toto ma celkom zaujalo kedze ten dennik je v poslednej dobe sama reklamna sr...cka
Upresnenie...
Tak pozeram, ze pan redaktor to dako "zostrucnil" (nechcem rovno napisat, ze odflakol). No podme to teda doplnit: V prvom rade, ten test robi ADAC, OAMTC a TCS spolu, uz dakych 40 rokov. Mozno stoji za to spomenut, ze pneumatiky na testy kupuju u beznych predajcov, a to anonymne. Nedodavaju im ich teda vyrobcovia. Dalsia vec, ktora asi stoji za to aby bola spomenuta: tohto roku sa testovali rozmery 185/65R15T (asi nizsia stredna, Cee'd, Golf, apod) a 225/45R17H (priblizne stredna trieda).
Podme k par prekvapeniam: zatial co Michelin Alpin A4 v tom vacsom rozmere dominoval, v mensom rozmere musel byt vyradeny z testu. Predprodukcne pneumatiky dosiahli totiz vynikajuce vysledky (v case testu este neboli dostupne v obchodoch tak vynimocne poziadali o dodanie priamo vyrobcu), ale porovnanie s naslednymi opakovanymi testami s normalne zakupenymi pneumatikami ukazali obrovske rozdiely. Bolo tam podozrenie na podfuk od Michelinu, ze sa pokusili dodat na testy specialne pripravene pneumatiky...
Nove Pirelli Snowcontrol II v teste prakticky prepadli (pri jazde na mokrej vozovke aj snehu)! Vyrobca na zaklade vysledkov udajne zmenil zlozenie zmesi (od DOT 2010), tie uz ale do testu nestihli zaradit. Mimochodom, tieto testy sa robili v lete na novom zelande. V hodnoteni teda zostali len starsie Pirellky Sottozero winter 210 II, tie ale skoncili uplne na chvoste, s vaznymi nedostatkami na lade a snehu.
Bridgestone oficialne poziadal o stiahnutie svojich pneumatik LM32 z testu, a to este pred vyhodnotenim - bolo vyhovene, a neboli vobec hodnotene. Preco? Nuz ktovie, nech si kazdy spravi nazor sam...
Takisto porovnavali pneumatiky s roznymi rychlostnymi indexami (T, H, V), s jednoznacnym vysledkom: pneumatiky s vyssim rychlostnymi indexom musia mat pevnejsi behun a teda aj tvrdsiu zmes, co sa nepriaznivo prejavuje na jazdnych vlastnostiach na snehu. Odporucanie je teda na zimu volit radsej pneumatiky s nizsim indexom (napokon komu nestaci v zime index T, t.j. do 190km/h?). Podobna je situacia v sirke: sirsie pneumatiky zas musia mat pevnejsi behun, a teda dost castoo aj tvrdsiu zmes. Casto su vysledky potom dost odlisne (napr. UG7+ v mensom rozmere exceloval, v vacsom uz mal nedostatky na vode aj snehu).
Este par zaujimavosti tam bolo, ale to je na dlhu debatu. Inak cerpam z magazinu oamtc, tam je ten test spracovany na 4 stranach...
Čítajte viac:
http://auto.sme.sk/diskusie/1743218/1/T ... z124UvYuKi
minule tam bolo odporucanie gumarov pred chvilou hlinikace
jdu blejt