HellAngel napísal:suhlas s hawk, to co ty tu opisujes nie je klasicke zipsovanie. zipsovanie je vtedy ked obidva jazdne pruhy su zapratane a priebezne sa pustaju soferi z jedneho pruhu do druheho. To o com vravi Hawk a ja je ze soferi idu v pravomk pruhu a dorpava ide plynule. Lenze potom pride vychcancek a netaha sa v lavom pruhu ale vsetkych obehne zaprzdi dopravu a vopcha sa pred niekoho. Je pravda ze vo vacsich mestach co sa tyka ohladuplnosti jazdy je asi tazsie hovorit ale v beznejsej doprave je to celkom norlany jav ze sa nehava jeden pruh volny a ide sa iba v rpavom
To co ja popisujem je situacia ked prestanete mat pocit z toho ze pravy pruh je jediny spravny a rovnomerne sa zaplnia oba. Ako si povedal "obidva jazdne pruhy su zapratane a priebezne sa pustaju soferi z jedneho pruhu do druheho". Staci pochopit ze oba su "jazdne" a nie jeden "spravny" a druhy "pre hnusakov". Toto bezne funguje v inych krajinach okrem Slovenska
Neviem co povazujes za bezne kde sa "sa nehava jeden pruh volny"... Naco by tam inac bol ??? Volny.... ? Pre koho ? Martanov ?
neviem ci si uz bol v poriadnej kolone. V takej co ides aj hodku. Ja som cez take miesta chodil a mozem ti povedat len jedno, ked chodili vodici v obidvoch pruhoch tak to bola zapcha jak prasa. Lebo zipovacka na konci to uplne zabila. Po case sa tam zacalo chodit len v pravom pruhu a zapcha isla pekne plynule stale. Dalsi dovod preco pravy pruh ma byt volny je aj z dovodu bezpecnostnych zloziek. Predstav si situaciu kde su upchate obidva jazdne pruhy a potrebuje prejist sanitka alebo poziarne auto. No tak to je nieco podoben potom ako tu bolo dane video s tym motorkarom z ruska. Preto sa aj nehava pravy pruh z bezpecnostnych a inach dovodov volny. neviem ci mas odjazdene aj mimo blavy (kde ako som pisal je tak nutne jazdit to je fakt, inac sa clovek nikam nedostane) ale jednoducho tak to je. Napriklad ked idem na zilinu popod strecno tak tam tiez zakazali jazdu v lavom pruhu lebo sa stalo ze sa to tam upchalo a prave sanitka sa nemohla dostat cez nich. Potom tam bol aj nejaky pripad ze papalas musel ist za nejakym ktore mu blokovalo lavy pruh a nedalo sa predbehnut
Samozrejme ze som v takej kolone bol. Dokonca v takej co bola cez 5 pruhov. A poviem ti ze zipsovanie je jediny sposob ako sa dalsi pripajajuci pruh dokaze rozumne zaclenit. Inac by sa vsetky posuvali pomalym tempom a auta v pripajajucom si mozu rozlozit stany lebo podla teba ich nikto nema dovod pustit sa zaradit.
Pravy pruh z bezpecnostnych a inach dovodov je hlupost. Na to je odstavny. Na riesenie problemu sanitky ked su oba pruhy "upchate" je jednoduche riesenie ktore minimalne raz tyzdenne musim sam uplatnit. Auta v pravom pruho sa uhnu do prava a v lavom dolava. Funguje to ako po masle.
Podla takych teorii ako pises ty by sa mal na kazdej ceste postavit jazdny pruh pre sanitky.... Co urcite uznas aj ty sam je hlupst.
PS: Co furt mate s tou Blavou ? Zato ze ma clovek bydlisko BA tak nikdy v zivote nejazdil inde ? To nie je argument a nebudem tu rozpisovat moj "soferacky" zivotopis.
HellAngel napísal:skus ist z Martina do ziliny cez strecno, som zvedavy kde sa tam uhne auto do prava a druhe do lava
Isiel som neraz. Je pravda ze tam zrovna som nestretol sanitku a ani nemam odmerane aka je sirka tych dvoch pruhov. Ja osobne povazujem za velmi zly napad nastrkat tam tie zabrany aby z protismeru nepresli do druheho pruhu. Ten usek je zase len jeden zo slovenskych vymyslov ako "akoze" zlepsit priepustnost a nehodovost. Na takom kratkom useku je to ale len vysmech podla mna. To co popisujem ja je standardna, bezna po celom slovensku, situacia kde su dodrazne vsetky bezpecnostne pravidla pri stavbe cesty.
To mi naozaj idete tvrdit ze varianta A (dnesna relaita) na obrazku je podla vas lepsia ako varianta B (zipsovanie ako ma byt) ? Ak ano tak dalsia debata jednoducho nema zmysel. Je Vam dufam jasne ze prve auto (zelena sipka) ide rovnakou rychlostou v oboch pripadoch. Pri variante A ale zvysne auta musia nepravidelne zastavovat a rozbiehat sa na rozdiel od varianty B kde oba pruhy mozu ist konstantnou rychlostou rovnajucou sa polovici rychlosti auta prveho. Bez zastavovania, brzdenia a inych hluposti.
viacmenej zalezi od situacie. Ale varianta B isto nie je plynula. Lebo zakazdym musi kolona cela zastat a pustit nejake to auto pred seba. Kdezto vo variante A sa suvisle pichnu pred auto. Auto davajuce prednost nemusi zabrzdit staci ked spomali.
Skor je problem ze ten kto je zvyknuty robit variant B tak potom na usek kde sa viacmenej vyzaduje variant A tak ho nerobi.
Vobec sa nemusi zastavit cela kolona a doknoca ani jedno jedine auto... Ako zips co mas na ryfliach.... Plynulo... rovnomerne... a hlavne pravidelne sa zaclenuje lavy pruh do praveho... To to mam natocit na video aby si to pochopil ???
Varianta B je lepšia, ozaj nemám rád takých ľudí čo sa radia 2km pred zúžením pruhu, veď dva kiláky si ešte mohol ísť vo svojom, a potom klasický zips...
Snake napísal:Varianta B je lepšia, ozaj nemám rád takých ľudí čo sa radia 2km pred zúžením pruhu, veď dva kiláky si ešte mohol ísť vo svojom, a potom klasický zips...
zipsovanie B funguje ak oba pruhy idu nejakou rychlostou. Popripade ak sa to stane na dialnici a ludia vidia ze musia pustit tych druhych. To co som popisoval ja sa stalo aj dnes...od einsteinovej hore na pristavny most... Pravy pruh stoji a lavy sa priebezne hybe lebo vzdy sa niekto strci tomu v pravo ktory sa len rozbieha a nic ine ako zastavit a tym padom zastavit cely pruh mu neostava.
V takychto pripadoch funguje lepsie zips A
Keď ťa nejaký 1ebo nepustí, tak môžeš mať aj 15 variant a prd z toho, premávka ide rýchlejšie keď sa autá radia striedavo (zipsovo), na konci pruhu ktorý končí, a nie hala bala, to ti potom ostane 2km prázdneho pruhu, a za tie 2km si mohol ubehnúť dáku trasu, a nemusel si brzdiť toho za tebou/v pruhu do ktorého ideš...
opakujem znova, ak sa hybu obidva pruhy nejakou rychlostou tak ano je to v pohode...ak ti jeden stale stoji preto lebo niekomu sa nechce zaradit 50-100m od konca ale silou mocou az na konci tak potom to neni lepsie.