Všeobecná diskusia
Nissan GT-R DBA-R35 MY11
Mizuno-san (GT-R Product Specialist Chief Engineer) je späť. A tvrdí že zdvihol laťku vyššie. Opať. Keď predtým spravili niekoľko rekordov na okruhoch, nie je dôvod o tom pochybovať. Automobilový priemysel by mal zbystriť zrak, Nissan nespal na vývoji GT-R R35, práve naopak, očakávalo sa že to bude len menší "facelift" auta v strednom veku, ale miesto toho prichádza novinka s úplne novým základom...Nissan tvrdí, že po vzore CBA-R35, ktoré nastolilo nové merítko v rebríčkoch športových áut, tak ani nový model DBA-R35 nebude pozadu. Konkurenciu čakajú ťažké časy...
Zmien na novom GT-R je viac než sa očakávalo. A neboli by to veru japonci, keby si nezmysleli že keď už má prísť nová generácia, prečo nevylepšiť aj už geniálny podvozok. Chcem len dodať, že takýto krok automobilky u svojich "refreshov" nerobia bežne, teda je to skôr rarita než pravidlo. No a keď máte k dispozícii stroj ako GT-R, nie je divu že konštruktéri sa do toho pustili s toľkou chuťou...
Keď si máme zhrnúť čo všetko Nissan s novou generáciou R35ky urobil, je potrebné si pamatať, čo GT-R je, a čo GT-R ponúka. Nie je žiadnej inej cesty ako zhodnotiť zmeny na tomto aute. Nissan GT-R nie je nič dlžný svojim predchodcom, a rovnako ako oni, sa môže pochváliť prezývkou "Godzilla", je to vysokovýkonný rýchly stroj ktorý je predávaný globálne, na použitie vo všetkých podmienkach. Keď pri pohľade na predchádzajúcu vetu krútite hlavou, vedzte, že je myslená tak ako je písaná. Prečo? Keď navrhujete vozidlo, musíte navrhnúť prv špecifikáciu. V závodoch ako Formula 1, NASCAR alebo Le Mans, ktoré musia plniť už vopred danú špecifikáciu, pre cestné vozidlo je situácia trochu iná, viac nejednoznačná, avšak nemenej dôležitá pre úspech vozidla.
Musia byť robené neustále kompromisy v dizajne na dosiahnutie žiadaných výsledkov. Niektoré z nich sú "tvrdého charakteru", ako napríklad upustenie od výkonu na úkor ceny, alebo výkonu na úkor spoľahlivosti. No a niektoré sú potom menej tvrdé, ako ovládateľnosť vozidla v nerovnom teréne verzus výkon na okruhu. Aj keď sa zdá, že všetko je kompromis, je až úžasné ako veľmi GT-R vytŕča z radu. Prečo? Napríklad pre to, že auto podobného druhu za túto cenu by ste ťažko hľadali. A to je úspech GT-Rka. Je to majstrovské dielo, ale ako všetky majstrovské diela, nie je úplne docenené za čias svojho pôsobenia.
Na GT-R sú kladené veľké nároky. Niektorý od neho očakávajú aby slúžilo verne, a denne, dokonca v zimnej sezóne. Kým podaktorí od neho očakávajú nespútaný výkon na okruhu, ďalší zas dovolenkové vozidlo do hôr, či k moru. A niekto zas z každého rožku trošku. A potom je tu ten stret názorov, kým pre niekoho je cena GT-Rka týždenný zárobok, pre iného je to celoživotný ciel. No, a ako chcete zlepšiť auto, ktoré má tak veľa využití, s tak veľa používateľmi, ktorý navyše medzi sebou chcú mať konflikt (okruh vs mestské auto) ? Väčšina z vás očakáva zvýšenie výkonu, trošku zlepšený podvozok, možno nový nárazník, či dokonca krídlo, alebo nové disky? Väčšina ľudí čo mali takéto očakávania, by v aute aj spala, považovala by ho za dokončené dielo, ano, takto má ostať, nádhera, nič viac nechcem, nič viac nepotrebujem. Ale, Nissan mal trošku iné plány, namiesto toho aby urobil to čo od neho 99,999% ľudí očakávalo, dovolili Mizunovi pokúsiť sa o nemožné, vylepšiť dokonalosť...a, uspel...
