Všeobecná diskusia
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
@Snake: citam ale hovorim len ze to je individualne pre kazdy motor, obvykle v strednom pasme otacok, a teda obykle okolo 2.5-3 tisic rpm
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Naco mi je krutiaci moment ked potrebujem ist pernamentnou rychlostou? HALOO SNAKE
wizik: 2100-2200 rpm cca
wizik: 2100-2200 rpm cca
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ano, vychádza to približne tak (tam kde sa zvykne krížiť krivka výkonu a momentu...landrower napísal:@Snake: citam ale hovorim len ze to je individualne pre kazdy motor, obvykle v strednom pasme otacok, a teda obykle okolo 2.5-3 tisic rpm
nemôžeš myslieť vážneBroslowski napísal:Naco mi je krutiaci moment ked potrebujem ist pernamentnou rychlostou? HALOO SNAKE
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ale ano myslim myslite ze je ludske obiehat zajace zprava?
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ale hej dofrasa teraz nechapem ani ja,
z toho co viem o fyzike tak krutak je na rozbeh, kone na maximalku a udrzanie ne?
samozrejme si ale prave uvedomujem ze prekonavam daky valivy odpor a odpor vzduchu a preto je udrziavanie rychlosti de facto zrychlovanie a preto treba krutak aha
z toho co viem o fyzike tak krutak je na rozbeh, kone na maximalku a udrzanie ne?
samozrejme si ale prave uvedomujem ze prekonavam daky valivy odpor a odpor vzduchu a preto je udrziavanie rychlosti de facto zrychlovanie a preto treba krutak aha
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
jasne, ze nie az cervene, to bolo len obrazne povedane... ked som si pozeral vykonove krivky, tak u mna je "idealne" radit az pri 6500-6700 (treba ratat nejaky cas na preradenie), kedze krutak zacina klesat vyraznejsie az pri 6500 a vykon narasta az do 6800. Rozdiel medzi 2 a tretim stupnom je cca 1000 otacokSnake napísal:odpoveď na prvú časť vyššie, na druhú: nič, keď ho neťaháš za redline tak nič, ak máš dokonca variabilné časovanie ventilov, o to lepšie... k červenému je zbytočnosť (naozaj, neni tam už ani výkon ani k.moment)...Papek_SVK napísal:I...
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
presne tak, a čím vyšší je krúťak, tým menej energie treba vyvinúť na to, aby sa v tomto stave daná vec udržala, ale toto broslo nechápe.
pre magorov: na najvyššom krútiacom momente, motor nepotrebuje toľko paliva aby prekonal odpory a využil svoj poskytnutý výkon....
pre magorov: na najvyššom krútiacom momente, motor nepotrebuje toľko paliva aby prekonal odpory a využil svoj poskytnutý výkon....
raď tam, kde sa ti končí špičkaPapek_SVK napísal:kedze krutak zacina klesat vyraznejsie az pri 6500
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
To je na dlhsiu debatu, krutiaci moment (jeho spicka) mi je dobra pri nahlom zrychleni popripade pri jazde do kopca(podradim a je to tam).
Kamo ja to chapem uplne najsamlepsie stale sa bavime ale o jazde v meste
Prosim zmen formulaciu tej vety poskytnuty vykon Uz je moc hodin , ignorujte ma
Kamo ja to chapem uplne najsamlepsie stale sa bavime ale o jazde v meste
Prosim zmen formulaciu tej vety poskytnuty vykon Uz je moc hodin , ignorujte ma
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Borslo, bol by z teba dobry fyzik pretoze tvoje tvrdenie plati vo vakuu pri zanedbani trenia a valiveho odporu a vsetkych energetickych strat v pohonnom ustrojenstve
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
bavíme sa o tom, kde je najlepšie držať motor, jazda v meste bola dve strany dozadu
najlepšie je držať motor tam, kde má istý krúťák, a poskytuje istý výkon (tam kde sa tieto dve križujú), najobvyklejšie u benzínu stredné pásmo.
edit: presne jak landrower pise
najlepšie je držať motor tam, kde má istý krúťák, a poskytuje istý výkon (tam kde sa tieto dve križujú), najobvyklejšie u benzínu stredné pásmo.
edit: presne jak landrower pise
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
a cital si tu vetu o zrychlovani do kopca? Nie presne pani, presne naopak.
http://www.google.sk/imgres?imgurl=http ... x=38&ty=55
pozite toto , myslim ze je z toho uplne vsetko jasne aj to s tym tocenim pri konstantnej rychlosti
http://www.google.sk/imgres?imgurl=http ... x=38&ty=55
pozite toto , myslim ze je z toho uplne vsetko jasne aj to s tym tocenim pri konstantnej rychlosti
Naposledy upravil/-a ANONYM_a7 v Ne 26. Sep, 2010, 00:43, upravené celkom 1 krát.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no ved este to, ze sa bavime o jazde v meste... ked tam budes mat trojku, tak vies ovela pruznejsie reagovat na situaciu na ceste, hocikedy pridat a ubrat bez toho, aby si musel stale kvaltovat a pri rovnakej, ak nie lepsej spotrebe. Bohuzia, nasi stari tatosi boli navrhnuti este na 60tku v meste a stvorka tam akurat sedela.Broslowski napísal:To je na dlhsiu debatu, krutiaci moment (jeho spicka) mi je dobra pri nahlom zrychleni popripade pri jazde do kopca(podradim a je to tam).
Kamo ja to chapem uplne najsamlepsie stale sa bavime ale o jazde v meste
Prosim zmen formulaciu tej vety poskytnuty vykon Uz je moc hodin , ignorujte ma
edit: musel som edit, lebo kym daco napisem, tak vy tu zaplnite celu stranu a ani kon sa v tom nevyzna
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
dobre ale do kopca uz zase mame inu situaciu, tu zase bojujeme najme s gravitaciou therfore ako si povedal, treba krutonmetre
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať