Všeobecná diskusia

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.

Objektívna zodpovednosť je...

pozitívny krok k bezpečnosti cestnej premávky.
71
42%
hlúposť.
99
58%
 
Celkom hlasov: 170

Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

skôr by som povedal že jednotka už toho má za sebou dosť :D nie vážne, pozri si prevodové pomery pre tvoju prevodovku, Rko budeš mať ťažší prevod (medzi 1 a 2) ;)





.
Používateľov profilový obrázok
Borec
Deaktivovaný
Deaktivovaný
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: Št 04. Jan, 2007, 08:00
Bydlisko: Turčianske Teplice (19)

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Borec »

možno je to pocit a na spiatočke štartujem opatrnejšie. tj sa mi to zdá ako lahší prevod :red:
aj keď ono to moc necítiť vôbec. Aby to skapalo tak to treba už fakt pustiť spojku naraz :laugh:
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa HellAngel »

cuvanie je vzdy horsie, nemas taky rozhlad ako ked ides do predu. A pre niekoho je cuvanie len po rovinke horor.
brzdenie dieslom je v pohode, ale treba si davat pozor aby pri podradeni nevyslahli otacky do extremov. Benzin je na toto odolnejsi a aj vacsie podradenie zdrzi. Diesel by to nemusel zdrzat
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

a prečo by nemal? :D





.
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa HellAngel »

tak diesel a vysoke otacky sa moc radi nemaju :) Neviem ako by ryzdychal podradenie v 100km/h z 5 stupna do trojky. nevravim ze to nevydrzi zoparkrat ale neverm tomu ze to vydrzi ak to budes robit bezne.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
qq6600
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1651
Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa qq6600 »

a medziplyn nepozname...?
Naposledy upravil/-a qq6600 v St 22. Sep, 2010, 17:32, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa hawkeye »

HellAngel napísal:tak diesel a vysoke otacky sa moc radi nemaju :) Neviem ako by ryzdychal podradenie v 100km/h z 5 stupna do trojky. nevravim ze to nevydrzi zoparkrat ale neverm tomu ze to vydrzi ak to budes robit bezne.
to zase nie take extremy :D
ale klasika z 3 na 2 pred zakrutou atd
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

ok, a prečo by sa nemali radi? :)

Stále čakám na logické vysvetlenie, overrevnúť motor a

stretnú sa rozvody - stane sa aj u benzínu
zmení sa kompr. tlak (?) - stane sa aj u benzínu
nevydrží blok (?) - skôr u benzínu, diesle sú robené z ocele

čo ešte? neviem si to logicky vysvetliť, keď budeš držať diesel aj benzín milimeter od redlinu, tak ti odíde aj diesel aj benzínový motor...

Z 5 na 3 pri 100kmph by si sa u diesla mal dostať na redline (väčšinou je to tak sprevodované že trojka je 1,1 , päťka je ťažia, takže by si sa pri takejto rýchlosti mal dostať na redline (prípadne dačo 4300 - neviem, nemal som potrebu to skúšať), aby si ho pretočil tak by si tam musel prásknuť dvojku, ale to ti zas nedovolí synchro, a synchro, to je iná debata už...
qq6600 napísal:a medziplyn nepozname...?
si šéf :good:





.
Používateľov profilový obrázok
qq6600
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1651
Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa qq6600 »

Snake napísal: Z 5 na 3 pri 100kmph by si sa u diesla mal dostať na redline (väčšinou je to tak sprevodované že trojka je 1,1 , päťka je ťažia, takže by si sa pri takejto rýchlosti mal dostať na redline (prípadne dačo 4300 - neviem, nemal som potrebu to skúšať), aby si ho pretočil tak by si tam musel prásknuť dvojku, ale to ti zas nedovolí synchro, a synchro, to je iná debata už...
Zalezi od auta v e39 530dA nebol problem dat 3° pri stovke ,kde si mal nieco okolo 3100rpm...
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

hovorím, záleží na sprevodovaní.