Teraz sa budeme baviť o tom, čo sa stalo "dokonalejšie" (Slovenčina, a skoro žiadny jazyk tento pojem nepozná, v Nissane sú s nim však velice dobre zoznámení). Začneme podvozkom ktorý dostal niekoľko kľúčových zmien. Jednou z najväčších vylepšení je vystuženie prednej a zadnej časti auta. Vzpery predného zavesenia boli spevnené karbónom a hliníkom. Nissan tvrdí, že tento nárast v tuhosti prospeje celkovej tvrdosti podvozku, keď vylepší presnosť a priamočiarosť odozvy auta. No a keď sa bavíme o vystužovaní, časť ktorá má na starosti držanie palubovky to má za sebou tiež. Pamätajte, podvozok ktorý je tvrdý a tuhý chceme vždy, nikdy ho nie je dosť. Čím lepšie je takto podvozok navrhnutý, tým lepšie je rozloženie hmotnosti. Čím je lepšie rozloženie hmotnosti, tým lepšie vieme využiť pneumatiky, a v konečnom dôsledku sa nám auto bude lepšie chovať.
Mechanizmus ktorý rozdeľuje krútiaci moment na kolesá s ohľadom na rozloženie hmotnosti charakterizuje podvozok GT-Rka.
DBA-R35 má nové, prepracovanejšie usporiadanie zavesenia, nenájdeme tu len nové odpruženie či tlmiče, ale úplne prepracovanú geometriu a konštrukciu nápravy. Špecificky, zavesenie prednej nápravy má nový systém ktorý sleduje rozdiely medzi stranami nápravy, a tak lepšie využíva tlmiče a stabilizátor. Tlmič teraz reaguje rýchlejšie, vďaka novému hliníkovému dizajnu s voľnobežným piestom. Nissan tvrdí, že odozva tlmiču je viac presná, s menším trením, s vylepšeným správaním kvapaliny. Toto všetko prispieva kvalite a vyrovnanosti jazdy. Predný uhol sklonu osi kolies bol zväčšený z 5°30 na 6°00 kvôli lepšej odozve a stabilite riadenia.Na zadnej časti auta Nissan urobil v zmeny v strede odvaľovania. Zmysel tejto zmeny? Hladší priebeh jazdy, stabilita, a zároven komfort s výkonom. To či sa táto zmena prejaví, ukáže až čas v uliciach a na okruhoch.
Čo ide, musí aj brzdiť. Nové brzdy dostali tiež nádielku. Priemer rotorov sa zväčšíl o 10mm (takže majú 390mm), a Nissanu sa podarilo predĺžiť ich životnosť. Zväčšený rotor nielen že zvyšuje životnosť bŕzd, ale znižuje aj teploty. Nissan upravil aj charakteristiky systému ABS a VDC, keďže terajší model ich nemá podľa očakávaní zákazníkov a boli pod paľbou kritiky mnohých recenzií. Takže takáto zmena je vítaná s otvorenou náručou.
Ou áno, vidím ten úsmev na tvári pri pohľade na tento skvost. 3.8 litrový vidlicový šesť valec VR38DETT s dvojitým prepňovaním turbodúchadlami od Ishikawajima-Harima Industries (IHI) vyčarí úsmev každému fanúšikovi automobilov. A to sme sa zatiaľ usmievali len pri fotke. Nissan spravil motor o 3% úspornejší (takže teraz odídete na plnú nádrž o 10km viac), ale svojmu staršiemu bratovi nakope prdel. Jeho výkon bol zvýšený na 530 koní pri 6400RPM s krútiacim momentom 612Nm v rozmedzí 3200 až 6000 RPM. Nissan tiež prepracoval tlmič výfuku, takže teraz zažijete ešte väčší orgazmus keď GT-Rko uvidíte na ulici (mať ho v garáži by bolo nebezpečné, umreli by ste na sexuálne vyčerpanie). GT-R bude používať nové Bridgestone Potenza RE070R R2 pneumatiky, prípadne bude k dispozícii set od Dunlopu.
