Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
http://www.autobiznis.sk/domain/autobiz ... linkov.pdf
ak sa namontuju spravne a cez den budem svietit iba nimi, ale ak to policia neuzna - tak je skoda montovat :[
toto svietenie cez den je taka <-> , ziarovky a nadspotreba.. ( vacsia zataz alternatora >> motor, spotreba) ceny PHM stupaju...
-----------
Snake--nie kazdy ma nove auto s takimito ficurami.. (2001)
ak sa namontuju spravne a cez den budem svietit iba nimi, ale ak to policia neuzna - tak je skoda montovat :[
toto svietenie cez den je taka <-> , ziarovky a nadspotreba.. ( vacsia zataz alternatora >> motor, spotreba) ceny PHM stupaju...
-----------
Snake--nie kazdy ma nove auto s takimito ficurami.. (2001)
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Čo mám proti tomu? Že to má každý lúzer na filcke, a svieti to jak <> do očí, to je jedna vec, lúzri to tiež používajú jak hmlovky. Pólka z nich to má ešte zle zapojené. Nech si tam dá pekne origo od výrobcu, a nech nesockári takto jak lúzer.
//edit: ja mám 2003 auto, a predáva sa modul denného svietenia, takže sa o tom pekne poinformuj.
//edit: ja mám 2003 auto, a predáva sa modul denného svietenia, takže sa o tom pekne poinformuj.
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
tak ta spotreba ti narastie tak zanedbatelne... asi tak liter na 1000-2000km....
cize asi tak poldeci-deci na 100km... to je tak 13c na 100km navyse... a to nikoho hadam nezabije...
tak je jedna vec ze ked to niekto urobi doma na kolene a nenakalibruje sa to atd tak to je na<> ale to je aj normalne svetlo...
cize asi tak poldeci-deci na 100km... to je tak 13c na 100km navyse... a to nikoho hadam nezabije...
tak je jedna vec ze ked to niekto urobi doma na kolene a nenakalibruje sa to atd tak to je na<> ale to je aj normalne svetlo...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Zober si napriklad Skodu Fabia 1.2 HTP Socka Edition so 47 kW vykonu. Na vyprodukovanie 47 kW tento kchar spotrebuje cca 6 litrov benzinu na kazdych ujdenych 100 km pri cca 80km/h. Nech nam Allah do Socka Edition dal 70A alternator (3x18V~/70A, regulatorom a usmernovacom riadene na 14,4V=/70A). V sade vonkajsieho osvetlenia mame 2ks 55W dialkovych, 2ks 50W stretavacich a 2ks 5W koncovych svetiel (neviem, ci to ma aj Socka Edition, ale po Feliciu to takto mali snad vsetky), co cini dohromady budto 10+100 (stretavacie + koncove), alebo 10 + 110W (dialkove + koncove). Ak k tomu priratame zadne hmlovky, je to bud 1x21W, alebo 2x21W (netusim, ako ich ma SE instalovane). Takze sa dostavame na 152W, resp. 162W (tlmene resp. dialkove).
Zoberem najvyssiu moznu spotrebu vonkajsieho osvetlenia vozu, cize dialkove svetla, koncove svetla a 2 hmlovky (neviem, naco sa tomu hovori hmlovky, ked niektori idioti to zapaluju aj za dna), tj. 162W. Pohonna jednotka Socka Edition vyprodukuje v rezime maximalneho vykonu nejakych 47kW pri cca 5000 ot. Alternator je stavany tak, ze dokaze dodavat nejaky solidny prud a stabilne napatie 14,4V uz od nejakych cca 2000 ot, cize v rezime beznej jazdy. Nech ma elektricka instalacia vozu napatie 12V, potom 162W / 12V = 13,5A, co je necelych 20% max. vykonu alternatora, cize na tento odber nemusi byt plne nabudeny. Motor dodava vykon podla toho, kolko ho je potreba, vacsinu vykonu papka prevodovka, resp. pohon vozu dopredu, nejaky ten vykon spapka obehove cerpadlo, zvysok ide na vrub elektrickej instalacie.
