Snake napísal:K1 je asi tak športové auto ako Octavia RS
![rolleyes :rolleyes:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/rolleyes.gif)
. Svoju vlastnú neschopnosť a neprístupnosť k technológiám ako ABS, ESP a pod. prezentujú pod "športovým duchom auta" = hovadina. A ak to mám brať ako športové auto, tak je to športiak z roku 1980, s technológiami z roku 1990, v predaji v roku 2010, s cenou z roku 2015.
hahahahhhaaaa... tak toto je naprimitívnejší názor...
![hysterical :hysterical:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/hysterical.gif)
Sorry, chlape, ale pozri sa na Zondu C12, či mé ABS, ESP a podobné fičúrky... Neviem, či si ty kupuješ športiaky na to, aby si s nimi jazdil v bežnej prevádzke s komfortom osobných aut. Toto nie je športové BMW alebo RSka, ktorá BTW ABS a ESP má...
Momentálne najvyššia pretekárska verzia K1-Attacku bola na Cene Slovenska rýchlejšia na kolo o 2 sekundy od omnoho drahšej Zondy C12 F, čo som videl aj na vlastné oči...
Na tvoje milé prekvapenie, Dick Květňancký, ktorý založil na Slovensku K-1 Engineering si zarobil na založenie spoločnosti modifikovaním áut v amerike. Rozpočet bol do polovičky tohto desaťročia silne limitovaný tým, že firma vlastne stála na pleciach pár kamarátov... Na začiatku vyrávali čisto kitkary s motormy dielmi od Octavie, Audi TT a neskôr Hondy. Neskôr vyvinuly celé nové prvky auta - osamostatnili sa, ale potrebovali peniaze na odštartovanie výroby. Peniaze na rozvoj firmy prišli až keď holandská firma K1 Sportscars vliala do vývoja peniaze. S ňou prišli aj motory Ford, pričom tie netrebalo licencovať. Dovtedy sa kity a autá vyrábali len na objednávku. Priliatim peňazí akurát vznikla možnosť stavať autá dopredu. Neviem si predstaviť, od kial by mohla aj teraz takáto firma zohnať peniaze na licencovanie a kupovanie technológií ako ESP... Pritom, do takéhoto auta to nepotrebuješ, keďže je to športiak!!! Obyčajný športiak. Čo sa na tom nedá pochopiť? Nie je to tuctovka od veľkých značiek(Nissan GTR...), nie je to luxusný automobil do výstavy (Lamborghini)... Toto je športiak (Ultima GTR, Morgan AERO SuperSports, Lotus EXIGE...).
Vozidlo vôbec nie je zastaralé, má jednu z najľahších kostier všetkých športiakov, dokonalé rozloženie hmotnosti a zavesenie, ktoré aj pri malom rázvore zabezpečuje dokonalé ovládanie, pričom do auta sa zmestí motor aj z Viperu. Samotné vozidlá sú tvorené v dielni PressKamu Bratislava, ktorý vyrába pretekárske modifikácie normálnych áut a vlastní niekoľko pretekárskych tímov. V spolupráci s nejakou americkou univerzitou vyhrali Tour de Sol, pričom porazili mnohé velké značky, ktoré dávajú do vývoja hybridov veľké prachy.
Čo sa týka ich pôsobenia. Je pekné, že si sa pred napísaním príspevku kukol na ich stránku. Firma predávala Kity v USA a Kanade, pričom tam aj teraz má zastúpenie + má showroomy v Holandsku, pričom v Holandsku je aj ich málá séria pretekov. Expandovanie do Indie je imho dobrý krok - je to možnosť zaujať zákazníkov na trhu, kde nie su ešte všetky pretekárske značky etablované. Čo myslíš, prečo sa GM a VW tlačí do Číny?