![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/blue-b.jpg)
Mizuno-san (GT-R Product Specialist Chief Engineer) je späť. A tvrdí že zdvihol laťku vyššie. Opať. Keď predtým spravili niekoľko rekordov na okruhoch, nie je dôvod o tom pochybovať. Automobilový priemysel by mal zbystriť zrak, Nissan nespal na vývoji GT-R R35, práve naopak, očakávalo sa že to bude len menší "facelift" auta v strednom veku, ale miesto toho prichádza novinka s úplne novým základom...Nissan tvrdí, že po vzore CBA-R35, ktoré nastolilo nové merítko v rebríčkoch športových áut, tak ani nový model DBA-R35 nebude pozadu. Konkurenciu čakajú ťažké časy...
Zmien na novom GT-R je viac než sa očakávalo. A neboli by to veru japonci, keby si nezmysleli že keď už má prísť nová generácia, prečo nevylepšiť aj už geniálny podvozok. Chcem len dodať, že takýto krok automobilky u svojich "refreshov" nerobia bežne, teda je to skôr rarita než pravidlo. No a keď máte k dispozícii stroj ako GT-R, nie je divu že konštruktéri sa do toho pustili s toľkou chuťou...
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/pair2.jpg)
Keď si máme zhrnúť čo všetko Nissan s novou generáciou R35ky urobil, je potrebné si pamatať, čo GT-R je, a čo GT-R ponúka. Nie je žiadnej inej cesty ako zhodnotiť zmeny na tomto aute. Nissan GT-R nie je nič dlžný svojim predchodcom, a rovnako ako oni, sa môže pochváliť prezývkou "Godzilla", je to vysokovýkonný rýchly stroj ktorý je predávaný globálne, na použitie vo všetkých podmienkach. Keď pri pohľade na predchádzajúcu vetu krútite hlavou, vedzte, že je myslená tak ako je písaná. Prečo? Keď navrhujete vozidlo, musíte navrhnúť prv špecifikáciu. V závodoch ako Formula 1, NASCAR alebo Le Mans, ktoré musia plniť už vopred danú špecifikáciu, pre cestné vozidlo je situácia trochu iná, viac nejednoznačná, avšak nemenej dôležitá pre úspech vozidla.
Musia byť robené neustále kompromisy v dizajne na dosiahnutie žiadaných výsledkov. Niektoré z nich sú "tvrdého charakteru", ako napríklad upustenie od výkonu na úkor ceny, alebo výkonu na úkor spoľahlivosti. No a niektoré sú potom menej tvrdé, ako ovládateľnosť vozidla v nerovnom teréne verzus výkon na okruhu. Aj keď sa zdá, že všetko je kompromis, je až úžasné ako veľmi GT-R vytŕča z radu. Prečo? Napríklad pre to, že auto podobného druhu za túto cenu by ste ťažko hľadali. A to je úspech GT-Rka. Je to majstrovské dielo, ale ako všetky majstrovské diela, nie je úplne docenené za čias svojho pôsobenia.
Na GT-R sú kladené veľké nároky. Niektorý od neho očakávajú aby slúžilo verne, a denne, dokonca v zimnej sezóne. Kým podaktorí od neho očakávajú nespútaný výkon na okruhu, ďalší zas dovolenkové vozidlo do hôr, či k moru. A niekto zas z každého rožku trošku. A potom je tu ten stret názorov, kým pre niekoho je cena GT-Rka týždenný zárobok, pre iného je to celoživotný ciel. No, a ako chcete zlepšiť auto, ktoré má tak veľa využití, s tak veľa používateľmi, ktorý navyše medzi sebou chcú mať konflikt (okruh vs mestské auto) ? Väčšina z vás očakáva zvýšenie výkonu, trošku zlepšený podvozok, možno nový nárazník, či dokonca krídlo, alebo nové disky? Väčšina ľudí čo mali takéto očakávania, by v aute aj spala, považovala by ho za dokončené dielo, ano, takto má ostať, nádhera, nič viac nechcem, nič viac nepotrebujem. Ale, Nissan mal trošku iné plány, namiesto toho aby urobil to čo od neho 99,999% ľudí očakávalo, dovolili Mizunovi pokúsiť sa o nemožné, vylepšiť dokonalosť...a, uspel...