Pneumatiky budú obuté na desať-lúčových zliatinových diskoch od RAYS. Jeden disk váži približne 13kg, čo je o 3kg menej než predchádzajúce.
Nissan tiež upustil od módu SNOW, ktorý je teraz nahradený módom SAVE, na úsporu paliva (pfff). DBA-R35 bude mať novú verziu Launch Control (vo svojej 4. edícii LC4). Nohu na plyn a brzdu, motor sa vytočí do 4000 RPM, nohu dolu z brzdy, a na 100ke ste za 2.9 sekundy. Ou, a ešte jedna pikoška. Auto má teraz možnosť ísť na 2WD režim (RWD pochopiteľne), dostanete sa doňho tak, že na 4 sekundy podržíte "SAVE" mód. 2WD mód je tiež aktívny, keď auto ide menej než 10kmph, a má napríklad volant vytočený (aby bolo parkovanie menej trhavé).
No a teraz k veciam ktoré ste pravdepodobne videli. Exteriér sa dočkal zmien v podobe nových difúzorov vpredu aj vzadu, vpredu nájdeme aj LEDky pre denné svietenie. A teraz veci ktoré ste nevedeli, prítlak sa zväčšil o 10% spolu so znížením dragu. Odpor vzduchu v motorovom priestore klesol, kdežto prietok vzduchu cez chladiče (FMIC) sa zvýšil, rovnako ako aj chladenie bŕzd a prevodovky.
Interiér obsahuje na pohľad malé zmeny. Palubný počítač je teraz modrý, a nie červený, na výduchoch je viac kovu, pásy majú jemnejší materiál s pozmeneným napínaním. Stredová konzola je teraz pokrytá karbónom, s inými ovládacími prvkami ovládania rádia a kúrenia.
Dvere teraz vydávajú menej zvuku a vibrácii pri vyšších rýchlostiach. Majú nový systém nastavovania takže sa ľahšie zatvárajú a lepšie sedia (platí aj pre kufor).
Vylepšené boli aj sedadlá, ktoré teraz lepšie držia vodiča, a lepšie pohlcujú vibrácie. Nové sedadlá dostanú verzie Pure Edition a Black Edition. Pokiaľ si zakúpite Pure Edition (najlacnejšiu verziu), budete mať možnosť vybrať si medzi klasickými, alebo RECARO sedadlami z verzie SpecV. Celkovo sa na interiéri ušetrilo 10kg. K dispozícii budú aj nové farby (modrá a čierna) v kvalitnejšom prevedení (pri bielej farbe boli znateľné rozdiely v odtieňoch na kovových a plastových častiach karosérie).
Nissan sa s novou verziou vytiahol veľmi vysoko, na Slovensku bude k dispozícii u dealera Auto-Impex Bratislava vo februári budúceho roka. Cenovo to bude okolo 100 000€. Veľa? Málo? Na Slovenský plat veľa, na auto takejto kvality, málo. K dispozícii bude niekoľko edícií: Pure Edition, Black Edition, SpecV, Club Track a EGOIST (pôvodne nazývaný aj SpecM po Mizunovi). Chystáte sa kúpiť EGOIST edíciu? Heh, pýtate sa čo stojí? Táto edícia sa charakterizuje tým, že keď sa pýtate "Čo to stojí?", tak na to jednoducho nemáte. Môžete si vybrať z niekoľkých farieb interiérov:
EGOIST verzia je zameraná na pohodlie, komfort, aj keď obsahuje prvky zo SpecV verzie (disky, difúzor či tlmiče výfukov), neobsahuje overboost. Overboost je taká malá nenápadná funkcia ktorú prepínate tlačítkom MODE, a následne ovládate páčkou tempomatu.
