Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja som siel na dedovej 1.2jke fabii 3vlaci 135 po dialnici a absolutne ziaden problem so stabilitou, uplne bez problemu inak najs story
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
vazne ? fajn chlapik to musel bythawkeye napísal:no zazitky z autoskoly
1 - 120km/h po meste, 90 cez krizovatku
2 - vytiahnutie kufrika a rozlozenie slanini a cibule na dosku a take ranajky
3- 30km/h jazda, so stiahnutymi vsetkymi oknami, ozzy na plne pecky a objektom instruktora boli baby co vazili aspon 100+kilov
ja som mal instruktora nervaka - ked sa soferovalo pomaly.. baby s nim nechceli jazdit ani za nic
dobre bolo na tom to, ze hned od zaciatku naucil cloveka jazdit tak ako treba, odvážne - ziadne take 30km/h po meste..
preto ked dnes vidim inu autoskolu, baba za volantom a 40 (!) medzimesto - tak si vzdy spomeniem nanho s usmevom
niekde som videl zoznam sportovych modelov aut "vyradenych" kvoli euro 5 :[Snake napísal:ano, zasraní zelení
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
technicka otazka: na kolko cloveka vyjde prestriekanie auta? take nech to neopada za rok
to sice bude aktualne az o rok povedzme ale chcem byt financne pripraveny...
to sice bude aktualne az o rok povedzme ale chcem byt financne pripraveny...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6682
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
docital som sa, ze okolo 1000 minimum...co je fakt dost
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
M1ch4l napísal:docital som sa, ze okolo 1000 minimum...co je fakt dost
no ked si zoberies ze je to tak z bezneho auta cca 8-10% jeho ceny (len za farbu) tak je to ozaj na zamyslenie
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
akoze pri felde sa potom viac oplati kupit inu farby akej chcem keby tak do 500 tak este by som sa na to mozno dal ale toto je mimo uz... a riadne..
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
celkom zaujimave ... este ohladom tej havarky ..
.....roman ja uz som tu nedavno spominal ako je to s tou minimalnou rychlostou 80kmh.. urcena a odvodena je od rychlosti narazu do betonovej bariery pretoze vychodziu rychlost sa neda presne vypocitat alebo urcit.. bola by to prilis subjektivna informacia nakolko existuje vela sucinitelov ktore ovplyvnuju vypocet.. a tie su nezname.. kvalita brzd, technicky stav brzd, ucinnost brzd, teplota brzd, pneumatiky - ich kvalita, tvrdost pneu., opotrebovanie pneu, teplota pneumatik, kvalita povrchu vozovky, vlhkost, teplota vozovky, hmotnost vozidla atd atd.. 80kmh narazil do betonu a teda isiel minimalne 80kmh.. ale viditelne stopy brzdnej drahy boli cca 40 metrov dlhe takze to uz si musi kazdy sam odvodit tu rychlost.. ale vcera sme to skusali pre nazornost.. rozbehli sme auto na 80kmh a naplno zabrzdili.. skusali sme viac vozidiel so studenymi brzdami aj pneumatikami.. bez ABS a brzdne drahy sa pohybovali okolo 20 metrov.. to je 80kmh.. on isiel 40 metrov smykom.. to by znamenalo ze keby normalne po takom smyku zastal, ze isiel odhadom okolo 90 az 100 kmh.. lenze po 40tich metroch jeho smyku narazil do betonovej bariery tak silno ze vyletel z auta celnym sklom, odtrhol motor, ktory tiez vypadol z pod kapoty a prevodovka bola rozsypana pred autom.. co znaci o naraze priblizne v rychlosti 80kmh.. tak a ostatne je uz na vas aby ste si usudili lebo to je strasne subjektivne.. ja tvrdim 120 - 130kmh..
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
podla priznakov by som tipol daleko viac ako 120-130... ak po 40m ide 80 tak to musel dobrych 150-170 tahat...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6682
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
um, nie, okolo tych 130 je dost dobry odhad
energia potrebna na zrychlenie zo 129 na 130 je daleko vyssia ako ta potrebna na zrychlenie zo 49 na 50. Tak isto je to aj s brzdenim...myslim, ze to ide kvadraticky, no nie som si isty, musel by som do toho viac pozriet
taktiez treba zobrat do uvahy, ze ak brzdil smykom, tak brzdil dost neefektivne (comu sa sice s autom bez abs neda len tak vyhnut), neprekvapilo by ma, keby brzdeniu smykom klesala efektivita so stupajucou rychlostou...guma sa poskodi, mozno prehreje, ....
energia potrebna na zrychlenie zo 129 na 130 je daleko vyssia ako ta potrebna na zrychlenie zo 49 na 50. Tak isto je to aj s brzdenim...myslim, ze to ide kvadraticky, no nie som si isty, musel by som do toho viac pozriet
taktiez treba zobrat do uvahy, ze ak brzdil smykom, tak brzdil dost neefektivne (comu sa sice s autom bez abs neda len tak vyhnut), neprekvapilo by ma, keby brzdeniu smykom klesala efektivita so stupajucou rychlostou...guma sa poskodi, mozno prehreje, ....
