať a keď som už stál tak som zacítil benzín v kabíne, ale inak nič...
a dúfam že na tej prij*banej dialnici BA-TT spravia odstavný pruh, veď to neni sranda keď musím stáť v pravom pruhu a báť sa o svoj život a ešte aj o posádku... a to nehovorím o niektorých inteligentných vodičov keď vidia trojuholník v pravom pruhu, tak ten síce obídu ale zase sa zaradia späť do pravého pruhu asi tam je pre srandu králikov... inak stalo sa mi to 14.7.2010... odvtedy vlastne som bez auta
fotky sa pokúsim keď budem mať čas, respektíve keď budem mať peniaze na opravu (počítam tak že najneskôr v decembri budem mať auto hotové) tak by som chcel byť pri výmene alebo čo...
tu by som asi nič nevyreklamoval už čo ? aj čo som sa pýtal viacerých automechanikov tak mi povedali že pokiaľ by tie rozvody nahodil nahovno tak sa mi to rozsype do týždňa ak nie hneď... čiže chyba automechanika to nebola. jedine to zasraté ložisko sa z nejakeho dôvodu zadrelo malá <>-vina čo stojí pár eur narobí takú paseku
edit: ešte doplním že keď som šiel po dialnici tak som nepočul žiadne buchnutie ani nič, len mi zrazu prestalo auto pridávať a keď som už stál tak som zacítil benzín v kabíne, ale inak nič...
a dúfam že na tej prij*banej dialnici BA-TT spravia odstavný pruh, veď to neni sranda keď musím stáť v pravom pruhu a báť sa o svoj život a ešte aj o posádku... a to nehovorím o niektorých inteligentných vodičov keď vidia trojuholník v pravom pruhu, tak ten síce obídu ale zase sa zaradia späť do pravého pruhu asi tam je pre srandu králikov... inak stalo sa mi to 14.7.2010... odvtedy vlastne som bez auta
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI