Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja tam tiez obcas dam tesne pod 2k rpm, ked je rovinka a idem ustalenou rychlostou... pokial sa motor netrapi, tak preco nie
dalsie zaujimave citanie ... Pred STK bolo auto pojazdné, po kontrole ho odtiahli
dalsie zaujimave citanie ... Pred STK bolo auto pojazdné, po kontrole ho odtiahli
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12538
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja stale nechapem naco to tam tak vytacaju
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ty máš automat, teba sa to netýka.panasonic650 napísal:Mozes podat blizsie vysvetlenie ?
Slovenskooooo,Slovenskooooo,eja eja ej Slovenskooooo....!!!Papek napísal:dalsie zaujimave citanie ... Pred STK bolo auto pojazdné, po kontrole ho odtiahli
ale nie, teraz vážne, smola no, ja riešim EK/TK svojsky, presne pre toto, pánovi držím palce (únava neúnava, prišiel s pojazdným, mal odísť s pojazdným, ich konaním sa ten hriadeľ zlomil). Najlepšie sú komentáre:
Vôôôôôbec nevadia, to keď ten motor ide do otáčok, to je ešte v pohode, ale v momente jak sa uvolní plyn, tak tá nahromadená zotrvačnosť spolu s vôlou v dvojhmotnom zotrváku dá poriadnu ŠAJBU klukovke...to bol aj asi tento prípad...Aj ked je to otazne .. pretoze otacky na maxime na prazdno nijak zvlast motoru vadit nemozu, je to uplne nieco ine ako otacky na max. pri plnej zatazi.. hmm
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Slovenská novinárčina takže ďalší runaway, škoda. Keby však ten technik vedel ako sa zachovať (pre všetkých, zaradiť 5, brzda, vypustiť spojku), tak ten motor ešte žije...Prepáčte, ale zatiaľ som nemal čas sa k tomu vyjadriť... Nemôžem sa pozerať na niektoré "múdre" vyjadrenia, takže skúsim vám vysvetliť celý ten incident, ale najprv nakopírujem sem metodiku merania DIESEL-ových motorov, opakujem D I E S E L!!! (zo stránky "seka.sk"), lebo je to ceľkom odlišné od merania benzínových motorov, čo vám tu niekto "presne" opísal.
"Pokiaľ sú kontrolované sústavy vo vyhovujúcom technickom stave, motor nevykazuje žiadne neprirodzené akustické ani iné prejavy a systém palubnej diagnostiky nevykazuje poruchový stav, pokračuje sa, po zahriatí motora nad požadovanú teplotu, kontrolou nastavenia motora, pri ktorej sa kontrolujú voľnobežné otáčky a maximálne (prebehové, obmedzovacie) otáčky. Po tomto úkone nasleduje samotné meranie emisii, pri ktorom sa meria hodnota dymivosti motora počas akcelerácie z voľnobežných do maximálnych otáčok motora pri plnej dodávke paliva (maximálne stlačenie pedálu akcelerátora). Pre objektívne posúdenie stavu motora je potrebné vykonať minimálne tri akcelerácie pri ktorých rozptyl hodnôt dymivosti nesmie byť väčší ako 0,5 m-1 (jednotka dymivosti). Ak by bol rozptyl väčší, alebo ak sú namerané hodnoty dymivosti v klesajúcom rade je potrebné vykonať ďalšiu akceleráciu a opätovne vyhodnotiť posledné tri. Tento proces sa opakuje až do splnenia týchto požiadaviek (maximálne však 12 akcelerácii). Pri viacerých nezávislých vyústeniach výfukového potrubia sa meranie emisii vykoná v každom vyústení samostatne. Vozidlo sa vyhodnotí ako vyhovujúce ak pri vizuálnej kontrole vyhovie, systém palubnej diagnostiky (ak je ním vozidlo vybavené) je funkčný a nevykazuje poruchový stav a pri meraní všetky namerané hodnoty kontrolovaných parametrov zodpovedajú predpísaným."