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Kto sa tu dobrovolne prihlasi k nicku j a r i n o 1 9 7 8 ?
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
je to mozne...ale to vsetko zalezi od povrchu.. je ine 40m letiet po lade ako po asfalte, taktiez pneumatiky spravia rozdiel... ale tak hadam je tych 130 niecim podlozenych no, som ochotny romu verit...M1ch4l napísal:um, nie, okolo tych 130 je dost dobry odhad
energia potrebna na zrychlenie zo 129 na 130 je daleko vyssia ako ta potrebna na zrychlenie zo 49 na 50. Tak isto je to aj s brzdenim...myslim, ze to ide kvadraticky, no nie som si isty, musel by som do toho viac pozriet
taktiez treba zobrat do uvahy, ze ak brzdil smykom, tak brzdil dost neefektivne (comu sa sice s autom bez abs neda len tak vyhnut), neprekvapilo by ma, keby brzdeniu smykom klesala efektivita so stupajucou rychlostou...guma sa poskodi, mozno prehreje, ....
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ehm, prepáč, ale toto je hlúposť Mišo, prečo?M1ch4l napísal:um, nie, okolo tych 130 je dost dobry odhad
energia potrebna na zrychlenie zo 129 na 130 je daleko vyssia ako ta potrebna na zrychlenie zo 49 na 50. Tak isto je to aj s brzdenim...myslim, ze to ide kvadraticky, no nie som si isty, musel by som do toho viac pozriet
taktiez treba zobrat do uvahy, ze ak brzdil smykom, tak brzdil dost neefektivne (comu sa sice s autom bez abs neda len tak vyhnut), neprekvapilo by ma, keby brzdeniu smykom klesala efektivita so stupajucou rychlostou...guma sa poskodi, mozno prehreje, ....
ABSko všeobecne predlžuje brzdnú dráhu (uvolňuje brzdnú silu), tak mi vysvetli, ako ju môže brzdenie šmykom predlžovať tiež?
Ďalšia vec, čo myslíš, prečo vždy pred závodmi sa nahrievajú pneumatiky? Ano, je to kvôli lepšej prilnavosti (= styk s vozovkou), to znamená, že ak on brzdil (= flekoval), tým pádom lokálne zahrieval gumy, tak brzdil najefektívnejšie ako vedel.
Ktorí si zo 7meho ročníka ZŠ pamätajú že kinetická energia = 1/2 mv2 (kde to v2 znamená rýchlosť na druhu). Z toho vyplýva, že keď zdvojnásobíš rýchlosť tak zoštvornásobíš kinetickú energiu. Sucha poučka - že? Ale v praxi to znamená, že keď zdvojnásobíš rýchlosť zoštvornásobiš brzdnú dráhu. Keď išiel 100 miesto 50, skús vydeliť brzdnú dráhu štyrmi a odpovedať na otázku čí by bol narazil.
Štyrmi preto, lebo takto to funguje v ideálnom svete, avšak v tom nežijeme, musíme brať v úvahu faktory spomenuté vyššie, a následne váhu vozidla (ťažšie vozidlo = dlhšia brzdná dráha, čiže celý ten ich test je na dve veci a je neobjektívny).
No a poviem to takto, toto je moja brzdná dráha na vozidle XY s 1,2t (+ posádka dvoch ľudí), bez ABS cca 70kmph, odhadom cca 20m pri nie veľmi dobrých pneu a nie veľmi dobrej vozovke. Brzdná dráha neznamená že musel letieť cez dvesto, ale stačí trošku čierneho skla na ceste, a hneď je to iná pesnička.
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
"energia potrebna na zrychlenie zo 129 na 130 je daleko vyssia ako ta potrebna na zrychlenie zo 49 na 50. " tato veta je absolutne presna ostatok je o momente zotrvacnosti a jeho zavyslosti od momentu sily.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Smyk tiez predlzuje brzdnu drahu.Snake napísal:ABSko všeobecne predlžuje brzdnú dráhu (uvolňuje brzdnú silu), tak mi vysvetli, ako ju môže brzdenie šmykom predlžovať tiež?