Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ono... podpisu sa na komforte ale je tam jedno ale. Ked som kupoval kolesa, tak som tiez nevedel, ci ist 15 alebo 16", bud by sli 195/50 R15, alebo 205/45 R16, nakoniec som sa rozhodol pre 16", predsalen, viac palcov, viac adidas (a rozmyslal som penisom samozrejme)... a pneu Avon ZV3, zo zaciatku velke nadsenie, sedelo to jak pribite na ceste, ziadne poskakovanie, trochu tvrdsie ale pohoda, nedotacavost sa takmer neprejavovala, skor mi ulietaval zadok a vedel som spravit hodiny(v extremoch samozrejme). Lenze casom to omrzelo, treba davat pozor na kazdu jamu, takisto na horsich cestach sa to prenesie dovnutra, vecsi odpor pri odbacani atd. Minuly rok prisiel cas vymenit pneu, rozmyslal som co dat, nechcel som ist do zbytocne drahych pneu, kedze som sa pohraval s myslienkou, ze ked budem kupovat nove disky, tak mozno pojdem do 15", chcel som taky cenovy stred, nakoniec som zobral Nankang NS-II, mali ceklom dobre hodnotenie od pouzivatelov. Sice je to Cina, ale zase stoja 2x tolko ako nejake Wanli a pod. Cenovo boli mierne nad matadormi a barumami.
Rozdiel oproti starym Avonom strasny, odpor pri otacani volantom ako pri zimnych, proste ako predtym, takisto sa zlepsil komfort. Navyse maju rim protector, co sa mi dost rata, kedze mam 45ku profil. Co sa tyka jazdnych vlastnosti, tak citit, ze nedrzia az tak dobre ako drzali Avony, ale stale je to velmi slusne (z pristavneho do petrzalky 80 ) a co sa mi rata, ze citim, kedy uz auto straca grip. To som pri Avonoch nezazil, tie sa proste utrhli a uz som letel. Bokom alebo do hodin. To by som pripisoval tomu, ze tie Nankangy su aj o poznanie lahsie a maju maksiu bocnicu. Sice som ich nevazil, ale mal som v ruke vyzuty, zodraty Avon a novy Nankang. Takisto hlucnost isla oproti Avonom rapidne dole, cize spokojnost, akurat sa na moj vkus trochu rychlejsie deru, vidim to tak na 30-40tis. km. Cize v mojom pripade tak 3 sezony.
Rozdiel oproti starym Avonom strasny, odpor pri otacani volantom ako pri zimnych, proste ako predtym, takisto sa zlepsil komfort. Navyse maju rim protector, co sa mi dost rata, kedze mam 45ku profil. Co sa tyka jazdnych vlastnosti, tak citit, ze nedrzia az tak dobre ako drzali Avony, ale stale je to velmi slusne (z pristavneho do petrzalky 80 ) a co sa mi rata, ze citim, kedy uz auto straca grip. To som pri Avonoch nezazil, tie sa proste utrhli a uz som letel. Bokom alebo do hodin. To by som pripisoval tomu, ze tie Nankangy su aj o poznanie lahsie a maju maksiu bocnicu. Sice som ich nevazil, ale mal som v ruke vyzuty, zodraty Avon a novy Nankang. Takisto hlucnost isla oproti Avonom rapidne dole, cize spokojnost, akurat sa na moj vkus trochu rychlejsie deru, vidim to tak na 30-40tis. km. Cize v mojom pripade tak 3 sezony.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Keď si dáš tieto elektróny, krásne pošleš nápravu do riti. A to tvoje "technicky sa vybavi" si pripomeň keď budeš mať nehodu, a poisťovňa začne u importéra zistovať či ti schválili 18" disky, importér povie nie (lebo Golf klasický non-GTI / non-R nemá na toto prispôsobenú nápravu), a poisťovňa ti nepreplatí ani trt. Už 17" je veľa, nieto ešte 18" . Golf má predpísané 16" max, tak tam tie 16" aj daj...chosefina napísal:...
jj toto sa stalo aj mne (http://www.pretaktovanie.sk/phpBB3/view ... 69#p710469) normálne nechápačkyhawkeye napísal:inak predvcerom sa mi snad 1x za 7 skoro 8 rokov soferovania stalo to, ze pri predbiehani kamiona mi vodic dal dialkove nech lepsie vidim.
