Všeobecná diskusia
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ach sx4 je tak paradne auticko, dnes som sa natom zase viezol, to je fakt ze sranda male zihadlo co toci a toci...
normalne ze by som si ho hned kupil ale naco ked oktavka slape jak ma, teda dufam ze co sa vymenia hydro tak to pojde jak ma...
inak v servise mi typek hovoril ze by rovno vymenil - teraz to opisem asi blbo - piest ci tyc ci co to je co "sponuje" rozvodovy remen...
lebo ked bolo nastartovane a jemne nato zatlacil prstom tak nejake klepanie troska prestalo, tak asi dam vymenit aj to a bude...
snake asi vies co myslim ale moje opisovacie shopnosti su biedne
normalne ze by som si ho hned kupil ale naco ked oktavka slape jak ma, teda dufam ze co sa vymenia hydro tak to pojde jak ma...
inak v servise mi typek hovoril ze by rovno vymenil - teraz to opisem asi blbo - piest ci tyc ci co to je co "sponuje" rozvodovy remen...
lebo ked bolo nastartovane a jemne nato zatlacil prstom tak nejake klepanie troska prestalo, tak asi dam vymenit aj to a bude...
snake asi vies co myslim ale moje opisovacie shopnosti su biedne
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
napinaciu kladku?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
http://www.ukcar.com/road_tests/skoda/o ... engine.jpg
ta gulata tyc napravo od nadrzky na ostrekovace
ta gulata tyc napravo od nadrzky na ostrekovace
Spoiler: ukázať
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Sesternica to menila na SDI-cku,ak sa dobre pametam tak nieco okolo 50€...
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
nemam scul ziaden soft
ked pozres ten link co som dal, tak napravo od nadrzky na ostrekovace je taka cierna tycka...asi to je napinacia kladka ako napisal papek
akonahle sa troska nato zatlaci prstom tak od remena ide lepsi zvuk...tak to dam zajtra vymenit a skontrolujem zase ten zvuk motora ci su to hydro alebo to nebodaj bolo toto,ale mam pocit ze to je kombinacia napinacia kladka + hydrostely
ked pozres ten link co som dal, tak napravo od nadrzky na ostrekovace je taka cierna tycka...asi to je napinacia kladka ako napisal papek
akonahle sa troska nato zatlaci prstom tak od remena ide lepsi zvuk...tak to dam zajtra vymenit a skontrolujem zase ten zvuk motora ci su to hydro alebo to nebodaj bolo toto,ale mam pocit ze to je kombinacia napinacia kladka + hydrostely
Spoiler: ukázať
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
napinak remena
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
jj jasne diki za ochotu, v blizkej dobe napisem, nakolko pozeram teraz aj po tych 320d/xd...ale popravde dost ma laka audiSnake napísal:... ak chceš, písni SS, zavoláme si, a ja ti presne poviem čo môžeš čakať (nehnevaj sa ale vypisovať sa mi to nechce).
inak btw, ten xdrive, je urcite fajn, ale toto ma vcelku odradilo, akoze na tej trave epic fail
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ale s kladkou hybaj tá je niekde inde. Toto je napínací element (nie kladka) - 038903315C = cca 50€.
GTX480: X6 je fail sám o sebe, ideš kupovať X6 že sa tým zaoberáš?
GTX480: X6 je fail sám o sebe, ideš kupovať X6 že sa tým zaoberáš?
.
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
ake dobre pomenovanie napinaci element
no cca 80e toto, 180 hydro...pfff zase sa bachnem po vacku, no co uz ked ju milujes nieje co riesit
no cca 80e toto, 180 hydro...pfff zase sa bachnem po vacku, no co uz ked ju milujes nieje co riesit
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
rozhodne nie, len som pozeral xdrive videa a nejako som sa preklikal aj k tomuto a velky dojem to na mna nespravilo, aj ked je pravda, ze to auto nechcelo ani s parkovacou brzdou velmi stat..
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Ked chces natocim ti to iste s quattrom . s quattrom to slo do sraciek uz v '89, ked vymontovali uzavierku stredoveho diferencialu, lebo mali torsen. torsen je sice super, ale uzavierka je uzavierka. uz vtedy to stratilo vlastnosti.