Keď ho stlačíte, a ste minimálne na treťom prevodovom stupni, roztočia sa obidve turbá, ponúknu o 0,3 baru viac, zväčší sa dodávka paliva, výkon sa zvýši na 550 koní, krútiaci moment stúpne o 60Nm. Toto všetko na dlhých 80 sekúnd.
No a jak sa GT-Rko (konkrétne EGOIST) vyrába? Lepšie raz vidieť, než 1000x čítať.
No a keď ste sa dočítali až sem, pravdepodobne ste tento príspevok čítali (so všetkými obrázkami a videom) asi tak hodinu a trištvrte, a momentálne neviete či sa máte smiať, alebo plakať alebo plakať z toľkej dokonalosti, no, to už nechám na vás...
(3 hodiny písania, uff)...
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Nissan GT-R DBA-R35 MY11
aku konkurenciu?Snake napísal:Konkurenciu čakajú ťažké časy...
inak super, cena je brutalne dobre na taketo dovolujem si povedat superauto, dobre napisane..
inak, tiez overboost vyzera byt premakana funkcia
proste "made the best even better", povedal by som
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ak isiel dnes snake do BA tak zase bude pikacovat
Teraz vazne: pred BA typek dostal v strednom pruhu smyk a oprel to vpravo o zvodidla a nakoniec zablokoval stredny a pravy pruh:15min zdrzanie..z bajkalskej na pristavny most sa zrazili 3auta, 4km nato zrazka dalsich 4aut...1x pod nula a sama havarka.
Dnes ma nasral jeden debil na passate...pred pripojkou senec - BA asi 400- 500m si idem vpravom pruhu,passat v strednom asi 100m za mnou..hodim smerovku dolava ze idem do stredneho aby sa z pripojky mohli dostat v pohode na dialnicu a nezacne ten passat zryvhli at?vsetko okolo 110km/h...tak bud som mohol zacat prudko brzdit co som nechcelked je takto tak dom skoncil nakoniec v 130km/h pred passatom..debil proste
Teraz vazne: pred BA typek dostal v strednom pruhu smyk a oprel to vpravo o zvodidla a nakoniec zablokoval stredny a pravy pruh:15min zdrzanie..z bajkalskej na pristavny most sa zrazili 3auta, 4km nato zrazka dalsich 4aut...1x pod nula a sama havarka.
Dnes ma nasral jeden debil na passate...pred pripojkou senec - BA asi 400- 500m si idem vpravom pruhu,passat v strednom asi 100m za mnou..hodim smerovku dolava ze idem do stredneho aby sa z pripojky mohli dostat v pohode na dialnicu a nezacne ten passat zryvhli at?vsetko okolo 110km/h...tak bud som mohol zacat prudko brzdit co som nechcelked je takto tak dom skoncil nakoniec v 130km/h pred passatom..debil proste
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
raz zacne mrznut a hned sa secko zacne srat....
co ludia este na letnych behaju alebo co?