Je mi veľmi ľúto p.Dobrotu, a ani si neviete predstaviť, aký je to pocit niekomu povedať, že mu "kľakol" motor, ako keby ste mali niekomu ohlásiť, že mu "odišiel najblizší".. ale postupoval som podľa metodických pokynov, ktoré sú platné v celej EU a veľmi ma vie n.sr.ť, keď niekto "tiežtechnik" (pozri príspevok Matiaša S.-Technici a netechnici.... , nechcem nikoho urážať, ako to urobil on, ale podľa toho on je ten "všadebol-všetkovidel-všetkovi e) Prekonal som zopár vážnych školení, kde sa nechodí vôbec chlastať, ale naozaj sa len učiť, za tým nasledovali týždne praxe a biflovania a nakoniec veľmi náročné skúšky zo zákonov a metodiky ohľadom EK. Skúšky som spravil stále na prvý raz a akurát na diesel 100%-ne. Poznám pár ľudí v Rožňave, ktorým sa to ani na druhý raz nepodarilo (lebo opakovať sa dá len raz), a preto sa nestali technikmi.
... ale späť k incidentu...
Octavia pred meraním neprejavovala žiadne náznaky poruchy, žiadne cudzie zvuky. Chod motora bol pravidelný, takže som to mohol zohriať na prevádzkovú teplotu(pri tomto type 80°C) a následne akcelerovať na max. otáčky čo pri tom znamená od 4000 do 5350 rpm (tieto hodnoty väčšinou udáva výrobca). Toto sú kontrolné otáčky, ktoré nesmú prekročiť 5350rpm, ale ani nesmú byť menej ako 4000rpm, keby to nebolo v tomto rozmedzí, vozidlo sa vyhodnotí ako "nespôsobilé". Toto sa meria cca. 4-5sec ( a nie minúty a bezhlavo, ko to tu opísal niektorý "lepšítechnik"... a nevyžívam sa v tom, ten hluk mi nerobí vôbec dobre... len si predstavte toto počúvať denne cca. 100-200 krát, neviem po rokoch kto by sa na tom ešte "odbavoval")
... keď boli kontrolné otáčky v poriadku, prikročil som k samotnému meraniu dymivosti. Tu už sa šlape na maximum len cca. 1 sec., dosiahnu otáčky to "zelené políčko", okamžite púšťam plyn.
Na prvý raz bolo všetko OK, okrem nadmernej dymivosti, ale to je bežné, niekedy treba viac krát akcelerovať, aby vyhádzalo z turba a z výfuku bordel.... druhá akcelerácia tiež OK až pri tretej, ešte som len začal pridávať, vtedy som zistil že už to nekontrolujem ja, ale motor začal samovolne pridávať až do extrémne vysokých otáčok. Okamžite som vypol motor, ale na to nereagoval, utekal som vytrhnúť palivovú hadicu,( čo by bolo aj tak zbytočné, lebo nespalovalo naftu, ale olej, čomu nasvedčoval hustý čierny dym) ale medzi tým "zhasol" Toto celé trvalo 5-6sec. (... a nepovedal som p. Dobrotovi, že "len sa nedá naštartovať, ale som mu povedal, čo sa stalo. Vtedy som ešte nemohol opísať rozsah poškodenia, lebo zatiaľ nevlastním rontgenové oči)
Podľa môjho názoru a názoru skúsenejších odborníkov púzdra (ložisko) turba boli poškodené, nadmerne opotrebované a cez to pri tých vyšších tlakoch unikal olej do sania a tým pádom k samovznieteniu oleja vo valcoch motora. .. ja... a keby motor nebol zohriaty na prevádzkovú teplotu, toto by sa nestalo.... (to len aby som vyvrátil niektoré názory, aký sme "brutálny", šlapeme studený motor)
Teraz pár skúseností.... Dieslom, hlavne turbo dieslom vôbec nerobí dobre, keď jazdíte na čím menšie otáčky a hlavne mesto, kde viackrát štartujete... Pevné častice z plynov sa usadia na lopatkách turba, čím je turbo viac namáhané a opotrebujú sa púzdra, pri čom môže dôjsť k presakovaniu oleja do sacieho potrubia (v tomto prípade to muselo priam tiecť) Turbá "odchádzajú" pri takejto "šetrnej" jazde. Mal som skúsenosti s motormi, kde už bolo menené turbo pri 50tis. kilometroch a menej a väčšinou to boli starší ľudia (to neberte za urážku). Zas nehovorím, že by ste sa mali hrať na "pilotov" a pozabíjať každého v okolí, ale aspoň raz za mesiac mu "prikúrte", najlepšie nezaťažený a samozrejme zohriaty na prevádzkovú teplotu.