s radostou som pouzil blikanie ako podakovanie
cesta sered->GA
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Tie 16 tam asi aj dam , diky snake to som chcel pocut. Pockam zajtra na zechnicky co tam bude a podla toho budem vyberat.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tusim ked z vyroby nakonfigurujes na golfa 17", automaticky tam ide "sportovy podvozok", pri najnizsej vybave/motore trendline je max 16". 18" "vyhadzoval" kamarat z A4, casom to bolo pre neho utrpenie, parkovanie na chodniku cez obruvnik bola adrenalinova zalezitost a vzdy mu odlahlo, ked prezul na zimne 16"
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
co si myslite o tomto oleji? este som taky nevidel a tusim ma aj celkom dobre specifiakcie ci nie?
http://www.penriteoil.com.au/products/m ... ine_oil_10
viscositu a pod ma vyssiu jak mobil 1 napr, splna 505.01 aj ked celkom vysoke letne cislo
len tak zo zaujimavosti, snake co myslis ze by toto spravilo v oktavkach?:)
10w-70 alebo 5w-60
http://www.penriteoil.com.au/products/m ... ine_oil_10
viscositu a pod ma vyssiu jak mobil 1 napr, splna 505.01 aj ked celkom vysoke letne cislo
len tak zo zaujimavosti, snake co myslis ze by toto spravilo v oktavkach?:)
10w-70 alebo 5w-60
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
papek, co vazi ten cvirik? to mas kupecko ci sedan ci hatchback?
tu zatacku som tiez isiel ale na 320i e36, nabiehaval som do zatacky 80 (vonkajsi pruh) ale zrovna v tej najostrejsej casti mi zavadzal daaky medved eskovy, tak som v tej 80tke musel zrovna v tej prdukej casti stocit do vnutorneh pruhu a vtedy som jeden jediny krat zapocul moje pneu ze mierne podpiskly.. obute som mal zanovne dunlop sport maxx 225/45 r17 s 3-4mm dezenom.. pytam sa preto na vahu bo na 205tkach ist tu zatacku 80 musela byt sranda - adrenalin. to moje vazi(lo) 1.5tony.
btw tiez by som racej isiel do 16tiek (myslim v porovnani so 17) uz len koli komfortu. tie 17 boli dost tvrde ale za to bezpecne.
a tie pneu by som za nic nevymenil.. bars boli spove - hlucne ale zato perfektne vo vsetkych podmienkach (okrem zimy). Cize volil by som zlatu strednu cestu. kompromis medzi vzhladom a komfortom a bezpecnostou.
hawkeye... imho sa nic nestane, maximalne budes jazdit na olej aj bez zapnutej spinacky
btw ak chces odpornu radu/pomoc, racej sa ohladom toho spytaj svojho mechanika/kamarata co robi do aut.
tu zatacku som tiez isiel ale na 320i e36, nabiehaval som do zatacky 80 (vonkajsi pruh) ale zrovna v tej najostrejsej casti mi zavadzal daaky medved eskovy, tak som v tej 80tke musel zrovna v tej prdukej casti stocit do vnutorneh pruhu a vtedy som jeden jediny krat zapocul moje pneu ze mierne podpiskly.. obute som mal zanovne dunlop sport maxx 225/45 r17 s 3-4mm dezenom.. pytam sa preto na vahu bo na 205tkach ist tu zatacku 80 musela byt sranda - adrenalin. to moje vazi(lo) 1.5tony.
btw tiez by som racej isiel do 16tiek (myslim v porovnani so 17) uz len koli komfortu. tie 17 boli dost tvrde ale za to bezpecne.
a tie pneu by som za nic nevymenil.. bars boli spove - hlucne ale zato perfektne vo vsetkych podmienkach (okrem zimy). Cize volil by som zlatu strednu cestu. kompromis medzi vzhladom a komfortom a bezpecnostou.
hawkeye... imho sa nic nestane, maximalne budes jazdit na olej aj bez zapnutej spinacky
btw ak chces odpornu radu/pomoc, racej sa ohladom toho spytaj svojho mechanika/kamarata co robi do aut.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja to tam nechcem davat len som narazil na ten olej a taky som este nevidel tak ze co si myslite vy o tom
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
myslite tu zakrutu ktora ide na einsteinovu kde hned na zaciatku je OMV benzinka?
