Tvoj výpočet by platil, keby krivka krútiaceho momentu bola na voľnobehu najvyššia, a postupne by lineárne (či inak) klesala. Napríklad Pri 130kmph mám 3.7L/100km spotrebu, keď idem konštantne 150kmph, mám iba 3.3L/100km (to som cca pri 2300ot/min, takže ešte stále mám krúťák. Keď to však vytočím nad 2600 (175+ kmph), tak spotreba je vyššia, hádaj prečo.galen napísal:dilanice niesu tvoj kamarat ...
s kvadratom stupajucej rychlosti rastie odpor vzduchu, ktory musis prekonavat (a samozrejme, tu zataz odmaka motor)
pri nizkych rychlostiach zase narazas na sprevodovanie vs otacky motora ...
takze nakoniec prides na to ... ze pri 60kmh na 5ke vies spravit spotrebu 3.2-3.7 (po rovine nezatazeny este motor netrapis), zatial co ked to rozkotulas na 90kmh (a vzrastu ti otacky motora + trosku odpor) dostavas sa na 4.5-5...
a ked uz to rozkotulas na 130, tak motor frci do strednych otacok (alebo tam mas 7stupnovu prevodovku?), a uz to papa 7.5+
Diaľnice sú kamarát hlavne preto, že sa tam dá ísť konštantne, neviem, benzíny som nesledoval, toto však platí u dieslu (čo som písal).
+, o škode 120 sa nebavme, jasne písal že má swift, to s tou spojkou bolo myslené hlavne v zime, keď je prevodový olej stuhnutý, a štartuješ celý agregát, tak sa ti to tam tiež prejaví (nehovoriac o tom, že čím menej roboty pre štartér, tým lepšie).