Osobne tiež vlastním také isté auto, s tým istým motorom, a veľmi som sa zhrozil pred pár mesiacmi, keď som to napojil na analizátor... Dymivosť tohto typu motora môže byť max. 1,4 a ja som mal okolo 9. To auto jazdí 90% v meste a väčšinou s tým jazdí manželka, takže to nijak nevytáča. Po 30-40-tich akceleráciach na max. sa mi podarilo stlačiť dymivosť na 0,4 a verte mi, že som to urobil vlastnému vozidlu. Odvtedy oveľa krajšie píska turbo... Vedel som, že rozvod je vymenený, olej tiež, nemá sa čo stať. Motor je skonštruovaný na tie otáčky... .. akurát sa mi mohlo stať toto, ale to ani na mojom aute dopredu neviem zistiť.
Určiťe p. Dobrotovi by ešte dlhšie poslúžilo auto, pri tých otáčkach a vyvrátim všetky názory o únave materiálu, ten motor išiel do extrémne vysokých otáčok, čomu som nevedel zabrániť, niečo sa tam proste muselo odtrhnúť... ..toto bol asi najslabší člen.....
Ešte reagujem na článok... Toto žiadna elektronika neohlási... A od dnes už tiež mám názor na PÁNA REDAKTORA, neodmietal som sa vyjadriť k tomu, len sa ma nikto nespýtal, tak láskavo nech sa ma opýta, veľmi rád sa s ním porozprávam, ale nech nepíše, že máme odmietavý postoj, len mne už nechcel veriť ani p. Dobrota (že sa to má vytáčať na max.) preto smerujeme ľudí do Seka Nitra, lebo tam sú väčší odborníci a možno im budú veriť. Oni majú právo posielať znalca na takéto situácie, a posúdiť príčinu, len p. Dobrota to nechce, radšej dá posúdiť pneuservisu...(Keď vás bolí zub, choďte na očné, aj tam majú nejaké nástroje.)
Dostali sme doporučený list, ale predtým sme mu poslali naše vyjadrenie. Mám to ešte raz ofotiť a poslať, bol by spokojnejší? Ináč to už nedokážem vysvetliť
Keby znalec posúdil, že to bolo mojou vinou, som poistený, takže by sa to mohlo hradiť z mojej poistky. Lenže ja som postupoval podla metodiky, takže toto je nereálne. Ohradzovať sa s tým, že som to nemal točiť do vysokých otáčok, je s prepáčením, blbosť. Ja som tú metodiku v EU ( a možno aj na ceľom svete) nevymyslel a zákon by som porušil v opačnom prípade... Nehnevajte sa, ale necítim sa byť vinný, hoci mi je to strašne ľúto a nikdy som neodmietal p.Dobrotu, pekne som sa s ním porozprával už 3x, ale nedá si vysvetliť. Takže nech to nikto neberie, ako odmietavý postoj, len už iné vysvetlenie mu neviem poskytnúť. Hoci kedy som mu k dispozícií, aj vám ostatným, keby ste ešte chceli niečo vedieť, len nechciťe odo mňa peniaze za takto poškodené motory, robím si len svoju robotu a to nie je o tom, vyžívať sa na trápení motorov a nad trápením ľudí....
Keby sa niekto chcel so mnou porozprávať (hlavne pán redaktor), nájdete ma na STK každý deň, alebo mi kľudne napíšte na lorikov34(zavináč)gmail.com budem sa snažiť odpovedať každému, len nečakajte, že celý deň budem pred PC....
.
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Nevadi.... som tvor zvedavy, ale ked sa ti nechce... co uzSnake napísal:Ty máš automat, teba sa to netýka.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
šak ale aj ja som zvedavý že prečo to robia...čo tým cieli? úsporu paliva? však to aj pri najmenšom manévri musí podradiť lebo ten výkon chýba...
.