80tka tam je problem?:D to tam davam pravidelne, moj odhad ze 100vka sa tam da dat v pohode
80tka tam je problem?:D to tam davam pravidelne, moj odhad ze 100vka sa tam da dat v pohode
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
sranda bola ked ma tadial viezla kamaradova mati, punto mali, v super stave, az takom ze v tej zakrute si servo posilovaca povedalo "a teraz sa vypnem!"... to bola sranda
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Chalani myslia zjazd z pristavneho mosta na dolnozemsku...hawkeye napísal:myslite tu zakrutu ktora ide na einsteinovu kde hned na zaciatku je OMV benzinka?
80tka tam je problem?:D to tam davam pravidelne, moj odhad ze 100vka sa tam da dat v pohode
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
je to hatch, amici to vazili a vyslo im 1016 kg s prazdnou nadrzou (motor 1.6 SOHC je +/- vahovo ako 1.4)... cize somnou + natankovane by som sa mal za kazdych okolnosti zmestit do tych 1150 kg. Inak ta 80tka je uz o pevnych nervoch, lebo tam mam pocit, ze to dam na budu, ale ono to proste drzi, aj ked uz citim, ze je to na hrane a taha to do vedlajsieho pruhu. Uvidim, ako sa to bude spravat, ked sa konecne odhodlam vymenit tlmice a pruziny, ktore mi uz pol roka lezia v pivnici Podla mojho nazoru su 205ky moc siroke na taketo lahke auto, ale pri 7" disku si nepomozem, nechcem nato davat 195ky a mat tuzerske "balony".SurrendeR napísal:papek, co vazi ten cvirik? to mas kupecko ci sedan ci hatchback?
...
edit: kamos tam siel na 330i, akurat on to chcel zobrat driftom (uz som mu x-krat povedal, ze je debil)... hadaj ako to dopadlo Na druhy den som siel okolo, na zemi posprejovane prerusovane ciary k jednemu zvodidlu, tam zrazu zlom o 90°, ciary smerom k druhemu zvodidlu, zase zlom o 90°, ciary naspet k povodnemu zvodidlu a obkreslene auto.
to nieje tak celkom pravda, lebo v ostatnych krajinach unie nerobia okolo dopisovania rozmerov taky cirkus ako u nas a bez problemov tam dostanes uplne ine rozmery a pri dovoze na slovensko ti tieto udaje prepisu do nasho technicaku. Ci sa uz vie poistovna dopatrat aj k tymto veciam, neviem... mna ked zastavia zabiaci, tak vzdy pozeraju ako prve kolesa, kuknu TP a dalej neriesia, ako sa tam dostali. Su tam? Su. Ked si tam tie 18" dokaze dopisat, nech si ich ma, ked velmi chce. Ale osobne by som do toho tiez nesiel, je to uz fakt extrem.Snake napísal:Keď si dáš tieto elektróny, krásne pošleš nápravu do riti. A to tvoje "technicky sa vybavi" si pripomeň keď budeš mať nehodu, a poisťovňa začne u importéra zistovať či ti schválili 18" disky, importér povie nie (lebo Golf klasický non-GTI / non-R nemá na toto prispôsobenú nápravu), a poisťovňa ti nepreplatí ani trt. Už 17" je veľa, nieto ešte 18" . Golf má predpísané 16" max, tak tam tie 16" aj daj...
je to prva odbocka z pristavneho mosta smerom do petrzalky, odtial potom dolava k ekonomickej univerzite a na dolnozemskuqq6600 napísal:Chalani myslia zjazd z pristavneho mosta na dolnozemsku...