Q 1. generacie ma uzavieratelny stredovy a zadny diferencial, to v praxi znamena, ze pokial neostanes vsetkymi styrmi kolesami na lade, furt sa hybes.
v Q 2. generacie nahradili stredovu uzavierku a otvoreny medzinapravovy diferencial torsenom (co obecne hodnotim ako pozitivny krok) bez moznosti ho natvrdo uzavriet (co je uz horsie). ak mas zadny diferencial otvoreny, cez torsen stojis ak mas 2 kolesa na kriz na lade, ak ho zavres, ak sa na lad dostanu 3 kolesa, si skoncil.
neskor pokial viem torsen vyjebali a nahradili ho nejakym crown gear prevodom, ktory sice nejaku tu svornost ma, ale je zalozena na hydraulicko - klzno - elektronickom principe (ktory posilnil po tom, co s ABS 6.0? prisiel EDS).
potom robili kadejake dalsie upravy smerom k cpaniu dalsej elektroniky, ale to som uz nesledoval a nestudoval. v principe to sice je stale trojdiferencialova plnohodnotna stvorkolka, ale orientovana skor na lepsi prenos sily na cestu pri dobrych podmienkach, nez na prejazdnost terenom.
ja osobne, keby som si kupoval nove auto s pohonom 4x4, rozhodne by mi zalezalo na tom, kam sa ten pohon dostane. ked uz mam platit zvysene naklady na palivo, ktore zozeru niekedy az 20% straty v rozvode hnacej sily, tak by ma zajimalo ci niekde neostanem visiet a ze ked som v srackach, furt to tam dole mozem vsetko pozamykat a odplizit sa prec. trh ale na to evidentne dlabe
Aby si sa s tym pohodlne dostal na chalupu v dazdi, snehu, lade... tam ti staci aj quattro, aj torsen, ale najlepsia by bola uzavierka no...
co sa mi o xdrive podarilo vylustrovat je to len otoceny haldex (tzn. ziaden stredovy diferencial - vizkospojku ja za stredovy diferencial nepovazujem). ale zasa je mozne, ze v priebehu vyroby existovalo viacej druhov pohonu 4x4 oznacovanych xdrive a niektory z nich bol aj niecim viac ako polostvorkolka. akurat ja o tom neviem najst informacie.
Ja by som sa na to kraaasne vysral, na cele quattro a podobne sprostosti, neni to 4x4, akurat sa tam ma co doebat, preco? jednak nemas plynule rozdelenie vykonu medzi napravy symetricke, ale iba polovicate (obvykle vedia 50:50 - 0:100). a dalsia vec je, ze vacsinou tie polostvorkolky zasahuju az ked ESP zaznamena smyk. mimo to zaradene nie su a pri vyssej rychlosti sa automaticky odpajaju.
samozrejme, ze ked ti to niekde pri nizsej rychlosti smykne, tak sa zopne vizkospojka, to funguje ako zamknuty stredovy diferencial a potom uz EDS/ESP poriesi zvysok. ale ak si talentovany a dostanes sa do velkych sraciek, moze sa ti stat, ze si mozu haldex s EDS/ESP piskat
Mimo toho, ja strasne ale strasne neznasam to ESP a tieto podobne trojpismenkove <>ny (to co tak "krasne spomali auto aby nerobilo vruuuuum" je zasahujuce ASR), ano, vie to pomoct, ale audinacke prevedenie ze stlacim ESP OFF a ono mi ho akurat obmedzi na 50% a vo velmi kritickej situacii opat zapne, no na to ti mozem dlabať, radsej poctivy zadohrab, clovek si to otuka v snehu jednu zimu, a ked pojde dverami napred tak mu este v gatach bude stat rano ked ma rad adrenalin, akurat treba vedet kedy prestat...s audi toto nezazijes...audi je pre manazerov a tupcov co si kupuju predrazeny VW, a duplom A4, sak tam neni nic, este taka A6 ma technologicke novinky, ale A4 defacto passat...hlupost...
Q 1. generacie ma uzavieratelny stredovy a zadny diferencial, to v praxi znamena, ze pokial neostanes vsetkymi styrmi kolesami na lade, furt sa hybes.
v Q 2. generacie nahradili stredovu uzavierku a otvoreny medzinapravovy diferencial torsenom (co obecne hodnotim ako pozitivny krok) bez moznosti ho natvrdo uzavriet (co je uz horsie). ak mas zadny diferencial otvoreny, cez torsen stojis ak mas 2 kolesa na kriz na lade, ak ho zavres, ak sa na lad dostanu 3 kolesa, si skoncil.
neskor pokial viem torsen vyjebali a nahradili ho nejakym crown gear prevodom, ktory sice nejaku tu svornost ma, ale je zalozena na hydraulicko - klzno - elektronickom principe (ktory posilnil po tom, co s ABS 6.0? prisiel EDS).
potom robili kadejake dalsie upravy smerom k cpaniu dalsej elektroniky, ale to som uz nesledoval a nestudoval. v principe to sice je stale trojdiferencialova plnohodnotna stvorkolka, ale orientovana skor na lepsi prenos sily na cestu pri dobrych podmienkach, nez na prejazdnost terenom.