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Moja dedukcia je ze 1800RPM po meste @ 4 je z benzinom malo ? Ako je to teda spravne ? A preco to tu vobec pises ? Ked som este radil tak som to robil akosi podla zvuku a nie podla otackomeru....
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
v 1800 nemoze byt az o tolko nizsia spotreba ako v nejakych 2500 kde uz je to ako tak schopne... nechapem...
nerozdrbe sa pri takto nizkych otackach zotrvacnik? (dvojhmotovy tusim to robi?)
nerozdrbe sa pri takto nizkych otackach zotrvacnik? (dvojhmotovy tusim to robi?)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Snake: ja jazdím týmto štýlom, aj na dízli som to skúsil. Ak je rovná cesta, nič predomnou, prečo by som si nemohol dať vyšší stupeň? Je to tichšie, vraj je menšia spotreba + šetrím niečo ( enviem presne čo, nepočúval som poriadne ).
Takto jazdí môj oco ( minimálne 20 rokov má vodičák, denne najazdí dosť toho hlavne po meste ), tak isto ďalší známy, ktorý je šofér z povolania atď...
Neviem, čo je na tom pravdy, ale spotreba je malá, keď idem takto...
Takto jazdí môj oco ( minimálne 20 rokov má vodičák, denne najazdí dosť toho hlavne po meste ), tak isto ďalší známy, ktorý je šofér z povolania atď...
Neviem, čo je na tom pravdy, ale spotreba je malá, keď idem takto...
- Endy
- Používateľ
- Príspevky: 1279
- Dátum registrácie: Pi 06. Feb, 2009, 10:42
- Bydlisko: Turcianske Teplice/ Martin
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ja to zas nemam rad, a ta hlucnost mi pride skor vacsia pri 4 na 1800rpm + tie vibracie, ako na 3, ale to aj dost zalezi od auta
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Sprav to na dízli a zachvílu môžeš meniť turbo, EGR ventil a čistiť sanie. Robí to viac ľudí čo som si všimol, len ma to dneska tak zarazilo na 1.8T 110kW, je to ešte pod medzou záťahu turba (dá sa povedať že to ide na hladko)...atp atp. O rovinkách sa nebavím, bavím sa o meste (nie BA)
DHZ je nastavený na tlmenie torzných kmitov na cca 900-1000 otáčok...landrower napísal:nerozdrbe sa pri takto nizkych otackach zotrvacnik? (dvojhmotovy tusim to robi?)
.
- panasonic650
- Používateľ
- Príspevky: 1329
- Dátum registrácie: Ut 13. Jan, 2009, 23:24
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Tak diesel ci benzin... Snake si ma domotal teraz,,,Snake napísal:Robí to viac ľudí čo som si všimol, len ma to dneska tak zarazilo na 1.8T 110kW, je to ešte pod medzou záťahu turba
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
veru, ja som myslel ze hovoris o benzinoch tiez... u turbodizla je to dalsia kapitola, to mi je jasne..
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
- Krutibrko
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 3694
- Dátum registrácie: Ne 02. Mar, 2008, 14:00
- Bydlisko: Poprad, Brno
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
U nášho auta ( benzín ):
Čím vyšší stupeň - tým nižšie otáčky pri istej rýchlosti,však?
Pokiaľ auto nedusím ( zistím to tak, že nemusím viac stláčať pedál ako mám v danej chvíli ), mám nižšie otáčky = nižšia spotreba + šetrenie motora ( niečo v ňom, zase som zabudol, že čo )
neviem ako v BA a pod, ale u nás v PP sú cesty pomerne prázdne, napr. teraz som bol v Tescu a pár áut som stretol...
Teda u nás sa to oplatí.
Čím vyšší stupeň - tým nižšie otáčky pri istej rýchlosti,však?
Pokiaľ auto nedusím ( zistím to tak, že nemusím viac stláčať pedál ako mám v danej chvíli ), mám nižšie otáčky = nižšia spotreba + šetrenie motora ( niečo v ňom, zase som zabudol, že čo )
neviem ako v BA a pod, ale u nás v PP sú cesty pomerne prázdne, napr. teraz som bol v Tescu a pár áut som stretol...
Teda u nás sa to oplatí.