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Lenže on nežije ani v DE, ani v AU, žije na Slovensku a popisujem situáciu na Slovensku. Ver že poisťovňa bude skúmať komplet všetko pri plnení poistného, pneumatiky ich zaujímajú ako prvé (ako sú staré, či si mal zimné, aké disky si mal obuté), je to o peniazoch vždy, oni nie sú takí lenivý že im jeden telefonát do Porsche Bratislava (importér VW/AUDI/PORSCHE/ŠKODA/SEAT/IVECO pre SR) nestojí za to aby tebe skrátili plnenie o 70% (ano, aj taký prípad som už zažil kvôli pneu ktoré mali 8 rokov - známy šetril). Iste, u panáčikov s tým prejde, je to v TP, hotovo, oni to skúmať nebudú, ale poisťováci hej, im ide o prachy. Navyše dobre vieme ako sa jazdí u nás, a že každý tu môžeme vypisovať koľko jazdíme keď nás sepáli kamión, či vybehne k0k0t z vedľajšej čo si práve pravou rukou šahal dolu a nepozeral sa. Keď s tým bude mať nehodu, môže sa modliť aby nechytil chuja na obhliadke čo s manželkou chce ísť v lete na dovolenku tak bude pátrať po každej blbosti (a že bude, to nemusím hovoriť).Papek napísal:to nieje tak celkom pravda, lebo v ostatnych krajinach unie nerobia okolo dopisovania rozmerov taky cirkus ako u nas a bez problemov tam dostanes uplne ine rozmery a pri dovoze na slovensko ti tieto udaje prepisu do nasho technicaku. Ci sa uz vie poistovna dopatrat aj k tymto veciam, neviem... mna ked zastavia zabiaci, tak vzdy pozeraju ako prve kolesa, kuknu TP a dalej neriesia, ako sa tam dostali. Su tam? Su. Ked si tam tie 18" dokaze dopisat, nech si ich ma, ked velmi chce. Ale osobne by som do toho tiez nesiel, je to uz fakt extrem.
Mne je to tiež jedno, nech tam bachne aj 19" so super stereom čo bude mučiť psy, mňa to nekašle absolútne, on nie je pretekár že potrebuje nízkoprofil čo drží grip, písal o nájazde 10tkm ročne + pre mamu, no nač bude mame 18"? A ak to bude aj preňho, stojí mu to za tie problémy len preto že môže mať zapísané 18" v TP (mimo toho, aj ja mám 18" v TP, ale obuté ich nemám a ani nebudem mať, mal som Spidery z RSky, áno, pekné, krásne, ale chuj sa mi natriasal jak na tankodrome, teraz mám podľa papka balóny, ale mne to vyhovuje, necítim čo zožrala tá mrtvá mačka na ceste na raňajky, a tie 15" ani nikto nechce (nikomu neťahajú oči jak dáke 17 a vyššie). Je to čisto jeho vec, ja som povedal svoj názor k tomuto, robiť si možné problémy/krádeže/investície len kvôli tomu že "TP sa vybaví" mi nepríde ako najrozumnejšie riešenie.
PS: Importér nikdy neschváli vyšší rozmer než je povolený, nikdy. Tá formalita (papier) na zápis diskov je iba preto, že VW/ŠKODA/SEAT/AUDI koncom 90tych rokov mali v TP zapísané iba rozmery ktoré boli práve na aute obuté (príklad, iba 6" disky), ten papier je na dodatočný zápis rozmerov ktoré boli povolené (5,5"/6,0"/6,5"/RS 7,0"), ale nikdy sa nezapisovali, disky s väčším rozmerom s tým nikdy nevybavíš.
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nemyslel som importera, ale pripad, ked si dovezies auto zo zahranicia, maju v tom dost bordel... napr. moje auto malo na slovensku napisane len 13" kolesa, potom neskor vydal importer COC aj so 14" rozmermi, v Holandsku mal moj 1.4/1.5 Civic od roku 97 zapisany aj rozmer 195/50 R15, ktory sa daval na VTi (obdoba dnesneho Type-R) a tieto kolesa boli za priplatok(takisto aj kozeny interier), pricom na Slovensku sa im o niecom takom ani len nesnivalo...
Tymto som chcel len poukazat na to, ze to co povie importer, nieje smerodajne, kedze sa da auto individualne doviezt (neviem ako v pripade jeho golfa, ci bol dovezeny, alebo ma povod na slovensku) a v tomto pripade sa poistovna velmi tazko dopatra, akym sposobom a na zaklade coho boli tieto rozmery dopisane
Tymto som chcel len poukazat na to, ze to co povie importer, nieje smerodajne, kedze sa da auto individualne doviezt (neviem ako v pripade jeho golfa, ci bol dovezeny, alebo ma povod na slovensku) a v tomto pripade sa poistovna velmi tazko dopatra, akym sposobom a na zaklade coho boli tieto rozmery dopisane
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Poisťovňa sa vie dopátrať k pôvodu auta, veľmi jednoducho v tejto dobe, takže tvoj prípad nie je uni. Je to to isté čo som ja písal v PSku. Ale nech robí jak chce
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
kde su najlepsie ceny PZP? na nete mi vysla v jednej kakulacke axa a v druhej csob
v allianze som dal vypoved lebo som platil 173e po 10% zlave
v allianze som dal vypoved lebo som platil 173e po 10% zlave
Spoiler: ukázať