162W je 0,344% max. vykonu, ktory moze motor dodat. Cize v rezime maximalneho vykonu pri minimalnej mernej spotrebe by pri zanedbani strat zapnutie vsetkeho povoleneho vonkajsieho osvetlenia znamenalo zvysenie odberu o 0,344%. S dostatocnou presnostou mozno predpokladat, ze umerne tomu by sa zvysila aj spotreba benzinu. Uvazujme koeficient ucinnosti alternatora 0,5 (50% energie prijatej od motora sa premeni na teplo - alternatory maju v skutocnosti ucinnost odost vyssiu). Odber z motora musi byt pre 162W na vystupe alternatora 2-nasobny, odber bude 0,688%.
Teraz uvazujme, ze motor nebezi v rezime maximalneho vykonu, ale v rezime beznej prevadzky, cize v rezime otacok okolo 2500. Z diagramu vykonu (diagram pre motor HovnoToPotiahne nemam, takze som pouzil diagram pre motor Skoda 742.136, ktory je rovnako rychlobezny, zazehovy vodou chladeny, akurat ma parny pocet valcov, podava vykon 46kW pri 5000 ot/min. /Udrzba a opravy vozu Skoda 105 - Rapid 136, Andrt, strana 480) vyplyva, ze pri 2500 ot/min podava tento motor 25kW. Teraz je 162W vonkajsieho osvetlenia 1,29% vykonu motora.
Z toho vyplyva, ze vonkajsie osvetlenie sa na spotrebe podiela len zanedbatelne, ovela viac na to ma trebars vplyv nalada vodica, ci pojde kludne, alebo na to bude dupat.
A teraz si to prerátaj na LEDky, ale ušetríš čo?
Zoberem najvyssiu moznu spotrebu vonkajsieho osvetlenia vozu, cize dialkove svetla, koncove svetla a 2 hmlovky (neviem, naco sa tomu hovori hmlovky, ked niektori idioti to zapaluju aj za dna), tj. 162W. Pohonna jednotka Socka Edition vyprodukuje v rezime maximalneho vykonu nejakych 47kW pri cca 5000 ot. Alternator je stavany tak, ze dokaze dodavat nejaky solidny prud a stabilne napatie 14,4V uz od nejakych cca 2000 ot, cize v rezime beznej jazdy. Nech ma elektricka instalacia vozu napatie 12V, potom 162W / 12V = 13,5A, co je necelych 20% max. vykonu alternatora, cize na tento odber nemusi byt plne nabudeny. Motor dodava vykon podla toho, kolko ho je potreba, vacsinu vykonu papka prevodovka, resp. pohon vozu dopredu, nejaky ten vykon spapka obehove cerpadlo, zvysok ide na vrub elektrickej instalacie.
162W je 0,344% max. vykonu, ktory moze motor dodat. Cize v rezime maximalneho vykonu pri minimalnej mernej spotrebe by pri zanedbani strat zapnutie vsetkeho povoleneho vonkajsieho osvetlenia znamenalo zvysenie odberu o 0,344%. S dostatocnou presnostou mozno predpokladat, ze umerne tomu by sa zvysila aj spotreba benzinu. Uvazujme koeficient ucinnosti alternatora 0,5 (50% energie prijatej od motora sa premeni na teplo - alternatory maju v skutocnosti ucinnost odost vyssiu). Odber z motora musi byt pre 162W na vystupe alternatora 2-nasobny, odber bude 0,688%.