co ludia este na letnych behaju alebo co?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
skor sa stale najdu taki, co si myslia, ze v zime na zimnych sa jazdi ako v lete na letnych
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Demence. Asi by som zvažoval, že v takej situácii urobím dedkovský (nepoužívanie zrkadiel) pohyb a seknem mu to do ľava a hneď spať do prava, možno by sa uvedomil...hawkeye napísal:Dnes ma nasral jeden debil na passate...pred pripojkou senec - BA asi 400- 500m si idem vpravom pruhu,passat v strednom asi 100m za mnou..hodim smerovku dolava ze idem do stredneho aby sa z pripojky mohli dostat v pohode na dialnicu a nezacne ten passat zryvhli at?vsetko okolo 110km/h...tak bud som mohol zacat prudko brzdit co som nechcelked je takto tak dom skoncil nakoniec v 130km/h pred passatom..debil proste
Áno, jazdím. A? Kým je sucho a nie je námraza, prakticky nie je rozdiel medzi letnými a zimnými. Základ je uvedomiť si, čo je na ceste a podľa toho sa správať a nie, že hurá mám zimné gumy, tak idem 180 po diaľnici v hustom snežení a divím sa, že som skončil v poli....landrower napísal:co ludia este na letnych behaju alebo co?
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
v podstate zimna guma na ladovom podklade je k nicomu tak ako aj letna. Toto je najhorsie pocasie ake moze byt. Cez den opre na cestu slnko, cez den snezi ale vsetko sa to na ceste topi. Zajde slnko, zacne mraz a voda na ceste zmrzne. Vytvori sa ladova vrstva na ktorom ti nepomoze ani zimna guma ked pojdes 100km/h.
Dnes rano malo jedno dievca prave na toto velku smolu, dostalo smyk a zabilo sa. Mne minuly rok tak naburali do auta. Podcenili situaciu. Lad je skutocne nebezpecny tak si davajte pozor.
Dnes rano malo jedno dievca prave na toto velku smolu, dostalo smyk a zabilo sa. Mne minuly rok tak naburali do auta. Podcenili situaciu. Lad je skutocne nebezpecny tak si davajte pozor.
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- _Mato_
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2263
- Dátum registrácie: Ut 21. Mar, 2006, 02:00
- Bydlisko: Beckov
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Pridam aj ja zazitok zo vcera.
Vecer som sa vracal zo sluzobky. Bol som na dialnici zopar km od Noveho Mesta, isiel som v pravom pruhu "mojou normalnou" rychlostou - cca 135km tachometrovych. Kedze som mal priblizne 100m pred sebou dva za sebou iduce kamiony, skontroloval som pohladom lavy pruh, dal som smerovku vlavo a presunul som sa do laveho pruhu. Rovnako urobili aj dalsie 2 auta, ktore isli za mnou. Ked som bol asi 10m od druheho kamionu, ten "expert" sa bez smerovky vyrutil do laveho pruhu a zacal obiehat kamion pred nim. Samozrejme som musel riadne dupnut na brzdy, pretoze kamion isiel cca 90km rychlostou a obiehal "kolegu", ktory isiel asi 85-tkou. Bolo velke stastie, ze sa nic nestalo a auta iduce za mnou stihli rovnako zabrzdit, inak by som jedno z nich mal minimalne v kufri.
Osobne nemam nic proti vodicom kamionov, ale niektori sa spravaju ako neohrozeni a akoby mali vlastne pravidla.
Vecer som sa vracal zo sluzobky. Bol som na dialnici zopar km od Noveho Mesta, isiel som v pravom pruhu "mojou normalnou" rychlostou - cca 135km tachometrovych. Kedze som mal priblizne 100m pred sebou dva za sebou iduce kamiony, skontroloval som pohladom lavy pruh, dal som smerovku vlavo a presunul som sa do laveho pruhu. Rovnako urobili aj dalsie 2 auta, ktore isli za mnou. Ked som bol asi 10m od druheho kamionu, ten "expert" sa bez smerovky vyrutil do laveho pruhu a zacal obiehat kamion pred nim. Samozrejme som musel riadne dupnut na brzdy, pretoze kamion isiel cca 90km rychlostou a obiehal "kolegu", ktory isiel asi 85-tkou. Bolo velke stastie, ze sa nic nestalo a auta iduce za mnou stihli rovnako zabrzdit, inak by som jedno z nich mal minimalne v kufri.
Osobne nemam nic proti vodicom kamionov, ale niektori sa spravaju ako neohrozeni a akoby mali vlastne pravidla.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
oni neohrozeny su, jemu sa nic nestane, akurat co mu naburas do navesu. ty a ostatny za tebou uz mozu skoncit podstatne horsie ak nie
su to prasce niekory na tach kamionoch. Namiesto toho aby policia staticky stala a zastavovala beznych uzivatelov ciest nech sa radsej premava po cestach a nech stopuju taketo hovada
su to prasce niekory na tach kamionoch. Namiesto toho aby policia staticky stala a zastavovala beznych uzivatelov ciest nech sa radsej premava po cestach a nech stopuju taketo hovada
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
autičko už mám od pondelka, ale ešte som mal problém so zvýšenými ot. motora, ťahalo mi to na 1500rpm. diagnostika ukázala že tam je chybný senzor teploty. dnes som došiel do servisu, vyčkal som nech motor vychladne, dvihli mi autíčko na dvihák a pozreli či je chybný, ale nakoniec zistili že bol len ohnutý pin na konektore, tak ho vymenili, a už mám otáčky v poriadku
keď si to zosumarizujem tak ma to vyšlo na 523e (16ventilov, rozvody, zbrúsenie hlavy, nastavenie ventilov, zabrúsenie ventilov, olej, olejový filter, chladiaca kvapalina, nejaké trubice chladenia + robota) 16e diagnostika, 80e batéria, 15e nový konektor na senzor = 634e a ešte prezutie na zimné pneu 15e
od pondelka som nabehal vyše 500km po Bratislave
zapečené ložisko (alebo skor ten plast)
http://i54.tinypic.com/k1s9j7.jpg
http://i52.tinypic.com/mhwsnk.jpg
ohnutý ventil
http://i52.tinypic.com/2ik75t1.jpg
keď si to zosumarizujem tak ma to vyšlo na 523e (16ventilov, rozvody, zbrúsenie hlavy, nastavenie ventilov, zabrúsenie ventilov, olej, olejový filter, chladiaca kvapalina, nejaké trubice chladenia + robota) 16e diagnostika, 80e batéria, 15e nový konektor na senzor = 634e a ešte prezutie na zimné pneu 15e
od pondelka som nabehal vyše 500km po Bratislave
zapečené ložisko (alebo skor ten plast)
http://i54.tinypic.com/k1s9j7.jpg
http://i52.tinypic.com/mhwsnk.jpg
ohnutý ventil
http://i52.tinypic.com/2ik75t1.jpg
Maticna : Asus Striker II Formula | Procesor : Intel Core2Duo E6850 @ 3.3GHz | Chladic CPU : Thermalright Ultra 120 eXtreme + Noctua NF-P12-1300 | Graficka : 2* MSI GeForce NX8800GTS T2D512E OC PCX | Chladic VGA : 2* ZALMAN Z-Machine GV 1000 | Ram : CORSAIR DDR2 2x2048MB 800MHz TWIN2X C5DHX Techn. | Hdd : Hitachi 320GB 7200rpm 16MB Sata2, Hitachi 500GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 640GB 7200rpm 16MB Sata2, Samsung SpinPoint F1 1000GB 7200rpm 32MB Sata2 | Zdroj : Fortron 600W Epsilon FX600-80 | Case : NZXT ZERO Tower Crafted Series | LCD : LG 22" LCD L225WT-BF 5ms 5000:1 DVI
- 1adad1
- Používateľ
- Príspevky: 2589
- Dátum registrácie: Ut 06. Okt, 2009, 20:19
- Bydlisko: Bratislava V - Petržalka
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Snake pekny clanok aj auto ale ta verzia egoist sa mi absolut nelubi
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
SpecM je taká istá ako všetky ostatné, akurát tam sú prvky na želanie (niečo jak BMW Independent)
.
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Matusak: aké máš auto?
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
no,nechcel by som byt na jeho mieste...
...ale moze si za to sam
...ale moze si za to sam