ja osobne, keby som si kupoval nove auto s pohonom 4x4, rozhodne by mi zalezalo na tom, kam sa ten pohon dostane. ked uz mam platit zvysene naklady na palivo, ktore zozeru niekedy az 20% straty v rozvode hnacej sily, tak by ma zajimalo ci niekde neostanem visiet a ze ked som v srackach, furt to tam dole mozem vsetko pozamykat a odplizit sa prec. trh ale na to evidentne dlabe
Aby si sa s tym pohodlne dostal na chalupu v dazdi, snehu, lade... tam ti staci aj quattro, aj torsen, ale najlepsia by bola uzavierka no...
co sa mi o xdrive podarilo vylustrovat je to len otoceny haldex (tzn. ziaden stredovy diferencial - vizkospojku ja za stredovy diferencial nepovazujem). ale zasa je mozne, ze v priebehu vyroby existovalo viacej druhov pohonu 4x4 oznacovanych xdrive a niektory z nich bol aj niecim viac ako polostvorkolka. akurat ja o tom neviem najst informacie.
Ja by som sa na to kraaasne vysral, na cele quattro a podobne sprostosti, neni to 4x4, akurat sa tam ma co doebat, preco? jednak nemas plynule rozdelenie vykonu medzi napravy symetricke, ale iba polovicate (obvykle vedia 50:50 - 0:100). a dalsia vec je, ze vacsinou tie polostvorkolky zasahuju az ked ESP zaznamena smyk. mimo to zaradene nie su a pri vyssej rychlosti sa automaticky odpajaju.
samozrejme, ze ked ti to niekde pri nizsej rychlosti smykne, tak sa zopne vizkospojka, to funguje ako zamknuty stredovy diferencial a potom uz EDS/ESP poriesi zvysok. ale ak si talentovany a dostanes sa do velkych sraciek, moze sa ti stat, ze si mozu haldex s EDS/ESP piskat
Mimo toho, ja strasne ale strasne neznasam to ESP a tieto podobne trojpismenkove <>ny (to co tak "krasne spomali auto aby nerobilo vruuuuum" je zasahujuce ASR), ano, vie to pomoct, ale audinacke prevedenie ze stlacim ESP OFF a ono mi ho akurat obmedzi na 50% a vo velmi kritickej situacii opat zapne, no na to ti mozem dlabať, radsej poctivy zadohrab, clovek si to otuka v snehu jednu zimu, a ked pojde dverami napred tak mu este v gatach bude stat rano ked ma rad adrenalin, akurat treba vedet kedy prestat...s audi toto nezazijes...audi je pre manazerov a tupcov co si kupuju predrazeny VW, a duplom A4, sak tam neni nic, este taka A6 ma technologicke novinky, ale A4 defacto passat...hlupost...
.
- qq6600
- Používateľ
- Príspevky: 1651
- Dátum registrácie: Št 11. Dec, 2008, 21:08
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
Xdrive ma niekolko generacii,podrobnejsie poznam iba E34 - 525iX a E30 - 325iX - dva samosvorne lamelove diferaky spojene VISCO spojkou ,37% na predok a 63% na zadok ak sa nemylim...
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
davnejsie som sa zaoberal tymito 4x4 pohonmi, ci ako to spravne nazvat... bolo to vsak uz davno, ono tieto systemy byvaju dost podobne a vecsinou to skonci poriadnym flamom, kto mal co skor a kto od koho kopiroval. Co si tak pametam, tak som si dost cital o sh-awd (diagnoza: honda). Konstrukcne by mal byt sh-awd velmi podobny s volvackym awd, akurat ze honda ma na kazdom kolese cidla a dokaze dynamicky behom jazdy menit pomer zo 70/30 (F/R) az na 30/70 a tusim este aj nezavisle na kazdom kolese, volvo to tusim malo na zaklade brzdenia jednotlivych kolies - na zaklade esp a abs ci tak nejako, ale principialne dokazu to iste. Malo by tam byt viac diferencialov. Dalej x-drive funguje tiez na podobnom principe ako sh-awd, akurat ze oni maju ten pomer otoceny, cize viac vykonu ide na zadnu napravu a prenasaju to az tusim 50/50. Co si este pametam, tak nissan vedel uplne odpojit v zakrute vnutorne koleso. quattro a 4motion by mali byt rovnake, cez haldex prenasaju dozadu az 50% vykonu. Ak chcete stvorkolku na blbnutie, tak si zozente imprezu alebo lancera, vsetko ostatne je skor stavane na bezpecnost a zlepsenie trakcie pri prudkych rozbehoch.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Auto a dopravná debata, všetko sem
a čo ATTESA-ETS ? To neni na rozbeh (vlastná skúsenosť), tomu autu to reálne aj pomáha (Godzilla)
.