Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
skôr by som povedal že jednotka už toho má za sebou dosť nie vážne, pozri si prevodové pomery pre tvoju prevodovku, Rko budeš mať ťažší prevod (medzi 1 a 2)
.
- Borec
- Deaktivovaný
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
- Bydlisko: Turčianske Teplice (19)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
možno je to pocit a na spiatočke štartujem opatrnejšie. tj sa mi to zdá ako lahší prevod
aj keď ono to moc necítiť vôbec. Aby to skapalo tak to treba už fakt pustiť spojku naraz
aj keď ono to moc necítiť vôbec. Aby to skapalo tak to treba už fakt pustiť spojku naraz
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
cuvanie je vzdy horsie, nemas taky rozhlad ako ked ides do predu. A pre niekoho je cuvanie len po rovinke horor.
brzdenie dieslom je v pohode, ale treba si davat pozor aby pri podradeni nevyslahli otacky do extremov. Benzin je na toto odolnejsi a aj vacsie podradenie zdrzi. Diesel by to nemusel zdrzat
brzdenie dieslom je v pohode, ale treba si davat pozor aby pri podradeni nevyslahli otacky do extremov. Benzin je na toto odolnejsi a aj vacsie podradenie zdrzi. Diesel by to nemusel zdrzat
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak diesel a vysoke otacky sa moc radi nemaju Neviem ako by ryzdychal podradenie v 100km/h z 5 stupna do trojky. nevravim ze to nevydrzi zoparkrat ale neverm tomu ze to vydrzi ak to budes robit bezne.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
a medziplyn nepozname...?
Naposledy upravil/-a qq6600 v St 22. Sep, 2010, 17:32, upravené celkom 1 krát.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
to zase nie take extremyHellAngel napísal:tak diesel a vysoke otacky sa moc radi nemaju Neviem ako by ryzdychal podradenie v 100km/h z 5 stupna do trojky. nevravim ze to nevydrzi zoparkrat ale neverm tomu ze to vydrzi ak to budes robit bezne.
ale klasika z 3 na 2 pred zakrutou atd
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ok, a prečo by sa nemali radi?
Stále čakám na logické vysvetlenie, overrevnúť motor a
stretnú sa rozvody - stane sa aj u benzínu
zmení sa kompr. tlak (?) - stane sa aj u benzínu
nevydrží blok (?) - skôr u benzínu, diesle sú robené z ocele
čo ešte? neviem si to logicky vysvetliť, keď budeš držať diesel aj benzín milimeter od redlinu, tak ti odíde aj diesel aj benzínový motor...
Z 5 na 3 pri 100kmph by si sa u diesla mal dostať na redline (väčšinou je to tak sprevodované že trojka je 1,1 , päťka je ťažia, takže by si sa pri takejto rýchlosti mal dostať na redline (prípadne dačo 4300 - neviem, nemal som potrebu to skúšať), aby si ho pretočil tak by si tam musel prásknuť dvojku, ale to ti zas nedovolí synchro, a synchro, to je iná debata už...
Stále čakám na logické vysvetlenie, overrevnúť motor a
stretnú sa rozvody - stane sa aj u benzínu
zmení sa kompr. tlak (?) - stane sa aj u benzínu
nevydrží blok (?) - skôr u benzínu, diesle sú robené z ocele
čo ešte? neviem si to logicky vysvetliť, keď budeš držať diesel aj benzín milimeter od redlinu, tak ti odíde aj diesel aj benzínový motor...
Z 5 na 3 pri 100kmph by si sa u diesla mal dostať na redline (väčšinou je to tak sprevodované že trojka je 1,1 , päťka je ťažia, takže by si sa pri takejto rýchlosti mal dostať na redline (prípadne dačo 4300 - neviem, nemal som potrebu to skúšať), aby si ho pretočil tak by si tam musel prásknuť dvojku, ale to ti zas nedovolí synchro, a synchro, to je iná debata už...
si šéfqq6600 napísal:a medziplyn nepozname...?
.
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Zalezi od auta v e39 530dA nebol problem dat 3° pri stovke ,kde si mal nieco okolo 3100rpm...Snake napísal: Z 5 na 3 pri 100kmph by si sa u diesla mal dostať na redline (väčšinou je to tak sprevodované že trojka je 1,1 , päťka je ťažia, takže by si sa pri takejto rýchlosti mal dostať na redline (prípadne dačo 4300 - neviem, nemal som potrebu to skúšať), aby si ho pretočil tak by si tam musel prásknuť dvojku, ale to ti zas nedovolí synchro, a synchro, to je iná debata už...
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja iba potvrdzujem...
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
men proste diesel nepride ze je dobre ho vytacat az na cervene pole podradovanim. Ale tak OK, mate diesle a viete co asi vravite takze hadat sa isto nebudem zas som o nieco mudrejsi
medzi plyn: ukaz mi koko ludi pouziva medzi plyn. Vela ludi je rado ze ako tak sachuje s nohami pri podradovani a brzdeni a nieto este do toho aj stlacit plyn. Chce to hodne cvyku.
medzi plyn: ukaz mi koko ludi pouziva medzi plyn. Vela ludi je rado ze ako tak sachuje s nohami pri podradovani a brzdeni a nieto este do toho aj stlacit plyn. Chce to hodne cvyku.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
v mojom okoli su to cca 2 ludia
ja som bol na medziplyne "vychovavany"...a urcite je lepsie ked pri podradeni medziplyn das,ale zaklad je trafit ho ,pokial sa netrafis tak na synchron to je este horsie...
ja som bol na medziplyne "vychovavany"...a urcite je lepsie ked pri podradeni medziplyn das,ale zaklad je trafit ho ,pokial sa netrafis tak na synchron to je este horsie...
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Aby som ti to vysvetlilHellAngel napísal:men proste diesel nepride ze je dobre ho vytacat az na cervene pole podradovanim. Ale tak OK, mate diesle a viete co asi vravite takze hadat sa isto nebudem zas som o nieco mudrejsi
medzi plyn: ukaz mi koko ludi pouziva medzi plyn. Vela ludi je rado ze ako tak sachuje s nohami pri podradovani a brzdeni a nieto este do toho aj stlacit plyn. Chce to hodne cvyku.
Nástup krúťaku u diesla je podstatne skorší než pri benzíne, trvá tak do polovice povolených otáčok a potom zvykne rapídne klesať, tým pádom nemá zmysel diesel vytáčať, lebo stráca "ťah". U benzínu je to zas naopak, aby si sa dostal na pásmo kde máš najvyšší krútiaci moment, musíš mu trošku dupnúť. Chápeš súvislosť? Diesle sa netočia, nemá to zmysel lebo krúťak tam aj tak neni, z toho vznikla fáma že vysoké otáčky dieslovým motorom škodia, "neškodia", ale oproti benzínu sú zbytočné (podraďovanie u benzínu má význam napr. pri predbiehaní, ak máš dostatočne silný diesel, a si ešte v "power bande", tak ti odpadá problém s podraďovaním, preto je diesel na napr. prívesný vozík lepší, servíruje krútiaci moment nižšie, tým pádom je aj nižšia spotreba a motor sa menej "trápi").
Čo sa týka medziplynu o ktorom si tak silno podebatovávate robím to aj ja, dosť to šetrí prevodovku (synchrony), netreba na to byť pretekár, stačí iba pri podraďovaní trošku stlačiť plyn (heel-and-toe downshift tedy neni nutný).
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
medziplyn - nemedziplyn, vecsinu ludi to nenaucis, su radi ze zvladaju trafit prevody
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať