citronik44 napísal:Caute chalani, mas na Vas dve otazky, cital som si ako setrit palivo a narazil som na dve veci:
18. Diaľnice sú váš friend, nad 100kmph dostanete lepšiu spotrebu než pri/pod 90kmph.
Toto o mne neplati, mam swifta 1328 cm3 a najlepsiu spotrebu mam pri 90, mam aktualnu spotrebu zobrazunu tak to sleduj, a druha :
20. Štartovať so spojkou a bez plynu!
Toto akosik nechapem, najde sa tu niekto kto mi to vysvelti, lebo neviem ako myslia, ze mam mat zaradenu rychlost a stlacenu spojku(takto startujem) alebo mam mat vyradenu rychlost a mat stlacenu iba brzdu??DIk
dilanice niesu tvoj kamarat ...
s kvadratom stupajucej rychlosti rastie odpor vzduchu, ktory musis prekonavat (a samozrejme, tu zataz odmaka motor)
pri nizkych rychlostiach zase narazas na sprevodovanie vs otacky motora ...
takze nakoniec prides na to ... ze pri 60kmh na 5ke vies spravit spotrebu 3.2-3.7 (po rovine nezatazeny este motor netrapis), zatial co ked to rozkotulas na 90kmh (a vzrastu ti otacky motora + trosku odpor) dostavas sa na 4.5-5...
a ked uz to rozkotulas na 130, tak motor frci do strednych otacok (alebo tam mas 7stupnovu prevodovku?), a uz to papa 7.5+
Samozrejme, maju co do toho kecat pneumatiky a ich valivy odpor ... cim sirsie a prilnavejsie, tym vacsia spotreba ... ale aspon nevyletis v zakrute.
startovat bez plynu ? zalezi od auta ... dostanes staru skodovicu 105 ... studeny motor ... a chcem vidiet ako nastartujes bez plynu ...
samorzejme, na novsich autach, kde sa ti o to kompletne stara elektronika, tak mackanie plynu je iba zlozvyk ziskany zo starsich vozidiel, a logicky - zvysuje spotrebu
Vyslapnuta spojka nieje na skodu, ale rozdiel by som dal radovo v mililitroch na start...
lava, prava, lava, prava ...