Teraz uvazujme, ze motor nebezi v rezime maximalneho vykonu, ale v rezime beznej prevadzky, cize v rezime otacok okolo 2500. Z diagramu vykonu (diagram pre motor HovnoToPotiahne nemam, takze som pouzil diagram pre motor Skoda 742.136, ktory je rovnako rychlobezny, zazehovy vodou chladeny, akurat ma parny pocet valcov, podava vykon 46kW pri 5000 ot/min. /Udrzba a opravy vozu Skoda 105 - Rapid 136, Andrt, strana 480) vyplyva, ze pri 2500 ot/min podava tento motor 25kW. Teraz je 162W vonkajsieho osvetlenia 1,29% vykonu motora.
Z toho vyplyva, ze vonkajsie osvetlenie sa na spotrebe podiela len zanedbatelne, ovela viac na to ma trebars vplyv nalada vodica, ci pojde kludne, alebo na to bude dupat.
A teraz si to prerátaj na LEDky, ale ušetríš čo?
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
co znamenaze moj vypocet cca sedi aj ked by som si ho nevedel tak pekne podlozit... relane to kludne bude menej si myslim...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ked je to "zanedbatelne" , tak potom nechapem tento system
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ation.html
http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... ation.html
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12349
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nechape tiez ludi co si montuju tie len hlupisti vsade mozne po aute. ja by som ich za to ukamenoval. Najradsej mam debilov co to mauju zapnute stale aj v noci a este k tomu zapoja aj hlovky to uz clovek vidi riadnu pi*chu. Dalsia vec co nechapem aj po dizajnovej stranke to vyzera hrozne.
Pacia sa mi svetla ktore to maju montovane priamo v svetlomete, maju to skalibrovane, nevysvecuje to kade tade do oci doferov a ked sa zapnu halvne reflektory tak to vypne. Tieto svetlomety sa daju kupit snad na vsetky auta od 2000 roku.
Ale to ej ako keby sme sa mali zastavovat nad tymi primitivami co si nadrbu xenony do auta a nemaju ani automaticke vyvazovanie a ide mi vypalit oci ked idem proti nemu
Pacia sa mi svetla ktore to maju montovane priamo v svetlomete, maju to skalibrovane, nevysvecuje to kade tade do oci doferov a ked sa zapnu halvne reflektory tak to vypne. Tieto svetlomety sa daju kupit snad na vsetky auta od 2000 roku.
Ale to ej ako keby sme sa mali zastavovat nad tymi primitivami co si nadrbu xenony do auta a nemaju ani automaticke vyvazovanie a ide mi vypalit oci ked idem proti nemu
NB: Asus ROG Strix G16
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2237
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
svietenie zadnymi hmlovkami zvysuje spotrebu, teda aspon moju... kedze takych expertov, co pri Sliaci poculi o hmle a tak poctivo svietia zadnymi hmlovkami az do BA musim predbiehat (kedze nechcem skoncit s vypalenym pixelom v oku)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja som sa iba pytal, nemusite ma ukamenovat ..
----------------
sviecky preferujete klasiku, alebo takyto experimenty ? (vlavo)
dakujem vopred za vsetky skusenosti/nazory kto ich aj realne odskusal
----------------
sviecky preferujete klasiku, alebo takyto experimenty ? (vlavo)
dakujem vopred za vsetky skusenosti/nazory kto ich aj realne odskusal
Spoiler: ukázať
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Mne nepride ani jedno ako klasika
Klasika pre mna znamena jednobod...
Klasika pre mna znamena jednobod...
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Máš jednobod? Daj jednobod, inak si dodrbeš cievky.Pietro sk napísal:..
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nikdy som neexperimentoval so svieckami, kedze mi to funguje tak, ako ma... podaktori si davaju iridiove, ktore vydrzia viac a udajne lepsie zapaluju, lenze pri trojnasobnej cene... pri beznej cene sviecky 3,50€ nema zmysel experimentovat, vykon ti to neprida a kadejakemu lepsiemu zapaleniu by som velmi neveril
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Mne sa stale potvrdzuje davat original sviecky,ci uz do VW Group alebo Fiat-u