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/front-rein1.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/front-rein2.jpg)
Teraz sa budeme baviť o tom, čo sa stalo "dokonalejšie" (Slovenčina, a skoro žiadny jazyk tento pojem nepozná, v Nissane sú s nim však velice dobre zoznámení). Začneme podvozkom ktorý dostal niekoľko kľúčových zmien. Jednou z najväčších vylepšení je vystuženie prednej a zadnej časti auta. Vzpery predného zavesenia boli spevnené karbónom a hliníkom. Nissan tvrdí, že tento nárast v tuhosti prospeje celkovej tvrdosti podvozku, keď vylepší presnosť a priamočiarosť odozvy auta. No a keď sa bavíme o vystužovaní, časť ktorá má na starosti držanie palubovky to má za sebou tiež. Pamätajte, podvozok ktorý je tvrdý a tuhý chceme vždy, nikdy ho nie je dosť. Čím lepšie je takto podvozok navrhnutý, tým lepšie je rozloženie hmotnosti. Čím je lepšie rozloženie hmotnosti, tým lepšie vieme využiť pneumatiky, a v konečnom dôsledku sa nám auto bude lepšie chovať.
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/suspension.jpg)
Mechanizmus ktorý rozdeľuje krútiaci moment na kolesá s ohľadom na rozloženie hmotnosti charakterizuje podvozok GT-Rka.
DBA-R35 má nové, prepracovanejšie usporiadanie zavesenia, nenájdeme tu len nové odpruženie či tlmiče, ale úplne prepracovanú geometriu a konštrukciu nápravy. Špecificky, zavesenie prednej nápravy má nový systém ktorý sleduje rozdiely medzi stranami nápravy, a tak lepšie využíva tlmiče a stabilizátor. Tlmič teraz reaguje rýchlejšie, vďaka novému hliníkovému dizajnu s voľnobežným piestom. Nissan tvrdí, že odozva tlmiču je viac presná, s menším trením, s vylepšeným správaním kvapaliny. Toto všetko prispieva kvalite a vyrovnanosti jazdy. Predný uhol sklonu osi kolies bol zväčšený z 5°30 na 6°00 kvôli lepšej odozve a stabilite riadenia.Na zadnej časti auta Nissan urobil v zmeny v strede odvaľovania. Zmysel tejto zmeny? Hladší priebeh jazdy, stabilita, a zároven komfort s výkonom. To či sa táto zmena prejaví, ukáže až čas v uliciach a na okruhoch.
Čo ide, musí aj brzdiť. Nové brzdy dostali tiež nádielku. Priemer rotorov sa zväčšíl o 10mm (takže majú 390mm), a Nissanu sa podarilo predĺžiť ich životnosť. Zväčšený rotor nielen že zvyšuje životnosť bŕzd, ale znižuje aj teploty. Nissan upravil aj charakteristiky systému ABS a VDC, keďže terajší model ich nemá podľa očakávaní zákazníkov a boli pod paľbou kritiky mnohých recenzií. Takže takáto zmena je vítaná s otvorenou náručou.
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/engine.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/wheel2.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/save.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/23.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/24.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/interior2.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/production.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/seat2.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/seat1b.jpg)
![Obrázok](http://i160.photobucket.com/albums/t193/streetseen/Nissan_GTR/DBA-R35/blue-rear2.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/25.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/26.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/01.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/02.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/03.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/04.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/05.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/06.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/07.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/08.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/09.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/10.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/11.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/12.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/13.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/14.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/15.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/16.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/17.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/18.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/19.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/20.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/21.jpg)
![Obrázok](http://snake.havran.eu.sk/pretaktovanie/egoist/22.jpg)
No a keď ste sa dočítali až sem, pravdepodobne ste tento príspevok čítali (so všetkými obrázkami a videom) asi tak hodinu a trištvrte, a momentálne neviete či sa máte smiať, alebo plakať alebo plakať z toľkej dokonalosti, no, to už nechám na vás...
(3 hodiny písania, uff)...