.
Používateľov profilový obrázok
qq6600
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1651
Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa qq6600 »

ja iba potvrdzujem...
Používateľov profilový obrázok
HellAngel
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 12537
Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa HellAngel »

men proste diesel nepride ze je dobre ho vytacat az na cervene pole podradovanim. Ale tak OK, mate diesle a viete co asi vravite takze hadat sa isto nebudem ;) zas som o nieco mudrejsi :)

medzi plyn: ukaz mi koko ludi pouziva medzi plyn. Vela ludi je rado ze ako tak sachuje s nohami pri podradovani a brzdeni a nieto este do toho aj stlacit plyn. Chce to hodne cvyku.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Používateľov profilový obrázok
qq6600
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1651
Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa qq6600 »

v mojom okoli su to cca 2 ludia :D
ja som bol na medziplyne "vychovavany"...a urcite je lepsie ked pri podradeni medziplyn das,ale zaklad je trafit ho ,pokial sa netrafis tak na synchron to je este horsie...
Používateľov profilový obrázok
Snake
VIP
VIP
Príspevky: 13676
Dátum registrácie: Ne 23. Júl, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava/Galanta

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa Snake »

HellAngel napísal:men proste diesel nepride ze je dobre ho vytacat az na cervene pole podradovanim. Ale tak OK, mate diesle a viete co asi vravite takze hadat sa isto nebudem ;) zas som o nieco mudrejsi :)

medzi plyn: ukaz mi koko ludi pouziva medzi plyn. Vela ludi je rado ze ako tak sachuje s nohami pri podradovani a brzdeni a nieto este do toho aj stlacit plyn. Chce to hodne cvyku.
Aby som ti to vysvetlil

Nástup krúťaku u diesla je podstatne skorší než pri benzíne, trvá tak do polovice povolených otáčok a potom zvykne rapídne klesať, tým pádom nemá zmysel diesel vytáčať, lebo stráca "ťah". U benzínu je to zas naopak, aby si sa dostal na pásmo kde máš najvyšší krútiaci moment, musíš mu trošku dupnúť. Chápeš súvislosť? Diesle sa netočia, nemá to zmysel lebo krúťak tam aj tak neni, z toho vznikla fáma že vysoké otáčky dieslovým motorom škodia, "neškodia", ale oproti benzínu sú zbytočné (podraďovanie u benzínu má význam napr. pri predbiehaní, ak máš dostatočne silný diesel, a si ešte v "power bande", tak ti odpadá problém s podraďovaním, preto je diesel na napr. prívesný vozík lepší, servíruje krútiaci moment nižšie, tým pádom je aj nižšia spotreba a motor sa menej "trápi").

Čo sa týka medziplynu o ktorom si tak silno podebatovávate :D robím to aj ja, dosť to šetrí prevodovku (synchrony), netreba na to byť pretekár, stačí iba pri podraďovaní trošku stlačiť plyn (heel-and-toe downshift tedy neni nutný).





.
Používateľov profilový obrázok
landrower
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6969
Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava II

Re: Auto a dopravná debata, všetko sem

Príspevok od používateľa landrower »

medziplyn - nemedziplyn, vecsinu ludi to nenaucis, su radi ze zvladaju trafit prevody :D
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
CPU Intel Core i5 4670K + CM Seidon 120XL +2x Corsair Quiet SP120
MB MSI Z87M-G43
RAM Corsair XMS3 2x4GB DDR3
VGA Gigabyte N660OC-2GD GTX660 + Accelero Mono Plus
HDDs Crucial MX200 250GB 7mm, Seagate Brracuda ST1000DM003 1TB
CASE Bitfenix Prodigy M
PSU Single sleeved Corsair HX650 + Corsair AF120 LED blue Fan
External HDDs Samsung 750GB + Fantec fanbox FB-35US2 black, Seagate Expansion Desktop 2TB
FANs Corsair AF120 Blue LED
RPM regulation Scythe Kaze Master PRO 5,25" panel
Peripheral
Display 2x Philips 24M1N3200ZA Gaming 24" (IPS)
Audio Behringer MS16
Keyboard Asus TUF Gaming K1
Mouse Asus TUF Gaming M4
Notebook Lenovo IdeaPad B5400 (i3 4000M @2.4GHz, HD graphics 4600, 8GB RAM, 15.6")

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"